מגזין סרטים

"כסף טיפש" – ביקורת: רכבת הרים כיפית

"כסף טיפש". פול דנו.

"כסף טיפש". פול דנו.

"כסף טיפש" הוא סרט דרמה קומית המבוסס על סיפור אמיתי משנת 2021 על מאבק של יוצר סרטונים (Vlogger) בתחום ההשקעות הפיננסיות לְאָחֵד את המשקיעים העצמאיים ולהרוויח ביחד. הסרט קצבי, קליל, מסביר מושגי יסוד בהשקעות בצורה ברורה, ולא היה אמין בשום צורה, אם לא היה מבוסס על אירועים שקרו (ככה זה עם הסיפורים הגאוניים באמת). אז בסדר, יש שם כמה בדיחות שמרגישות מאולצות מדי (כן, פיט דווידסון, אני מסתכל עליך), אבל בסך הכל עושה הרגשה טובה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

הוכרזו הזוכים בפרסי האוסקר 2024: "אופנהיימר", כצפוי, הזוכה הגדול

"אופנהיימר". קיליאן מרפי.

"אופנהיימר". קיליאן מרפי.

כצפוי, "אופנהיימר" זכה במספר הפרסים הרב ביותר בטקס האוסקר חסר ייחוד באופן פושע. חלקית בגלל שרוב מוחץ של הזוכים היה צפוי ביותר, ולא היו תוספות, בדיחות או קטעים קומיים יוצאים מן הכלל (איזה מזל שיש את קייט מקינון).

"אופנהיימר" זכה ב-7 פרסים: הסרט הטוב ביותר, אוסקר ראשון לבמאי כריסטופר נולאן, שחקן ראשי, שחקן משנה, עריכה, צילום ופסקול. "מסכנים שכאלה" זכה ב-4 פרסים (שחקנית ראשית, עיצוב אמנותי, תלבושות, איפור ועיצוב שיער).
במאֵי שני מועמדים אחרים לסרט זכו בפרסי התסריט: "אנטומיה של נפילה" ו"מעשייה אמריקאית".
סרט נוסף שהיה מועמד לסרט ולבימוי, "אזור העניין", זיכה את בריטניה בזכייה הראשונה בקטגוריית הסרט הזר (שזכה גם על צליל, בצדק רב). כל סרט שהיה מועמד לסרט הטוב ביותר ולסרט הזר באותה שנה זכה על השני (כולל "רומא", "אהבה" ו"נמר דרקון"). הבמאי ג'ונתן גלייזר הזכיר את השבעה באוקטובר בנאום שלו.

בקטגוריות השחקנים, קיליאן מרפי ורוברט דאוני ג'וניור זכו על "אופנהיימר", אמה סטון זכתה (בפעם השנייה אחרי "לה לה לנד") על "מסכנים שכאלה", ודה-ויין ג'וי רנדולף זכתה על "נשארים לחג".

אמילי בלאנט וריאן גוסלינג עלו לבמה בקטע חביב כדי להתנצח מי הזוכה האמיתי בתחרות בין שני סרטי השנה, "ברבי" ו"אופנהיימר", והצדיעו לפעלולנים. הם עשו זאת כי הם מככבים השנה בסרט The Fall Guy על פעלולן, ואיגוד הפעלולנים רוצה מאוד לקבל קטגוריה באוסקר על פועלם. בינתיים, החל מהטקס בעוד שנתיים תתווסף קטגוריה חדשה של ליהוק.

Godzilla Minus One, שזכה על האפקטים החזותיים, הוא סרט גודזילה הראשון שהיה מועמד לאוסקר והסרט הראשון בשפה שאינה אנגלית שזוכה בקטגוריה. הסרטים הישראלים "מכתב לחזיר" (שהיה מועמד לפרס סרט האנימציה הקצר) ו"גולדה" (שהיה מועמד לעיצוב האיפור והשיער) חוזרים הביתה ללא פרסים.

מרטין סקורסיזה ביים שלושה סרטים שהיו מועמדים ל-10 פרסים ולא זכו בדבר. השנה נוסף "רוצחי פרח הירח" ל"כנופיות ניו יורק" ול"האירי".

מי שפספס את הטקס יכול לתפוס אותו ב-yes VOD וב-STING+. גרסה ערוכה ומתורגמת תשודר ב-yes Movies Drama ביום ג' 12.3 בשעה 22:00.

רשימת הזוכים המלאה בפרסי האוסקר 2024:

הסרט הטוב ביותר
"אופנהיימר"

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"הפילגש" – ביקורת: אניה בוקשטיין מצוינת, אך האם התיאטרליות הכרחית?

"הפילגש". דאנה איבגי, אניה בוקשטיין.

"הפילגש". דאנה איבגי, אניה בוקשטיין.

"הפילגש", או באנגלית "האלמנה האחרת", הוא סרט הביכורים של הבמאית מעיין ריף אשר מגיע לקולנוע אחרי שהוקרן לראשונה בפסטיבל ירושלים האחרון. הסרט הסמי-סוראליסטי מועמד ללא פחות מתשעה פרסי אופיר לשנת 2023, אך האם הוא באמת מצדיק את המועמדויות?

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

הלילה האוסקר: מה צריך לדעת על המועמד הישראלי "מכתב לחזיר" של טל קנטור?

"מכתב לחזיר".

"מכתב לחזיר".

הלילה (בין ראשון לשני, בשעות 1 עד 4 לפנות בוקר בשעון ישראל) יתקיים טקס הענקת פרסי האוסקר 2024 (ה-96 במספר) אליו מועמד לפרס הסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר גם הסרט הישראלי "מכתב לחזיר" של טל קנטור. האנימציה של הסרט משלבת טכניקות של איור, רישום, צילום ו-וידאו, והוא מספר על ניצול שואה שמקריא ביום הזיכרון מכתב לחזיר שהציל את חייו בכיתת בית ספר, ותלמידה בכיתה שוקעת בחלום אפל בעקבות העדות. במעמקי התת מודע, היכן שהגבול בין החייתי לאנושי מטשטש, היא ניצבת בפני שאלות גדולות של זהות, העברה של טראומה קולקטיבית וחמלה.

גם הסרט הבריטי-ישראלי "גולדה" של גיא נתיב אודות ראש הממשלה בזמן מלחמת יום הכיפורים גולדה מאיר (בגילומה של הלן מירן), מועמד לפרס עיצוב האיפור והשיער הטוב ביותר. המועמדות מטעם הסרט בקטגוריה הן קרן הארטלי, סוזי באטרסבי ואשרה קלי-בלו.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"האסירה איקס" – ביקורת: מופת של דוקו ומותח יותר מסדרות הפשע-האמיתי של נטפליקס

"האסירה איקס".

"האסירה איקס".

"האסירה איקס", יצירתה הדוקומנטרית של הבמאית לימור פנחסוב ("מכיוון היער") הנפרשת על פני שלושה פרקים לא ארוכים, היא דוגמה ומופת לאיך צריך לעשות דוקו בכלל, ודוקו-פשע בפרט – החל בסיפור הלא יאמן שנחשף בו, עבור בתסריט שלא מגלה שום אינפורמציה בטרם הגיעה זמנה להתגלות, וכלה במסקנות שעולות מהסרט וניתן להבין מהן דבר אחד או שניים על העולם שלנו בכללותו.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"אזור העניין" – ביקורת: תמונת מצב עוכרת שלווה

"איזור העניין".

"איזור העניין".

"אזור העניין" הוא סרט טוב בגרמנית על רודלף הס ואשתו בימים שהתגוררו בבית צמוד לגדר של מחנה אושוויץ. הסרט מועמד ל-5 פרסי אוסקר: סרט, בימוי, תסריט מעובד, צליל (אחת המועמדויות הכי מוצדקות מזה זמן רב) וצפוי לזכות על סרט זר, הסרט הבריטי הראשון שיזכה בקטגוריה הזאת.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

תחזית הזוכים באוסקר 2024

"אופנהיימר". רוברט דאוני ג'וניור.

"אופנהיימר". רוברט דאוני ג'וניור.

ביום ראשון בלילה (10.3) יתקיים טקס האוסקר 2024. נראה שברוב הקטגוריות הזוכים צפויים; אין ספק לגבי הזוכים בפרס הסרט הטוב ביותר, בבימוי ושחקני המשנה. חלק מהכיף בטקסי הפרסים הללו הוא הפרצופים המופתעים, ההתרגשות האמיתית, הנאומים הספונטניים (פעם גם לא חילקו כל כך הרבה פרסים לפני האוסקר). אלה ההימורים שלי לגבי הזוכים השנה, עם הניתוחים המתאימים:

הסרט הטוב ביותר: "אופנהיימר"

בימוי: כריסטופר נולאן, "אופנהיימר" (נולאן מוכיח שלא כל בריטי מצליח הוא שנון ומבריק לשונית)

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"חלום של רובוט" – ביקורת #2: מפיק הרבה רגש ועוסק ברעיונות פילוסופיים

"חלום של רובוט".

"חלום של רובוט".

סרט האנימציה של פבלו ברגר "חלום של רובוט", נטול דיאלוג לחלוטין, מבוצע במינימליזם דו מימדי ומצוייר ביד, פריים אחר פריים, כמו פעם. הוא מצליח, למרבה הפלא, להפיק הרבה יותר רגש מאשר כל אחד מהסרטים האחרונים של פיקסאר, וגם להגיד כמה דברים פילוסופיים תוך כדי.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"חלום של רובוט" – ביקורת #1: רק בעיה אחת, למה כזה ארוך?

"חלום של רובוט".

"חלום של רובוט".

"חלום של רובוט" הוא סרט אנימציה ללא דיאלוגים שמועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר (הוא יפסיד ל"הילד והאנפה"). מאתגר מאוד ליצור ועוד יותר לצפות בסרט באורך מלא מאוד (מעל 100 דקות) כשרק צלילים, מוזיקה ושירים מלווים את מה שרואים. שימו לב שהסרט הספרדי מתרחש בניו יורק בשנות ה-80, על כן כל השילוט והכיתוב באנגלית, והדברים האלה אינם מתורגמים לעברית.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"חולית: חלק 2" – ביקורת: לא רע כמו הראשון אלא רע בצורה אחרת

"חולית: חלק 2". טימותי שאלאמה.

"חולית: חלק 2". טימותי שאלאמה.

ב"חולית: חלק 2" יש אפקטים מרשימים מאוד, צוות שחקנים גדול, ספר טוב להסתמך עליו, אבל לא אכפת לצופה מאף אחד ואין מתח דרמטי אמיתי. גם בסרטי פעולה, שבהם ידוע שהטובים ינצחו, מעניין אותנו לדעת איך זה יקרה. פה אפילו זה לא קיים; סיפור האהבה בין פול (טימות'י שאלמה) לצ'אני (זנדאיה) כמעט לא קיים, שובו של גורני (ג'וש ברולין) נעשה בצורה די מגושמת, ועוברים מקטע לקטע בלי שיהיה עניין רב במה שיקרה. וזה לא שיש מצוקת זמן, עם 164 דקות, יותר מאשר החלק הראשון.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

החלו צילומי סרט ההמשך הישראלי "בחורים טובים 2" עם הזוג ניב סולטן ומאור שוויצר

"בחורים טובים 2". ליאנה עיון, עמית רהב.

ליאנה עיון ועמית רהב על הסט של "בחורים טובים 2". צילום: ארז תדמור.

החלו צילומי סרט הדרמה-רומנטיקה-קומדיה-חרדים הישראלי "בחורים טובים 2" בבימויו של ארז תדמור, שימשיך את הלהיט "בחורים טובים" מ-2022. שלושת שותפי הכתיבה של הסרט הראשון ארז תדמורחוה דיבון והמפיק-יזם יקי רייסנר, חזרו לכתוב את התסריט של סרט ההמשך.

העלילה של סרט ההמשך תתמקד בדמותו של ברוך (מאור שוויצר), הבחור המבוגר ביותר בישיבה והעוזר של השדכנית מלכי (עירית קפלן). ברוך מתאהב בבתה של השדכנית, שירה לוין (ניב סולטן, "טהרן" ואישתו במציאות של שוויצר), ובזכותה הוא לומד, מפתחת ולראשונה מוצא אהבה גדולה. לזיווג תפריע אישה חרדית אחרת (עומר נודלמן). עלילותיהם של מוטי ונחמה (עמית רהב וליאנה עיון) מהסרט הקודם ימשיכו גם הן, ויחזרו להופיע גם הוריה (רועי אסף וריימונד אמסאלם).

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

טום קרוז יככב בסרטו הבא של אלחנדרו גונזלס אינריטו

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז.

טום קרוז מתוך "אהבה בשחקים 2: מאווריק".

טום קרוז מנהל מגעים לככב בסרטו הבא של הבמאי המעוטר אלחנדרו גונזלס אינריטו, שזהו הראשון שלו באנגלית מאז "האיש שנולד מחדש" (2015) בו כיכב ליאונרדו די'קפריו בתפקיד מדובר מאד (שגם דחף את הסרט להכנסות של מעל 500 מיליון דולרים מסביב לעולם). את התסריט לסרטו הבא ונטול השם יכתוב אינריטו ביחד עם סבינה ברמן ושותפיו ל"בירדמן", ניקולה גיקובון ואלכסנדר דינלריס.

עלילת הסרט נשמרת בינתים בסוד, אבל לפי קורות החיים של הבמאי אפשר להניח שהסרט יסמן את שובו של קרוז לסרטי דרמה אחרי שנים רבות שבהן המעיט בהם. אולי כמו די'קפריו, שזכה באוסקר הראשון שלו על "האיש שנולד מחדש" של אינריטו, גם קרוז יזכה באוסקר הראשון שלו בזכות הקולנוען. בינתים הוא אוחז ב-4 מועמדויות לפרס הנחשק.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »