מגזין סרטים

24 ביוני 2017 בשעה 10:40, מאת

הפוסטר החדש של "דה דפנדרס" יגרום לכם לחשוב שמדובר בסדרת התבגרות

הפוסטר החדש של הסדרה "דה דפנדרס" מבית נטפליקס הוא די גרוע. סדרת קומיקס? סדרה על גיבורים? סדרה על כוחות על? מה שנשאר בפוסטר השחור-לבן הזה הוא מיצג של השחקנים, במבטים קשוחים, שבעיקר מזכיר סדרות נוער-התבגרות:

"דה דפנדרס".

"דה דפנדרס".

"דה דפנדרס" אמורה להביא את בשורת 'היקום הקולנועי של מארוול' ("הנוקמים" הוא השיא) לטלויזיה של נטפליקס: אסופת גיבורי העל בסדרות שמשדרת נטפליקס, מתאחדת עם מטרה משותפת. אם "הנוקמים" מתקיימים במישור העליון והפופולרי של ניו יורק, "דה דפנדרס" מורכבת מהאנשים הפחות בולטים, שפחות עוסקים בחייזרים ויותר בנבלים מקומיים. הבולטת שבין הגיבורים הללו והסדרות שלהם, היא ג'סיקה ג'ונס, שזכתה לסדרה מוצלחת במיוחד. אם הגוון שלה יהיה הבולט בסדרה ולא של "איירון פיסט", זו תהיה סדרה ממש נחמדה.

22 ביוני 2017 בשעה 22:00, מאת

ג'וי ריגר מככבת בשנית בסרט של אבי נשר, לצד ששון גבאי והזמר נתן גושן

"הפרויקט נטול השם של אבי נשר". ג'וי ריגר, מיה דגן, נתן גושן.

ג'וי ריגר, מיה דגן ונתן גושן על הסט של צילומי סרטו החדש ונטול השם של אבי נשר (לשעבר "עמק רפאים"). צילום: איריס נשר.

השחקנית ג'וי ריגר משתפת פעולה פעם נוספת עם הבמאי אבי נשר בפרויקט נטול השם החדש שלו (לשעבר "עמק רפאים"), לצד ששון גבאימיה דגן, יובל סגל והזמר נתן גושן בהופעה קולנועית ראשונה.

ריגר מגלמת בסרט צעירה חילונית שמחליטה לעזוב את הבית ולהתארס למוסיקאי הולל שלאחרונה חזר בתשובה (גושן). הדבר מביא את הוריה הגרושים (דגן וסגל) ואת סבה הפסיכולוג (גבאי), להניח למשקעי העבר, לאחד כוחות ולנסות לחבל בנישואין שבדרך.

צילומי הסרט החלו השבוע בירושלים. בעבר אמור היה הסרט להצטלם כקו-פרודוקציה ישראלית-אמריקאית עם המפיק אנתוני ברגמן, אבל הניסיון התמסמס, והתסריט, שאמור היה להתמקד בפסיכולוג בהקשר שונה לגמרי – שוכתב. נשר הוא אדם שאוהב לעבוד שוב ושוב עם אותם השחקנים (ראו מיה דגן ואדיר מילר), ואחרי הצלחת "החטאים" בכיכובה של ריגר, נראה טבעי שהוא יטווה סביבה את סרטו החדש.

20 ביוני 2017 בשעה 9:00, מאת

"יוצא מן הכלל" על ז'אן-לוק גודאר יפתח את פסטיבל ירושלים 2017

"יוצא מן הכלל". סטייסי מרטין, לואי גארל.

"יוצא מן הכלל". סטייסי מרטין, לואי גארל.

הסרט הצרפתי "יוצא מן הכלל" של מישל הזנוויצוס על הבמאי ז'אן-לוק גודאר יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2017 (ה-34 במספר), בנוכחות הבמאי זוכה האוסקר ("הארטיסט") בבריכת הסולטן.

הסרט, שהוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן האחרון, מבוסס על אוטוביוגרפיה של השחקנית אן ויאזמסקי על חוויותיה מול הבמאי ז'אן-לוק גודאר סביב צילומי הסרט הכושל "הסינית" (1967). בעת יצירת הסרט הזוג היה מאושר והתחתן, אך אחרי כישלונו עבר גודאר משבר שהפך אותו מבמאי כוכב לאמן אאוטסיידר שפועל מחוץ לזרם. לואי גארל וסטייסי מרטין מככבים בסרט בתור גודאר ו-ויאזמסקי, בהתאמה.

פסטיבל ירושלים יתקיים השנה בין ה-13 ל-23 ביולי. לראשונה יריץ השנה הפסטיבל בית קולנוע נודד שיקרין לקהל הרחב בבירה סרטים ממרכולתו, ללא תשלום.

18 ביוני 2017 בשעה 9:30, מאת רותם יפעת

"לילה קשוח" – ביקורת #2

"לילה קשוח".

"לילה קשוח".

"לילה קשוח" מעלה קושייה לא פשוטה: האם הוא יותר מצחיק או יותר דרמטי? זאת שאלה שאולי הרבה סרטים מעלים, בוודאי קומדיות שתמיד יש בהן ממד דרמטי (משהו שיניע את העלילה וימנע מהסרט להיות אסופת מערכונים) אבל במקרה הזה הדבר בולט ובמובן מסוים יש כאן שני סרטים: קומדיית טעויות שמתבססת על כך שהדמויות לא מבריקות תחת לחץ ובנוסף סרט פשע-מתח. לעיתים הסרטים נפגשים אבל חלקים גדולים יש הרגשה של מעבר מסגנון לסגנון. יותר אחידות היה הופך את הסרט לאחד הטובים בז'אנר.

ייתכן והסיבה להבדלה הברורה בין שני הסרטים נעוצה בבוסריות של הבמאית לוסיה אנייל שביימה וכתבה (יחד עם בן זוגה פול דאונס שגם מופיע בסרט). אנייל מצליחה לנווט היטב בין שני הסגנונות ולשמור על אחידות בבימוי בשניהם – הישג לא רע עבור סרט ביכורים – אבל לא מצליחה לגרום להם להתחבר. אנייל ודאונס מסמנים מגמה מעניינת בקולנוע: השניים כותבים ומביימים ב"ברוד סיטי" (אחת מיוצרות הסדרה אילנה גלזר אף מופיעה בסרט) שהחלה ברשת ועברה לטלוויזיה. בתקופה בה עולם הקולנוע חושש מעולם הסטרימינג הצמד מציג אופציה  לגישור בין העולמות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

17 ביוני 2017 בשעה 16:00, מאת גל בין

"לילה קשוח" – ביקורת #1

"לילה קשוח".

"לילה קשוח".

"לילה קשוח" מתיימר להיות קומדיה קלילה, טיפשית ומהנה. הסרט הזה ממשיך מגמה הוליווד כבר לא מתביישת ומוציאה קומדיות קלילות על נשים בשביל נשים, כמו "מסיבת רווקות" ו"המדריך לסינגלס". עם זאת, על אף שאני מעריך את הפמיניזם החבוי בסרט אני מרגיש כי הוא מכוון להקרנות המכילות נשים בלבד, ובין הבדיחות על טמפונים ושעווה ברגליים אני, כגבר, מצאתי את עצמי נדחק מנטלית אל מחוץ לאולם.

את הסרט ביימה לוסיה אניאלו לאחר שכתבה אותו יחד עם בן זוגה השחקן פול דאונס. הבמאית, שעד כה ביימה רק פרקים לסדרות טלויזיה (ידועה בעיקר מ"ברוד סיטי", בה שיחק דאונס) מנסה לעשות את המעבר לקולנוע ללא הצלחה רבה. זאת משום שברמת הסצינה הבודדת העבודה נעשית טוב, אך הכתיבה הכוללת לא באותה רמה. עם דמויות סטריאוטיפיות שמספרות בדיחות לא מתוחכמות, התוצאה היא קומדיה שרק מי שהחליט לזנוח כל היגיון מראש יוכל להנות ממנה. במילים אחרות נוצר מצב שכדי להנות מהסרט אסור לחשוב עליו יותר מדי, פשוט צריך פשוט לזרום, וזה לא הלך רוח שיתאים בהכרח לכל אחד ואחת מהצופים בקהל.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 0:18, מאת גל בין

"טופאק: כל העיניים עליי" – ביקורת

"טופאק: אול אייז און מי". דמטריוס שיפ ג'וניור.

"טופאק: אול אייז און מי". דמטריוס שיפ ג'וניור.

"טופאק: כל העיניים עליי" מתיימר להיות סרט ביוגרפי אודות חייו של טופאק שאקור, אך בפועל הוא נראה יותר כמו מאמר דעה אוהד לחייו ופעילותו של הראפר. אני לא מכיר את טופאק מעבר לשמו, ולכן הגעתי לסרט מתוך רצון להבין מי הוא היה. למרבה הצער הבימוי והעריכה של הסרט הקשו עלי להבין מה יצג הראפר ומדוע הוא מפורסם כל כך. הסרט מציג אפיזודות מחייו, כאשר בכל אחת מהן מקבלים הסבר מדוע הוא היה בסדר וכל העולם סביבו לא.

את הסרט ביים בני בום, במאי לא מוכר שעיקר עבודתו עד כה היא בימוי קליפים לשיריה של ניקי מינאז'. חוסר ניסיונו של בום בקולנוע בולט מאוד באי-הצלחתו לבנות סיפור מתוך הביוגרפיה של גיבור הסרט. לא פעם נדמה שהניסיון לדחוס את כל חייו הסוערים של טופאק לתוך שעתיים ו-20, יוצר בעיקר בלאגן ולא מצליח לייצר אף נקודה מרכזית שתהווה את חוט השני שסביבו יטווה הסרט. בחלקים רבים "כל העיניים עליי" בעיקר מתיש את הצופה ורק לעיתים אנחנו חווים רענון בדמות להיט ראפ משוחזר, בו בום יכול להביא מכישוריו אל המסך.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 ביוני 2017 בשעה 20:00, מאת רותם יפעת

"המומיה" – ביקורת

"המומיה". טום קרוז, אנאבל וואליס.

"המומיה". טום קרוז, אנאבלה ווליס.

באופן מפתיע יש משהו פילוסופי ב"המומיה" גרסת 2017. עובדה, הצפייה בסרט גרמה לי האם זה מוסרי לחזור בזמן ולחסל את האיש שהמציא את הקונספט של יקום קולנועי. האם זו אשמתו שלצד היקום הקולנועי של מארוול יש יצורים כמו העולם האפל של יוניברסל אותו הסרט מבשר. מצד אחד, העולמות הראשונים הצדיקו את היצירה שלהם שכן הם נוצרו בצורה אורגנית (פחות או יותר). אלא שכמו הספינר, מפלגות מרכז ורעיונות טובים נוספים, קמו גל חקיינים שראו כי טוב והחליטו לרתום את העגלה לפני הסוסים ואלו היו עגלות מקרטעות של אלטע-זאכן. לדי.סי קומיקס לקח ארבעה סרטים עד שהוציאו סרט ראוי.

ניתן רק לשער שמחלקת השיווק ביוניברסל ראו את כמות היצירות שיש להם זכויות עליהן וחשבו לעצמם שאם הן תהינה תחת אותה קורת גג אנשים ירוצו לראות. על שני דברים הם לא חשבו: הראשון הוא שצריך סרטים טובים ולא רק חיבור בינהם. ושנית, החיבור עצמו צריך להיות הדרגתי או הגיוני ולא כפוי. "המומיה" חסר את שניהם: עלילה חסרת תחכום, ללא עומק ועם חלק נרחב המוקדש להצגת החוליה המקשרת בין סרטי היקום פרודיג'יום – ארגון הנלחם במפלצות. חבל רק שהסרט היה אותו דבר עלילתית, איתו או בלעדיו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 ביוני 2017 בשעה 6:50, מאת

"המומיה" עם טום קרוז פתח חלש בארה"ב והפסיד ל"וונדר וומן", אבל שבר שיא בשאר העולם

"המומיה". אנאבל וואליס, טום קרוז.

"המומיה". אנאבל וואליס, טום קרוז.

סרט הפנטסיה-אימה "המומיה" בכיכובו של טום קרוז פתח בצפון אמריקה, על פי הערכות, עם 32.2 מיליון דולרים בקרב 4,035 בתי קולנוע. זהו סכום הנמוך מהציפיות שהיו מהסרט (הגרסה של 1999 עם ברנדן פרייז'ר פתחה עם 43.4 מיליון דולרים ועלתה 80 מיליון דולרים, ואילו זו עם קרוז עלתה 125 מיליון דולרים), כמו גם בעייתי לכוונות של האולפנים של הסרט, יוניברסל, לפתוח 'יקום קולנועי' של מפלצות, כשהסנונית הראשונה היא הסרט הזה. "המומיה" זכה לביקורות קטלניות, אך קשה להאמין שזהו הבלם היחיד של הסרט כי גם הקהל שכן הגיע לצפות בו העניק לו ציונים נמוכים בסקרים. הסרט גם הצליח לענין את הקהל פחות מסרט בבימויה של אישה ובכיכובה של אישה (וזה מפתיע לטובה בהתחשב בהלך הרוח האמריקאי), וזהו כמובן "וונדר וומן" שגרף בקופות כמעט כפול מ"המומיה".

עם זאת, המצב בשאר העולם הרבה יותר טוב בשביל "המומיה": הסרט פתח עם כ-141.8 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, על פי הערכות. הסרט הופץ ב-63 ארצות ושווקים (לא כולל ישראל), כשב-46 מהם הוא תפס את צמרת טבלת שוברי הקופות המקומית, כולל בסין עם 52.2 מיליון דולרים לבדה (סכום גבוה יחסית). בכך, שבר הסרט את השיא לפתיחה עולמית של סרט עם טום קרוז, שבו החזיק עד כה "מלחמת העולמות" (2005) בבימויו של סטיבן שפילברג, עם 102.5 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה (או 167 מיליון דולרים בכל העולם, לעומת 174 מיליון ל"מומיה"). קרוז הוא שחקן אהוב יותר מחוץ לארה"ב, אולי משום שבארצו מרבים לעסוק בחייו האישיים ובדת שלו, ובסין אולי גם אהבו את הקריצות של "הסמוראי האחרון" ו"קצה המחר" אליהם. אם הופתעתם ש"מלחמת העולמות" הוא סרט-הטום-קרוז הכי מכניס בבכורה שלו מחוץ לצפון אמריקה, זכרו שסרטים הוליוודים לא תמיד פותחים במקביל בכל העולם. למשל "משימה בלתי אפשרית 5: אומת הנוכלים" לא פתח בסין ובברזיל במקביל לקוריאה ולאנגליה (ולכן הסתפק בבכורה בת 64.5 מיליון דולרים בלבד מ-40 שווקים).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

7 ביוני 2017 בשעה 9:32, מאת

בוב אודנקירק ואליסון ברי מצטרפים לטום הנקס ומריל סטריפ ב"מסמכים" של שפילברג

"סמוך על סול". בוב אודנקירק.

"סמוך על סול". בוב אודנקירק.

השחקנים בוב אודנקירק ("סמוך על סול"), אליסון ברי ("המדריך לסינגלס"), קארי קון ("הנותרים"), שרה פולסון, דיויד קרוס, ברוס גרינווד, פאט הילי, טרייסי לטס, ג'סי פלמונס, מתיו ריס, מייקל סטולברג, בראדלי וויטפורד וזאק וודס יככבו בסרט "המסמכים" (ש.ל.ר, The Papers) של סטיבן שפילברג. את העלילה מבוססת האירועים האמיתיים כתבו ליז האנה וג'וש סינגר.

הסרט מתמקד בחשיפת מסמכי הפנטגון ב-1971 דרך עיניהם של אנשי מערכת העיתון 'וושינגטון פוסט' – בינהם העורך בן בראדלי והמו"לית קיי גרהם (אותם יגלמו טום הנקס ומריל סטריפ בהתאמה) – וכיצד הם הצטרפו ל'ניו יורק טיימס' במאבק מול ממשל ניקסון על זכותם לפרסם את המסמכים. אותם מסמכים הציגו את תפקידה של ארה"ב במלחמת ויאטנם שכרכה סודות ממשלתיים שטויחו על פני ארבעה עשורים וארבעה נשיאים.

צילומי הסרט החלו בשבוע שעבר בניו יורק, עם כוונה לעלות לאקרנים בארה"ב בשלהי דצמבר השנה, מתוך כוונה להתמודד על פרסי האוסקר.

4 ביוני 2017 בשעה 22:30, מאת

"וונדר וומן" קבע שיא בכורה בארה"ב לסרט בבימוי אישה: 100.5 מיליון דולרים; ומה עלה בניסוי של דרים-וורקס?

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

סרט הקומיקס "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות הישראלית, התעלה על כל הציפיות ופתח בצפון אמריקה, על פי הערכות, עם 100.5 מיליון דולרים בקרב 4,165 בתי קולנוע. הסרט ניתץ את כל הציפיות ממנו, שבאולפני ההפקה שלו 'האחים וורנר' עמדו לפני סוף השבוע על כ-65-75 מיליון דולרים בלבד, וזאת כבר אחרי שהביקורות על הסרט בארה"ב היו חיוביות מאד (בטח ביחס לכל סרטי וורנר-לפי-DC-קומיקס האחרונים, כמו "איש הפלדה", "באטמן נגד סופרמן" ו"יחידת המתאבדים"). הציפיות עלו משמעותית לכ-95 מיליון כאשר הקרנות טרום הבכורה של הסרט בחמישי בלילה (שעון ארה"ב, שישי בלילה בישראל) הכניסו לסרט 11 מיליון דולרים – רק טיפה מתחת ל-11.2 מיליון הדולרים ש"שומרי הגלקסיה" הכניס, בטרם סיים את סוף השבוע שלו עם 94.3 מיליון דולרים. אבל, כאמור, גם את הציפיה הזו הצליח הסרט לנצח, וגם הביס את שיא הכנסות הבכורה לסרט בבימויה של אישה, שעד כה החזיק בו "חמישים גוונים של אפור" (2015) בבימויה של סם טיילור-ג'ונסון, עם 85.1 מיליון דולרים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

1 ביוני 2017 בשעה 22:30, מאת רותם יפעת

"וונדר וומן" – ביקורת #2

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

למרות התשבחות להן זכה "וונדר וומן" בהקרנות המוקדמות, אני הגעתי סקפטי. נכון, הביקורות בחו"ל היללו, אבל הן הגיעו עם כוכבית: הוא סרט מצוין, ביחס לסרטי הקומיקס האחרים בעולם הקולנועי של די.סי. זה קצת כמו להגיד שגמר הליגה היורוליג בכדורסל בין פנרבחצ'ה לבין אולימפיאקוס היה משחק הכדורסל הטוב ביותר של השנה. באירופה. אלה ששוכחים שיש במקביל את האן.בי.איי או בכלל מקצועות ספורט אחרים. ואכן, לאחר הצפייה אני יכול לומר שגם הביקורות המוקדמות וגם אני צדקנו: הסרט הכי טוב מבין סרטי די.סי, אבל באופן כללי, סרט סביר פלוס.

הוא היה יכול להיות הרבה יותר מזה אם החלק האחרון לא היה כל כך מחופף, שכן הסרט נפתח בהצגת דמות ובנייתה דרך מסע גילוי עצמי נטול קלישאות וחורים עלילתיים. הדברים מתפרקים כשצריך לסגור את הכול ולהתמודד עם הרע הגדול. בנוסף, בשלב הזה וונדר-וומן עוברת שינויים מהירים באופן מעט מגוחך. נכון, זה נבנה לאורך הסרט וזה לא כולל שמות של אימהות (אם כי אבות כן מוזכרים) אבל יש נקודה מאד ברורה בסרט בה נראה כאילו נגמר הכסף לשכתובים וצילומים מחדש ופשוט רצו לגמור עם הסרט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

30 במאי 2017 בשעה 14:30, מאת

"וונדר וומן" – ביקורת #1

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

השעה וחצי הראשונה של "וונדר וומן" עובדת ממש טוב. הקצב כמו שצריך, יש איזון נכון בין החלקים השונים של העלילה. היה יכול להיות נהדר אם לאחר מכן היה קרב הסיום ההכרחי בסרטים שכאלה והיה נגמר העניין, אך יש עוד 50 דקות ארוכות של סרט. התסריט קורס מנקודה מסוימת מאוד בסרט (כשהם יושבים בכיכר עיירה ואנשים רוקדים לידם) וצריך היה לוותר על חלקים שלמים.

עוד לא היה סרט מצליח על גיבורת-על, לא "אלקטרה" (בכיכובה של ג'ניפר גרנר, שגילמה את התפקיד לפני כן בסרט "דרדוויל") ולא הכישלון "אשה חתול" עם האלי ברי כקאטוומן. "וונדר וומן" הוא הסרט הראשון על גיבורת העל הראשונה, וונדר וומן, וכמו שיודעים כולם: גל גדות הישראלית נבחרה לגלם אותה. היא מצוינת בתפקיד הראשי ומובילה צוות שחקנים שלוהק כהלכה. הסרט הולך להיות הצלחה קופתית גדולה בארץ (בזכות גל) ובכל העולם.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב