מגזין סרטים

16 בפברואר 2019 בשעה 8:00, מאת גל סדלינסקי

"האם אי פעם תסלחי לי?" – ביקורת

"האם אי פעם תסלחי לי?". מליסה מקארתי.

"האם אי פעם תסלחי לי?". מליסה מקארתי.

"האם אי פעם תסלחי לי?" הוא סרט דרמה המבוסס על ספרה האוטוביוגרפי של לי ישראל, סופרת ביוגרפיות שלא מצליחה להתפרנס מעבודתה ופונה לאפיקי הכנסה מפוקפקים. תסריט הסרט שנון והוא משוחק היטב, אבל הוא לא ממש מתרומם. יש בו איזו כבדות שגורמת להרגשה של מריחה ולא מתאימה לסרט. קטעים שאמורים להיות מותחים או מרגשים לא מספקים את הסחורה. אני יכול רק להניח שאוהבי ספרות יוכלו למצוא בסרט משהו לאהוב, כי זה מספק הצצה, גם אם מצומצמת, לעולם של כתיבת ביוגרפיות והוצאה לאור, לשאר אמליץ לבחור בסרט אחר.

זהו סרטה השני של הבמאית מריאל הלר. היא גם הייתה התסריטאית של סרטה הראשון "יומנה של נערה מתבגרת" (2015) וכמו סרט זה, גם הוא התבסס על יצירה מוקדמת. הפעם כתבו את התסריט ניקול הולופסנר, שלרוב היא גם הבמאית של מה שהיא כותבת ("דיברנו מספיק", "חברות עם כסף"), וג'ף וויטי, שזהו הסרט הראשון שכתב. למרות שהתסריט שכתבו יחד מוצלח (הם מועמדים לאוסקר על תסריט מעובד), סיפורה של לי ישראל מעניין יותר מאיך שהסרט מציג אותו, וזהו פספוס של הבמאית. היא לא הצליחה להדגיש את הרגעים הנכונים בשביל לתת לסרט משקל אמיתי והוא עובר בעיקר כעייף.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:00, מאת

פרס לסרט הישראלי "מילים נרדפות" בפסטיבל ברלין 2019

"מילים נרדפות". לואיז שבילו, תום מרסייה.

"מילים נרדפות". לואיז שבילו, תום מרסייה. צילום: Guy Ferrandis SBS Films

הסרט הישראלי "מילים נרדפות" של נדב לפיד קטף את פרס הסרט הטוב ביותר של ארגון מבקרי הקולנוע הבינלאומי בפסטיבל ברלין 2019 (ה-69 במספר). הסרט מתחרה בתחרות הרשמית של הפסטיבל שתוצאותיה יחשפו הלילה (שבת).

הסרט מספר על יואב (תום מרסייה), צעיר ישראלי, אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי. את התסריט כתב לפיד יחד עם אביו, הסופר חיים לפיד, בהשראת אירועים מחייו של האב בצרפת. את הסרט ערכה אימו, ערה לפיד, והיא נפטרה לקראת סיום העריכה.

"מילים נרדפות", שהינו קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית-גרמנית, מיועד לעלות לאקרנים בישראל ב-4 באפריל.

14 בפברואר 2019 בשעה 18:30, מאת גיא ברמן מכליס

"אליטה: מלאך קרב" – ביקורת

"אליטה: מלאך הקרב".

"אליטה: מלאך הקרב".

"אליטה: מלאך קרב", סרטם של רוברט רודריגז וג'יימס קמרון הוא תענוג ויזואלי מסעיר ורב אקשן. חבל רק שהתסריט החלש קצת מכריע את הסרט לקראת סופו.

ג'יימס קמרון, שהפיק את הסרט וכתב אותו יחד עם ליטה קלגרידיס ורוברט רודריגז, הוא מספר סיפורים מופלא שיודע איך לשבות את קהל הצופים שלו על ידי עושר ויזואלי, שימוש מרהיב בטכנולוגיה המתקדמת ביותר על מנת ליצור את האפקטים, ובתסריט שבדרך כלל מצליח לא להפריע יותר מדי לסיפור הפשוט שהסרט מספר. הפעם, התסריט, שהוא עיבוד למנגה Gunnm של יוקיטו קישירו, מצליח לא להפריע עד שלב מתקדם של הסרט, ואז לפתע הדמויות מתחילות להתנהג בצורה מעט מוזרה והכל הופך למלודרמה סבונית.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 בפברואר 2019 בשעה 8:09, מאת

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2019: ז'יל ללוש יגיע עם "לשחות או לא להיות"

"לשחות או לא להיות".

השחקנים של "לשחות או לא להיות".

השחקן-תסריטאי-במאי ז'יל ללוש יגיע עם סרטו המועמד ל-10 פרסי הסזאר הצרפתי "לשחות או לא להיות", אל פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2019 (ה-16 במספר) בישראל. "לשחות או לא להיות" יפתח את הפסטיבל, והסרט "זה בידיים שלך" ינעל אותו.

"לשחות" מספר על חבורת גברים בראשית משבר גיל הארבעים המקימה נבחרת של שחייה צורנית. ובדרכה אל התחרות אנו מגלה את המשברים, השמחות, הקנאות וההתמודדות של כל אחד ואחד מהם ושל הנשים בחייהן, הנשים הפרטיות ושתי מדריכות הקבוצה. "זה בידיים שלך" בכיכובם של ז'ול בן שטרית ולמבר ווילסון מספר על פסנתרן צעיר ומחונן שמסתבך בעולם הפשע ונערך לקראת תחרות יוקרתית שיכולה לשנות את חייו. עוד יוקרנו בפסטיבל: "קלייר דרלינג" של ז'ולי ברטוצ'לי, בכיכובן של קתרין דנב ובתה קיירה מסטרויאני, "אמנדה" עם ונסן לקוסט, "על המשמר" בכיכובן של האם ובתה, נטלי ביי ולורה סמט, "דרך האש" עם פייר ניניי, "המעבר לאהבה" המעביר לראשונה אל מאחורי המצלמה את צמד השחקנים רומן בורנג'ה ופיליפ ריבו, "לולה ואחיה" של ז'אן פול רוב על פי תסריט של הסופר דויד פונקינוס, "צילום משפחתי" של ססיליה רואו בכיכובה של ונסה פאראדי, "פריז שייכת לנו" של ז'אק ריווט, "פפה לה מוקו" עם ז'אן גאבן ו"חגיגה במאי" של לואי מאל.

פסטיבל הקולנוע הצרפתי יתקיים בין ה-14 ל-30 במרץ בסינמטקים ובבתי קולנוע נבחרים מבין הרשתות. "לשחות או לא להיות" יעלה לאקרנים בארץ עם תום הפסטיבל, ב-4 באפריל.

11 בפברואר 2019 בשעה 11:00, מאת גל סדלינסקי

"סולו חופשי" – ביקורת

"סולו חופשי".

"סולו חופשי".

"סולו חופשי" הוא סרט תיעודי על מטפס הקירות הטבעיים אלכס הונולד שמבצע את אתגרי הטיפוס לבדו ללא ציוד, מלבד הבגדים שעל גופו והנעליים שעל רגליו (אה, כן, בעצם הוא מצויד באבקה למניעת לחות בידיים), ומתרכז בהכנתו לאתגר טיפוס חופשי שלא בוצע לפניו. כיאה לסרט של נשיונל ג'יאוגרפיק, הוא עשיר בצילומי טבע מדהימים. הוא מעניין ברובו, אך היה יכול להיות מורווח מעריכה קצת יותר קפדנית. על אף אווירת מתח כללית וסצינות ספורות מלחיצות ממש, הסרט לא יתאים למחפשי האקשן, אלא מכוון לצופים שמעוניינים ללמוד משהו חדש ולהתפעל מפלאי הטבע, בהם גם היצור האנושי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

10 בפברואר 2019 בשעה 14:00, מאת

לקראת האוסקר: מי תזכה, גלן קלוז או אוליביה קולמן?

גלן קלוז מתוך "האישה" ואוליביה קולמן מתוך "המועדפת".

גלן קלוז מתוך "האישה" ואוליביה קולמן מתוך "המועדפת".

אני מעדיף כשהזוכים באוסקר אינם ידועים מראש לא בשל אהבה להפתעות בהכרח אלא מהעדפה של מתח, כשיש קרב צמוד זה הרבה יותר מעניין. יותר כיף לראות שחקנית מופתעת ושמחה מאשר זו שצפויה לזכות ורק מחכה לרגע שיקראו בשמה. בחמש שנים האחרונות הזוכה בקטגוריית השחקנית הראשית היתה ידועה לפני הטקס. כולן זוכות ראויות שהיו צריכות להכין נאום מראש ולהיראות המומות: פרנסיס מקדורמנד (שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי), אמה סטון (לה לה לנד), ברי לרסון (חדר), ג'וליאן מור (עדיין אליס) וקייט בלנשט (יסמין הכחולה).

השנה מסתמן מרוץ צמוד בין שתיים מחמש המועמדות: גלן קלוז ואוליביה קולמן. שלוש המועמדות האחרות הן רקע להתרחשות: ליידי גאגא (היא תנסה להיראות מופתעת כשתזכה על השיר שכתבה ל"כוכב נולד"), מליסה מקארת'י ("האם אי פעם תסלחי?", סרט על פי סיפור אמיתי שג'וליאן מור כמעט כיכבה בו) ויליץ אפיריסו ("רומא" הוא סרטה הראשון, היא השחקנית הראשונה שמועמדת על תפקיד ראשי בספרדית).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 בפברואר 2019 בשעה 10:00, מאת גל סדלינסקי

"יצירה ללא מחבר" – ביקורת

"יצירה ללא מחבר". טום שילינג.

"יצירה ללא מחבר". טום שילינג.

"יצירה ללא מחבר" הוא סרט דרמה היסטורית גרמני בן קצת למעלה משלוש שעות (!) שמגולל את חייו של איש מילדותו ועד בגרותו על רקע עליית הנאצים לשלטון ומלחמת העולם השנייה והתמודדות עם ההשלכות שאחריהן על החברה הגרמנית. יש בו חלקים קסומים (זו המילה שבחרתי, כן) שתופסים רגשית ואינטלקטואלית, אבל הם מעטים מדי בתוך עומס של סצינות סתמיות ומיותרות. הסרט נוגע בנקודות רגישות בחיי אנשים, ובעיקר בהתחלה, הן גם גרפיות ומטלטלות במקצת.

במאי ותסריטאי הסרט פלוריאן הנקל וון דונרסמארק (זה השם המקוצר שלו!) הוא היוצר של הסרט המופתי "חיים של אחרים" (2006), ולכן למרות הסרט הממוצע "התייר" (2010) שגם עליו היה אמון, הציפיות מהסרט הזה היו גבוהות. אחרי הכל, הוא חזר לעסוק בגרמניה. כנראה שהיה להנקל וון דונרסמארק קשה מדי לערוך את היצירה שלו, כי הוא יכול היה לשפר את הסרט בהרבה אם היה מקצר אותו בשליש. הקצב בסרט איטי יחסית, אך אחיד וזה היתרון העיקרי בו, כי אין בו נפילות מתח מתישות. יש דגש גדול על האנושיות של הדמויות ויש לזה חשיבות רבה יותר כשהדמויות עוסקות באומנות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

8 בפברואר 2019 בשעה 10:00, מאת

שמונת הסרטים המועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר 2019

אוסקר 2019: "רפסודיה בוהמית", "שחור על לבן", "רומא", "המועדפת".

אוסקר 2019: "רפסודיה בוהמית", "שחור על לבן", "רומא", "המועדפת".

מאז 2009 יש יותר מחמישה סרטים מועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. השנה המנעד רחב במיוחד וכולל סרט מכסיקני בשחור-לבן שמתחרש בשנות ה-70, ביוגרפיה מוזיקלית, דרמה-קומית על המלכה אן, ביוגרפיה על פוליטיקאי, סרט על גיבור-על (שחור), גרסה נוספת לסיפור סינדרלה מוזיקלי, ושני סרטים נוספים על פי סיפורים אמיתיים שמערבים יחסים בין שחורים ללבנים. 6 מתוך ה-8 מבוססים על סיפורים אמיתיים.

טקס הענקת פרסי האוסקר 2019 יתקיים בלוס אנג'לס ב-24.2.19. לרשימת המועמדים המלאה לפרסי האוסקר 2019 לחצו כאן.

1. המועדפת
מועמד ל-10 פרסים ב-9 קטגוריות: סרט, בימוי, שחקנית ראשית, 2 שחקניות משנה, תסריט מקורי, עריכה, צילום, עיצוב אמנותי ותלבושות. אם היו יותר משלושה סרטים מועמדים בקטגוריית האיפור והשיער כנראה שהיה מועמד גם לזה. יחד עם "רומא" מוביל את מספר המועמדים השנה. הביקורת של גל.
לחצו לקריאת הפוסט המלא »

7 בפברואר 2019 בשעה 14:00, מאת גיא ברמן מכליס

"הפרד" – ביקורת

"הפרד". קלינט איסטווד.

"הפרד". קלינט איסטווד.

קשה לי לכתוב דברים רעים על קלינט איסטווד, אחד מגדולי האייקונים של הקולנוע, אבל אם הייתי צריך לכתוב רק את הדברים הטובים בסרטו החדש "הפרד", הביקורת הזו היתה מסתכמת במשפט אחד – "תמיד כיף לראות שוב את קלינט איסטווד פעיל".

איסטווד ביים ומשחק בסרט הזה, ובשני התפקידים הוא לא נמצא בשיאו. איסטווד מגלם את ארל סטון, מגדל פרחים שאוהב ומשקיע יותר בפרחיו מאשר במשפחתו. בקרב מגדלי הפרחים אין מי שאינו מכיר אותו והוא זוכה בפרסים ובתהילה. האינטרנט והשימוש בו ככלי שיווקי דוחק את איסטווד המזדקן מחוץ לשוק הפרחים והוא נותר ללא המשפחה שעזבה אותו וללא הפרחים שסיפקו לו את המנוע לחייו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

4 בפברואר 2019 בשעה 14:00, מאת גל סדלינסקי

"האשמים" – ביקורת #2

"האשמים". יאקוב סדרגרן.

"האשמים". יאקוב סדרגרן.

"האשמים" הוא סרט מתח משטרתי דני שידביק אתכם לקצה המושב לכל אורכו (רכבת הרים שנמשכת קצת פחות משעה וחצי) בתהיה לגבי הצעד הבא של הדמות הראשית. הרבה מהאינטראקציות בין הדמויות דורשות מהצופה להשתמש בדימיון, כך שכל צופה מצייר לעצמו בראש סיפור מעט שונה מהצופה לצדו, אך מחובר באופן מלא לנראה על המסך (כמו ש"הספר היה טוב יותר" כי הקוראים בונים בראש בדיוק את מה שהם מצפים שיתרחש). הסרט מגלם בתוכו מנעד שלם של רגשות אנושיים שלא הרבה סרטים זוכים להגיע אליו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 8:00, מאת גל סדלינסקי

"המועדפת" – ביקורת סרט

"המועדפת". אוליביה קולמן.

"המועדפת". אוליביה קולמן.

"המועדפת" הוא סרט דרמה תקופתי שנון על יריבות בין שתי נשים על קרבה לאן מלכת אנגליה בתחילת המאה ה-18 שתוך העברת סצינות אמינות להחריד בעלות תחושה מלאכותית (זה נשמע סותר, אבל זה לא) הוא גם מצחיק. הסרט שופע רגעים חזקים וקומפוזיצית תמונות מושכת ומעניינת. לעומת סרטים תקופתיים אחרים על בית המלוכה האנגלי/הבריטי הוא לא לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי, מה שמשאיר אותו קליל וסוחף. יחד עם זאת, הסרט מטריד במידה ומוזר, כיאה לבמאי יורגוס לנתימוס, כך שעדיף לקחת את זה בחשבון לפני הקפיצה למושבי הקולנוע.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 5:50, מאת

הטריילרים והפרסומות לסרטים של סופרבול 2019: "הנוקמים 4", "הובס ושו", "צעצוע של סיפור 4" ועוד

האירוע הטלויזיוני הגדול ביותר בארה"ב הוא הסופרבול (אליפות הפוטבול), וכבכול שנה, הוא גורם למשרדי הפרסום לשפוך כמויות אדירות של כסף על פרסומות מיוחדות. גם אולפני הסרטים לא אדישים לאירוע ולרייטינג העצום, ומציגים טריילרים מעניינים לסרטים הגדולים שלהם. עבור מי שאינו אוהד פוטבול אדוק שצופה באליפות, או סתם פסח על הפרסומות, הנה הפרומואים הבולטים ביותר ששודרו, בינהם "הנוקמים 4: סוף המשחק", "מהיר ועצבני: הובס ושו", "צעצוע של סיפור 4", "קפטן מארוול", "אנחנו" ועוד (וגם גללו לסוף כדי לצפות גם בפרסומות למוצרי צריכה):

"הנוקמים 4: סוף המשחק":

YouTube Embed: No video/playlist ID has been supplied

lKuvOrCmFTY

YouTube Embed: No video/playlist ID has been supplied

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב