האיגודים מחרימים את "ההוביט"; פיטר ג'קסון מגיב

מתוך שר הטבעות: שיבת המלך.

מתוך שר הטבעות: שיבת המלך.

איגודי השחקנים הגדולים בארה"ב, בינהם SAG (גילדת שחקני המסך) ו-AFTRA (פדרצית אמני הטלויזיה והרדיו האמריקאית), כמו גם כמה איגודים בין-לאומיים, הורו לחבריהם שלא לעבוד בהפקת "ההוביט". הסיבה לאזהרת החירום שהוציאו האיגודים היא סירובם של המפיקים לחתום על עסקאות מול האמנים המקומיים של ניו זילנד, היכן שהסרט מיועד להצטלם.

"היוצרים של הסרט העלילתי 'ההוביט' – שיצולם בניו זילנד בשנה הבאה – סירבו להיכנס להסכמים עם האיגודים," נכתב בהודעה לחברי האיגודים. "חברי Canadian Actors Equity, US Actors Equity, the Screen Actors Guild, UK Actors Equity, the American Federation of Television and Radio Artists, the Media, Entertainment & Arts Alliance ו-Alliance of Canadian Cinema, Television and Radio Artists מתבקשים שלא להסכים לעבוד בהפקה נטולת האיגודים הזו. אם יוצרים איתכם קשר כדי להשתתף ב'הוביט', אנא הודיעו לאיגוד שלכם באופן מידי."

הפקת "ההוביט" עוד טרם אושרה כלל, אבל התכנון הוא לספר את ימיו המוקדמים של ההוביט בילבו באגינס שמוצא את הטבעת המיוחדת שהיתה במרכז סרטי (ספרי) "שר הטבעות". ההפקה היתה רצופת תקלות עד הלום, עם עזיבתו של הבמאי המיועד גיירמו דל טורו על רקע חוסר התקדמות.

המפיק ובמאי הטרילוגיה של "שר הטבעות", פיטר ג'קסון, הוציא הודעת תגובה משלו לעיתונות ובה הוא מאשים את האיגודים באחיזת-כוח ומאיים להעביר את ההפקה מניו זילנד למזרח אירופה. "יש היגיון מעוות בלראות את ניו זילנד מושפלת על הבמה העולמית, כשתפסיד את ההוביט למזרח אירופה," אמר ג'קסון. "[אולפני] וורנר יספגו מכה כלכלית שתגרום לאולפנים אחרים להתרחק מניו זילנד. ברצינות, אם ההוביט הולך למזרח [אירופה] – צפו ליובש ארוך מסרטים עשירי תקציב במדינה הזו."

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?