מגזין סרטים

18 באוגוסט 2019 בשעה 11:27, מאת

"חיים נסתרים" – טריילר: הצצה לסרטו המוערך של טרנס מאליק מפסטיבל קאן

"חיים נסתרים (ש.ל.ר)". אוגוסט דיהל, ואלרי פכנר.

"חיים נסתרים". אוגוסט דיהל, ואלרי פכנר.

הקרנת "חיים נסתרים" (ש.ל.ר, A Hidden Life) בפסטיבל קאן האחרון גרפה את הביקורות האוהדות ביותר לקולנוען טרנס מאליק מזה שנים, ועכשיו הקהל הרחב יכול להתרשם מהסרט דרך הקדימון טריילר הרשמי ששוחרר. הסרט מספר סיפור אמיתי ממלחמת העולם השניה, על סירובו של החוואי הקתולי האוסטרי פרנץ יגרסטטר (אוגוסט דיהל) להילחם למען הנאצים.

הסרט יעלה לאקרנים בארה"ב בדצמבר, ובינתים אין לו תאריך הפצה בישראל. למאליק יש שם בישראל, אך בכל זאת סרטיו האחרונים דילגו על הפצות רחבות בבתי הקולנוע והסתפקו בהקרנות מזדמנות בסינמטקים. נראה מה יהיה עם הסרט הזה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

17 באוגוסט 2019 בשעה 19:00, מאת

"המרגל" – תמונות ראשונות מתוך המיני-סדרה ההוליוודית על המרגל הישראלי אלי כהן

"המרגל". סשה ברון כהן.

"המרגל". סשה ברון כהן בלבן.

המיני-סדרה "המרגל" של גידי רף עבור נטפליקס, שתספר את סיפורו של המרגל הישראלי בסוריה אלי כהן, התחדשה בתמונות רשמיות ראשונות. המיני-סדרה תספר על התחברותו של כהן (סשה ברון כהן) עם צמרת שורת הביטחון הסורית וחבריהם העשירים, שהובילה לאיסוף מודיעיני עילאי. ככל הנראה הצד של ההתחברות עם הצמרת העשירה יובא בצורה נהנתנית ומוגזמת, מה שגרם למשפחתו של כהן לצאת נגד המיני-סדרה. נוח אמריך ("האמריקאים") יגלם את המפעיל של כהן, דן פלג; הדר רצון רותם ("הומלנד") תגלם את אישתו של כהן; ואת האישיות הערבית הבכירה יגלם ואליד זואייטר ("המלאך", "נמלטים: ההמשך").

גידי רף כתב וביים את המיני-סדרה על סיפורו מסמר השיער של אלי כהן, והחופש היצירתי שהוא מקבל מנטפליקס יעמוד למבחן שוב, זמן קצר אחרי שהציג איתם את סרטו "אתר הצלילה בים האדום", שלא גרר ביקורות משתפכות. נראה גם כיצד סשה ברון כהן, שיודע לשחק דרמתית מצוין, ישפיע על הסרט.

"המרגל" תעלה לשידור בנטפליקס ב-6 בספטמבר.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 16:34, מאת

"13 סיבות", עונה 3 – טריילר מתורגם: עלילת רצח

"13 סיבות". ג'סטין פרנטיס, דרק לוק.

"13 סיבות". ג'סטין פרנטיס, דרק לוק.

העונה השלישית של "13 סיבות" עומדת להגיע לנטפליקס, וזה הזמן לקדימון טריילר חדש, שהולך חזק על שורת הפרסום הספויילרית (לעונות הקודמות) של העונה: 'מי הרג את ברייס ווקר?' מי שלא מקשר, את ברייס גילם ג'סטין פרנטיס (בתמונה למעלה) כבר מהעונה הראשונה, המוצלחת והמצליחה. הטענות כנגד העונה השניה היו שמדובר במתיחת ההצלחה ללא כל סיבה (הא!) והעונה השלישית כבר לגמרי עברה לנושא חדש של רצח.

העונה השלישית תעלה בנטפליקס ישראל ב-23 באוגוסט, במקביל בכל העולם.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:00, מאת

כוכב "אדם בעקבות גורלו", פיטר פונדה, הלך לעולמו

"אדם בעקבות גורלו". פיטר פונדה.

"אדם בעקבות גורלו". פיטר פונדה.

כוכב "אדם בעקבות גורלו" והמועמד לשני פרסי האוסקר, פיטר פונדה, הלך לעולמו בגיל 79 בעקבות מחלת סרטן הריאות. פיטר היה נצר למשפחת פונדה ההוליוודית הידועה – בנו של השחקן הנרי פונדה, אחיה הקטן של השחקנית ג'יין פונדה, ואביה של השחקנית ברידג'ט פונדה.

פונדה התחיל לקנות את תהילתו בסרט The Wild Angels של רוג'ר קורמן מ-1966, ושנה לאחר מכן הוא הופיע ב-The Trip של אותו הבמאי. באוטוביוגרפיה שלו, סיפר פונדה כי קיבל את הרעיון ל"אדם בעקבות גורלו" שיצא שנתיים מאוחר יותר, כאשר הביט בפוסטר של The Wild Angels. "אדם בעקבות גורלו", שאותו כתב ביחד עם הבמאי דניס הופר ותסריטאי נוסף (והיו מועמדים לפרס האוסקר על התסריט שלו), נחשב לסרט פורץ דרך ואבי הקולנוע העצמאי ההיפי כמו שאנחנו מכירים אותו היום. בשנות ה-1970 ביים בעצמו שלושה סרטים, וב-1988 הופיע בסרט של הבמאי הישראלי ריקי שלח, "לוחמי החופש". את המועמדות השניה שלו לאוסקר קטף על הסרט "הזהב של יולי" (1997). עוד הופיע בסרטים "גוסט ריידר" ו-"3:10 ליומה".

16 באוגוסט 2019 בשעה 16:58, מאת

"נשים קטנות" – טריילר מתורגם: הקלאסיקה הספרותית תחת ידיה של גרטה גרוויג

"נשים קטנות". אלייזה סקנלן, סירשה רונאן, פלורנס פו, אמה ווטסון.

"נשים קטנות". אלייזה סקנלן, סירשה רונאן, פלורנס פו, אמה ווטסון.

הקלאסיקה הספרותית האייקונית מ-1868 של לואיזה מיי אלקוט, "נשים קטנות", מגיעה למסך הגדול בעיבוד חדש מאת השחקנית-במאית גרטה גרוויג ("ליידי בירד"), שהתחדש בקדימון טריילר ראשון. אל ארבע האחיות הצעירות לבית מארץ', בגילומן של פלורנס פו, אמה ווטסון, סירשה רונאן ואלייזה סקנלן, הצטרפו שמות גדולים מאד כגון טימותי שאלאמה, מריל סטריפ, לורה דרןבוב אודנקירק וכריס קופר. נראה שרוח הסרט היא מודרנית, בשפה ובגישה, אבל הרקע הוא תקופתי כפי שהתרחש בספר. זו בחירה אמנותית מעניינת, ויהיה מענין לראות האם לגרוויג יהיה קול מגוון או שמא זה יהיה "ליידי בירד" ב-1868.

הסרט יגיע למסכים בישראל ב-26 בדצמבר, במקביל לארה"ב. על ההפקה נמנה אגב הישראלי לשעבר ארנון מילצ'ן, שמעורב בארץ בחקירות בנימין נתניהו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:19, מאת

לראשונה 5 סרטים של אותו האולפן חוצים בשנה את רף מיליארד הדולרים בקופות

"צעצוע של סיפור 4".

"צעצוע של סיפור 4".

עם הגעתו הלילה של "צעצוע של סיפור 4" לרף מיליארד הדולרים, הפכו אולפני דיסני לאולפנים הראשונים שיש להם חמישה סרטים שחצו את המיליארד בקופות מסביב לעולם. הארבעה לפניו מהאולפנים היו "מלך האריות" (1.3 מיליארד דולרים כבר), "אלאדין" (1.03 מיליארד), "קפטן מארוול" (1.1 מיליארד) ו"הנוקמים 4: סוף המשחק" (2.795 מיליארד), וזה עוד בלי שספרנו את "ספיידרמן: רחוק מהבית" ששייך לאולפני סוני אך הופק בשיתוף עם אולפני מארוול שבבעלות דיסני; ובלי שספרנו את שוברי הקופות הצפוים מסוף השנה "לשבור את הקרח 2" ו"מלחמת הכוכבים: פרק 9 – עלייתו של סקייווקר".

השיא הזה הוא עוד הוכחה לכוח העצום של דיסני בימינו, וזה עוד בלי שאימצו אף מותג שעכשיו בבעלותם בעקבות הרכישה של אולפני פוקס. כמות המותגים שגם ככה בבעלותם היא עצומה, ונסו לחשוב על עוד כמה מותגים שמסוגלים למשוך מיליארד דולרים שוב ושוב בקופות?

אגב מענין לשים לב ש"צעצוע של סיפור 4" הוא סרט האנימציה השמיני הכי קופתי בהיסטוריה.

15 באוגוסט 2019 בשעה 15:30, מאת

"פרזיטים" – ביקורת

"פרזיטים".

"פרזיטים".

כשחושבים על סרטים קוריאנים עשויים לחשוב על סרט אטי ומהורהר כמו רבים מהסרטים מהמזרח הרחוק שמגיעים לארץ (להוציא את סרטי הפעולה, שאותם ממעטים להקרין בבתי הקולנוע אצלנו). "פרזיטים" אינו סרט כזה. הוא סרט קוריאני, ללא ספק, אך הוא לא דורך במקומו, עם מתח והומור. הסרט, זוכה פרס דקל הזהב (הפרס הראשי) בפסטיבל קאן השנה, הוא סוחף וכובש. יש סרטים שאפשר להמליץ עליהם לכל אחד ("חומות של תקווה", "הנסיכה הקסומה", למשל), ו"פרזיטים" נכנס לקטגוריה של סרטים טובים שלא מתאימים לכל צופה, גם כי יש בו אלימות ודם.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 13:30, מאת

"השיר של רוז" – ביקורת

"השיר של רוז". ג'סי באקלי.

"השיר של רוז". ג'סי באקלי.

"השיר של רוז" הוא סרט בריטי שמתרחש בגלזגו, סקוטלנד. הוא סרט דרמה "קטן", מהסוג שהבריטים טובים עד מתמחים בהם, אמין, אנושי, עם שחקנים מצוינים שמגלמים אנשים אמיתיים שגרים מחוץ ללונדון, שלא עוסקים בעבודות נוצצות ונחשבות שמצטלמות היטב (עורכי דין, עיתונאים, מעצבים למיניהם, בעולם הפרסום) בתוך חיים זוהרים וגרים בבתים מעוצבים לעילא, שגם בתפקידים הקטנים ביותר יש דמויות עם אישיות ולא קריקטורות (כמו השכנה פה). במקרה הזה מדובר בשחקניות טובות מאוד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 5:00, מאת גיא ברמן מכליס

"היו זמנים בהוליווד" – ביקורת

"היו זמנים בהוליווד". ליאונרדו די'קפריו, בראד פיט.

"היו זמנים בהוליווד". ליאונרדו די'קפריו, בראד פיט.

"היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו לא חף מפגמים, אך עדיין מדובר בסרט מרשים מאוד של יוצר מבריק, והמחשבות שהוא מעורר ממשיכות עם הצופה גם לאחר שהוא יוצא מבית הקולנוע. הסרט הזה כמעט ולא מאפשר דיון רציני ועמוק מבלי לגלות דברים מהותיים עליו. כדאי לדעת כמה שפחות לפני שהולכים אליו. בכל זאת, אנסה בקצרה להסביר מה הופך אותו לסרט כל כך טוב.

נתחיל בכך ששמו בעברית אינו מדויק. שם הסרט הוא Once Upon a Time… in Hollywood, "היה היה פעם… בהוליווד", כלומר אנחנו נמצאים באגדה או פנטזיה ולא בסרט נוסטלגי בלבד. זה לא צריך להפתיע את מי שעוקב אחר הסרטים של טרנטינו, אך עדיין, נראה שכשמדברים על הסרט הזה יש להדגיש זאת אף יותר, כיוון שזהו סרטו המאופק ביותר של טרנטינו מאז "ג'קי בראון" הנהדר (עד כמה שטרנטינו מסוגל לאיפוק, כמובן). הכוונה היתה לשמור על התבנית של הסרטים הקודמים שהתחילו ב"היו זמנים ב" (במערב, באמריקה) אבל כאן זה חוטא למקור.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 באוגוסט 2019 בשעה 22:51, מאת

החברות ויאקום ו-CBS מתאחדות, 13 שנה אחרי שנפרדו: קורת גג אחת ל"מסע בין כוכבים" ו"משימה בלתי אפשרית"

Viacom CBS

Viacom CBS

שלוש שנים של ניסיונות הגיעו סוף סוף להסכמה על מיזוג שיאחד מחדש את אימפריית הבידור של איל המדיה סאמנר רדסטון, 13 שנה אחרי שהתפצלו ויאקום מ-CBS. האיחוד מכניס לקורת גג אחת בשם ViacomCBS את רשת הטלויזיה CBS ותת הרשתות שלה שנושאות את שמה כמו גם את ערוץ שואו טיים, יחד עם ערוצי ויאקום – MTV, ניקולודיאון, קומדי סנטרל – ואולפני הקולנוע פאראמאונט, הנמנים כאחד מחמשת האולפנים הגדולים בהוליווד. בין המותגים המתאחדים לקורת גג אחת ניתן למצוא את "מסע בין כוכבים" ואת "משימה בלתי אפשרית".

שתי החברות התפצלו בעבר בעקבות דרישות רגולטוריות, והמשיכו להיות תחת הבעלות של חברותיו של רדסטון. הפיצול גרם לכך שהן המשיכו לשתף פעולה אך בתעצומות נמוכות. למשל המותג "מסע בין כוכבים" מוציא סרטים לקולנוע בהפקת אולפני פאראמאונט של ויאקום, וגם סדרות טלויזיה לערוץ CBS; בעוד המותג "משימה בלתי אפשרית" לא הוציא סדרות טלויזיה כבר עשורים והסתפק בקולנוע. המיזוג אינו נחשב לקפיצת מדרגה גבוהה במיוחד, משום ששווי החברות המאוחד עומד על כ-30 מיליארד דולרים. לשם השוואה, שוויה של נטפליקס הוא 136 מיליארד דולרים, שוויה של קומקאסט (שבבעלותה רשת הטלויזיה NBC) הוא 193 מיליארד דולרים, ושוויה של דיסני (שבבעלותה רשת הטלויזיה ABC) הוא 245 מיליארד דולרים.

בשעה 19:10, מאת

הסרטים הישראלים "ימים נוראים", "מאמי", "אפריקה" ו"מילים נרדפות" לפסטיבל טורונטו 2019

"ימים נוראים". יהודה נהרי הלוי.

"ימים נוראים". יהודה נהרי הלוי. צילום: עמית יסעור

ארבעה סרטים ישראלים התקבלו לפסטיבל טורונטו 2019 (ה-44 במספר) שבקנדה, והם "ימים נוראים" של ירון זילברמן על רצח רבין, "מאמי" של קרן ידעיה, "אפריקה" של אורן גרנר ו"מילים נרדפות" של נדב לפיד. "אפריקה" יוקרן במסגרת 'דיסקברי' ואילו שאר הסרטים יוקרנו במסגרת 'קולנוע עולמי עכשיוי'.

"ימים נוראים" עוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, מנקודת מבטו של הרוצח, יגאל עמיר (יהודה נהרי הלוי). הסרט מציג את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. "מאמי" מעבד למסך הגדול את אופרת הרוק הקאלטית של שנות ה-1980 על קופאית צעירה מתחנת דלק בעיירה בדרום, שפציעתו של אהובה במלחמה משנה את חייה. היא נמלטת יחד עם ניסים המרותק לכיסא גלגלים לתל אביב הרחוקה, שם היא מקווה שהמזל יאיר להם פנים. "אפריקה" מספר על פנסיונר בן 68 שמתמודד עם אובדן הרלוונטיות שלו בישוב הקהילתי בו הוא חי, ויוצא למאבק שקט בניסיון להחזיר את החיוניות לחייו. בסרט משתתפת משפחתו של הבמאי. "מילים נרדפות", שהוא היחיד שכבר הוקרן בבתי הקולנוע בישראל, מספר על צעיר ישראלי אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 באוגוסט 2019 בשעה 7:30, מאת גיא ברמן מכליס

"פליימוביל: הסרט" – ביקורת

"פליימוביל: הסרט".

"פליימוביל: הסרט".

עוד לפני שיצא, הרגיש "פליימוביל: הסרט" כמו שכפול של "סרט לגו". הצפיה בו הוכיחה שהוא אכן כזה, אך ההפתעה היא שהוא פחות גרוע ממה שניתן היה לצפות. הסרט נבנה סביב המותג פליימוביל הגרמני, שמשווק את צעצועיו כבר 45 שנים. כל קבוצת סטים עוסקת בנושא ספציפי – המערב הפרוע, משטרה, חלל וכו' – וסביב הרעיון הזה מתחיל הסרט, שפונה בעיקר לטווח גילאים נמוך – 5 עד 9. ילדים גדולים יותר (וכמובן מבוגרים) ישתעממו.

פתיחת הסרט היא אינה באנימציה: מרלה וצ'רלי הם שני אחים שאוהבים מאוד לשחק בסטים של הפליימוביל שלהם ולדמיין את עצמם במקומות רחוקים. מרלה מתכננת בדיוק לעשות את זה – עכשיו משסיימה ללמוד, היא עומדת לצאת ולטייל בעולם. אבל אז מתרחשת טרגדיה. הוריהם של מרלה וצ'רלי נהרגים ומשאירים אותם לבדם. בשלב זה מרלה מוותרת על החלום ונשארת כדי לגדל את צ'רלי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »