למה אפל ביטלה את הקרנת סרטה הראשון, "הבנקאי", בפסטיבל AFI יום לפני המועד?

"הבנקאי (ש.ל.ר)". אנתוני מאקי, סמואל ל. ג'קסון.

"הבנקאי". אנתוני מאקי, סמואל ל. ג'קסון.

מקרה מסקרן קרה הלילה בהוליווד: בצעד שהוא כנראה תקדימי, יום לפני שהיה אמור לנעול את פסטיבל AFI הנחשב, סרטה הראשון של חברת אפל "הבנקאי" (ש.ל.ר, The Banker) יצא מהפסטיבל ותוכניות ההפצה שלו הוקפאו באמתלה עמומה. במקום הסרט, יוקרן "סיפור נישואים" של נוח באומבך מבית נטפליקס, על אף שהוא כבר נמצא בבתי הקולנוע בארה"ב. מכון הסרטים האמריקאי שמארגן את הפסטיבל עמד מאחורי אפל, שמסרה: "רכשנו את 'הבנקאי' מוקדם יותר השנה משום שהסיפור המבדר והמשכיל של שינוי חברתי וחינוך פיננסי נגע לליבנו. כמה סוגיות בנוגע לסרט הובאו לידיעתנו בשבוע שעבר. אנו, ביחד עם יוצרי הסרט, זקוקים לזמן כדי לבחון את הנושאים ולקבוע את הצעדים הבאים הטובים ביותר."

"הבנקאי" מספר על אירועים היסטורים אמיתיים, של שני אנשי העסקים האפרו-אמריקאים ברנרד גארט (אנתוני מאקי) וג'ו מוריס (סמואל ל. ג'קסון) שהואשמו בהונאה של הלוואות משכנתה לשחורים באמריקה המופרדת בין שחורים ללבנים של שנות ה-1950. הצמד נעזרו בבחור לבן (ניקולס הולט) בתור מי שיופיע כראש האימפריה העיסקית שלהם.

אפל כאמור שומרת על עמימות בנוגע לסוגיות עם הסרט שביים ג'ורג' נולפי ("נגד כל הסיכויים"). יש מי שטוענים שהסיבה לבלאגן היא תגובה שפורסמה בעיתון אינדי-ווייר (IndieWire), ממי שטוענת שהיא קרובת משפחה של גארט, ולפיה מי שסייע בכתיבת התסריט מקרב המשפחה שינה את ההיסטוריה, התעלם מהתעללות מינית שהיתה כנגד הנשים במשפחה וביצע ווייט-וושינג (whitewashing, כלומר הוחלפו שחורים בלבנים בסיטואציות מסוימות).

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?