ביקורות סרטים של מקור ראשון
המבקרים שפרסמו באתר מקור ראשון: אלחנן שפייזר, אודליה גולדמן, תמר פרלשטיין, יובל ריבלין
"
הרגשת חוסר האמון בין היוצרים לצופים רק הולכת ומחריפה, כאשר לעלילת הסרט נדחפים עוד ועוד משפטי חינוך ומוסר בכוח. [זה] הופך את הסרט מדרמה טובה לאוצר של כל מורה לחברה
(עונה 1, פרקים 1-2)
"
יש לא מעט סצנות של שיחות חשובות ורגעי קרבה. גם קונפליקטים שצצים פה ושם, אך משום מה דווקא ברגעים האלה ההשקעה במשחק ובתסריט פחותה.
"
סצנות המרוצים הרבות בסרט עשויות פשוט נהדר, הן קינטיות, מסחררות והכי חשוב, מותחות ומרגשות
"
בעוד שסרטי "משימה" יודעים למצוא עניין ומקוריות בז'אנר הלעוס, המיש-מש התסריטאי חסר ההשראה שנרקח כאן הוא עלבון אפילו לכישורי כתיבה של בינה מלאכותית.
"
ההפתעה של מלחמת יום כיפור היא רגע דרמטי נדיר. והסגנון הייחודי של נתיב מצליח להביא את שדה הקרב אל תוך משרדי ממשלה מעוצבים וממוגנים.
"
התסריט אינו מסוגל להיחלץ מעכבות בוסריות והוא מלא בדימויים שחוקים, חזרתיות על מהלכים דרמטיים ונרטיביים ויותר מדי שוטים מתפייטים
"
אדלר אומנם עושה מאמצים ראויים להחזיק את העסק עם מגוון שוטים מעניינים, תאורה אקספרסיבית ואווירה סוריאליסטית משכנעת שתומכת בעלילה, אבל זה לא מספיק.
(עונה 1, פרקים 1-2)
"
הג'אגלינג שנעשה בין אוסף הרגעים השנונים, לבין היצמדות למסע המסורתי של סדרות טלוויזיה, גורם לשני הצדדים לאבד פוקוס ולהפסיד. וחבל. כי למרות הסרבול ההתחלתי שבה, סובייצקה מאוד מתוחכמת.
"
בתור מנת פתיחה, הציניות עוד כיפית, אך מהר מאוד היא נעשית בלתי נסבלת והצופים כמהים לקצת אמת ורצינות מהסרט הסרקסטי.
"
רוב הסצנות ומהלכי העלילה ממוחזרים לגמרי וכמו נשלפו אקראית מתוך הפרקים הקודמים והונחו כאן.
"
הכימיה בין הגיבורים תותיר אתכם אדישים רוב הזמן כי אף אחד מהם אינו מעניין או ראוי לתשומת ליבכם. ובאגף הפעולה, אף סצנה אינה מצליחה לייצר ולו שמץ של תחושת סכנה
"
סאלים האלמוני גונב את ההצגה בדמות שהיא אולי קלישאה על הנייר, אך מצליחה לכבוש בהילוכה המאופק וכוח רצונה.
"
העובדה שבמהלך רוב הסרט קיים פער כה גדול בין הצופים לדמויות בהבנת המציאות פוגעת אנושות במנגנון המתח שבבסיס הסיפור.
(עונה 1, פרק 1)
"
בעזרת ניאונסים קטנים, שחקנים מוכרים ומילים גדולות, יקום הסדרה מקבל צורה הגיונית, ולמרות ההפרדה על ידי מסך, הוא קרוב מתמיד.
"
חוויה גנרית להפליא שסובלת מחוסר דמיון מבאס בכל הקשור לטוויית העלילה ולעיצוב הדמויות.
"
אומנם לא מעט מהבדיחות הן קצת צפויות וקשה להתעלם גם מכשל מהותי בעלילה, אך אלו מיטשטשים מול שפע החן המורעף כאן, הרבה בזכות מגוון הדמויות המשעשעות.
"
'ורג' יורה לכל הכיוונים הסגנוניים האפשריים - שבירת הקיר הרביעי, מודעות עצמית, קריצות ז'אנריות ובדיחות אגאתה כריסטי למביני עניין, אך שום דבר לא מקורי או משעשע דיו
(עונה 1, פרקים 1-3)
"
לסיפור מרובה העלילות יש פוטנציאל אדיר, כמו גם לתעלומה שהונחה על השולחן, אולם נראה שיוצרי הסדרה עוד לא ממש החליטו מה לעשות עם שניהם.
"
העלילה הדלה מדלגת מתחנה לתחנה בזריזות, ומקפידה לא לפסוח על אף קלישאה שחוקה בדרך
(עונה 1, פרקים 1-10)
"
סדרה מהוקצעת, מתוסרטת בצורה מדויקת, שבה כל חלקיה הלא שווים מתחברים באופן מרשים.
(עונה 1, פרקים 1-5)
"
לא בטוח שתצליחו לחלץ מ"חזרה גנרלית" יותר מהרהורים פילוסופיים למחצה. למסר קוהרנטי של ממש שישפיע על חייכם לא תגיעו. אבל אם מתעלמים מהיומרה, מתקבלת תוכנית פורצת דרך ומעניינת
"
קצב מסחרר של אירועים וגירויים והתוצאה היא חוויה מהפנטת שלא מאפשרת לילדים להתחיל לחשוב על שעמום.
(עונה 1, פרקים 1-?)
"
למרות שיש בה גם רגעים פחות מוצלחים, הכתיבה לרוב מפתיעה ומקורית, והעובדה שהיא סדרת נוער פנטסטית מעניקה לה תעוזה עלילתית שמייצרת לא מעט רגעים מצחיקים במיוחד.
(עונה 1, פרקים 1-?)
"
היא מטורללת, היא אחרת, ויש מצב שגם אם עברתם את גיל ההתבגרות היא תצחיק אתכם מאוד.
"
לעיתים זה אומנם נראה קצת משוחק וילדותי, אבל יש לזה גם קסם נאיבי שקשה לעמוד בפניו.
"
עם תקציב של 100 מיליון דולר, סקוט המקצוען בן ה-83 מנצח על העסק ביד רמה ומגיש דרמה עוצמתית, עשירה ויזואלית ומשוחקת לעילא שמצליחה להיות סוחפת ונבונה, לפחות ברוב 150 דקותיה.
"
למרות האמוציונליות המתבקשת היא לעולם אינה מידרדרת לרגשנות זולה. הכול עובר דרך ניואנסים עדינים – לעיתים מתובלים באבסורד או מבוכה ולעיתים אף בנגיעות קומיות מרירות
"
הסטים העצומים, החלליות אדירות הממדים, המדבריות האינסופיים עם סופותיהם האימתניות וכמובן, תולעי החול המפורסמות - כל אלה מגמדים את הגורם האנושי ומעוררים ריגוש וחווית השתאות בלתי נגמרת
(עונה 1, פרקים 1-10)
"
הסיפור הוא קטן ופשוט, שכונתי-ישראלי מאוד, עם פסקול של שירים עבריים יפהפיים, והצופה מפתח סימפטיה כלפי הדמויות ורוצה שכל אחת מהן תמצא לבסוף את הדרך שלה בחיים.
(עונה 1, פרק 10)
"
בשלב מסוים [של פרק הסיום] הסאבטקסט נזרק לעזאזל. הדברים הונחו מול הצופים בצורה בוטה. בזכות סצנת הסיום, שהשאירה אותנו עם חיוך גדול, אפשר למחול גם על זה.
רוצה יותר? בחר/י כמות ביקורות להצגה ברשימה: 10 ביקורות, 15, 20, 25 או 30.