מגזין סרטים

18 באוגוסט 2018 בשעה 11:00, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 6- "הרומן שלי עם אנני" (1977) המושלם

"הרומן שלי עם אנני". וודי אלן, דיאן קיטון.

"הרומן שלי עם אנני". וודי אלן, דיאן קיטון

גם בצפייה המי-יודע-כמה "הרומן שלי עם אנני" (Annie Hall במקור) הוא פשוט מושלם. ועכשיו בהרחבה:

כתוביות הפתיחה בלי שמות השחקנים ובדממה. זהו הסרט הראשון של וודי אלן שמתרכז במנהטן ורובו מתרחש בניו יורק. את התסריט כתב עם מרשל בריקמן. אורכו 93 דקות, הסרט הראשון של אלן מעל שעה וחצי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

17 באוגוסט 2018 בשעה 8:30, מאת גיא ברמן מכליס

"ג'ולייט, הגרסה העירומה" – ביקורת #2

"ג'ולייט, הגרסה העירומה". רוז בירן, איתן הוק.

"ג'ולייט, הגרסה העירומה". רוז בירן, איתן הוק.

"ג'ולייט, הגרסה העירומה", הוא סרט נפלא שמצליח להיות רומנטי ואופטימי בלי לוותר על הלכלוך שהחיים מוסיפים להכל.

זהו סרט נוסף שנעשה על פי ספר של ניק הורנבי, שלעיתים נדמה לי שהסרטים שנעשים על פי ספריו טובים מספריו – שתי דוגמאות מצוינות מהעבר הן "נאמנות גבוהה" ו"רווק פלוס ילד".

הסרט מספר על דאנקן (כריס אודאוד הנפלא), מעריץ מושבע של טאקר קרואו, זמר שהוציא תקליט מושלם לפני 25 שנים ומאז נעלם. דאנקן מתפעל בלוג ויש לו קהילה של מעריצי טאקר קרואו איתה הוא דן בכל פרט בקריירה ובחיים שלו ובכל תאוריה אפשרית על הימצאו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 באוגוסט 2018 בשעה 15:00, מאת גיא ברמן מכליס

"אימה במצולות" – ביקורת

"אימה במצולות".

"אימה במצולות".

"אימה במצולות" הוא שם מטעה, כי יש סיכוי שמי ששומע אותו יחשוב שקיימת בסרט איזושהי אימה או מתח. לכן ראוי היה אולי לתרגם את שמו ל"שעמום במצולות" או "חוסר השראה במצולות", כי בכל מקרה אין שום קשר בין השם העברי לשם המקורי.

לא משנה כמה ננסה להתעלם מכך, כאשר סרט מספר על אנשים בסירה בים כשמסביבם חג כריש, "מלתעות", סרטו המופלא של סטיבן שפילברג מ-1975, עולה באופן מיידי כמקור להשוואה. זה אולי לא הוגן, אבל כאלה הם החיים. בהשוואה הזו, ובהנחה שאתם מסכימים איתי ש"מלתעות" הוא סרט מעולה, "אימה במצולות" יקבל ציון של כוכבים במינוס, כלומר, יהיה חייב לי על השעתיים שבזבזתי מחיי. מדובר בסרט כל כך מגוחך שבאמת קשה להבין מה רצו להשיג היוצרים (לזכותם של במאי הסרט ג'ון טורטלטאוב וכוכב הסרט ג'ייסון סטיית'האם יאמר שהם טוענים כי האולפן חתך קטעים שלמים כדי להגיע לדירוג צפייה של 'מוגבל לגיל 13').

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 10:00, מאת

"ג'ולייט, הגרסה העירומה" – ביקורת #1

"ג'ולייט, הגרסה העירומה". איתן הוק, רוז בירן.

"ג'ולייט, הגרסה העירומה". אית'ן הוק, רוז ברן

על אף ששמו עשוי לרמוז אחרת, "ג'ולייט, הגרסה העירומה" הוא סרט קומדיה מוצלח מאוד. הוא מצחיק, אנושי, מקורי, בוגר ועשוי טוב. אני מקווה שיזכה לתשומת הלב הראויה כי עם הפגמים שיש בו הוא אחד הסרטים המהנים שראיתי השנה עם כמה רגעי שיא מרגשים. הוא מומלץ גם לאלו שאהבו את "התחלה חדשה" (2013) שבו מארק רופאלו גילם מפיק מוזיקלי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 באוגוסט 2018 בשעה 7:30, מאת

הסרטים הישראלים "סיפור אחר", "הצלילה", "גאולה", "אישה עובדת" והאמריקאי של גיא נתיב לפסטיבל טורונטו 2018

"סיפור אחר". מיה דגן, ג'וי ריגר.

"סיפור אחר". מיה דגן, ג'וי ריגר.

הסרטים הישראלים "סיפור אחר" של אבי נשר, "הצלילה" של יונה רוזנקיאר, "גאולה" של יוסי מדמוני ובועז יהונתן יעקב ו"אישה עובדת" של מיכל אביעד, כמו גם הסרט האמריקאי "סקין" (ש.ל.ר, Skin) שביים הישראלי גיא נתיב ("מבול"), יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2018 (ה-43 במספר) בקנדה.

פסטיבל טורונטו יערך השנה בין ה-6 ועד ה-16 בספטמבר. תהיה זו הקרנת הבכורה העולמית של "סיפור אחר" ושל "סקין", הקרנת הבכורה הצפון-אמריקאית של "הצלילה" (זוכה פסטיבל ירושלים) ושל "גאולה" (שגם קטף כמה פרסים בפסטיבל ירושלים), והקרנה עולמית (לא ישראלית) ראשונה של "אישה עובדת".

14 באוגוסט 2018 בשעה 11:00, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 5- "אהבה ומלחמה" (1975)

"אהבה ומלחמה". וודי אלן.

"אהבה ומלחמה". וודי אלן

"אהבה ומלחמה" היא קומדיה בת 85 דקות מאת וודי אלן עם הומור שטותי ונפלא שנקראת במקור Love and Death, "אהבה ומוות".
הסרט מתרחש במאה ה-19 ברוסיה, לכן במוזיקה אלן השתמש ביצירות של המלחין הרוסי פרוקייב (פטר והזאב). גם ב"קומדיה סקסית של ליל קיץ" (1982) ישתמש במוזיקה של מלחין קלאסי (מנדלסון) לפס-קול.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 באוגוסט 2018 בשעה 7:00, מאת

קופות: "אימה במצולות" מכניס כפול מהציפיות; "שחור על לבן" השלישי של ספייק לי

"אימה במצולות".

"אימה במצולות".

סוף שבוע מאומץ במיוחד במחלקת השיווק של אולפני האחים וורנר הניב את פירותיו, והכניס את קומדית האימה "אימה במצולות" לצמרת טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה, עם בכורה בגובה 44.5 מיליון דולרים בקרב 4,118 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי כמות בתי הקולנוע השניה בגובהה להפצה בחודש אוגוסט מכל הזמנים, אחרי "יחידת ההתאבדות" (4,255 בתי קולנוע), והציפיה היתה שבחודש אוגוסט המעייף, הסרט יכניס באיזור ה-20 או 25 מיליון דולרים. עם זאת, כאמור, מחלקת השיווק של וורנר עבדה שעות נוספות והדבר נתן את אותותיו: הם פרסמו את הסרט באופן נמרץ ברשתות החברתיות, ודחפו אותו לקהלים שונים, תוך התמקדות באספקטים הקומים של הסרט. התוצאה היא הכנסה כפולה מהצפי, וגם הכנסה בסופ"ש אחד שהיא בערך מה שסרטים מז'אנר הכרישים מכניסים בכל תקופת הריצה שלהם בבתי הקולנוע: "47 מטר" (11.2 מ"ד בבכורה ו-44.3 מ"ד בכל הריצה) ו"מים לא שקטים" (16.8 מ"ד בבכורה ו-55.1 מ"ד בכל הריצה).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 באוגוסט 2018 בשעה 9:00, מאת גל סדלינסקי

"אי הכלבים" – ביקורת

"אי הכלבים".

"אי הכלבים".

"אי הכלבים" הוא סרט אנימצית הרפתאות קומי שמכוון לקהל בוגר ומתרכז בכלבים שהורחקו לאי מבודד ביפן העתידית. אנימצית הסטופ-מושן (Stop Motion) מהפנטת ביופיה ויצירתית, אך העלילה צפויה, נמרחת ואפילו מעט משעממת בחציו השני של הסרט (הייתי צריך לעורר את המלווה שלי משינה). הנושאים הכבדים שהסרט נוגע בהם, בליווי הגרפיות המעט אלימה, לא יתאימו לקהל צעיר מאוד.

זהו סרט האנימציה השני של הבמאי ווס אנדרסון וגם הקודם, "מר שועל המהולל", נעשה באנימצית סטופ-מושן, כך שהוא לקח את הניסיון שצבר צעד אחד קדימה. כמו בשאר סרטיו – גם סרט זה מסוגנן באופן מובהק והאסתטיות שלו ברמה גבוהה מאוד. שלא כמו "מר שועל", הפעם הוא לא מבוסס על ספר ילדים, מה שאיפשר לאנדרסון לחזור לתמות שהוא רגיל לעסוק בהן – חבורות משונות של אנשים עם אג'נדות מאוד ספציפיות. כמו בשאר הסרטים שלו, גם כאן הדיאלוגים שנונים, אך חסרי רגש. וכמו בסרטיו האחרונים, ישנה האדרה רבה של טוהר הילדים מול שחיתות המבוגרים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

11 באוגוסט 2018 בשעה 10:00, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 4- "ישנוני" (1973)

"ישנוני". וודי אלן, דיאן קיטון.

"ישנוני". וודי אלן, דיאן קיטון

"ישנוני" היא קומדיית מדע בדיוני בת 89 דקות. וודי אלן, שמקבל קרדיט גם כנגן על המוזיקה, כתב את התסריט עם מרשל בריקמן. הכתוביות לבנות על רקע מסך שחור ומוזיקת ג'ז.

מיילס מונרו (אלן), נגן קלרנית תושב ניו יורק שניהל חנות למזון בריאות, הורדם (עם משקפיים, כמובן) לניתוח בעקבות כיב קיבה ומתעורר אחרי 200 שנה ב-2173. יש מחשב עם אור ירוק (ולא אדום) עם קולו של דאגלס ריין, הוא האל-9000 מ"2001: אודיסאה בחלל".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

10 באוגוסט 2018 בשעה 9:00, מאת גיא ברמן מכליס

"אבא אווזה" – ביקורת

"אבא אווזה".

"אבא אווזה".

עם אנימציה יפה ותסריט שבלוני, "אבא אווזה" לא מצליח להתרומם ולהיות יותר מבידור בינוני. אבל צריך לזכור שקהל היעד שלו הוא באופן מובהק ילדים צעירים, והילדים שלי נהנו ממנו מאוד.

זהו סרטו הראשון כבמאי וכותב של כריס ג'נקינס, שעובד בתחום סרטי האנימציה כבר משנות ה-80, אבל בתפקידיו אלה הוא לא מביא לא ייחוד ולא בשורה לתחום. זהו סרט אנימציה קטן שהופק בשיתוף פעולה על ידי גורמים מארה"ב וסין. בארה"ב הוא בסופו של דבר לא יצא בקולנוע והגיע שם ישירות לנטפליקס.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 באוגוסט 2018 בשעה 11:00, מאת רותם יפעת

"שחור על לבן" – ביקורת

"שחור על לבן". ג'ון דיויד וושינגטון, אדם דרייבר.

"שחור על לבן". ג'ון דיויד וושינגטון, אדם דרייבר.

לפני כמה שנים כשספייק לי הריץ פרויקט מימון המונים לסרטו "The Sweet Blood of Jesus", סטודנטית שלי לשעבר, שידעה שאני מעריץ שלו, שאלה אם אני משתתף. עניתי לה שראיתי את "רד הוק סאמר" ולכן אני פטור. אי אפשר להתעלם שב-12 השנים האחרונות, מאז "האיש שבפנים", הסרטים של ספייק לי כמעט ובלתי ניתנים לצפיה. ברם, אחרי שהסדרה "לא יכולה בלי זה" (עיבוד לסרט הביכורים שלו משנת 1986) יצאה בשנה שעברה כסדרה בנטפליקס, נראה היה שהוא במסלול הנכון. עתה עם "שחור על לבן" ניתן לומר שהוא חוזר לעצמו עם סרט מעניין ומוצלח. למרות הרצינות של הנושא והרלוונטיות שלו לימינו לי משלב בו הומור ונמנע מלהפוך את זה לסרט דוגמתי. יש חריקות פה ושם אבל בניגוד לסרטים האחרונים שלו זה בהחלט סרט ראוי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:00, מאת

שינוים באוסקר: פרס חדש לסרט הפופולרי, קיצור הטקס ושינוי התאריך

"הפנתר השחור". צ'דוויק בוסמן.

"הפנתר השחור". צ'דוויק בוסמן.

האקדמיה האמריקאית לאמנויות הקולנוע הכריזה על שינוים מעניינים בפרסי האוסקר שיכנסו לתוקף כבר בטקס ההענקה הקרוב של 2019: פרס חדש לסרט הפופולרי הטוב ביותר, קיצור טקס הענקת הפרסים לשלוש שעות (כך שהענקת חלק מהפרסים לא תשודר בשידור חי בטלויזיה) והעברת הענקת הפרסים לתחילת פברואר במקום סוף פברואר (החל מטקס שנת 2020). השינוים ינסו להתמודד עם הירידה המתמדת באחוזי הרייטינג של טקס האוסקר, שהגיע אשתקד לשיא שלילי של 26.4 מיליון צופים בשידור הטלויזיוני (אמנם ללא ספירת הצפיות באינטרנט, זו היתה הפעם הראשונה אי פעם שפחות מ-30 מיליון צופים צפו בו בשידור הטלויזיוני).

פרס הסרט הפופולרי הטוב ביותר תכניס ככל הנראה סרטים כגון "הפנתר השחור" (עבור הצופים מהמגזר השחור בארה"ב) ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף" (עבור הצופים הצעירים) לטקס פרסי האוסקר, והוא כנראה הנשק החזק ביותר של האקדמיה במטרה להגדיל את אחוזי הצופים במשדר הטלויזיוני. עד כה התמקדה האקדמיה במנחים פופולרים לטקס (ויזכר הסלפי מושך הרייטינג של אלן דג'נרס). האקדמיה בישרה כי הקריטריונים להתמודדות בקטגוריה יוכרזו בהמשך. אך מה טוב אם יותר צופים ניסו לצפות בטקס, אך השתעממו ונטשו אותו באמצע? לצורך כך, האקדמיה תעביר את הענקת חלק מהפרסים (ככל הנראה מהקטגוריות הטכניות) לזמן הפרסומות שמשודרות במהלך שידור הטקס בטלויזיה, ולקראת סוף הטקס ישודר תקציר של הזכיות הללו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב