מגזין סרטים

21 באוגוסט 2017 בשעה 7:28, מאת

שוברי קופות: "שומר הראש והמתנקש" הפתיע קמעה, "לוגאן לאקי" איכזב, שיא ל"לזמן את הרוע" ו"וונדר וומן" שברה עוד שיא

"שומר הראש והמתנקש". ריאן ריינולדס, סמואל ל. ג'קסון.

"שומר הראש והמתנקש". ריאן ריינולדס, סמואל ל. ג'קסון.

סרט הפעולה הקומי "שומר הראש והמתנקש" הצליח להתמקם ראשון בטבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה לסופ"ש הבכורה שלו עם הכנסות די נמוכות אך מעל לציפיות, בעוד קומדית הפשע "לוגאן לאקי" הסתפקה במקום השלישי עם הכנסות נמוכות מאד. בזמן שכל זה קרה ועוד, סרט הקומיקס "וונדר וומן" חצה את רף 800 מיליון הדולרים בהכנסות עולמיות, וגם הכניס בצפון אמריקה כ-404 מיליון דולרים מתוכם, מה שהספיק כדי להדיח את "ספיידר-מן" (403.7 מ"ד) בתור סרט המקורות/ביכורים של גיבור-על המכניס ביותר בצפון אמריקה בכל הזמנים.

אז כאמור, הכנסותיו של "שומר הראש והמתנקש" בסוף השבוע האחרון בצפון אמריקה, שהסתכמו ב-21.6 מיליון דולרים בקרב 3,377 בתי קולנוע, מיקמו אותו בצמרת טבלת שוברי הקופות לסופ"ש. הציפיות היו נמוכות ואכן הכנסותיו טובות מאלה של "רד 2" (18 מ"ד בבכורה בקיץ 2013) למשל, אבל נמוכות מאד בהשוואה ל"שחק אותה שוטר" (35.2 מ"ד בבכורה בחורף אשתקד).

סרט האימה "אנאבל 2" ירד ב-55.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 15.5 מיליון דולרים בקרב 3,542 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 64 מיליון דולרים, וביחד עם כ-96.7 מיליון דולרים שנכנסו מחוצה לצפון אמריקה, הפכה סדרת סרטי "לזמן את הרוע" עם בובת אנאבל, לסדרת סרטי האימה הראשונה להרוויח מיליארד דולרים. לשם השוואה, סדרת "המסור" גרפה כ-873 מיליון דולרים עם 7 סרטים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

18 באוגוסט 2017 בשעה 6:00, מאת

אהרון קשלס ונבות פפושדו הישראלים יביימו עיבוד הוליוודי לסרט הדני "אמבולנס"

"מי מפחד מהזאב הרע". נבות פפושדו, ליאור אשכנזי, אהרון קשלס.

"מי מפחד מהזאב הרע". נבות פפושדו, ליאור אשכנזי, אהרון קשלס.

צמד הקולנוענים הישראלים אהרון קשלס ונבות פפושדו ("מי מפחד מהזאב הרע") יביימו עיבוד הוליוודי למותחן הפסיכולוגי הדני "אמבולנס" (ש.ל.ר, Ambulancen) מ-2005, כך על פי דיווח של 'דדליין'. את התסריט לעיבוד כתב יוצר הסדרה "צ'אק", כריס פדק, והמקור לא הגיע לארץ למיטב ידיעתנו.

העלילה מספרת על צמד אחים, האחד חזר משירות צבאי באפגניסטן והשני עבריין שמדרדר את הראשון לשוד בנק בלוס אנג'לס. כשהשוד משתבש, האחים חוטפים אמבולנס ולוקחים איתם בני ערובה.

לסרט אין כרגע תאריכי יציאה לדרך, ולכן ככל הנראה הוא בשלב המימון, כמו פרויקט אחר אליו התחייב הצמד הישראלי "היו זמנים בפלשתינה". את "אמבולנס" ההוליוודי יפיקו החברות Good Universe/Mythology Entertainment שעליהן נמנה התסריטאי ומפיק ג'יימס ונדרבילט ("ספיידרמן המופלא 2", "וושינגטון על הכוונת").

17 באוגוסט 2017 בשעה 14:00, מאת אלן כהן

"טירת הזכוכית" – ביקורת

"טירת הזכוכית".

"טירת הזכוכית".

"טירת הזכוכית" הוא עיבוד מרגש עם תצוגת משחק מרתקת, של רב המכר מאת ג'נט וולס באותו השם, בו היא מספרת את סיפור החיים המאד מיוחדים שלה בדגש על משפחתה היוצאת דופן. סרט עם רגעים מאוד חשוכים ונקודות אור זוהרות ביותר שלוקחים את הצופה לרכבת הרים של רגשות מבלי להצביע על מה נכון ומה לא נכון, מי הטוב ומי הרע, ועל זה אני מעריך אותו מאוד.

דסטין דניאל קרטון, שביים גם את הסרט "בית זמני" ("טווח קצר 12") מ-2013, עושה עבודה מצוינת בהעברת הצופה מהעבר של ג'נט (ברי לארסון) להווה. הוא מצליח להראות לנו את הקואורלציה בין ההתנהגויות של הדמויות וכך מפתח אותן. כמובן שהוא בעיקר מפתח את ג'נט ואת אביה, רקס (וודי הרלסון), אבל עדיין, המעבר הזה בין הזמנים נותן קצב ועניין לסרט שהיה יכול להיות מאוד משעמם.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 באוגוסט 2017 בשעה 21:30, מאת

"לוגאן לאקי" – ביקורת

"לוגאן לאקי". צ'אנינג טאטום, דניאל קרייג, אדם דרייבר.

"לוגאן לאקי". צ'אנינג טאטום, דניאל קרייג, אדם דרייבר.

"לוגאן לאקי" הוא סרט בתת ז'אנר שאני אוהב ובלט בשנות ה-60 ועוד אמצע שנות ה-70, של שודים (heist), בעיקר של כספות עם כסף או יהלומים, בין השאר עם "ה-11 של דני אושן" בכיכובו של פרנק סינטרה ב-1960, "טופקאפי", "גמביט", "איך לגנוב מיליון", "השוד המושלם", "המעגל האדום" הצרפתי, "היהלום הלוהט"  ו"העוקץ".

סטיבן סודרברג ביים, צילם וערך את הסרט (ויכול להיות שגם כתב אותו תחת שם בדוי שלישי שלו). גם כשהסרטים שלו פחות מעניינים או טובים, הם עשויים מעולה, ואני שמח שהוא לא פרש מבימוי סרטי קולנוע (למה לצאת בהצהרות?) כי הוא שופע כישרון.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 13:00, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי אופיר 2017: "פוקסטרוט" ו"געגוע" מובילים עם 13 מועמדויות

"פוקסטרוט".

"פוקסטרוט".

האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה הכריזה על המועמדים לפרסי אופיר 2017 (ה-28 במספר), ובינהם מובילים הסרטים "פוקסטרוט" ו"געגוע" עם 13 מועמדויות, אחריהם "לא פה, לא שם" עם 12 מועמדויות, "מוטלים בספק" עם 9 ו"פיגומים" עם 8 מועמדויות. השחקנית נטע ריסקין מועמדת לפרס השחקנית הטובה על "מסתור" ולפרס שחקנית המשנה על "געגוע". הקולנוען המוערך נסים דיין ("מפריח היונים", "אור מן ההפקר") יזכה בפרס מפעל חיים.

רשימת הסרטים המועמדים לפרסי אופיר 2017:

הסרט העלילתי הטוב ביותר
"געגוע"
"לא פה, לא שם"
"מוטלים בספק"
"פוקסטרוט"
"פיגומים"

הבימוי הטוב ביותר
אלירן אליה, "מוטלים בספק"
מייסלון חמוד, "לא פה, לא שם"
מתן יאיר, "פיגומים"
שבי גביזון, "געגוע"
שמוליק מעוז, "פוקסטרוט"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 8:00, מאת

"וונדר וומן" הוא הסרט המצליח ביותר של האחים וורנר בישראל עם 700 אלף כרטיסים

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

רק לא מזמן הגיע להישגים מדהימים בצפון אמריקה, ומסתבר שגם בארץ סרט הקומיקס "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות הישראלית הוא פצצת הצלחה קופתית. הסרט מכר בבתי הקולנוע בישראל למעלה מ-700 אלף כרטיסים, כך על פי דיווח של המפיצים גלובוס מקס. אם בצפון אמריקה הסרט משתרך אחרי "האביר האפל" מבין הסרטים שהפיקו האחים וורנר, הרי שבארץ "האביר האפל" מכר רק כ-250 אלף כרטיסים – כשליש הכרטיסים שמכר "וונדר".

"חווית העבודה על הסרט הזה היתה יחודית," מסרה דורית ישי, סמנכלית הפצה גלובוס מקס. "מעבר למסע הפרסום יוצא הדופן בהיקפו, מדהים ומרגש היה לראות את אהבת הקהל והפרגון שבא לידי ביטוי בבתי הקולנוע, מפגן של קהלים מכל הסוגים, משפחות שלמות על סבים ונכדים, מחיאות כפיים ותחושות גאווה. דאגנו לעדכן את גל בכל המתרחש."

15 באוגוסט 2017 בשעה 15:00, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי פורום היוצרים הדוקומנטרים 2017 ובינהם "טהורה לעד", "מוחי", "אגורות" ו"פוטו פרג'"

"טהורה לעד".

"טהורה לעד".

פורום היוצרים הדוקומנטרים הכריז על המועמדים שלו לפרסי תחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2017 (ה-12 במספר), ובינהם "טהורה לעד" של מאיה זינשטיין, "מוחי" של רינה קסטלנובו-הולנדר ותמיר אלתרמן, "אגורות" של בדראן בדראן ו"פוטו פרג'" של קובי פרג'. המועמדים לפרסים נבחרים על ידי לקטורה בלבד, שכללה השנה את עדה אושפיז, רובי אלמליח, ליאור אלפנט, אייל בלחסן, נדב בן צור, יפעת בן שושן, שירלי ברקוביץ, ארי דוידוביץ, רות ולק, תמר ירון, רוני כצנלסון, אוהד לנדסמן, אוהד מילשטיין, חן שיינברג, תומר שני, קרן שעיו, ישראל שעאר מעודד, טל שפי, אלונה שרת ומיקה תימור.

רשימת המועמדים לפרסי פורום היוצרים הדוקומנטרים 2017:

סרט התעודה הטוב ביותר באורך מלא (מעל 60 דקות)
"טהורה לעד", מאיה זינשטיין (הפקה: מאיה זינשטיין, ג'ף ארבורן)
"יזכור למנשיה", ענת אבן (הפקה: ענת אבן ז'אן ביגו)
"מוחי", רינה קסטלנובו-הולנדר ותמיר אלתרמן (הפקה: הילה מדליה)
"סאלח, פה זה ארץ ישראל", דוד דרעי, דורון גלעזר, רות יובל (הפקה: דוד דרעי, שגית שלום)

סרט תיעודי קצר (40-60 דקות)
"המלחמה האחרונה של קטי", דוד אופק (הפקה: אלינור קוברסקי)
"הקרב האחרון של פפה", מיכאל אללו (הפקה: סתיו מרון, מיכאל אללו)
"חלום ירושלים", מני אליאס (הפקה: מיכה שגריר ומני אליאס)
"ילדי הצללים", נועה אהרוני (הפקה: דיויד נוי, יורם עברי)
"מרוסיה באהבה", שירי שחר (הפקה: אסנת טרבלסי)

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 באוגוסט 2017 בשעה 7:55, מאת

שוברי קופות: סרט האימה "אנאבל 2" בצמרת ו"שודדי הפיצוחים 2" שבר שיא שלילי

"אנאבל 2".

"אנאבל 2".

סרט האימה "אנאבל 2" פתח על פי הערכות עם 35 מיליון דולרים בקרב 3,502 בתי קולנוע, והתמקם בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה. זהו הסרט הזול ביותר להפקה (רק 5 מיליון דולרים) שיצא מסדרת סרטי "לזמן את הרוע", וזול במיליון וחצי דולרים מקודמו. חרף ההוזלה בעלויות, הסרט הצליח להרוויח כמעט כמו קודמו (37 מיליון דולרים), וזה בבחינת הישג.

מנגד, סרט האנימציה "שודדי הפיצוחים 2: טבעי להשתגע" פתח על פי הערכות עם 8.9 מיליון דולרים בקרב 4,003 בתי קולנוע, ושבר שיא שלילי להכנסות בהפצה רחבה של למעלה מ-4,000 בתי קולנוע. אגב, שני מחזיקי השיא המפוקפק עד כה גם כן היו מהשנה הנוכחית – "אימוג'י: הסרט" (24 מיליון ב-4,075 בתי קולנוע) ו"המומיה" (31.7 מיליון ב-4,035 בתי קולנוע). פער העצום בין הכנסות הבכורה של "שודדי הפיצוחים 2" למול מחזיקי השיא עד כה (כמעט שליש מ"אימוג'י") בולט מאד ומוזר, משום שמדובר בסרט ילדים (ולכן הקהל יותר סבלני) שלא נקטל בביקורות או בקרב סקרי דעת קהל.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

12 באוגוסט 2017 בשעה 23:00, מאת

פרס לסרט הישראלי הקצר "שממה" בפסטיבל לוקרנו 2017

"שממה". אהובה קרן.

"שממה". אהובה קרן עם מנדי כהאן.

הסרט הישראלי "שממה" של מיקי פולונסקי זכה בפרס השני של תחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל לוקרנו 2017 (ה-70 במספר) בשוויץ. בתחרות הרשמית של הפסטיבל זכה סרט התעודה "גברת פאנג" (ש.ל.ר, Mrs. Fang) של בינג וונג הסיני, שנה אחרי שהקולנוען זכה בפרס התסריט על סרטו "כסף מר" (ש.ל.ר, Bitter Money).

"שממה" מספר על לאה שעובדת כחדרנית במלון בים המלח. בתה שרה בלובי בלילה. הן לכודות ביחסים, מוקפות בהרים ובים.

הסרט נוצר בשיתוף פסטיבל ירושלים, והוקרן בו לא מזמן, כשההקרנה בלוקרנו היתה בכורתו הבינלאומית.

11 באוגוסט 2017 בשעה 23:00, מאת גל בין

"רוחות קרות" – ביקורת

"רוחות קרות". אליזבת' אולסן.

"רוחות קרות". אליזבת' אולסן.

"רוחות קרות" אולי אינו סרט קל או מהנה לצפיה במובן הקלאסי, אבל הוא עשוי היטב ונוגע בנקודות רגישות בחברה האמריקאית. סרט המתח שעוסק ברצח שהתרחש בשמורה האינדיאנית בוינסקונסין מביא למסך צד אחר של אמריקה: צד המורכב מאנשים מיואשים החיים בקצה העולם. לכן אין פלא שהסרט, שעוסק בנושא מקורי ויוצא דופן, זכה בפרס הראשי של תחרות 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן כמו גם פרס הבמאי, לטיילור שרידאן.

על אף שמדובר בסרט ביכורים, במובנים רבים שרדיאן הוא בכלל לא טירון. שני סרטיו הקודמים כתסריטאי, "סיקאריו" ו"באש ובמים", היו מועמדים ל-3 ו-4 פרסי אוסקר בהתאמה. אותו סגנון כתיבה שזיכה אותו בתשבוחות כה רבות נמצא גם בסרט הזה, כאשר לא פעם שהשממות הצהובות והחמות של טקסס הפכו בן רגע לישימון הלבן והקפוא של וויומינג. אך דווקא הפעם, כאשר הוא נמצא גם בתפקיד הבמאי, שרדיאן התרשל בכתיבה והסיפור שנגלה על המסך הוא הרבה יותר פשוט ולא מצליח להיבנות כמו שצריך וליצור עניין. התוצאה היא סרט שמרגיש כשואף להיות מופתי אך נשאר כטוב בלבד.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

10 באוגוסט 2017 בשעה 16:00, מאת

נטפליקס הזמינה סדרה מלאה מיוצרי "פאודה" הישראלים, וגם פיילוט לסדרה נוספת

"פאודה". אבי יששכרוף, ליאור רז.

במרכז אבי יששכרוף ומשמאל ליאור רז, יוצרי "פאודה". צילום: רפי דלויה

רשת ה-VOD הכלל-עולמית נטפליקס הזמינה עונה שלמה לסדרה (straight-to-series) מיוצרי "פאודה" הישראלים ליאור רז ואבי יששכרוף, ועוד פיילוט מסדרה בפיתוח. מדובר בהרחבת שיתוף הפעולה בין נטפליקס ליוצרים המוערכים, שכולל את שידורה של "פאודה" עצמה ברחבי העולם (מלבד ישראל וצרפת), כולל העונה השניה שתעלה בשנה הבאה.

הפרויקט הראשון שהוזמן כאמור לעונה שלמה נטול שם בינתים, וקיבל השראה מאירועים אמיתיים. הוא מספר על מבצע עולמי מסוכן במיוחד ללכידה וחיסול של אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם, בשיתוף פעולה של המוסד הישראלי והסי-אי-איי האמריקאי. הפרויקט השני, שנקרא "פגע וברח" (ש.ל.ר, Hit and Run), מספר על גבר שחייו מתהפכים כאשר אישתו נהרגת בתאונת פגע-וברח, והוא מבין כי הדבר עשוי להיות קשור בענייני ריגול.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 באוגוסט 2017 בשעה 7:30, מאת

"וונדר וומן" הוא הסרט השלישי הכי מכניס בהיסטוריה של האחים וורנר

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

סרט הקומיקס "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות הישראלית, גרף עד כה כ-400 מיליון דולרים בקופות בצפון אמריקה, והפך לסרט השלישי הכי מכניס בהיסטוריה של אולפני האחים וורנר שם. עשרה שבועות נדרשו ל"וונדר וומן" להגיע להישג הכביר, שעקף את "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (2011, עם 381 מיליון דולרים), ונותר רק מאחורי "האביר האפל" (2008, עם 533.3 מ"ד) ו"עלייתו של האביר האפל" (2012, עם 448.1 מ"ד). במבט על 2017 כולה, "וונדר" נמצא במקום השני בהכנסות, אחרי "היפה והחיה" (503 מיליון דולרים).

גם בהסתכלות כלל-עולמית, המצב של "וונדר" מצוין: הכנסות בגובה כ-795 מיליון דולרים, חמישי אחרי "היפה והחיה" (1.26 מיליארד דולרים) "מהיר ועצבני 8" (1.24 מיליארד דולרים), "גנוב על העולם" (924 מיליון דולרים) ו"שומרי הגלקסיה: חלק 2" (862 מיליון דולרים).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב