מגזין סרטים

17 בדצמבר 2018 בשעה 7:00, מאת

בכורת "ספיידרמן: מימד העכביש" שברה שיא אנימציה חודשי; "ערי טרף" עשוי להפסיד 100 מ"ד

"ספיידרמן: מימד העכביש".

"ספיידרמן: מימד העכביש".

שלוש בכורות בהפצה רחבה הגיעו לבתי הקולנוע בצפון אמריקה, ועוד סרט אחד שחזר אליהם, ובראש כולם ניצב סרט האנימציה הקומיקסי "ספיידרמן: מימד העכביש" שהכניס בבכורה 35.4 מיליון דולרים בקרב 3,813 בתי קולנוע, על פי הערכות. זה הספיק כדי לעקוף את השיא בן 35.2 מיליון הדולרים שקיבע "לשיר" לפני שנתיים בתור בכורת סרט האנימציה הגבוהה ביותר לחודש דצמבר. מחוץ לצפון אמריקה הכניס הסרט 21 מיליון דולרים מ-15 ארצות כולל ישראל, דרום קוריאה ואנגליה, ובשבוע הבא צפויות להצטרף סין ויפן.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 בדצמבר 2018 בשעה 9:30, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 39- "מה שעובד" (2009)

"מה שעובד". אוואן רייצ'ל ווד, לארי דיויד.

"מה שעובד". אוואן רייצ'ל ווד, לארי דיויד.

…זה היה רק עניין של זמן: כתוביות הפתיחה של "מה שעובד" על רקע שיר של הקומיקאי-שחקן האהוב על אלן, שמוזכר בסרטים רבים שלו, Hello I Must Be Going של גראוצ'ו מרקס מתוך Animal Crackers. רק חבל שלשיר, למילותיו, לאחים מרקס או לסרטם אין שום קשר למשהו שקורה אחרי זה. היה יותר מתאים שיר דרומי/ממיסיסיפי.

מאז שני התפקידים הקטנטנים שלו ב"ימי הרדיו" (1987) ו"רסיסי אדיפוס" (1989) הצליח לארי דיויד כיוצר ותסריטאי של "סיינפלד" וכיוצר והשחקן הראשי של "תרגיע". כאן הוא תפקידו הראשי היחיד בסרט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 בדצמבר 2018 בשעה 8:00, מאת גל סדלינסקי

"ספיידרמן: מימד העכביש" – ביקורת

"ספיידרמן: מימד העכביש".

"ספיידרמן: מימד העכביש".

"ספיידרמן: מימד העכביש" הוא סרט אנימציה פעולה-מדע בדיוני המבוסס על קומיקס המשלב מוטיבים מעולם הקומיקס ובעל סגנון ויזואלי ייחודי ולא פחות ממרהיב. עלילת הסרט מורכבת ולוקחת את הצופים למסע מעט אפל, כך שהסרט יתאים לצופים מעל גיל 9 (שכבר ראו דבר או שניים). הוא מתחיל נהדר ורענן, עם פארודיה קלילה על המבנה התבניתי של סיפורי קומיקס וככל שהוא מתקדם גם הוא נופל לאותה תבנית לא מקורית במיוחד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 בדצמבר 2018 בשעה 17:00, מאת

"רומא" – ביקורת

"רומא".

"רומא". יליצה פאריציו

אלפונסו קוארון המוכשר כתב, ביים, צילם וערך את "רומא" (את העריכה עשה עם עוד מישהו) המרשים לפרקים; יש חלקים ורגעים נהדרים אך החלקים עולים על השלם. הקצב מדוד, לא מתלהם (שזה נהדר), קורים דברים דרמטיים לדמויות אבל הם כמעט משניים לעשייה, לקומפוזיציה.שחקנית ראשית טובה ומאופקת אך לא קרת לב, בימוי וצילום מחפים על עלילה רופפת שמתארת אירועים לא קלים בחיי אישה טובה ומשפחה במכסיקו ב-1970/71.

רומא היא שכונה במכסיקו סיטי. קוארון כמו הסריט בסבלנות תמונות עיקריות מהאלבום של ילדותו, עם ההווי המקומי ברחוב, צעצועים ושיר ילדים בבית. החוט המקשר סביב הזיכרונות הוא קליאו (יליצה פאריציו בסרטה הראשון), שעובדת בבית פרטי של משפחה שכוללת אמא, אבא, ארבעה ילדים (בת ושלושה בנים), סבתא וטבחית. הסרט בשחור-לבן ודובר ספרדית וניב מקומי נוסף. מלבד האם רבת הפנים, בני המשפחה די חסרי אישיות, והילדים לגמרי חסרי ייחוד זה מזה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

11 בדצמבר 2018 בשעה 9:30, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 38- "ויקי כריסטינה ברצלונה" (2008)

"ויקי כריסטינה ברצלונה". סקרלט ג'והנסון, חביאר ברדם, פנלופה קרוז.

"ויקי כריסטינה ברצלונה". סקרלט ג'והנסון, חוויאר ברדם, פנלופה קרוז.

אחרי שלושה סרטים באנגליה הלך הפעם אלן בעקבות הכסף לצלם סרט בספרד. אחד ה"גילויים" המוצלחים של אלן: שיר הפתיחה Barcelona שמתנגן מספר פעמים בחצי הראשון של הסרט וגם בסיום.
בכרזה של "ויקי כריסטינה ברצלונה" אין את ויקי או את ברצלונה אלא את שלושת השחקנים המפורסמים שבסרט: סקרלט ג'והנסון, חוויאר ברדם ופנלופה קרוז, על אף שקרוז מופיעה רק אחרי 49 דקות, והיא אדירה.
בפתיחה ויקי וכריסטינה יוצאות מנמל תעופה בספרד ישר אל מונית שלוקחת אותן לברצלונה. והקריינות המיותרת ברובה -כמו עיבוד גרוע מספר- יוצאת לדרך. לחצו לקריאת הפוסט המלא »

8 בדצמבר 2018 בשעה 9:30, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 37- "חלומה של קסנדרה" (2007)

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור.

אחים (ולא אחיות, לשם שינוי) עומדים במרכז "חלומה של קסנדרה", שאותם מגלמים יואן מקגרגור וקולין פארל (שאמר שאם אלן יפגוש אותו לא בטוח שהוא יזכור אותו). אחרי המלחין מרווין המליש, שעבד על שני סרטיו הראשונים, אלן השתמש בסרטיו במוזיקה קלאסית ובשירים ישנים. הפעם, באופן יוצא מן הכלל, עבד עם המלחין פיליפ גלאס ("השעות", "רמז לסקנדל").

זהו הסרט השלישי ברציפות שאלן צילם באנגליה. בשלושתם אין פלאשבקים או מישהו שמדבר על משהו שקרה לו לפני כן ורואים את זה, אולם בסרטו הבא, "ויקי כריסטינה ברצלונה", אלן כבר חוזר למנהג הזה שלו. בראשון ("נקודת מפגש") מתרחש רצח אחרי יותר מחצי סרט, השני ("סקופ") הוא על לכידת רוצח סדרתי, והסרט הזה עוסק בדילמה מוסרית בנוגע לרצח שעל האחים לבצע.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

6 בדצמבר 2018 בשעה 15:42, מאת

המועמדים לגלובוס הזהב 2019: "סגן הנשיא" ו"הרצח של ורסצ'ה" מובילים במספר המועמדויות

מועמדי גלובוס הזהב 2018. מימין לשמאל: "כוכב נולד", "מרי פופינס חוזרת", "המועדפת"

מועמדי גלובוס הזהב 2018. מימין לשמאל: "כוכב נולד", "מרי פופינס חוזרת", "המועדפת"

הוכרזו המועמדים לפרסי גלובוס הזהב 2019 (ה-76 במספר), ובראשם מובילים במספר המועמדויות הסרט "סגן הנשיא" והסדרה "סיפור פשע אמריקאי: הרצח של ג'יאני ורסאצ'ה" עם 6 ו-4 מועמדויות בהתאמה. את הטקס ינחו ב-7.1.19 אנדי סמברג (כוכב "ברוקלין תשע-תשע", שעונתה השישית תשודר ב-NBC, שמשדרת את טקס גלובוס הזהב, אחרי חמש עונות ב"פוקס") וסנדרה או ("האנטומיה של גריי", שמועמדת על "להרוג את איב").

מהשנה יינתן פרס מיוחד למישהו מתחום הטלוויזיה, בדומה לפרס המיוחד על שם ססיל בי. דה-מיל שניתן למישהו מתחום הקולנוע. ההודעה על מקבלי הפרסים הללו יפורסמו בקרוב, לפני הטקס.

רשימת המועמדים לפרסי גלובוס הזהב 2019:

סרטי דרמה

סרט הדרמה הטוב ביותר
1. "סיפורו של רחוב ביל"
2. "שחור על לבן"
3. "הפנתר השחור"
4. "רפסודיה בוהמית"
5. "כוכב נולד"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 14:00, מאת

"האחים סיסטרז" – ביקורת

"האחים סיסטרז". ג'ון סי. ריילי, חואקין פיניקס.

"האחים סיסטרז". ג'ון סי. ריילי, חואקין פיניקס.

"האחים סיסטרז" (הייתי מעדיף את הכתיב "סיסטרס") הוא מערבון אטי, מעניין, שמרגיש ארוך יותר ממה שהוא. הבמאי צרפתי, התסריט מבוסס על ספר קנדי, העלילה מתרחשת בארצות הברית, הסרט צולם באירופה ומככבים בו ארבעה שחקנים אמריקאים, עם מוזיקה מעניינת של אלכסנדר דספלה, המלחין הצרפתי שעובד על לפחות שלושה סרטים הוליוודיים בשנה.

באמצע המאה ה-19 האחים איליי וצ'רלי סיסטרס (ג'ון סי. ריילי וחואקין פינקס) עושים את דרכם בין הרים ועיירות קטנות בדרכם אחר ג'ון מוריס (ג'ייק ג'ילנהול) שאמור לתפוס בשבילם את הרמן קרמיט וורם (ריז אחמד, "בנות", "ליל האירוע"). מסקרן לדעת מה יקרה, מי יבגוד במי, מי יאבד את הסבלנות ויִרה ראשון, השינויים בתוך חבורת הגברים האלה שצריכה להתמודד זה עם זה ועם הטבע והתנאים הקשים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 7:30, מאת גל סדלינסקי

"פתאום משפחה" – ביקורת

"פתאום משפחה". רוז בירן, מארק וולברג.

"פתאום משפחה". רוז ברן, מארק וולברג.

"פתאום משפחה" הוא סרט מצחיק, מרגש וכן על משפחה, תהליך אומנה, הקרבה ואהבה עם מעט טון מחנך ויותר ממעט טון קיטשי, שמותיר את הצופים בהרגשה חמימה בפנים בסיומו. פייר, הסרט הפתיע אותי. חשבתי שהוא יהיה מהסרטים השטותיים, השטחיים ובעלי ההומור הירוד ברם הוא ניצב במרחק המדויק מהגבול הזה – קיבל את כל האנרגיה של הסרטים מהסוג הזה, אך עם התוכן והטעם הטוב של סרטים בעלי משמעות. הסרט אמנם מתאים לכל הגילים, אבל כיוון שהוא מתמקד בדמויות בוגרות, צופים בגיל דומה, שיוכלו להזדהות איתן, יקבלו מהסרט יותר.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

4 בדצמבר 2018 בשעה 9:30, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 36- "סקופ" (2006)

"סקופ". וודי אלן, סקרלט ג'והנסון, יו ג'קמן.

"סקופ". וודי אלן, סקרלט ג'והנסון, יו ג'קמן.

"סקופ" משלב שתי אהבות של וודי אלן: פשע וקסמים. אחרי שסקרלט ג'והנסון כיכבה בסרטו הקודם של אלן, "נקודת מפגש", הוא כתב תסריט שבו יוכלו לשחק יחד. "אגם הברבורים" של צ'ייקובסקי מתנגן על רקע כתוביות הפתיחה וגם הנעימה החוזרת של הסרט.

הסרט נפתח בלוויה בכנסייה של העיתונאי ג'ו סטרמבל (איאן מקשיין מלא הנוכחות, "דדווד"). לאחר מכן חבריו העיתונאים של ג'ו יושבים בבר ומדברים עליו. חששתי שהם עומדים לספר את מה שאנחנו הולכים לראות. במקום זה עוברים אל ג'ו המת על סיפון סירה עם מלאך המוות (לבוש שחורים, כולל ברדס גדול ונושא חרמש בידו) שמוביל קבוצת מתים. על הסירה הוא משוחח עם מזכירתו של פיטר ליימן, שחושדת שהיא הורעלה כי עלתה על כך שפיטר הוא רוצח.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

2 בדצמבר 2018 בשעה 15:00, מאת

הוכרזו הזוכים בפרסי פורום היוצרים הדוקומנטרים 2018: "אחרייך" ו"המרפא הפצוע" הטובים ביותר

"אחריך".

"אחריך".

פורום היוצרים הדוקומנטרים הכריז על הזוכים שלו בפרסי תחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2018 (ה-13 במספר), ובראשם זכה "אחרייך وراءك" של רנא אבו פריחה בפרס סרט התעודה הארוך הטוב ביותר, ו"המרפא הפצוע" של יוחאי רוזנברג בפרס סרט התעודה הטוב ביותר באורך עד שעה.

רשימת הזוכים המלאה בפרסי תחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי של פורום היוצרים הדוקומנטרים 2018:

סרט התעודה הטוב ביותר באורך מלא
"אחרייך وراءك" של רנא אבו פריחה

סרט התעודה הטוב ביותר באורך עד שעה
"המרפא הפצוע", יוחאי רוזנברג

סרט ביכורים
אוריאל סיני ודנאל אל-פלג, "פרא"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

1 בדצמבר 2018 בשעה 9:30, מאת

סרטי הקולנוע של וודי אלן: 35- "נקודת מפגש" (2005)

"נקודת מפגש". ג'ונתן רייס מאיירס, סקרלט ג'והנסון.

"נקודת מפגש". ג'ונתן רייס מאיירס, סקרלט ג'והנסון.

"נקודת מפגש" הוא סרט הדרמה השני ברציפות שאלן לא משחק בו. אחרי שנים שצילם את סרטיו בניו יורק, העיר שכיכבה בסרטיו וניבטה מכל פריים, הוצע לאלן מימון באנגליה. הוא הלך בעקבות הכסף, בחר תסריט מתאים ולדבריו לא היה צריך לערוך שינויים גדולים כדי לעשות התאמות להעברת העלילה ללונדון.

"נקודת מפגש" עוסק באמביציה, אהבה, בגידה, תפקיד הגורל בחיים (הדמויות כל הזמן מזכירות מזל וחוסר מזל), ובסופו מתנהלת חקירת משטרה. כל אלה, כולל מוטיב הפשע, מופיעים בסרטים רבים של אלן, אולם הייחוד של "נקודת מפגש", מעבר להתרחשותו בלונדון והמבטאים האנגליים של שחקניו, הוא הדמות יוצאת הדופן שבמרכזו: כריס הרציני, האתלטי, שלא מתבדח עם אף אחד, הוא זר ועני ונראה טוב.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב