מגזין סרטים

26 במאי 2017 בשעה 17:16, מאת רותם יפעת

"שודדי הקריביים: נקמתו של סלזאר" – ביקורת

"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר". ג'וני דפ.

"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר". ג'וני דפ.

מעבר לכך שאין לי זמן לראות סרטים כמו פעם, הגיל נותן אותותיו גם בזיכרון שלי. התוצאה של זה היא שאני כבר רואה סרטים, אני לא תמיד זוכר מה בדיוק קרה בהם. אם כי במקרה של סדרת "שודדי הקריביים" ייתכן וזה לא הגיל אלא פשוט העלילה המסובכת וחסרת הגיון – גם ביחס לסרט עם מפלצות ושדים. למרות שראיתי סיכום של כולם, אני עדיין לא בטוח שהבנתי מה קרה בהם. למזלי, לסרט החמישי בסדרה "שודדי הקריביים: נקמתו של סלזאר" יש קשר רופף למדי לעלילה של הקודמים, כך שגם מי שלא ראה אותם או שבדומה לי, יש לו זיכרון סלקטיבי – יכול ליהנות ממנו. כמובן שזה תלוי גם בכך שאתה לא מצפה להרבה מסרט: סיפורי רוחות רפאים בשילוב עם סיפור אהבה, קצת סיפורי אבות-בנים וג'וני דפ שיכור. זה נחמד, זה קליל, אבל לא מלהיב. מצד שני, שבועות בפתח, חם בחוץ – גם זו דרך ליהנות מהזמן.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

23 במאי 2017 בשעה 7:01, מאת

ג'וס ווידון יסיים את "ליגת הצדק" אחרי טרגדיה במשפחת הבמאי זאק סניידר

"ליגת הצדק". זאק סניידר.

זאק סניידר על הסט של "ליגת הצדק".

הבמאי זאק סניידר ואישתו המפיקה דבורה לקחו צעד אחורה מהסרט המדובר "ליגת הצדק" כדי לטפל בחיי המשפחה שלהם אחרי שבתם בת ה-20, אוטום, התאבדה במרץ האחרון. במקומם, ג'וס ווידון ("הנוקמים") יסיים את הסרט שנמצא כרגע בשלבי פוסט פרודקשן ומיועד לצילומי השלמות בקיץ (סטנדרטי לסרטים בגודל הזה, לא בעקבות בעיה בסרט).

בשיחה עם ההוליווד ריפורטר, זאק סניידר מסר כי במקור הוא חשב שימצא נחמה בעבודה ופשוט קבר את עצמו בה כדי לנסות לעבור את הטרגדיה. אבל "בחודשיים האחרונים הבנתי [… ו-] החלטתי לקחת צעד אחורה מהסרט כדי להיות עם משפחתי, להיות עם ילדי, שמאד זקוקים לי. לכולם קשה. לי קשה." אולפני האחים וורנר שמפיקים את הסרט הציעו לדחות את הסרט, אבל הזוג סניידר דחה את ההצעה וביקשו שקולנוען אחר יסיים את הסרט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

22 במאי 2017 בשעה 11:30, מאת

טום הארדי יגלם את "ונום" מעולמו של "ספיידרמן"; במאי "זומבילנד" רובן פליישר יביים

"טאבו". טום הארדי.

"טאבו". טום הארדי.

השחקן טום הארדי ("עלייתו של האביר האפל", "האיש שנולד מחדש") נבחר לגלם את דמות הרשע-שהופך-לסוג-של-גיבור "ונום", המוכר מעולמו של "ספיידרמן". המשא ומתן בינו לבין אולפני סוני ומארוול נמצא בשלביו האחרונים. רובן פליישר ("זומבילנד", "יחידת הגנגסטרים") מיועד לביים את הסרט, על פי תסריט שיכתבו ג'ף פינקנר וסקוט רוזנברג ("ג'ומנג'י" בקרוב).

"ונום" יהיה הסרט השני (אחרי "ספיידרמן: השיבה הביתה") שבו ישתפו פעולה אולפני סוני ואולפני מארוול, היות וזיכיון הקולנוע לעולמו של "ספיידרמן" שייך לסוני. הסרט לא יהיה ספין-אוף, אלא יעמוד בפני עצמו, ובו הדמות אדי ברוק תגלה את הטפיל החייזרי שישתלט עליה ויחד הם יהיו ונום.

סוני יתחילו בהפקת הסרט בסתיו הקרוב, עם כוונה לעלות לאקרנים בארה"ב ב-5 באוקטובר, 2018.

בשעה 6:53, מאת

"הנוסע השמיני: קובננט" דוחק בקושי את "שומרי הגלקסיה 2" מפסגת טבלת שוברי הקופות

"הנוסע השמיני: קובננט". מייקל פסבנדר, גאי פירס.

"הנוסע השמיני: קובננט". מייקל פסבנדר, גאי פירס.

פחות ממיליון דולרים מפרידים בין ההערכות להכנסות "הנוסע השמיני: קובננט" בסוף שבוע הבכורה שלו בצפון אמריקה, לבין ההערכות להכנסות "שומרי הגלקסיה: חלק 2", ויהיה מענין לבדוק מה יהיו הנתונים הסופיים מחר. כרגע, ההערכות מדברות על הכנסות בגובה 36 מיליון דולרים ל"קובננט" בקרב 3,761 בתי קולנוע, ואילו 35.1 מיליון דולרים ל"שומרי הגלקסיה 2" בקרב 4,347 בתי קולנוע (ירידה של 46.3 אחוזים בלבד). סך הכל גרף "שומרי" 301.8 מיליון דולרים בשלושת שבועותיו בצפון אמריקה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

19 במאי 2017 בשעה 21:30, מאת רותם יפעת

"הנוסע השמיני: קובננט" – ביקורת

"הנוסע השמיני: קובננט". קתרין ווטרסטון.

"הנוסע השמיני: קובננט". קתרין ווטרסטון.

יתכן ואני סובל ממצב רפואי יחודי: קלסטרופוביה קולנועית. בעוד שאין לי בעיה במציאות להיות בחלל סגור זמן רב (בהינתן זה שיש לי גישה לאינטרנט כמובן), קשה לי מאד עם סרטים שרוב ההתרחשות שלהם היא בחלל סגור אחד. זאת גם אולי הסיבה למה אף פעם לא התחברתי לסדרת "הנוסע השמיני". זה לא מנע ממני להעריך את חלקה ובעיקר את הגיבורה הנשית הייחודית שלו, אבל אף אחד מהסרטים בסדרה לא היה מהסרטים האהובים עלי – לא בז'אנר ולא באופן כללי. כשרידלי סקוט חזר לעולם הזה 30 שנה אחרי ההתחלה שלו, לא התרגשתי יותר מדי. ואכן "פרומתיאוס" היה סרט נורא בעיני, עם עלילה לא מעניינת ועם קישור קלוש למקור.

לאור זאת, לא באתי עם הרבה ציפיות להמשך (שהוא גם הקדמה) "הנוסע השמיני: קובננט". מבחינה עלילתית הוא מוצלח יותר מקודמו, אם כי הדמויות האנושיות בו לוקות בחסר. בדומה ל"פרומיתאוס" (וכפי שמד"ב אמור לעשות) הוא מנסה להתעמק בשאלות פילוסופיות אודות משמעות הקיום ולרוב מצליח. הפעם נזנחת שאלת "מי יצר את האדם ולמה?" ומתמקד בשאלת מה הם חיים הראויים לחיות. יש כאן גישה מעניינת לעניין, שמתכתבת עם "שומרי הגלקסיה: חלק 2". לקראת סופו הסרט מעט נמרח ומנסה להבהיל ולהגעיל יותר מאשר ליצור דרמה, אבל הוא יוצר עניין לקראת ההמשך שאמור בסופו של דבר להוביל לעלילת "הנוסע השמיני" המקורי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

11 במאי 2017 בשעה 6:40, מאת

מנכ"ל נטפליקס נגד פסטיבל קאן: "מתיישר נגדנו"

"אוקיה (ש.ל.ר)". גיאנקרלו אספוסיטו, טילדה סווינטון.

"אוקיה". גיאנקרלו אספוסיטו, טילדה סווינטון.

לפני חודש צירף פסטיבל קאן לתחרות הרשמית של הטקס השנה שני סרטים בהפצת נטפליקס. אלא שנטפליקס, הפועלת בשיטת VOD, מיאנה להפיץ את הסרטים לבתי הקולנוע בצרפת לבקשת הפסטיבל, ולכן הפסטיבל החליט להפוך את ענין ההפצה לחוק שיוחל מהשנה הבאה. מנכ"ל נטפליקס יצא פומבית נגד ההחלטה, אך לפי שעה אין שינוי.

הסיפור החל כאמור לפני חודש כאשר פסטיבל קאן פרסם את רשימת הסרטים המתחרים בתחרות הרשמית: "אוקיה" (ש.ל.ר, Okja) של בונג ג'ון-הו ו"סיפורי מאירוביץ'" (ש.ל.ר, The Meyrowitz Stories) של נוח באומבך. נטפליקס היא לא אמזון (שהכניסה אשתקד 5 סרטים לפסטיבל והשנה סרט אחד), ותעשית הקולנוע נבהלה מחברת ה-VOD שמפרה את שיטות ההפצה המסורתיות בענף. בקאן ניסו בזמנו להרגיע שהם מנסים להסדיר עם נטפליקס את הקרנת הסרטים שלה בבתי הקולנוע של צרפת, אבל אתמול הודיעו שעל אף ש"ביקשנו מנטפליקס לשווא ששני הסרטים האלו יוכלו להגיע לקהל שוחר בתי הקולנוע בצרפת ולא רק למנויה, [אך] הסכם כזה לא הושג."

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

8 במאי 2017 בשעה 7:11, מאת

"שומרי הגלקסיה: חלק 2" הכניס למעלה מ-50% יותר מקודמו

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

כצפוי, סרט ההמשך "שומרי הגלקסיה: חלק 2" פתח בצמרת טבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה לסוף השבוע האחרון, עם הכנסות של כ-145 מיליון דולרים, על פי הערכות, בקרב 4,347 בתי קולנוע. מדובר בשיפור של כ-54 אחוזים בהכנסות מקודמו, שהיה הפתעה מוצלחת בהנאה שהסבה (לשם השוואה, "איירון מן 2" שיפר ב-30% ו"קפטן אמריקה" שיפר ב-46%). 145 מיליון הדולרים הקנו ל"שומרי הגלקסיה 2" גם את המקום השני בטבלת הבכורות הטובות ביותר של 2017 (בינתים), כשאת הראשון תופס סרט נוסף מבית דיסני: "היפה והחיה" (175 מיליון). מחוץ לצפון אמריקה, "שומרי" הכניס כ-123.8 מיליון דולרים נוספים בשבוע השני שלו על המסכים הבין-לאומיים (כ-48 מיליון מתוכם באדיבות הסינים), וסך הכל באותם שבועיים גרף כ-282.6 מיליון דולרים. אם לחבר את ההכנסות מתוך צפון אמריקה ומחוצה לה, הכנסותיו עד כה עומדות על כ-427.6 מיליון דולרים.

במקום ה-2 בטבלת סוף השבוע ניצב סרט הפעולה "מהיר ועצבני 8" שירד ב-57.2 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, והוסיף 8.5 מיליון דולרים בקרב 3,595 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 207.1 מיליון דולרים. אחריו סרט הילדים "בייבי בוס" שירד ב-34.1 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 6.2 מיליון דולרים בקרב 3,284 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 156.7 מיליון דולרים. סרט הקומדיה "איך להיות מאהב לטיני" (ש.ל.ר, How to Be a Latin Lover) ירד ב-57.2 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר – מהמקום השני לרביעי בטבלה – והוסיף 5.3 מיליון דולרים בקרב 1,203 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 20.7 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט המשפחה "היפה והחיה" עם ירידה של 27.6 אחוזים אל 4.9 מיליון דולרים בקרב 2,680 בתי קולנוע. בסך הכל ב-8 שבועות גרף הסרט 487.6 מיליון דולרים.

6 במאי 2017 בשעה 15:00, מאת רותם יפעת

"שומרי הגלקסיה: חלק 2" – ביקורת #2

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

בגדול ניתן לחלק סרטי המשך לשני סוגים: כאלה שממשיכים רעיונית את מה שהיה בראשון והתוצאה היא עמוקה ומורכבת יותר ("האימפריה מכה שנית", "האביר האפל") וכאלה שעושים בדיוק אותו דבר כמו פעם שעברה: לעיתים זה עובד מצוין ("ג'ון וויק 2"), אבל לפעמים זה די סתמי ("למצוא את דורי"). מהטריילר של "שומרי הגלקסיה: חלק 2" ניתן היה לשער שהוא הולך להשתייך לסוג השני: יש רגע בו רוקט מבין שמאחר והם מצילים את הגלקסיה פעם נוספת הם יוכלו לגבות שכר גבוה יותר עבור משימות (השאלה האם יצליחו לקבל בפחות משוטף + 60 כמו "הנוקמים") ואכן אנחנו מקבלים את אותו הדבר – וזה כיף בדיוק כמו שהיה פעם שעברה, רק שבהיעדר גורם החדשנות, זה מעט פחות טוב מהסרט הקודם. ההומור שם, האקשן שם, יש יחסים מבוססים ודמויות עמוקות יותר – אבל בלי היחוד של הפעם הראשונה זה פשוט פחות טוב.

ואם מנסים לשחזר את מה שעשו פעם שעברה, מי אם לא מי שעומד מאחורי ההצלחה הקודמת מתאים לדאוג לכך שהכול יעבוד שוב? בזמן שחלף בין הסרטים, ג'יימס גאן, שכתב וביים גם את החלק הראשון, כתב והפיק את מותחן אימה "ניסוי בלקו" על עובדים במשרד תאגידי שנאלצים להילחם זה בזה עד המוות כדי להישאר בחיים. בנוסף הוא גם צילם את כל ההופעות של סטן לי בסרטי מארוול בשנה הקרובה (בכל זאת הבן אדם בן 94. ואם אפשר למנוע את החייאת המתים באופן דיגיטלי – מה טוב).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

4 במאי 2017 בשעה 6:05, מאת גל בין

"שומרי הגלקסיה: חלק 2" – ביקורת #1

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

"שומרי הגלקסיה: חלק 2" הוא המשך ישיר של קודמו בסדרה לא רק מבחינה עלילתית אלא גם מבחינת סגנון ואווירה – מה שהופך אותו לסרט מהנה באופן יוצא דופן. הסרט החמישה עשר ביקום הקולנועי של מארוול דובק בשיטה המוכרת ומשלב בהרפתקאות החלל של גיבורי העל הומור רב ומוזיקה טובה מה שעושה אותו לבילוי קולנועי קליל ומרענן, כמו שסרטי קיץ טובים צריכים להיות.

ג'יימס גאן, מי שזכה עוד מתחילת דרכו לביקורות אוהדות מהקהילה הגיקית (על סרטו "סופר") וכלל העולם (על שומרי הגלקסיה הראשון) חוזר לכיסא הבמאי ומנצל את החופש שניתן לו כדי להפוך את את הסרט ליצירה מקורית הנפרדת בהתרחשותיה משאר ה-MCU. גאן, כמו בסרט הקודם, הוא לוקח את המרכיבים שלרוב משחקים תפקיד משנה בסרטי אקשן כמו מוזיקת רקע, עיצוב עולם והומור, ושם אותם במרכז הבמה. התוצאה היא שלא מדובר בסרטי גיבורי על מלא בחשיבות עצמית אלא בבילוי מהנה לכל המשפחה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

30 באפריל 2017 בשעה 17:00, מאת

30 הסרטים הכי מצליחים אי פעם, כולל המצטרף החדש

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". ג'ון בויגה.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". ג'ון בויגה.

לפני שנתיים, במאי 2015, פרסמתי את רשימת 21 הסרטים שחצו את קו מיליארד הדולר. בתוך שנתיים נוספו 9 סרטים לרשימה(!) ובהמשך השנה יצטרף לרשימה, ללא ספק, "מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי", ואולי גם "ספיידרמן: השיבה הביתה", "רובוטריקים 5: האביר האחרון" ו"שודדי הקריביים: נקמתו של סלזאר" יצטרפו לקודמיהם. בינתיים, זו הרשימה של 30 הסרטים המצליחים ביותר אי פעם, כולל המצטרף החדש לרשימה, "מהיר ועצבני 8".

שלושת הסרטים הראשונים שעברו את המיליארד היו בשנים אי זוגיות בשנות ה-90 (1993, 1997, 1999). בעשור הראשון של המאה ה-21 פרצו ארבעה סרטים נוספים את המחסום (2003 ,2006 ,2008 ,2009) ובעשור הנוכחי יש לפחות אחד בכל שנה, כשב-2015 היו חמישה סרטים שחצו את הקו שנראה פעם רחוק וקשה להשגה.

מה משותף לרוב הסרטים ברשימה, מלבד זה שרוב בני ה-60 ומעלה לא ראו את רובם? הם סרטי המשך, סרטי אפקטים, סרטים מצוירים (לא רק דיסני/פיקסר) או סרטי גיבורי-על (מארוול, שדיסני רכשו). שני הראשונים ברשימה אמנם מרובים אפקטים אך ההצלחה הגדולה שלהם ראויה עוד יותר להערכה בהתחשב בכך שמדובר בתסריטים מקוריים, לא מבוססים על ספרים מצליחים או דמויות מוכרות.

1. אווטאר (2009): 2.7 מיליארד דולר
השחקן האוסטרלי בר המזל סם וורת'ינגטון זכה לקריירת משחק קולנועית בזכות הסרט הזה למרות שהוא חסר כריזמה ואף אחד לא הולך לסרט בשביל לראות אותו.
ג'יימס קמרון, שכתב וביים את שני הסרטים בראש הרשימה הזאת, הודיע על סרטי המשך שיצולמו יחד ומספרם עלה כבר לארבעה. הראשון ביניהם מתוכנן כרגע לדצמבר 2020, ובארבע השנים שלאחר מכן אמורים להגיע סרטי ההמשך. האם כולם יצליחו ויצטרפו לרשימה המתארכת הזאת? אולי עד 2025 נמנה רק את הסרטים שעברו את קו ה-2 מיליארד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

29 באפריל 2017 בשעה 22:00, מאת רותם יפעת

"תברח" – ביקורת

"תברח". דניאל קלויה.

"תברח". דניאל קלויה.

מחקר מהשנה האחרונה גילה שסרטים נוטים לקבל דירוג גבוה בימים שלפני היציאה שלו, אבל לאחר שהוא מוקרן לציבור הרחב הוא מתחיל לרדת. לכן כשחברים שלי בארה"ב התלהבו ש"תברח" קיבל 100% כמה ימים לפני שהוא יצא שם אני מיהרתי להפנות אותם למחקר. מבחינתם הציון המושלם של קומדיית האימה העוסקת במתח גזעי בין לבנים לשחורים היה איזון למצב הרוח בעקבות לניצחון של טראמפ כמה חודשים לפני כן. אבל כמו בתחזיות הבחירות, גם כאן התחזיות לא היו נכונות ויותר מחודשיים אחרי שיצא, הוא עדיין מחזיק בציון הפנומנאלי של 99%, ציון הממקם אותו במקום התשיעי בכל הזמנים של האתר. כך שגם הביקורת המסויגת שלי לא תפגע במעמדו יותר מדי. הסיבה שאני לא נלהב כמו מבקרים רבים היא שאם מקלפים את השכבה הביקורתית של הסרט – אותה ביקורת שבגללה ליברלים אמריקאים רואים בו הישג – אז מתקבל סרט אימה טוב למדי אבל לא יותר מזה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

26 באפריל 2017 בשעה 6:39, מאת

יוצרי "עספור" גיא עמיר וחנן סביון לסיטקום על ניהול מלון בוטיק

"פצועים בראש". חנן סביון, גיא עמיר.

"פצועים בראש". חנן סביון, גיא עמיר.

צמד היוצרים-שחקנים חנן סביון וגיא עמיר ("עספור", "פצועים בראש") יככבו בסדרת סיטקום עבור ערוץ 10. את הפרויקט חסר השם יביים עופר וייצמן ("נשואים פלוס", "גירושים נפלאים") על פי תסריט של הצמד.

הסדרה מספרת על צמד אחים ירושלמים, האחד גרוש בן 36 וללא ילדים שמערכת היחסים שלו עם בת עשירים לא צלחה וכעת יאלץ לעבוד בפעם הראשונה בחייו; ואילו השני הוא רווק חסר טקט שמפוטר מעבודתו בשל יכולותיו הבין-אישיות הלקויות. על אף חוסר הניסיון שלהם, הם מצליחים לשכנע מיליונר לשדרג נכס שלו למלון בוטיק מצליח שאותו ינהלו ויתחזקו בתמורה לאחוזים בו. אלא שבכל פעם שמגיע אורח למלון – משהו משתבש.

צילומי הסדרה צפוים להתחיל בחודש הקרוב.


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב