מקבץ המלצות סינמטקים 02.02-08.02.12

"ריח פועלים".

"ריח פועלים".

אירועים מיוחדים

הקרנות הפרינג'דר הראשונות
3.2 סינמטק חולון

עבור מי שפספס את הבכורות במסגרת הפרינג'דר של פסטיבל חיפה, יתקיים בסינמטק חולון מרתון של שלושה סרטים עצמאיים חדשים: "ריח פועלים", "טאקע מאמע" ו"הצגה יומית". בנוסף, יתקיים גם אירוע פרזנטציות של ארבעה סרטים עצמאיים בהתהוות שנתמכים על ידי חברת קולנוע פרינג', ובסיום כל היום הזה יבחרו שני פרויקטים חדשים שיזכו לתמיכת החברה ויופקו במהלך השנה הנוכחית.

פסטיבל הקולנוע הבריטי 2012
4.2-15.2 סינמטקים ירושלים, תל אביב, חיפה

פסטיבל הקולנוע הבריטי חוזר אחרי שנתיים של הפסקה, ויפתח עם "אנקת גבהים" של אנדראה ארנולד . הפסטיבל יאגד כמה וכמה מהסרטים הכי מדוברים השנה, בינהם "בושה" עמוס ההייפ של סטיב מק'קווין ובכיכובו של מייקל פסבנדר, "קוריולאנוס" של רייף פיינס, ו"צוללת" ("סאבמרין") של ריצ'ארד איואדה.

סרטים מהקופסה הכחולה: 110 שנים לקרן קימת לישראל
5.2-9.2 סינמטקים ירושלים, תל אביב, חיפה, שדרות וראש פינה

הסינמטקים יציינו 110 שנים לקק"ל עם מבחר סרטי ארכיון נוסטלגיים, המציגים את סיפורי הקרן הקיימת לישראל אשר תועדו במאות סרטים ויומני קולנוע לאורך שנות פעילותה. בין הסרטים: חגיגות ט"ו בשבט בירושלים ב 1920, בתל-אביב, חיפה ויישובים נוספים בשנות ה-30. ההתיישבות בקריית ענבים 1920, בעמק יזרעאל 1923, בעמק חפר ובעמק זבולון בשנות ה-30. מפעלי היעור (מלשון יער) החל מ- 1928, יבוש ביצות, חומה ומגדל, הפרחת השממה, אדמות להשכלה גבוהה: (סרטים לפני 100 שנים) בצלאל, הטכניון, האוניברסיטה העברית, הגימנסיה ועוד.

קולנוע ישראלי

"מנדלסון – חזיונות בלתי פוסקים" (2011)
3.2 סינמטק תל אביב, 16:00
4.2 סינמטק תל אביב, 11:00

דוקי דרור משרטט דיוקן של הארכיטקט היהודי גרמני אריך מנדלסון, המהווה את הרוח מאחורי העיר הלבנה וסגנון הבאוהאוס בתל אביב. הסרט קטף פרס בפסטיבל ירושלים 2011.

 

[…] The Double). את הסרט יביים ריצ'ארד איואד ("צוללת" בפסטיבל הבריטי) על פי תסריט שהוא עיבד בחופשיות עם אבי קורין מספרו של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?