מגזין סרטים

23 באפריל 2018 בשעה 13:51, מאת רותם יפעת

היקום הקולנועי של מארוול – עכשיו הפודקאסט

מארוול מ-א' ועד ת'ור

לוגו הפודקאסט: מארוול מ-א' ועד ת'ור

מפה לשם אני כותב פה באידיבי כבר חמש שנים. בשנה האחרונה המעטתי לכתוב בגלל הרבה סיבות, אבל על דבר אחד לא וויתרתי: סרטי היקום הקולנועי של מארוול. כביכול עוד שלב באבולוציה של סרטי קיץ אבל אני רואה בזה הרבה יותר: ראשית זה פרוייקט יומרני (בקטע הטוב) שעומד ביומרה שלו. שנית הוא כמעט לא מאכזב (באופן אירוני, הסרט הכי גרוע בו הוא הראשון עליו כתבתי "תו'ר: העולם האפל"). האהבה הזו לסרטים הללו הובילה אותי להקליט עם חבר פודקאסט בו כל פרק מוקדש לאחד מהסרטים שמארוול הוציאו.

השבוע, עם צאת "הנוקמים: מלחמות האינסוף" (וכמובן שאכתוב גם עליו) אנחנו עולים עם "הנוקמים" הראשון מ-2012. אתם מוזמנים להאזין אם אתם רוצים להיזכר איך הכל התחיל וכמה קשה היה להביא את החבורה המופלאה הזו לשתף פעולה בפעם הראשונה.

מומזנים גם לבקר אותנו בעמוד הפייסבוק שלנו שם אנחנו משתפים חדשות על כל הסרטים העתידיים, וכידוע, לא חסרים כאלה.

בשעה 6:01, מאת

שוברי קופות: "מקום שקט" חוזר לפסגה; "מרגישה פצצה" נאה ו"המשטרה נפלה" מצטיין

"המשטרה נפלה על הראש 2".

"המשטרה נפלה על הראש 2".

מותחן האימה "מקום שקט" ירד ב-33.3 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, וחזר לצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע עם תוספת של 22 מיליון דולרים בקרב 3,808 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 132.4 מיליון דולרים. מחוץ לצפון אמריקה, הכניס הסרט תוספת של 15 מיליון דולרים, שהצטברו לקצת פחות מ-75 מיליון דולרים – כלומר, בסך הכל מסביב לעולם הכניס הסרט כ-207 מיליון דולרים.

מי שהודח מהצמרת הוא "פרא", שירד ב-41.3 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר וכעת הוסיף 21 מיליון דולרים בקרב 4,115 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 66.6 מיליון דולרים, אליהם מצטרפים עוד 216.4 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה (תוספת של 57 מיליון דולרים בסופ"ש האחרון). בסין לבדה הוסיף הסרט 27 מיליון דולרים, והכנסותיו שם עד כה חצו את רף 100 מיליון הדולרים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

20 באפריל 2018 בשעה 8:15, מאת

סטיבן שפילברג יפיק (ואולי יביים) סרט קומיקס מבית די-סי: "בלאקהוק"

"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח". סטיבן שפילברג.

"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח". סטיבן שפילברג.

הקולנוען סטיבן שפילברג ימשיך את עבודתו עם אולפני האחים וורנר אחרי הצלחת "שחקן מספר אחת", ויפיק סרט גיבורי-על מעולם הקומיקס של די-סי (DC) לפי הדמות "בלאקהוק" (Blackhawk). הכוונה היא ששפילברג גם יביים את הסרט, אך שפילברג הבמאי מאד עסוק: הסרט הבא שלו יהיה פרק חדש בקורותיו של "אינדיאנה ג'ונס" ואחריו הוא יביים עיבוד קולנועי חדש של המחזה "סיפור הפרברים".

את התסריט של "בלאקהוק" יכתוב דיוויד קואפ, שכבר שיתף פעולה עם שפילברג בשני סרטי "פארק היורה" הראשונים, כמו גם "מלחמת העולמות" ו"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח". הדמות נוצרה ב-1941 בידי צ'אק סוידרה, בתמיכתם של בוב פאוול ו-וויל אייזנר, ותחת הוצאת קומיקס קטנה בשם 'קוואליטי קומיקס' (Quality Comics). בשנת 1957 רכשה חברת די-סי את הזכויות לקומיקס, שעוסק במנהיג של קבוצת טייסי עילית שלחמו במלחמת העולם השניה.

"היה נהדר לעבוד עם הצוות ב'אחים וורנר' כדי להביא את 'שחקן מספר אחת' למסך," מסר שפילברג. "הם מביאים תמהיל של תשוקה ומקצוענות לכל דבר שהם עושים ויש להם עבר מדהים בז'אנר. אני נלהב לאחד איתם שוב כוחות ב'בלאקהוק'."

19 באפריל 2018 בשעה 14:00, מאת

המפיק ובעלי 'סינמה סיטי' ליאון אדרי נפטר

"פלאפל אטומי". ליאון אדרי, משה אדרי.

ליאון אדרי (מימין) עם אחיו, משה אדרי (יבדל לחיים ארוכים), בפרימיירת הסרט "פלאפל אטומי". צילום: רפי דלויה

המפיק ואיש העסקים הישראלי ליאון אדרי נפטר היום (ה') לאחר מאבק במחלה קשה, והוא בן 70. אדרי הקים ביחד עם אחיו, משה (יבדל לחיים ארוכים), את רשת בתי הקולנוע 'סינמה סיטי', כמו גם את חברת ההפצה 'יונייטד קינג', והשניים גם הפכו למפיקים החזקים ביותר בתעשיה המקומית.

אדרי נולד בטנג'יר שבמרוקו, ועלה לישראל עם משפחתו בשנת 1961. המשפחה השתקעה בדימונה, שם התגנב במרוצת הזמן עם אחיו משה להקרנות סרטים. בנעוריו עבד כעוזר מקרין בבית הקולנוע של דימונה, ואחרי שירותו הצבאי חזר לעבוד בבית הקולנוע כמפעיל המזנון. את הכסף שחסך השקיע בשותפות באותו בית קולנוע בדימונה, ואחרי כן שכר והפעיל בתי קולנוע באופקים, בירוחם ובנתיבות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 באפריל 2018 בשעה 10:00, מאת גיא ברמן מכליס

"הבלתי נראים" – ביקורת

"הבלתי נראים".

"הבלתי נראים".

סרט הדוקו-דרמה "הבלתי נראים", מספר את סיפור השרדותם המרתק של יהודים שהסתירו את יהדותם ונשארו בברלין בזמן מלחמת העולם השניה. לכן, גם אם החלקים העלילתיים לא טובים מספיק, די בסיפור עצמו כדי לרתק ולהצדיק את הצפיה.

למרות הצהרות המשטר הנאצי, שהכריז רשמית כי ברלין נקייה מיהודים, בשנת 1943 חיו כ-7000 יהודים בברלין. על מנת לעשות זאת, יהודים אלו הפכו עצמם לבלתי נראים. אותם יהודים הפסיקו ללבוש את הטלאי הצהוב כשיצאו לרחובות ברלין ונעזרו בגרמנים שהסכימו להסתכן על מנת לעזור להם להשיג עבודה או מקלט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:00, מאת

שוברי קופות: "פרא" עם דוויין ג'ונסון מתעלה על "מקום שקט" בניגוד לציפיות

"פרא". דוויין ג'ונסון.

"פרא". דוויין ג'ונסון.

דוויין ג'ונסון הוא שחקן אקשן והרפתקאות אהוב והתחרות שלו ושל סרטו "פרא" מול כוכב המתח-אימה "מקום שקט" היתה צמודה להפליא בקופות של צפון אמריקה, בסופה "פרא" הפתיע וניצח. בכורת "פרא" הכניסה לאולפני ניו ליין והאחים וורנר 34.5 מיליון דולרים בקרב 4,101 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות. זו לא בכורה מרשימה במיוחד, אבל בהתחשב בתחרות (המפתיעה בהצלחתה גם היא), זה כן יפה. לשם השוואה, בכורת "המומיה" עם טום קרוז אשתקד הניבה 31.7 מיליון דולרים, והסרט המשיך וגרף מעל 80 מיליון בכל הריצה שלו בצפון אמריקה. ל"פרא" יש עוד סופ"ש אחד של נחת לפני שיצטרך להתמודד עם הסרט שצפוי להיות שובר הקופות הגדול של השנה – "הנוקמים 3: מלחמות האינסוף" – שהתחרות מולו היתה מה שהביא להקדמת "פרא" בשבועיים. מחוץ לצפון אמריקה, המצב של הסרט בכלל מצוין – בזכות בכורה מקבילה גם בסין, שהניבה לבדה 55 מיליון דולרים. הכנסות הסרט מחוץ לצפון אמריקה נאמדות בכ-114.1 מיליון דולרים, על פי הערכות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 באפריל 2018 בשעה 15:06, מאת גל סדלינסקי

"המגשר" – ביקורת

"המגשר". דין נוריס, ג'ון האם, רוזמונד פייק.

"המגשר". דין נוריס, ג'ון האם, רוזמונד פייק.

"המגשר" (או "ביירות", בשמו המקורי של הסרט) הוא דרמת מתח עם מעט קטעי פעולה שנותנת לצופה בדיוק מה שהוא הגיע אליו, לא פחות, אבל גם לא יותר. הסרט אפלולי ושומר על קצב קבוע במהלכו. העלילה יחסית צפויה, עם רגעי מתח ספורים, ואפקטיבית. למרות שמרגיש כמו סרט שכבר נעשה בעבר בשונות קלה, הוא קולע למטרה שלמה הוא נוצר – הצגה של מציאות מורכבת בצורה שטחית ונוחה לעיכול שמספקת לצופה אסקפיזם זמני תוך העברת תוכן היסטורי שמשקף את המציאות העכשווית.

במאי הסרט, בראד אנדרסון, לא זר לסרטי מתח ופעולה. הוא ביים את "הקריאה" בכיכובה של האלי בארי בשנת 2013 ופרקים בסדרות מהז'אנר ("פרינג'", "לנצח", "האמיצים" ועוד), וגם הפעם הוא מבצע עבודה טובה, אם כי נטולת סיכונים. אין שום דבר מיוחד או חדשני בבימוי, ולסרט זה הוא הולם וטוב. התסריט נכתב על ידי טוני גילרוי, שכתב ארבעה מתוך חמשת סרטי "ג'ייסון בורן" וסרטים נוספים בסגנון מתח/פעולה על רקע ממשלתי ("סימן חיים", "שם המשחק"), כך שתת הז'אנר של סרט זה הוא בדיוק המומחיות שלו. לכן זו לא ממש הפתעה שהשילוב של הבימוי והתסריט יצרו סרט שמצליח לעניין, גם אם הוא לא מרשים במיוחד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 באפריל 2018 בשעה 13:00, מאת

הבמאי מילוש פורמן הלך לעולמו

"הרוחות של גויה". מילוש פורמן.

"הרוחות של גויה". מילוש פורמן.

הבמאי יליד צ'כיה וזוכה שני פרסי האוסקר מילוש פורמן, הלך לעולמו בגיל 86.

פורמן נולד ב-1932 בצ'כוסלובקיה. בשואה נשלחו אביו היהודי ואימו הנוצריה פרוטסטנטית למחנות ריכוז של הנאצים ונרצחו. הוא גודל בידי קרובי משפחה, ובהמשך למד באקדמיה לקולנוע בפראג. סרטו הבולט הראשון היה "פטר השחור" (Black Peter) מ-1963 שזיכה אותו בפרס הראשון בפסטיבל לוקרנו. לאחר התפרקות ברית ורשה, כיבוש צ'כוסלובקיה בידי ברית המועצות ותחילת הדיכוי הרוסי של 'האביב של פראג', היגר פורמן לניו יורק שבארה"ב. סרטו הראשון בהוליווד היה "התפשטות" ואחריו ביים את סרטו זוכה 5 פרסי האוסקר "קן הקוקיה" בכיכובו של ג'ק ניקולסון – כולל פרס הסרט והבימוי הטובים ביותר. עם סרטו הבא "שיער" המעבד למסך הגדול את המחזמר הידוע, היה מועמד לפרס גלובוס הזהב. ב-1984 שב למולדתו כדי לעבד את המחזה "אמדאוס" שזכה בשבעה פרסי אוסקר כולל הסרט הטוב ביותר. סרטים נוספים שביים בהמשך הקריירה שלו הם "לארי פלינט – האיש והסקנדל", "איש על הירח" ו"הרוחות של גויה".

פורמן היה נשוי שלוש פעמים: לשחקנית הצ'כית יאניה ברייכוב (1958-1962), לשחקנית ורה קסדלובה (1964-1999) שהולידה לו תאומים, ולמרטינה זבורליובה (1999 ועד היום) שהולידה לו תאומים נוספים.

11 באפריל 2018 בשעה 23:50, מאת

פרס הסדרה הטובה ביותר ל"בשבילה גיבורים עפים" הישראלית בפסטיבל קאן לסדרות 2018; פרס גם ל"מיגל"

"בשבילה גיבורים עפים". מיכאל אלוני, משה אשכנזי, תומר קפון, נדב נייטס.

"בשבילה גיבורים עפים". מיכאל אלוני, משה אשכנזי, תומר קפון, נדב נייטס. צילום: ניתאי נצר

סדרת הדרמה הישראלית "בשבילה גיבורים עפים" של עמרי גבעון קטפה את פרס הסדרה הטובה ביותר של פסטיבל קאן לסדרות Canneseries לשנת 2018 (זו הפעם הראשונה שהפסטיבל מתקיים). סדרת הדרמה הישראלית "מיגל" של טום סלמה ודפנה לוין קטפה פרס מיוחד (ציון לשבח) על 'הופעה מיוחדת' לשחקני הסדרה המרכזיים רן דנקר, ראול מנדז, אביב כרמי, עומר בן דוד ומיגלטו סוחוול.

"בשבילה גיבורים עפים" מספרת על ארבעה חברים (תומר קפון, נדב נייטס, מיכאל אלוני ומשה אשכנזי) שניתקו קשר אחרי מלחמת לבנון השניה, וכעת משנעלמה והוכרזה כמתה אחותו של אחד מהם (שהיא גם אהובתו של אחר מבינהם, בגילומה של נינט טייב), הם נפגשים שוב ונוסעים יחד למצוא אותה בקולומביה. "מיגל" מספרת על צעיר הומוסקסואל (דנקר) שמגיע לגואטמלה במטרה לאמץ ילד.

"בשבילה גיבורים עפים" היא סדרה מבית 'קשת', ובינתים לא שובצה לשידור בישראל. "מיגל" הינה מבית 'הוט', ושודרה לאחרונה.

9 באפריל 2018 בשעה 7:30, מאת

שוברי קופות: "מקום שקט" עושה הרבה רעש, "מאבדים את זה" נאה

"מקום שקט".

"מקום שקט".

עם באזז פסטיבלים חיובי, בכורת סרט האימה "מקום שקט" בבתי הקולנוע בצפון אמריקה הכניסה על פי הערכות 50 מיליון דולרים בקרב 3,508 בתי קולנוע. זו כבר הבכורה השניה בגובהה לשנה זו (ברם הקיץ עוד לפנינו), והבכורה השלישית בגובהה לסרט אימה בכל הזמנים, אחרי "זה" (123.4 מיליון דולרים) ו"פעילות על טבעית 3" (52.6 מ"ד).

כניסתו של "מקום שקט" לצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע דחקה את סרט המד"ב "שחקן מספר אחת" שלב אחד מטה על אף קיטון זעיר בהכנסות של 40 אחוזים בלבד, שהתבטאו בתוספת יפה של 25.1 מיליון דולרים בקרב 4,234 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 96.9 מיליון דולרים. מחוץ לצפון אמריקה, המצב דווקא הפוך: "שחקן מספר אחת" נשאר בצמרת טבלאות ההכנסות, בעוד "מקום שקט" אחריו (כשהארץ העיקרית בה הצליח היה בריטניה עם 3.6 מיליון דולרים). עם זאת "מקום שקט" נחשב למצליח מחוץ לצפון אמריקה לא פחות מהלהיט "ספליט".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

1 באפריל 2018 בשעה 21:52, מאת

שוברי קופות: "שחקן מספר אחת" מספר אחד

"שחקן מספר אחת".

"שחקן מספר אחת".

סרט ההרפתקאות-מד"ב "שחקן מספר אחת" של סטיבן שפילברג עלה לאקרנים בצפון אמריקה והכניס על פי הערכות 41.2 מיליון דולרים בקרב 4,234 בתי קולנוע. הסכום הזה מיקם אותו בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, אבל גם הפך אותו לסרט החמישי הכי מכניס בחג הפסחא של כל הזמנים – מעל "ג'י איי ג'ו 2: סוגרים חשבון" (40.5 מ"ד) ומתחת ל"התנגשות הטיטאנים" (61.2 מ"ד). אם מסתכלים על הכנסות מארבעה ימים בגלל החג, מגיעות ההכנסות של "שחקן" ל-53.2 מיליון דולרים. הכנסותיו של "שחקן" נחשבות יפות מאד ותואמות את הציפיות. גם מחוץ לצפון אמריקה, הכניס הסרט סכום יפה מאד של 128 מיליון דולרים, מתוכם 61.7 מיליון דולרים מסין לבדה – מה שהופך אותו לסרט הכי מכניס של אולפני האחים וורנר במדינה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

30 במרץ 2018 בשעה 13:00, מאת גיא ברמן מכליס

"שחקן מספר אחת" – ביקורת #2

"שחקן מספר אחת".

"שחקן מספר אחת".

"שחקן מספר 1", סרטו החדש והמצופה של סטיבן שפילברג, הוא סרט אקשן מדע בדיוני קצבי מאוד שכמעט ולא נותן לצופה רגע לנוח או לחשוב. יכול להיות שהסיבה לכך היא שמנוחה ומחשבה יגלו שמדובר בסרט ריקני מאוד.

הסרט מבוסס על ספרו של ארנסט קליין (שגם כתב את התסריט עם זאק פן), שהפך ללהיט גדול בקרב כל מי שמגדיר את עצמו כגיק. הספר, שהכיל רעיון יפה מאוד, היה כתוב רע מאוד, אבל הפוטנציאל הקולנועי הגלום בו היה ברור. ספר וסרט הם שני מדיומים שונים וההשוואה בינהם היא שגויה, אך עדיין, כיון שקראתי את הספר, לא אוכל להתייחס לסרט בנפרד לגמרי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב