מגזין סרטים

19 בפברואר 2018 בשעה 6:50, מאת

שוברי קופות: בכורת "הפנתר השחור" היא החמישית בגובהה בהיסטוריה

"הפנתר השחור". פלורנס קסומבה.

"הפנתר השחור". פלורנס קסומבה.

סרט הקומיקס "הפנתר השחור" התעלה על הציפיות, והכניס על פי הערכות שמרניות כ-192 מיליון דולרים בסוף שבוע הבכורה שלו בצפון אמריקה, בקרב 4,020 בתי קולנוע. מלבד הכניסה לצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, הסכום ממוצב בתור הבכורה החמישית בגובהה בהיסטוריה, מעל "הנוקמים 2: עידן אולטרון" (191.2 מיליון דולרים) ומתחת ל"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (247.97 מ"ד), "מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי" (220 מ"ד), "עולם היורה" (208.8 מ"ד) ו"הנוקמים" (207 מ"ד).

בארה"ב נחגג היום (ב') חג 'יום הנשיא', מה שעל פי הערכות יעלה את הכנסותיו של הסרט ל-218 מיליון דולרים בארבעה ימים, וגם בטבלה הזו הוא יתמקם באותו מקום חמישי, מעל "הנוקמים 2" (204.5 מ"ד) ומתחת ל"הנוקמים" הראשון (226.3 מ"ד). השיאים ששבר "הפנתר השחור" מתרחבים גם לבכורה הטובה ביותר בחודש פברואר, ולבכורה הטובה ביותר של חג 'יום הנשיא' בארה"ב, את שניהם נטל מ"דדפול" (152.1 מ"ד בארבעה ימים, 132.5 מ"ד בשלושה).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

18 בפברואר 2018 בשעה 9:00, מאת

נפתחה הרשמת הסרטים לפסטיבל ירושלים 2018

פסטיבל הסרטים ירושלים 2018.

פסטיבל הסרטים ירושלים 2018.

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2018 (ה-35 במספר) פתח את ההרשמה לסרטים שמעוניינים לערוך את הקרנה הבכורה הישראלית שלהם בפסטיבל.

ההרשמה מתאפשרת בשלוש קטגוריות ראשיות: סרטים ישראלים, סרטים בינלאומיים ופיצ'ינג. הפרויקטים המתאפשרים בקטגוריות אלה הם:

  • סרטים ישראלים: סרטים עלילתיים, תיעודיים, קצרים וניסיוניים
  • סרטים בינלאומיים: סרטים עלילתיים ותיעודיים באורך של 60 דקות לפחות
  • פרויקטים ישראלים בהפקה ובעריכה עבור פלטפורמת הפיצ'פוינט

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 בפברואר 2018 בשעה 11:00, מאת רותם יפעת

"הפנתר השחור" – ביקורת #3

"הפנתר השחור".

"הפנתר השחור".

הגאונות של קווין פייגי ושל קונספט היקום הקולנועי של מארוול אינה טמונה בכך שבמשך עשר שנים, על פני 17 סרטים, הם מצליחים לצופים להגיע שוב ושוב לקולנוע כדי להרגיש חלק מהיקום שלהם. אני בטוח שאנשים היו באים לראות אינספור סרטים בודדים של "איירון מן" או "קפטן אמריקה" גם אם בסוף הם לא היו מתחברים למגה-זורד קולנועי. לראיה עדיין עושים סרטי "שודדי הקאריביים".

מגע הקסם של פייגי הוא ביכולת לגרום לקהל להגיע לסרטים על דמויות סוג ג' ועוד לעשות מזה סרט שאינו נופל מאלו של ה"כוכבים" של היקום – זה כבר דורש כישרון וחזון. "הפנתר השחור" שעולה השבוע בארץ ובארה"ב הוא אחד המקרים הללו: לקחו דמות שלא רק שרוב צופי הקולנוע לא שמעו עליה, אלא כזו שרבים מחובבי הקומיקס בקושי קראו אותה ולא רק שנתנו לה סרט משל עצמה אלא גם כזה שצפוי לשבור שיאי הכנסה לסופ"ש בחודש פברואר.

למרות שזהו רק סרטו השלישי כבמאי של ריאן קוגלר ("קריד") הוא מצליח לנווט היטב בין האישי לתעשייתי דרך סיפור משלו שמתחבר ליקום של מארוול. קוגלר כמעט ואינו עוסק באירועי העבר מהיקום הקולנועי של מארוול, ולמרות זאת מצליח לבסס את העתיד של "הפנתר השחור" בתוכו (וזה אולי ספויילר למי שלא ראה את הטריילרים ל"הנוקמים: מלחמות האינסוף" או נאיבי וחושב שהפנתר השחור לא יופיע בו).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 5:00, מאת גיא ברמן מכליס

"הפנתר השחור" – ביקורת #2

"הפנתר השחור". צ'דוויק בוסמן, לופיטה ניונגו.

"הפנתר השחור". לטיטה רייט, צ'דוויק בוסמן, לופיטה ניונגו.

"הפנתר השחור", הסרט החדש מפס היצור של מארוול-את-דיסני, מציג את גיבור העל החדש של היקום הקולנועי שלהם, רגע לפני שהוא מצטרף לחברי האוונג'רס בסרטם הקרוב. ככזה הוא נועד לספר לכם על מקור הדמות ומה מניע אותה. הפנתר השחור אמנם זכה להצגה בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", אבל כאן הוא מקבל את מלוא הכבוד. אם אתם גומעים בשקיקה כל סרט מארוול חדש (וזה כבר ה-18 במספר), סביר להניח שתהנו ממנו מאוד. אם, כמוני, התעייפתם כבר ואתם מרגישים שלא ממש מתייחסים אליכם ברצינות כצופים, אתם ממש יכולים לוותר.

אם יש משהו חיובי לומר על "הפנתר השחור", יהיה זה שבפעם הראשונה מביאים למסך דמות של גיבור על שחור וזה אכן חידוש מרענן. לשם כך שכרו דיסני את הבמאי והתסריטאי ריאן קוגלר, שכבר עסק בסוג של גיבור על בסרטו הקודם, "קריד", בו העביר את כוחותיו של רוקי בלבואה האלמותי והלבן (סילבסטר סטלון, כמובן) לבנו של אפולו קריד, חברו המנוח והשחור. הפעם גיבור העל הוא מלכתחילה שחור, וכך גם רוב צוות השחקנים, וזה אכן מראה ייחודי בסרט גיבורי על. בנוסף אליו גם הנשים השחורות בתפקידים הראשיים מקבלות ייצוג הולם: אחותו היא אשת הטכנולוגיה של וואקנדה (ובקטע מסוים מוצגת ממש כ-Q מסדרת "ג'יימס בונד"), אהובתו לשעבר היא לוחמת שעוסקת במשימות חשאיות וגם שומרת הראש שלו ואשת סודו היא אישה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 בפברואר 2018 בשעה 17:00, מאת

"הפנתר השחור" – ביקורת #1

"הפנתר השחור". צ'דוויק בוסמן.

"הפנתר השחור". צ'דוויק בוסמן.

"הפנתר השחור" הוא כישלון מכל בחינה אפשרית, מלבד מסחרית. הוא יזכה להצלחה (מסוימת) בזכות "שם המשפחה" שלו (מארוול), היותו אחד משרשרת של סרטים על גיבורי-על שבאופן רופף קשורים זה לזה וסרט עתיר תקציב שמתמקד בגיבור-על שצבע עורו שחור.

אחרי "וונדר וומן" על גיבורת-על, יש סרט על גיבור-על שחור אך הוא לא יצליח כמוהו. את "וונדר וומן" ביימה אישה (פאטי ג'נקינס) ואת "הפנתר השחור" ביים, כמובן, ריאן קוגלר השחור. "הפנתר השחור" מתרחש בעיקר במדינה האפריקאית המומצאת וואקנדה (המוזיקה לא תיתן לכם לשכוח באיזו יבשת אנחנו). כאן, לרוב, אני מתאר את עלילת הסרט במשפטים ספורים אך גם שחקני הסרט לא יצליחו להסביר מה קורה בו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 11:30, מאת

"צורת המים" – ביקורת

"צורת המים". סאלי הוקינס.

"צורת המים". סאלי הוקינס.

"צורת המים" הוא סרטו העשירי של גיירמו דל טורו, במאי שנמשך לסיפורים על מפלצות ושילוב של סיפור אנושי שמעורבים בו יצורים כמו ב"המבוך של פאן" או סרטים על פי קומיקס ("בלייד 2", סרטי "הלבוי"), וסרטיו תמיד מעוצבים בהקפדה. מעט מדי קורה ב"צורת המים" (לשעתיים של הסרט), הוא אינו מרגש או מלהיב ואין שום מתח או סקרנות לגבי ההתפתחות כי הכול צפוי והנינוחות שבה הוא עשוי -שבדרך כלל מצביעה על שליטה ויד בטוחה של במאי- במקרה הזה גורמת לסיפור להרגיש משעמם ושטחי.

אלייזה האילמת (סאלי הוקינס, "יסמין הכחולה" של וודי אלן; "חופשייה ומאושרת" של מייק לי) עובדת כמנקה במכון מחקר בבולטימור ב-1962. אִתה עובדת בניקיון זלדה (אוקטביה ספנסר, "העזרה", "מאחורי המספרים") ויש לה שכן ג'יילס (ריצ'רד ג'נקינס, שמוכר לכל חובב של סרטים משלושים השנה האחרונות), ששניהם מבינים שפת סימנים. למכון המחקר מובא יצור ימי דמוי אדם ונוצר קשר בין אלייזה ליצור. ויש סיבוך שלא מוסיף הרבה עם הרוסים (זו, הרי, תקופת המלחמה הקרה).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 9:00, מאת

מפיק העל ריאן מרפי עובר לנטפליקס תמורת 300 מיליון, כנראה בזכות עסקת דיסני-פוקס

"לרוץ עם מספריים". אנט בנינג, ג'וזף קרוס, ריאן מרפי.

"לרוץ עם מספריים". אנט בנינג, ג'וזף קרוס, ריאן מרפי.

מפיק העל ריאן מרפי ("גלי", "אימה אמריקאית", "סיפור פשע אמריקאי") עוזב את אולפני פוקס אל נטפליקס, בעסקה לחמש שנים ששויה נאמד בכ-300 מיליון דולרים, על פי דדליין. זהו טאלנט ענק שני שנטפליקס מושכת מהאולפנים הגדולים, אחרי שבאוקטובר אשתקד משכה את שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי") מאולפני דיסני (רשת הטלויזיה ABC שלה).

לפי הערכות, מרפי עובר לנטפליקס בזכות היציבות היחסית של חזון התוכן בנטפליקס. אולפני דיסני מנסים לרכוש את אולפני פוקס, ואמנם מנכ"ל דיסני, בוב ייגר, כבר קרץ למרפי – ישנה אי-ודאות באשר לעסקה ובאשר ליום שאחריה, כך שנטפליקס עשויה לקרוץ יותר בהקשר זה. כמו כן, העסקה עם נטפליקס כוללת הן סדרות והן סרטים – ומרפי אוהב מאד ליצור סרטים לפי השמועות, ובאמתחתו "לרוץ עם מספריים" ו"לאכול, להתפלל, לאהוב" למשל.

בשעה 8:00, מאת

"הפנתר השחור" עשוי להפוך לאחד מחמשת סרטי גיבור העל הקופתיים ביותר

"הפנתר השחור".

"הפנתר השחור".

סרט הקומיקס "הפנתר השחור", המורכב מבמאי ומשחקנים אפרו-אמריקאים, עשוי להכניס למעלה מ-180 מיליון דולרים בארבעה ימים (יום ב' הוא חג 'יום הנשיא' בארה"ב) או מעל 165 מיליון דולרים בסופ"ש עצמו (שלושה ימים), לפי הערכות של אנליסטים ושל אולפנים מתחרים לאולפני דיסני. סכום כזה יהפוך אותו לאחד מחמשת סרטי גיבור העל הקופתיים ביותר. אם אכן כך, הסרט יתמקם מתחת ל"איירון מן 3" (174.1 מיליון דולרים בשלושה ימים) ויתחרה ראש בראש מול "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (166 מ"ד, החמישי בטבלה לז'אנר כרגע), כשהבא בטבלה לז'אנר הוא "עלייתו של האביר האפל" (160.9 מ"ד). שלושת סרטי גיבורי העל הקופתיים ביותר בהיסטוריה הם שני סרטי "הנוקמים": הראשון בצמרת עם 207.5 מ"ד, והשני אחריו עם 191.3 מ"ד; ואחריהם "קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים" (179.1 מ"ד).

כבר מתחילת השבוע, ציפו ש"הפנתר" יהפוך לסרט הביכורים הקופתי ביותר של גיבור על (אף על פי שגם הוא הופיע ב"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים", אבל זה לא סרט 'שלו'), משניבאו לו הכנסות של ארבעה ימים בגובה 155-170 מיליון דולר (בערך 135 מיליון לשלושה ימי הסופ"ש עצמו). זה מספיק כדי ליטול את התואר מ"דדפול" (152.1 מ"ד בארבעה ימים, 132.5 מ"ד בשלושה).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 בפברואר 2018 בשעה 8:45, מאת

ג'ייק ג'ילנהול ואנזל אלגורט יככבו ב"סוג הטוב ביותר" של זוכה האוסקר בריאן הלגלנד

"חיית הלילה". ג'ייק ג'ילנהול.

"חיית הלילה". ג'ייק ג'ילנהול.

השחקנים ג'ייק ג'ילנהול ואנזל אלגורט ("בייבי דרייבר") יככבו בסרט "הסוג הטוב ביותר" (ש.ל.ר, Finest Kind) של זוכה האוסקר בריאן הלגלנד ("סודות אל איי", "אגדת האחים קריי"), אותו הוא כתב ויביים.

ג'ילנהול ואלגורט יגלמו צמד אחים שעושים עסקה עם מאפיונר וכך הם נשאבים לעולם התחתון של בוסטון, בארה"ב. עוד תככב בסרט גם השחקנית זנדאיה ("האמן הגדול מכולם").

הסרט כבר זכה למימון אך טרם נקבעו לו תאריכי צילומים. התחנה הבאה שלו היא מכירתו להפצה מחוץ לארה"ב.

13 בפברואר 2018 בשעה 13:00, מאת

דיווח: זאק סניידר פוטר מ"ליגת הצדק"

"ליגת הצדק". זאק סניידר, גל גדות, בן אפלק.

"ליגת הצדק". זאק סניידר, גל גדות, בן אפלק.

במאי אשתקד פרסמתי שזאק סניידר התפטר מבימוי "ליגת הצדק" בעקבות טרגדיה במשפחתו (בתו התאבדה), אבל כתב הבידור הותיק ג'וש דיקי פרסם כעת כי הידיעה דאז שהפיצו אולפני האחים וורנר היתה שקרית: למעשה, סניידר פוטר על ידם כבר בינואר או פברואר. דיקי הוא כתב ידוע, אך הוא החליט לעזוב את התעשיה וכעת כשהוא באס"ק, הוא החל לפרסם חדשות שעד כה הוא הסתיר מטעמים כאלה ואחרים.

כזכור, סניידר הוא האדריכל של כל היקום הקולנועי של די-סי (ובין היתר אחראי על בחירתה של גל גדות בתור וונדר וומן), אבל סרטיו לא נתקבלו באהדה רבה על ידי המבקרים ועל ידי הקהל. השיא היה אמור להיות "ליגת הצדק" אשתקד, והתקווה היתה שסניידר ילמד מטעויותיו, וירענן קצת את הדיכאון הטוטאלי של יצירותיו ביקום של די-סי. אלא שכעת בזכות פרסומו של ג'וש דיקי, כתבי בידור רבים מתעוררים ומאשררים את דבריו, באומרם שמקורותיהם מספרים כי הגרסאות המוקדמות של "ליגת הצדק" היו נוראיות. בעקבות כך, אולפני וורנר החליטו לפטר את סניידר (שאישתו, דבורה, היא ממפיקות הסרט) והביאו את ג'וס ווידון שיחליף אותו. הסרט גם נכנס לצילומי השלמה יקרות, אבל ככל הנראה ווידון לא הצליח לעשות בסרט יותר מדי, עד כדי כך ששמו אינו מוזכר כבמאי הסרט. במקור חשבנו שהסיבה להשמטת השם היא כבוד לסניידר שעשה את רוב העבודה ביצירת הסרט, ועכשיו ניתן להבין שהסיבה היא שווידון לא רצה להכתים את שמו עם הסרט הזה. כתבי הבידור שמאשררים את דבריו של דיקי טוענים כי לא סיפרו על כך עד כה כדי לא לזלזל בסניידר שאכן שכל את בתו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 בפברואר 2018 בשעה 15:00, מאת

במאי "דדפול 2" עשוי לביים את הספין-אוף של "מהיר ועצבני"

"פצצה אטומית". דיויד לייטץ'.

דיויד לייטץ' על הסט של "פצצה אטומית".

הפעלולן-שהפך-לבמאי דיויד לייטץ' ("דדפול 2", "פצצה אטומית") הוא המועמד המועדף ליצירת סרט הספין-אוף בכיכובם של דוויין ג'ונסון וג'ייסון סטתהם מסדרת "מהיר ועצבני", כך על פי דדליין. תסריטאי הסדרה, כריס מורגן, יכתוב גם את הסרט הזה.

בינתים אין פרטים על קו העלילה של הסרט, אבל מטבע בחירת השחקנים, הוא צפוי להתמקד בדמויות של הסוכן הובס (ג'ונסון) והפושע דקארד שו (סטתהם).

סרט הספין-אוף מתוזמן לעלות לאקרנים בארה"ב ב-26 ביולי, 2019.

בשעה 14:00, מאת

סרט האוכל "החגיגה של באבט" חוזר לסינמטקים לרגל 30 שנה לזכייתו באוסקר

"החגיגה של באבט". סטפאן אודרן.

"החגיגה של באבט". סטפאן אודרן.

סרט האוכל הדני "החגיגה של באבט" (1987) חוזר להקרנות סדירות בסינמטקים לרגל 30 שנה לזכייתו בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. את הסרט ביים גבריאל אקסל על פי תסריט שלו עם קרן בליקסן.

העלילה מספרת על שפית צרפתיה מהוללת (סטפאן אודרן) שנאלצת להימלט חסרת כל מפריס אל כפר קטן בדנמרק והופכת לסוכנת ביתן של שתי נשים מבוגרות. כאשר היא זוכה להזדמנות, מחליטה באבט ליצור את מעשה האמנות הגדול ביותר לו היא מסוגלת: להכין סעודה מפוארת על פי כל כללי הטקס עבור אנשי הכפר.

הקרנות הסרט יצאו לדרך בסינמטק תל אביב ב-15.2, עם עותק דיגיטלי מחודש בהפצת סרטי נחשון.


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב