מגזין סרטים

20 באפריל 2019 בשעה 7:00, מאת

הסרטים הישראלים הקצרים "פרפרים", "אנה" ו"נתק" יתחרו בפסטיבל קאן 2019

"פרפרים". אברהם סלקטר, יואל רוזנקיאר.

"פרפרים". אברהם סלקטר, יואל רוזנקיאר. צילום: עודד אשכנזי

הסרטים הישראלים "פרפרים" של יונה רוזנקיאר ובהפקת קובי מזרחי, "אנה" של דקל ברנסון ו"נתק" של ירדן ליפשיץ-לוז ממכללת ספיר, יתחרו בפסטיבל קאן 2019 (ה-72 במספר) שבצרפת. "פרפרים" ו"אנה" יתחרו במסגרת הקצרים הרשמית של הפסטיבל, ואילו "נתק" יתחרה במסגרת הסינפודסיון לסרטי סטודנטים.

בתחרות הרשמית העלילתית של הפסטיבל יתחרו בין היתר "זה כנראה גן עדן" (ש.ל.ר, It Must Be Heaven) של הבמאי הפלשתיני אליה סולימאן, "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר, "חיים נסתרים" (ש.ל.ר,  A Hidden Life / Radegund) של טרנס מאליק, "אחמד הצעיר" (ש.ל.ר, Young Ahmed) של האחים דארדן, "מתיאס ומקסין" (ש.ל.ר, Matthias And Maxime) של קסביה דולאן, "מצטער שפספסתם אותי" (ש.ל.ר, Sorry You Missed Me) של קן לואץ' ו"טפיל" (ש.ל.ר, Parasite) של בונג ג'ון-הו. אין סרט ישראלי שיתחרו בתחרות זו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

18 באפריל 2019 בשעה 8:00, מאת

"גלוריה בל" – ביקורת

"גלוריה בל". ג'וליאן מור.

"גלוריה בל". ג'וליאן מור.

ג'וליאן מור טובה במיוחד ב"גלוריה בל", שמבוסס על הסרט הצ'יליאני "גלוריה", והוסיפו את שם המשפחה של הדמות הראשית שמופיעה בכל הקטעים שבסרט, אולי כי בנוסף לסרט המקורי יש שני סרטים בשם "גלוריה" (Gloria), מ-1999 עם שרון סטון שהיה חידוש לסרט ממש טוב עם ג'נה רולנדס מ-1980; ובארץ BUtterfield 8 -שזיכה את אליזבת טיילור באוסקר הראשון שלה- נקרא גם הוא "גלוריה". מור, שמופיעה בכל הקטעים, לא מספיקה כדי להציל את הסרט מהשעמום המשמים שהוא שוקע בו.

הבמאי הצ'יליאני סבסטיאן לליו נוהג לביים סרטים עם נשים בתפקיד הראשי. הוא ביים את "אישה פנטסטית" שזכה באוסקר לסרט זר הטוב ביותר, "שאהבה נפשי" עם רייצ'ל וייז ורייצ'ל מקאדמס, וגם את הגרסה המקורית של "גלוריה" ב-2013, שלא אהבתי וקיוויתי שבגרסה החדשה ועם הזמן שעבר והניסיון שצבר ישפר את הרעיון שהיה לו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 באפריל 2019 בשעה 7:20, מאת

"משחקי הכס", עונה 8 – ביקורת פרק 1

"משחקי הכס". קית הרינגטון, אמיליה קלארק.

"משחקי הכס". קית הרינגטון, אמיליה קלארק.

פרקי הבכורה של עונות "משחקי הכס", הם בדרך כלל פרקים איטיים שנועדו לתזכר אותנו היכן עומדים ומה הסטטוס של כל החיילים על לוח השחמט. גם הפרק הראשון של עונה 8 נכלל במסורת הזו, אבל אני מחשיב אותו כמתגמל יותר משום שהוא התעמק בבניית מעמדו של ג'ון שלג. [ספוילרים עד סוף הביקורת] בסדרה שבה יש כבוד רב כל כך לתככנים ולמזימות, חתירה תחת דאינריז כשליטה הדגולה המיועדת של כל שבע הממלכות (פלאשבק לימיה כשליטת עיר), ובמקומה התעסקות רבה ברעיון ההכתרה של ג'ון שלג למלך, הם בהחלט משהו טוב.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 באפריל 2019 בשעה 7:00, מאת

קופות: "שאזאם" ממשיך בצמרת; "בוסית בקטנה" ו"אחרי ש…" מצליחים; "הלבוי" ו"מיסטר לינק" מאכזבים

"הלבוי: עלייתה של מלכת הדמים".

"הלבוי: עלייתה של מלכת הדמים".

העיבוד למבוגרים של דמות הקומיקס "הלבוי: עלייתה של מלכת הדמים" איכזב בקופות והסתפק במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, מה שהשאיר את צמרת הטבלה בידיו של סרט הקומיקס "שאזאם!". "שאזאם" ירד ב-53 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, והוסיף 25.1 מיליון דולרים בקרב 4,306 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 94.9 מיליון דולרים. לכך מתווספים עוד 35.9 מיליון דולרים מסוף השבוע בשאר העולם שהצטברו ל-163.9 בשבועיים – ובסך הכל מסביב לעולם גרף הסרט 258.8 מיליון.

אחריו במפתיע ניצבת הקומדיה "בוסית בקטנה" שהכניסה בבכורה 15.5 מיליון דולרים בקרב 2,667 בתי קולנוע. זה קרוב מאד לעלויות ההפקה שנאמדות ב-20 מיליון דולרים בלבד, ומרשים לגלות שרק 43 אחוזים מהצופים בסרט על פי הסקרים הם ממוצא אפרו-אמריקאי. שלישי כאמור ניצב "הלבוי: עלייתה של מלכת הדמים", שהכניס בבכורה 12 מיליון דולרים בקרב 3,303 בתי קולנוע, הרבה מתחת לציפיות האולפנים, שקיוו ל-17-20 מיליון דולרים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 באפריל 2019 בשעה 8:00, מאת גל סדלינסקי

"כולם יודעים" – ביקורת

"כולם יודעים". חביאר ברדם, פנלופה קרוז.

"כולם יודעים". חביאר ברדם, פנלופה קרוז.

"כולם יודעים" הוא סרט דרמה ספרדי על איחוד משפחתי בכפר קטן שהיעלמותה של אחת מבנות המשפחה הצעירות מכריחה את כל המשתתפים להעלות מחדש את המשקעים שהדחיקו. הסרט איטי עד איטי מאוד, אך מספק תמונה שמרגישה אותנטית מאוד. הסרט מרגש עד שלפעמים יש צביטה בלב וזאת בזכות תצוגת המשחק המרשימה של זוג השחקנים פנלופה קרוז וחוויאר בארדם. למרות שיש בו לא מעט התרחשות והרבה גילויים, הוא בהחלט לא יתאים לאנשים שאוהבים שהעלילה מתגלגלת קדימה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 באפריל 2019 בשעה 9:30, מאת גיא ברמן מכליס

"סרט לגו 2" – ביקורת

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2" הוא קשקוש סתמי. אפשר לסכם אותו כסרט בסדר – בינוני – משום שהוא אינו מבריק ואינו מצחיק במיוחד, ומאידך גם לא גרוע יותר מדי או ממש משעמם. אם אתם הולכים בשביל הילדים שלכם ולא בשביל עצמכם, רוב הסיכויים שהם יהנו מאוד.

אני מודה שאף פעם לא הבנתי את המשיכה אל סרטי הלגו. אני מבין שהילדים שלי, שאוהבים לשחק בלגו, ירצו לראות את הסרטים האלה, אבל מעולם לא הבנתי מה יש בסרטים שמושך גם אנשים מבוגרים. הסרט הראשון היה חביב ו"לגו בטמן" היה לא מזיק, אבל אם מישהו צריך דוגמה לסרט שנולד בחטא, הרי שסרטים אלה, שכל מטרתם למכור סטים של לגו, הם הדוגמה המובהקת ביותר. בניגוד לחביבות של קודמיו, "סרט לגו 2" נעדר החביבות של קודמיו, והוא כאמור, סתמי, לא מעניין במיוחד, מכיל שלל רפרנסים אין סופי (רפרנסים חלולים שלא אומרים כלום על כלום) ואפילו לא מתהדר באנימציה יפה במיוחד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 6:10, מאת גיא ברמן מכליס

"מיסטר לינק" – ביקורת

"מיסטר לינק".

"מיסטר לינק".

"מיסטר לינק" של אולפני האנימציה לייקה, הוא סרט נפלא ותענוג ויזואלי יוצא דופן שיגרום הן לילדים והן להורים להנאה עצומה.

אולפני לייקה מפיקים מזה שנים רבות סרטי אנימציה בסגנון סטופ מושן. על מנת ליצור את סרט האנימציה שלהם הם בונים תפאורה ומייצרים בובות, אותן הם מזיזים בכל פעם קצת, ומצלמים. בעזרת הצגת התמונות הבודדות אחת אחרי השניה נוצרת אשליית התנועה (אני ממליץ להישאר לקטע הכתוביות, שם תוכלו לראות חלק קטן מהעבודה על הסרט ולהתרשם מהיצירתיות, הסבלנות והדיוק המושקעים ביצירת אומנות זו).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

11 באפריל 2019 בשעה 16:00, מאת

פרס השחקן לרשף לוי על "נחמה" בפסטיבל קאן לסדרות 2019; הסדרה נרכשה בצרפת

"נחמה".

"נחמה".

היוצר הישראלי רשף לוי קטף את פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסדרה "נחמה" שיצר עם תומר שני, בפסטיבל קאן לסדרות Canneseries לשנת 2019 (ה-2 במספר). בהזדמנות זו נודע כי הסדרה נרכשה לשידור בערוץ קאנאל פלוס (Canal+) הצרפתי. השידור צפוי להיות בעברית גם שם, עם כתוביות בצרפתית.

בסדרה, רשף מגלם אב שמתאלמן וכעת צריך לטפל לבדו בחמישה ילדים. דווקא בעיתוי הקריטי הזה, הוא בוחר להיות ילד בעצמו, ולהגשים חלום ישן: לעזוב את עבודתו ולכבוש את עולם הסטנדאפ.

"נחמה" צפויה לעלות לשידור בישראל בחודש יוני, ב-HOT.

10 באפריל 2019 בשעה 18:00, מאת גיא ברמן מכליס

"משימה חתולית בהחלט" – ביקורת

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט" הוא סרט מטופש ומרגיז לעיתים קרובות, עם תכנים בעיתיים, שחרף הכל – גרם להנאה גדולה אצל בני בן ה-7. עקב כך, אם אתם הורים לילדים בגיל 5 עד 8 שממש צריכים להעביר שעה וחצי ואין לכם אופציה אחרת, אז ניתן לבחור בסרט הזה. אתם לא תהנו, אבל הילד כן.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 באפריל 2019 בשעה 10:00, מאת

פרס לסרט הישראלי "העכבר" בפסטיבל ÉCU לקולנוע עצמאי 2019

"העכבר". ליאת אקטע, יובל סגל.

"העכבר". ליאת אקטע, יובל סגל. צילום: רואי רוט

הסרט הישראלי הקצר "העכבר" של השחקנית ליאת אקטע קטף את פרס סרט הדרמה הקצר-שאינו-אירופאי הטוב ביותר בפסטיבל ÉCU לקולנוע אירופאי עצמאי 2019 (ה-14 במספר) שנערך בפריס, צרפת. הסרט האמריקאי "סקין" של הישראלי גיא נתיב, זכה בציון לשבח של חבר השופטים.

"העכבר" מביא את סיפורה של משפחה קשת יום בפריפריה הישראלית של שנות השבעים, ולצד אקטע שכתבה, ביימה, הפיקה ומככבת, מופיע יובל סגל.

הזכיה בפסטיבל ÉCU מגיעה לסרט כשבועיים אחרי שהתחרה בפסטיבל אוקספורד לסרטים קצרים בבריטניה.

8 באפריל 2019 בשעה 10:00, מאת גל סדלינסקי

"לשחות או לא להיות" – ביקורת

"לשחות או לא להיות".

"לשחות או לא להיות".

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-16 נפתח בסרט "לשחות או לא להיות" (או "האמבט הגדול") דרמה קומית על קבוצת שחייה צורנית לגברים ועל חייהם של המשתתפים בה. הסרט לא אחיד באיכותו ומתברר שמספיק שהסרט יתחיל סוחף ושיסתיים באווירה חיובית בשביל שהצופים יצאו בהרגשה טובה. הרי לאף אחד לא אכפת מכל השטויות שקורות באמצע. הסרט מתאים לכל הגילים, אך מבוגרים עשויים להנות ממנו יותר, כיוון שלהם אפשרות להזדהות עם הקשיים של חיים בוגרים שחוות הדמויות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 6:15, מאת

קופות: בכורות יפות ל"שאזאם" ול"בית קברות לחיות"

"שאזאם!". זאקרי לוי.

"שאזאם!". זאקרי לוי.

שתי הבכורות בהפצה רחבה של סוף השבוע בצפון אמריקה הצליחו יפה בקופות, ותפסו את צמד המקומות הראשונים בטבלת שוברי הקופות. ראשון ומעל הציפיות, ניצב סרט הקומיקס "שאזאם!", שהכניס בבכורה 53.5 מיליון דולרים בקרב 4,217 בתי קולנוע, על פי הערכות. עבור גיבור לא פופולרי ומוכר כמו סופרמן וספיידרמן, ועוד מחברת די-סי, זוהי בכורה מרשימה וקרובה ל-57.2 מיליון הדולרים של דמות דומה מהיקום הקולנועי של מארוול, "אנטמן" (2015). אז בהתאם להכנסות "אנטמן" בכל הריצה שלו בקופות, "שאזאם" עשוי להגיע ל-160 מיליון דולרים בהמשך דרכו, בתקווה שיוכל להכניס כמה שיותר מכך לפני ש"הנוקמים: סוף המשחק" יגיע וימשוך את כל הקהל המשותף. מחוץ לצפון אמריקה, הכניס "שאזאם" 102 מיליון דולרים ב-79 ארצות, ש-30.9 מיליון מהם הגיעו מסין.

שני בטבלת סוף השבוע הוא סרט האימה "בית קברות לחיות" שהכניס בבכורה 25 מיליון דולרים בקרב 3,585 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי הבכורה השניה בגובהה לסרט המבוסס על ספריו של סטיבן קינג, בפער עצום מ-123.4 מ"ד של מפלצת הקופות "זה" (2017), אבל קשה להשוות. יותר מענין להסתכל על הבאים בסולם של סטיבן קינג, שמהם יש פער נכבד: "1408" עם 20.6 מ"ד, ו"המגדל האפל" (2017) עם 19.2 מ"ד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »