ביקורות סרטים של טיים אאוט
המבקרים שפרסמו באתר טיים אאוט: יעל שוב, ירון טן-ברינק, יערה בתר פוקר, אבישי סלע, לירון רודיק, רעות ברנע, יונתן עמירן, עודד קרמר
"
בשל מוחו הקודח של היוצר הנוירוטי "דניאל אויערבאך" מזכיר יותר את הוייב "אדפטיישן" מאשר את "81⁄2".
קראו הכל
(עונה 1, פרקים 1-3)
"
אי אפשר להתחמק מהתחושה ש"הפליליסטיות" מראות את ישראל 2024 כפי שהיא באמת. ישראל שבה אין אשמה ואין בושה, הכל נעשה בראש חוצות ובגדול, ואם אתם מתחילים לפקפק - אז אתם "חמוצים".
קראו הכל "
"הפילגש" מייצר רצף של סיטואציות לא טיפוסיות, ושתי השחקניות מוצאות את המורכבות שבדמויות.
קראו הכל
(עונה 1, פרקים 1-?)
"
"שוגון" היא אירוע מרהיב - יש בה אפקטים מצוינים. יש בה בימוי מצוין, ותסריט מעולה שפותר הרבה בעיות, וקאסט חזק - אבל גם חולשה אחת - גיבור שמקבל חיים קלים מדי, וגם עושה חיים קלים מדי
קראו הכל "
"בתי אהובתי" נבנה בדמותו של שמעון. הוא עדין, צנוע ולא ממהר, ומנוקד בהומור נינוח. הסצנות הכי כובשות בסרט הן הטיולים הארוכים של שמעון וניסים ברחובות
קראו הכל "
ג'פרסון מתגלה ככותב מחונן של דיאלוגים, שמייצרים אפיון מיידי של הדמויות - גם אלה המשתייכות לעלילה הסאטירית, וגם אלה שמתנהלות ברובד הדרמתי של הסרט.
קראו הכל "
מתוך תשומת הלב המדוקדקת לפרטי התפאורה והתלבושות והמבע הקולנועי נוצר דיוקן חושני של חיים מעוצבים. לכן זה סרט יפה מאוד מבחינה אומנותית, אך גם קצת מונוטוני וחסר חיים מבחינה דרמתית.
קראו הכל "
התוצאה, שנוצרה בכלים קולנועיים משולבים, ייחודית, מפתיעה ומבדרת.
קראו הכל "
משחרר את הדמויות מכל הקלישאות הקולנועיות שדבקו בהן במהלך השנים, וגורם לנו להתאהב בהן, לכאוב את כאביהן ולשמוח בניצחונותיהן הקטנים.
קראו הכל "
הוויתור על כל הגיון עלילתי פוגם בגיבוש הרגשי של הסרט. יותר משזה סיפור עם קשת דרמתית, יש כאן הצפה של דימויים.
קראו הכל "
אחת ההברקות הגדולות של הסרט היא דמותו של דוקטור גודווין בקסטר, בגילומו המרגש של ווילם דפו הנפלא, שהיה צריך לזכות במועמדות [לאוסקר] שניתנה בטעות למרק רופאלו.
קראו הכל "
המהלכים העלילתיים שמתפתחים מנקודת המוצא לא מפתיעים ותואמים את התבנית הדרמתית המוכרת, אבל הייחוד של וואיטיטי נמצא בפרטים.
קראו הכל "
מעבר לדיון ראשוני בנקמה, "תוכנית א'" אינו מגשים את הפוטנציאל למתח ולדרמה הטמונים באירועים המצמררים שהוא משחזר.
קראו הכל "
אפרון עושה עבודה טובה בעיצוב קווין, ורק תספורת הקסדה והשרירים המנופחים מדי שסידר לעצמו מייצרים צרימה
קראו הכל "
התסריט נטווה ביד אמן, וסקורסזה מביים את הסרט כמאסטר וותיק. השפה הקולנועית אפית, עם תנועות מצלמה מפוארות (אך לא מתרהבות), וגם אינטימית.
קראו הכל "
נטלי פורטמן מגישה עיצוב מדויק של כוכבת שמפיצה קלישאות הוליוודיות, ומאוד מודעת בכל רגע נתון לאיך שהיא מציגה את עצמה. זאת הופעה משוחה באירוניה
קראו הכל "
עיקר כוחו של הסרט הוא בעיצוב הדרמה האנושית, שיש בה לא מעט רגעים חינניים שמעלים חיוך.
קראו הכל
"
סרט יפה, מאופק, עתיר אבחנה ונוגע ללב
קראו הכל "
כמו שרומז שמה, בעלילה של מדיאה יש פוטנציאל לטרגדיה, אבל הוא אינו ממומש בשל מהלכים דרמטיים לא ברורים. הקו העלילתי המקביל, המובל על ידי זאזא, מגובש יותר.
קראו הכל "
הסיפור בסך הכל עובד, ואף שאינו מעורר שום סוג של רגש, הסרט כן מצליח לעורר עניין בשאלות מי, למה ואיך.
קראו הכל "
הגעתי אליו עם ציפיות נמוכות וחוויתי 96 דקות מפוזרות וחביבות למדי. לטעמי זה סרט מוצלח יותר מ"אמא שלי" מ-2015, שעסק אף הוא בצילומי סרט.
קראו הכל
(עונה 1, פרקים 1-?)
"
כמה שננסה להזדעזע מהמציאות ש"משמר הגבול" משדרת, קשה להוריד ממנה את העיניים. הסצינות האלימות, קשות ככל שיהיו, יפהפיות ומצטלמות נהדר.
קראו הכל "
החומרים הרבה יותר קשים וטעונים [מ"בידיים טובות"], אך הסרט יותר שלם, ולא פחות טוב לב.
קראו הכל "
ההישג של מנחמי מרשים עוד יותר, כי האותנטיות האנושית משולבת בכוריאוגרפיה מושלמת של השחקנים והמצלמה, שעם היותה וירטואוזית – היא אינה מושכת תשומת לב לעצמה.
קראו הכל
(עונה 1, פרקים 1-?)
"
הגרסה של נטפליקס לפעמים קצת מוזרה, לפעמים קצת קיטשית, לפעמים קצת מטופשת – אבל אם הסתקרנתם מהפרנצ'ייז ולא רציתם להתחייב לאלף פרקים, זאת בהחלט הדרך הנכונה.
קראו הכל