מגזין סרטים

21 ביוני 2018 בשעה 8:30, מאת

"אושן 8" – ביקורת #1

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8" הוא סרט מהנה ומבדר עם רגעים מצחיקים, שמספק את הסחורה: מקבלים בדיוק את מה שמצפים, עם שחקניות טובות. גם הקטעים הצפויים עשויים בחן, והכול בקצב טוב ובתנופה.

בתחילת הסרט משתחררת דברה (סנדרה בולוק) מהכלא אחרי חמש שנים שבמהלכן תכננה את השוד שהיא מתחילה לארגן ברגע שהיא יוצאת לחופשי. היא צריכה שש נשים נוספות לביצוע שוד באירוע הגאלה השנתי שמארגן מגזין "ווג" במוזאון המטרופוליטן במנהטן. לשם כך היא מגייסת את חברתה לו (קייט בלנשט) וחמש הנוספות הן: עקרת בית שהן מכירות מהעבר (שרה פולסון), מומחית במחשבים -מה שכל אחד צריך בימינו- שחורה (ריהאנה), יהלומנית הודית (מינדי קלינג), מעצבת אופנה בריטית (הלנה בונהם קרטר) וכייסת-נוכלת רחוב ממוצא מזרח רחוק (אווקוופינה; זה שמה, Awkwafina). המטרה שלהן היא שחקנית מפורסמת (אן האת'ווי). בין לבין משתתפים גם ריצ'רד ארמיטג' ("קפטן אמריקה" וסרטי "ההוביט") וג'יימס קורדן, ושני שחקנים מטרילוגיית "אושן".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

20 ביוני 2018 בשעה 18:00, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי אופיר 2018: "הנשף" מוביל ומועמדות ראשונה לטרנסג'נדרית בפרס השחקנית

"הנשף".

"הנשף". סתיו סטרשקו, מימין. צילום: אילתיאל ציון

האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה הכריזה על המועמדים לפרסי אופיר 2018 (ה-29 במספר), ובראשם מועמד "הנשף" ל-12 פרסים, בינהם פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר לטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו. עוד מובילים במועמדויות: "פרא אציל" עם 10 מועמדויות לפרסים, "האופה מברלין" עם 9 ו"שרוכים" עם 8 מועמדויות.

האקדמיה ממשיכה להתיחס לפרסי אופיר בתור אמצעי שיווק של הסרטים הישראלים לחו"ל תוך התעלמות מהקהל המקומי, כך שמכל המועמדים רק "האופה מברלין" הוקרן בבתי הקולנוע (והחל מהשבוע הבא, ה-28 ביוני, יעלה גם ל-VOD של yes). כרגיל, מי שיבחר לצפות בטקס בטלויזיה, יעשה זאת רק כדי לראות כוכבים, ולא מתוך ענין אמיתי בסרטים שראה.

טקס הענקת פרסי אופיר יערך ב-6 בספטמבר במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

רשימת המועמדים לפרסי אופיר 2018:

הסרט העלילתי הטוב ביותר
"האופה מברלין"
"הנשף"
"עץ תאנה"
"פרא אציל"
"שרוכים"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

19 ביוני 2018 בשעה 7:00, מאת

"הבלתי רשמיים" עם שולי רנד יפתח את פסטיבל ירושלים 2018

"הבלתי רשמיים". שולי רנד.

"הבלתי רשמיים". שולי רנד. צילום: ירון שרף.

הסרט הישראלי "הבלתי רשמיים" של אלירן מלכה ("שבאבניקים") ובכיכובו של שולי רנד יפתח את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2018 (ה-35 במספר). הסרט "אי הכלבים" של ווס אנדרסון ינעל את הפסטיבל.

"הבלתי רשמיים" נוצר בהשראת התהוותה של תנועת ש"ס ומתרחש ב-1983 כשבעל בית דפוס ירושלמי ממוצא מזרחי (רנד) מואס ביחס שהוא זוכה לו, ומחליט להקים רשימה מזרחית חרדית שתרוץ לעיריית ירושלים. יחד עם עוד שני חברים שגם להם אין מושג בפוליטיקה, הם מנסים להגשים את החלום, אבל לא בטוח שיש מקום לאנשים ישרים ופשוטים שכמותם בפוליטיקה. "אי הכלבים" מספר על אחיינו הצעיר של ראש עיר מושחת ביפן, אשר חוטף מטוס כדי להגיע לאתר אשפה עזוב, אליו נשלחו כל הכלבים מהעיר וכלבו בינהם.

פסטיבל ירושלים יפתח השנה ב-26 ביולי, בבריכת הסולטן. "הבלתי רשמיים" יעלה לאקרנים ברחבי הארץ ביום העוקב לפתיחת הפסטיבל.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

18 ביוני 2018 בשעה 19:13, מאת

לילבס מ"איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?" תגיע לישראל, לפסטיבל סרטי ילדים ונוער 2018

"איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?".

מתוך הסרט "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?"

לילבס, גיבורת סרט התעודה "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?" של דבורית שרגל, תגיע לישראל, להתארח בפסטיבל סרטי הנוער והילדים בתל אביב 2018 (ה-14 במספר). "איפה לילבס ילדת הקרקס" הוא הפרק החותם את טרילוגית חיפוש גיבורי הספרים המצולמים של אנה ריבקין-בריק.

עוד בפסטיבל יוקרן בבכורה סרט הילדים "עד הקצה" של קובי מחט, בכיכובם של און רפאלי ונאיה פדרמן, הממשיך את "ג'סטה" מהשנה שעברה. [ספוילר לסרט הראשון] אחרי האקזיט הגדול שעשתה החבורה בסרט הקודם, הם כעת מפעילים את החברה שלהם ממשרדים מפוארים, וזוכים להנות מכל מה שיש לחיים הטובים להציע. אבל התחרות בקצה הפירמידה עזה מתמיד, ולא תמיד כשרה.[ספוילר]

פסטיבל סרטי הילדים והנוער יתקיים השנה בין ה-10 ל-14 ביולי, בסינמטק תל אביב.

בשעה 6:36, מאת

בכורת "משפחת סופר-על 2" ניפצה את השיא בקופות; "גוטי" נכשל אבל מענין

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

סרט המשפחה מבית דיסני-פיקסאר "משפחת סופר-על 2" ניפץ את שיא ההכנסות לסופ"ש הבכורה של סרט אנימציה בצפון אמריקה, עם פער עצום של כ-45 מיליון דולרים. "משפחת" הכניס על פי הערכות 180 מיליון דולרים בקרב 4,410 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ואת השיא לסרט אנימציה החזיק במשך שנתיים "מוצאים את דורי" עם 135 מיליון דולרים (ולפניו החזיק בשיא "שרק 3" 9 שנים עם 121.6 מיליון). בכורת "משפחת" היא גם הבכורה השמינית בגובהה בהיסטוריה, מעל "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (179.1 מ"ד) ו"היפה והחיה" של אשתקד (174.8 מ"ד), ומתחת ל"הנוקמים 2: עידן אולטרון" (191.3 מ"ד). התארים שצבר הסרט מעידים כי הוא צפוי לחצות את רף חצי מיליארד הדולרים בהכנסות מצפון אמריקה לבדה. גם מחוץ לצפון אמריקה המצב של "משפחת" מעולה: הכניס כ-51.5 מיליון דולרים בהפצה לא רחבה מאד (בלי סין, ברזיל, קוריאה, בריטניה, צרפת ויפן; אגב, אצלנו הוא גם יצא כבר).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 ביוני 2018 בשעה 6:00, מאת רותם יפעת

"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #3

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

למרות שבין "משפחת סופר-על 2" לבין קודמו שיצא ב-2004 חלפו 'רק' 14 שנים, נדמה שהנוף הקולנועי בו הם פועלים השתנה בלי היכר, בייחוד בעולם גיבורי העל וכן ביצירות של פיקסאר. לדעתי זהו שינוי משמעותי הרבה יותר מאשר זה שהתרחש בין "בלייד ראנר" להמשכו למרות שביניהם עברו 35 השנים: מעט מאד סרטי מד"ב משמעותיים יצאו מאז "בלייד ראנר" המקורי. לעומת זאת ז'אנר סרטי הקומיקס רק החל את הבום שלו כמה שנים אחרי שיצא "משפחת" המקורי והגיעו לשיא עם חלק מסרטי היקום הקולנועי של מארוול, "לוגאן" וטרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן. לכן בניגוד למקור, "משפחת סופר על 2" כבר לא פועל בוואקום, ומתקשה להיות ייחודי או מעניין בגזרת גיבורי העל. לא תורם לכך שהוא צפוי מהרגע הראשון. אם כי בכל הקשור למשפחתיות הוא עדיין מרגש ומוצלח אבל זה לא מספיק להחזיק סרט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 ביוני 2018 בשעה 23:00, מאת גיא ברמן מכליס

"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #2

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2" בנוי משני סרטים שונים שנאבקים האחד בשני. האחד מוצלח מאוד, השני חלש מאוד. טיבו של הסרט, בסופו של דבר, תלוי במי מהסרטים הללו מנצח, ולצערי, לפחות בזמן המסך שתופס כל אחד מהם, הסרט הטוב פחות מנצח.

לסרט הזה אני לא יכול שלא להגיע עם ציפיות גדולות. התסריטאי והבמאי שלו, בראד בירד, הוא יוצר האנימציה האהוב עלי בארה"ב ב-20 השנים האחרונות, כשמאחוריו 3 יצירות מופת: "ענק הברזל", "משפחת סופר-על" ו"רטטוי". "משפחת סופר-על" הוא אף סרט ההרפתקאות הגדול של העשור הקודם. לאחר שלושת הסרטים הללו עבר בראד בירד לסרטי לייב אקשן, אבל גילה שהמעבר לא פשוט כל כך. סרט הלייב אקשן הראשון שביים היה "משימה בלתי אפשרית 4", שהיה חביב מאוד, בעיקר בזכות ההברקות של בירד, אך לא יותר מכך. הסרט השני היה "בחזרה למחר", שהיה סרט מקסים, גם אם בעייתי. אפשר להבין למה לאחר שני הסרטים האלה החליט בירד לחזור לעולם האנימציה, שבו היה במאי מוערך שסרטיו זכו בפרסים רבים (כולל האוסקר). השאלה למה לחזור לסרט שלא דורש שום סרט המשך, היא שאלה טובה, אך אין לי עליה מענה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 17:00, מאת

"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #1

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2" הוא הסרט ה-20 והארוך ביותר של פיקסר (שעתיים פחות שתי דקות). מלבד סרטי "צעצוע של סיפור", סרטי ההמשך של פיקסר פחות מוצלחים מהסרטים המקוריים שלהם. זה המקרה עם "מוצאים את נמו", "מפלצות בע"מ" ו"מכוניות" (השני היה פחות טוב מהראשון הבינוני ביותר, השלישי הוא הסרט היחיד של פיקסר שלא ראיתי), ולמרבה הצער גם במקרה הנוכחי. עדיין מדובר בסרט מהנה אך הוא פחות טוב מהראשון, שבו צפיתי לאחרונה שוב, לראשונה מאז שראיתי אותו בקולנוע, והוא מבדר, מקורי ומהנה כמו שזכרתי. מכל הסרטים של פיקסר, ל"משפחת סופר-על" (2004) היה הכי קל והגיוני שיהיה המשך כי קבוצת גיבורי-על תמיד יכולה לצאת למשימת סיכול של מזימה של נבל כלשהו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 ביוני 2018 בשעה 18:00, מאת

רשת וערוץ עשר מבקשות להתמזג, חדשות 2 תעבור לבעלות קשת

לוגואים רשת 13 וערוץ עשר. באדיבות הערוצים

לוגואים רשת 13 וערוץ עשר. באדיבות הערוצים

הערוצים 'רשת' (אפיק 13) ו'עשר' (אפיק 14) חתמו על מסמך הסכמות למיזוג בינהן, אותו הגישו לאישור רשות ההגבלים העסקיים. ההסכמות מגלמות את בליעתו של ערוץ 10, וביחוד חדשות 10, בידי רשת, כך שהמנכ"ל והיו"ר בערוץ הממוזג יהיו מבית רשת (אבי צבי ויוסי רוזן, בהתאמה). גם חלוקת האחזקה בערוץ הממוזג תנטה לטובת רשת: 60% לבעלי רשת (אודי אנג'ל ועידן עופר בעלי השליטה, ולצידם מיכאל שטראוס ואנדמול שיין) ו-40% לטובת  בעלי ערוץ 10 (קבוצת RGE – של לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנאטי – בעלת השליטה ארנון מילצ'ן ויוסי מימן). הבעלות המשותפת של רשת ו'קשת' (אפיק 12) בחברת 'חדשות 2' תבוטל, והחדשות תעבורנה לקשת בלבד.

אופצית המיזוג בין רשת לבין ערוץ עשר מרחפת באויר כבר שנים, עוד כשערוץ 10 היה מתחרה של ערוץ 2 המופעל בידי שתי זכייניות, קשת ורשת (והפעם האחרונה היתה במאי אשתקד). שוק המדיה המצומצם בארץ הקשה על שלושה שחקני טלויזיה דומיננטים (שהחל מה-1 בנובמבר 2017 מפעילים שלושה אפיקים ולא שניים), אליהם יש לצרף גם שחקנים קטנים יותר כגון ערוץ 9 וערוץ 20, הנוגסים כולם בעוגת פרסום קטנה יחסית כדי להרוויח. בהודעה שפרסמו רשת וערוץ עשר נכתב: "שוק הפרסום המצומצם בישראל אינו מאפשר הפעלת שלושה ערוצי טלויזיה ללא הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה. המיזוג של פעילות רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת."

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

11 ביוני 2018 בשעה 6:34, מאת

קופות: בכורת "אושן 8" הנשי עקפה את כל בכורות "אושן 11" הגבריות עם קלוני ופיט

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

בכורת קומדית הפשע "אושן 8" בליהוק הנשי של סנדרה בולוק, קייט בלאנשט ועוד, הצליחה להכניס יותר כסף בצפון אמריקה מאשר שלוש הגרסאות הגבריות "אושן 11", "12" ו-"13", עם ג'ורג' קלוני, בראד פיט ואחרים. על פי הערכות, בסוף שבוע הבכורה הכניסו הבנות כ-41.5 מיליון דולרים 4,145 בתי קולנוע, ומבין הגברים היתה ל"אושן 12" הבכורה הגבוהה ביותר עם 39.2 מיליון דולרים (ללא התחשבות באינפלציה, קרי עליית המחירים). זוהי בכורה מרשימה לבנות, שבמקור ציפו שיכניסו לאולפנים כ-6-10 מיליון דולרים פחות מהתוצאה בפועל.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

7 ביוני 2018 בשעה 10:30, מאת

"עולם היורה: נפילת הממלכה" – ביקורת

"עולם היורה 2: נפילת הממלכה".

"עולם היורה 2: נפילת הממלכה".

"עולם היורה: נפילת הממלכה" (שם לא טוב לַסרט ובאופן כללי) הוא סרט אימה, פחות טוב מ"עולם היורה" (2015) שהיה מבדר ונשכח. לצערי ראיתי אותו בתלת מימד וזה מיותר לגמרי כי -שוב- לא התחשבו באפקט הזה בעשיית הסרט, בניגוד ל"חיי פיי" ול"כוח משיכה", למשל.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 6:02, מאת

מצטרף חדש למועדון ה-2 מיליארד דולר

"הנוקמים 3: מלחמת האינסוף".

"הנוקמים 3: מלחמת האינסוף".

החדשות על סרט שחוצה את קו מיליארד הדולר הפכו מדבר נדיר לכמעט לא-חדשות. בעוד 3 סרטים בלבד עשו זאת במהלך המאה ה-20, היום יש כבר 34 סרטים עם הכנסות של 10 ספרות. מתוך 34 הסרטים האלה רק 4 התעלו על כולם וחצו את הקו של 2 מיליארד דולר: "אווטאר" (2009), "טיטאניק" (1997), "מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (2015) והמצטרף החדש: "הנוקמים: מלחמת האינסוף". ההישג של שני המובילים, שאת שניהם כתב וביים ג'יימס קמרון ואינם סרטי המשך, הוא אדיר וחסר תקדים במימדים שלו.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא השלישי בסרטי הנוקמים. "הנוקמים" (2012) הכניס 1.5 מיליארד ו"הנוקמים: עידן אולטרון" (2015) הכניס 1.4 מיליארד. הם איגדו את כוכבי גיבורי-העל של מארוול מסרטים קודמים, ביניהם "איירון-מן" ו"ת'ור", כש"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים" (הסרט השלישי עם השם קפטן אמריקה) היה יכול בקלות להיקרא "הנוקמים". את שני סרטי "הנוקמים" הראשונים ביים ג'וס וידון, את "מלחמת האינסוף" ביימו האחים אנת'וני וג'ו רוסו, שביימו את שני סרטי קפטן אמריקה" האחרונים וגם את סרט "הנוקמים" של שנה הבאה, שעדיין אין לו שם רשמי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב