מגזין סרטים

2 במרץ 2015 בשעה 9:30, מאת

וויל סמית' מנסה לחזור לתואר השחקן השחור שמאחד את הקהלים ושובר קופות

"פוקוס". וויל סמית'.

"פוקוס". וויל סמית'.

לשחקן וויל סמית' היו פלופים בקריירה, אבל הדחיפה העצומה שניסה לתת לקריירה של בנו, ג'יידן, עם "קראטה קיד" (2010) ו"העולם אחרי" (2013) עשויה היתה לשבור אותו. לפי נתוני הקופות בארה"ב מסוף השבוע, נראה שסמית' האב עוד לא גמר את הסוס, והחלטתו לככב ב"פוקוס" עשויה להשתלם ולבנות מחדש את אמון הקהל בו. סופ"ש הבכורה של הסרט הזה, הראשון שעשה ומיועד למבוגרים (דירוג R) מאז "בחורים רעים 2" (2003), הכניס לקופת הסרט על פי הערכות כ-19.1 מיליון דולרים. הסרט אמנם נמצא בחציון הנמוך של ההכנסות שהביא סמית' בסרטים בכיכובו, אבל האקלים הקופתי עכשיו הוא לא אוהד במיוחד: "צ'ארלי מרדכי" עם ג'וני דפ פתח עם כ-7.7 מיליון דולרים והמותחן "בלאקהאט: פירצה ברשת" עם כריס המסוורת' פתח עם נתון דומה. מנגד, הסכום איתו פתח "פוקוס" דומה לסכום שפתח איתו "טיפש, מטורף, מאוהב", הסרט הקודם מאותו צמד הבמאים.

וויל סמית' מלהטט פחות-או-יותר בכל הקריירה הקולנועית שלו, בין סרטי אולפנים גדולים ועתירי פרסום ("אני האגדה", "הנקוק") לבין סרטים אישיים יותר ("שבע נשמות", "המרדף לאושר") שעדיין מצליחים לגרור אנשים רבים לקולנוע. סרטי האולפנים שלו כמעט תמיד הצליחו לעלות מעל 40 מיליון הדולרים בסופ"ש הבכורה, וגם סרטיו האישיים גרפו רווחים נאים בקולנוע (כ-15-2 מיליון דולרים בסופ"ש הבכורה). ההישג הזה לא ברור מאליו כשמדובר על ארה"ב ועל שחקן שחור שעומד בראש כל הסרטים הללו. אין עוד שחקן שחור שמיתמר לגבהים הללו בקופות, כולל דנזל וושינגטון הותיק, שרק בשנת 2007, סרט בכיכובו – "אמריקן גנגסטר" – הצליח לעבור את 40 מיליון הדולרים בסופ"ש הבכורה (ומאז עשה זאת רק עוד פעם אחת, ב-2012, עם "טעון הגנה").

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

1 במרץ 2015 בשעה 9:30, מאת

"בית הקלפים 3" – ביקורת

"בית הקלפים". קווין ספייסי, רובין רייט.

"בית הקלפים". קווין ספייסי, רובין רייט.

בסוף העונה השניה הוכתר פרנק אנדרווד לנשיא ארה"ב של "בית הקלפים", ובפתח העונה השלישית והחדשה אנו רואים אותו מגיע להראות כבוד לאביו המנוח, רק כדי למצוא אותו משתין על המצבה. המרדף אחרי הכוח בכל מחיר הוא מה שעושה את "בית הקלפים" לסדרה מוצלחת כל כך (וגם "בוס" שלא זכתה לבאזז שלה, אך היתה מוצלחת לא פחות), אבל אחרי סצינת פתיחה כה נבזית, וככל שהפרק מתקדם, אנו אט אט מבינים כי תאבי הכוח – גם פרנק שהצליח להגיע לנקודת השיא של הכוח – פתאום לא נראים כל כך עוצמתיים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

28 בפברואר 2015 בשעה 6:00, מאת

לאונרד נימוי, "ספוק" מ"מסע בין כוכבים", הלך לעולמו

"סטארטרק". לאונרד נימוי.

"סטארטרק". לאונרד נימוי.

השחקן לאונרד נימוי, שזכור בעיקר מהדמות "ספוק" המיתולוגית בסדרות הטלויזיה והקולנוע של "מסע בין כוכבים", הלך לעולמו והוא בן 83. הוא סבל ממחלת ריאות חסימתית כרונית ואושפז בתחילת השבוע בשל החמרה בתסמיניה, עד שמת אתמול (ו').

נימוי, בן למהגרים יהודים מברית המועצות שנולד בבוסטון, ארה"ב, החל את קריירת המשחק שלו בשנות ה-1950 עם תפקידי אורח ב"בוננזה", "אזור הדמדומים" ו"הבלתי משוחדים". הוא הפך למורה למשחק, וב-1964 נכנס לראשונה לדמות קצין המדע הוולקני-אנושי של ספינת החלל האנטרפרייז, "ספוק", בפרק הבכורה של סדרת הטלויזיה "מסע בין כוכבים". הדמות הפכה למזוהה כל כך עם נימוי, עד שהוא חווה מערכת יחסים לא פשוטה איתה – שהביאו אותו לכתוב שתי אוטוביוגרפיות: "אני לא ספוק" (1977), ו"אני ספוק" (1995). על אף שהיה כה מזוהה עם הדמות, נימוי כן גילם דמויות אחרות, כגון בסרטים "פלישת חוטפי הגופות" (1978), "אישה ושמה גולדה" (1984) ו"שלושה גברים ותינוקת" (1987). הוא גם גילם את עצמו בסדרות כגון "משפחת סימפסון" ו"המפץ הגדול".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

26 בפברואר 2015 בשעה 8:30, מאת אורי ברד

גם ב-2013 לא היה אף סרט ישראלי רווחי

"בית לחם". צחי הלוי.

"בית לחם". צחי הלוי.

לאחרונה פורסם דו"ח פילת לסיכום הפעילות הקולנועית של 2013 בישראל, שנערך ביוזמת משרד התרבות והספורט. הדו"ח (שפורסם פנימית בדצמבר 2014 ועלה לאינטרנט בתחילת 2015) סוקר בפירוט רב את הסרטים שיצאו, הפסטיבלים שנערכו, המענקים והפרסים שחולקו, ופעילותיהם של קרנות התמיכה והסינמטקים. הנתון המעניין ביותר בעיני בדו"ח הוא שבשנת 2013, כמו בשנת 2012, אף סרט ישראלי שיצא לבתי הקולנוע לא הצליח להחזיר את ההשקעה בו. כלומר, יצאו 26 סרטים שעלות הפקתם עלתה על ההכנסות, בלי יוצא מן הכלל. אפס שקלים רווח נקי. ממש כך.

מה שמשונה במיוחד, הוא שבאותה שנה יצאו לא מעט סרטים טובים, שמילאו את האולמות או שזכו בצדק להד תקשורתי נרחב – כולל סרטים של כמה מהיוצרים החשובים ביותר שפועלים כעת. בין השאר, מדובר על "בית לחם", "לצוד פילים", "פלאות", "שש פעמים", "מי מפחד מהזאב הרע", "הנוער" ו"כנס העתידנים". שלושת הסרטים הראשונים הביאו מעל 100,000 צופים – נתון הגורם להם להיחשב כ'שוברי קופות' במושגים מקומיים ובכל זאת לא כיסו את ההשקעה (הטבלה המלאה מופיעה בעמ' 20 בדו"ח).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

23 בפברואר 2015 בשעה 7:16, מאת

הוכרזו הזוכים בפרסי האוסקר 2015: "בירדמן" הטוב ביותר

"בירדמן". אדוארד נורטון, מייקל קיטון.

"בירדמן". אדוארד נורטון, מייקל קיטון.

בטקס פרסי האוסקר 2015 (ה-87 במספר) שהסתיים זה עתה, זכה הסרט "בירדמן" של אלחנדרו ג'י. אינריטו בארבעה פרסים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי, התסריט המקורי והצילום. "התבגרות" זכה בפרס אחד בלבד (שחקנית משנה), ו"מלון גרנד בודפשט" זכה גם כן בארבעה פרסים: עיצוב אמנותי, תלבושות, פס-קול ואיפור. הסרט הישראלי "איה" הפסיד את פרס הסרט הקצר הטוב ביותר לסרט "שיחת הטלפון".

רשימת הזוכים המלאה בפרסי אוסקר 2015:

הסרט הטוב ביותר
"בירדמן"

הבימוי הטוב ביותר
אלחנדרו ג'י. אינריטו, "בירדמן"

שחקן ראשי
אדי רדמיין, "התיאוריה של הכול"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

21 בפברואר 2015 בשעה 8:00, מאת

תחזית זוכים בפרסי אוסקר 2015

פרסי אוסקר 2015: "בירדמן" או "התבגרות"?

פרסי אוסקר 2015: "בירדמן" או "התבגרות"?

טקס הענקת פרסי האוסקר 2015 (ה-87 במספר) יתקיים מחר בלילה (בין ראשון לשני). כמו בכל שנה, ברוב הקטגוריות הזוכים צפויים, אך תמיד יש מקום להפתעות. בניגוד לשנים שבהן סרט אחד שולט ("הפצוע האנגלי" ו"נער החידות ממומביי", לדוגמה), נראה שהשלל יתחלק בין מספר סרטים שונים השנה.

סרט ובימוי
התבגרות, בירדמן, מלון גרנד בודפשט, משחק החיקוי, צלף אמריקאי, סלמה, ויפלאש, התיאוריה של הכול
ובהתאמה: ריצ'רד לינקלייטר, אלחנדרו ג'י. אינארטו, וס אנדרסון, מורטן טילדום, בנט מילר (פוקס קצ'ר)

מאז שיש יותר מחמישה מועמדים לסרט הטוב ביותר, הסיכוי לזכות בפרס הסרט ללא מועמדות לבימוי קטנים עוד יותר ("ארגו" הוא מקרה יוצא דופן, למרות שזה קרה גם בעבר עם "הנהג של מיס דייזי", למשל). "סלמה" מועמד רק לעוד פרס אחד: שיר מקורי, וכמוהו "ויפלאש", "צלף אמריקאי" ו"התיאוריה של הכול" לא מועמדים לבימוי. -שני הראשונים מועמדים על עריכה ומאז 1981 לא זכה בפרס הסרט סרט שלא היה מועמד על עריכה. עם כל האלימינציות הללו נותרו לנו שלושה זוכים אפשריים: "התבגרות", "משחק החיקוי" ו"מלון גרנד בודפשט". (רגע, מה עם "בירדמן", מועמד מוביל מאוד? נגיע אליו.)
על פניו נראה ש"משחק החיקוי" הוא דוגמה מובהקת לסרט שמתאים לו לזכות והוא מזכיר במשהו את "נאום המלך" (על אף שהוא יותר קולנועי ומרתק ממנו) אך הוא לא זוכה למספיק אהדה ולא זכה בשום פרס מקדים. "נקודה" לרעתו של "מלון גרנד בודפשט": אף שחקן מתוכו לא מועמד (גם לזה, כמובן, יש יוצאים מן הכלל עם הזוכים "נער החידות ממומביי" ו"שר הטבעות: שיבת המלך"). כך שנראה שהזוכה יהיה "התבגרות", גם בזכות ההישג של עצם קיומו (צילומים לאורך 12 שנים). וכאן מגיעים/חוזרים ל"בירדמן": לא בלתי נמנע שבמאי "בירדמן" יזכה על הבימוי.
לחצו לקריאת הפוסט המלא »

20 בפברואר 2015 בשעה 8:00, מאת

"אל תוך היער" – ביקורת

"אל תוך היער". מריל סטריפ, מקנזי מאוזי.

"אל תוך היער". מריל סטריפ, מקנזי מאוזי.

"אל תוך היער" הוא סרט עם התחלה מבטיחה מאוד, צוות שחקנים מרשים, שירים חביבים ותפניות מפתיעות. הוא נמשך איכשהו יותר משעתיים על אף שהוא לא מכיל הרבה ומרגיש לא יותר מגימיק שאולי עבד כמחזמר מצליח אך נכשל במעבר לקולנוע. מלבד כמה רגעים מצחיקים (הרבה בזכות אמילי בלאנט ואנה קנדריק), אחרי כחצי שעה הסרט דורך במקום וחוזר על עצמו (זה ניגוד?).

אל תוך היער מתקבצות דמויות מאגדות מפורסמות: סינדרלה, כיפה אדומה, ג'ק (שמוכר את פרתו תמורת אפונים קסומות), רפונזל ארוכת השיער (שנקראה בזמנו "פעמונית" בארץ) וגם אופה ואשתו שלא מצליחה להיכנס להיריון. מכשפה אומרת להם לאסוף פריטים מסוימים (כולל גלימה אדומה ופרה לבנה) כדי להסיר את הכישוף שיאפשר לאשת האופה להיכנס להיריון. את רוב התפקידים מגלמים שחקנים מפורסמים, ביניהם: אנה קנדריק המתוקה כסינדרלה, כריס פיין כנסיך שלה, את אשת האופה מגלמת אמילי בלאנט ששיחקה עם מריל סטריפ (שמגלמת את המכשפה) גם ב"השטן לובשת פראדה". וג'וני דפ מופיע בתפקיד קטן מאוד בתפקיד הזאב הרע.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

19 בפברואר 2015 בשעה 9:00, מאת

"היפה בנשים" של מיה צרפתי זכתה בפרס קרן פרלוב 2015

מיה צרפתי, זוכת פרס קרן פרלוב 2015: "היפה בנשים".

מיה צרפתי, זוכת פרס קרן פרלוב 2015 על "היפה בנשים".

מיה צרפתי מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב זכתה עם הצעתה "היפה בנשים" בפרס התחרות ליצירה דוקומנטרית של קרן פרלוב 2015 (ה-12 במספר). חבר השופטים שבחר להעניק לצרפתי את הפרס בגובה 40 אלף הש"ח, נימק את בחירתו: "העדויות המצולמות מספקות שפע של אפשרויות קולנועיות ולכן אנחנו בטוחים שבסופו של תהליך יעמוד מולנו סרט שלם, חשוב ומרגש."

"היפה בנשים" מספר את סיפורן של האחיות ציטרון בזמן השואה: הלנה הצעירה מבין האחיות שבתה את ליבו של פרנץ וונטש, קצין האס-אס, וכך הצליחה להציל את אחותה, רוזינקה, מתאי הגזים, אך לא את שני ילדיה.

הצעתו של עידן חן לסרט "מגמגם בשטף" צוינה לשבח.

17 בפברואר 2015 בשעה 8:00, מאת

עמוס תמם הוא "ילד טוב ירושלים"

עמוס תמם, "שביתה"

עמוס תמם בסדרה "שביתה". לא ילד טוב כל כך…

השחקנים עמוס תמם, מלי לוי, מיטל גל-סויסה ואוולין הגואל יככבו בקומדיה הרומנטית "ילד טוב ירושלים". את הסרט יביים רועי פלורנטין ("ישראל", "מעצר בית") על פי תסריט של רן אפלברג ("גבוה וגרינבאום").

העלילה מספרת על בחור שבילדותו, אביו השביע אותו להיות "ילד טוב ירושלים" ואז נהרג במלחמה. הבחור עמד במשימה מילדות ועד היום, כשבושר לו שחלה בסרטן סופני ומרוב סערת הרוחות שחלה עליו – דרס רווקה פרועה  שחיה את הרגע, אומרת מה שבא לה ויש לה פיוז קצר. אירוע הדריסה מחבר בין השניים, והיא הופכת למדריכה שלו לצאת מתלם הילד הטוב, ולהנות מהזמן הקצר שנשאר לו לחיות. עוד יופיעו בסרט בהופעות אורח גם גיא לואל, ציון ברוךפולי רשף, יפית אסולין וארי נשר, הבן של הבמאי אבי.

צילומי הסרט יחלו בשבוע הבא בניצוחן של חברות ההפקה "ארצה הפקות" ו"יונייטד קינג".

16 בפברואר 2015 בשעה 20:00, מאת

סטיבן סיגל ניצח את שון פן

"מתנקש על הכוונת".

"מתנקש על הכוונת".

המפיצים 'פורום פילם' תזמנו כבר מזמן את הסרט "The Gunman" עם שון פן לבתי הקולנוע בישראל והדביקו לו את השם העברי "המתנקש". אבל לפני כשבוע התעוררו 'סרטי שובל' והחליטו להפיץ את הסרט "A Good Man" עם סטיבן סיגל לבתי הקולנוע בזריזות מפתיעה, לסוף השבוע הקרוב, ובשם "המתנקש".

שני השמות העבריים לא נאמנים במדויק למקור שלהם, אבל לסרט של שון פן יש זיקה כלשהי בתרגום – במקום "הרובאי" או "האקדוחן", "המתנקש" מספיק קרוב. לסרט עם סטיבן סיגל – שמילולית נקרא "איש טוב" – אין שום קשר לשם העברי שהודבק לו. מה עוד, שזהו סרט וידאו מקיץ 2014. מתי חזרו סרטים של סטיבן סיגל למסך הגדול? ומה בער לסרטי שובל פתאום להוציא את הזה לאקרנים? בשבוע הבא יצטרך סיגל להתחרות בקולנוע מול שני סרטי אקשן: "בלאקהאט: פירצה ברשת" עם כריס המסוורת' ו"זולו" עם אורלנדו בלום ופורסט וויטאקר.

אבל מה לעשות? הראשון להגיע לקולנוע היה הראשון לזכות בשם, ו"המתנקש" הוא כעת השם של הסרט עם סטיבן סיגל בעוד שון פן מככב מעתה בסרט "מתנקש על הכוונת".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 8:30, מאת

"פאודה" – ביקורת

"פאודה". ליאור רז.

"פאודה". צילום: אוהד רומנו

פרק הפיילוט של סדרת המתח הישראלית "פאודה" עמד אמש (א') בציפיות הגדולות שהכינו לו קמפיין השיווק המאסיבי והשיבוץ בערוץ yes Oh על פני yes Action בו שובצו ההצלחות "נויורק" ו"תא גורדין". זה מפתיע שהצלחנו להגיע לשנת 2015 עם סדרות וסרטים על השב"כ, המוסד, המשטרה, חטיבות הנח"ל והצנחנים, אבל עוד לא על יחידת המסתערבים – ביחוד בתעשית בידור כמו שלנו, שהעיסוק שלה בסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא עצום (אפילו יותר מהעיסוק בחרדים).

ליאור רז הוא שחקן טוב, ושמתי לב אליו כבר ב"מתי נתנשק" החביבה. הוא כנראה לא מצא מספיק תפקידים שישימו אותו במרכז, וחבל על כך, אבל לפחות כך קיבלנו את "פאודה" שיצר עם הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף. מידות הגוף של רז שירתו אותו היטב בתפקיד מפקד בימ"מ ב"השוטר" והוא גם הופיע בתפקידים מיליטנטים ב"תא גורדין" וב"המיוחדת", אבל כאן הוא סוף סוף הכוכב. מככב על כל שלט רחוב, אי אפשר היה להתחמק מפניו של רז בתקופה האחרונה. מענין לשים לב כמה כסף שפכה yes על הסדרה הזו (בהפקה ובקידום), שצריכה לתת פייט לסדרות כמו "בתולות" אצל המתחרה HOT. עם זאת, בפן ההפקה בולט הקו המקצועי-אליטסטי-משהו עליו שומרת yes בסדרות שלה (אפילו "נויורק"), לעומת הוט שלא שומרת על קו כזה, וניכרים הבדלים בין היצירות שהיא משדרת ותומכת בהן, כגון "זגורי אימפריה" ו"עספור" מחד, מול "בתולות" ו"נבלות" מאידך.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 בפברואר 2015 בשעה 19:00, מאת רותם יפעת

"קינגסמן: השרות החשאי" – ביקורת

"קינגסמן: השירות החשאי". קולין פירת'.

"קינגסמן: השירות החשאי". קולין פירת'.

בדרך כלל כשאומרים על סרט שהוא נראה כמו שילוב של כמה סרטים אחרים זה עומד לגנותו, כשהמטרה היא לתאר אותו כחיקוי דהוי לדברים מוכרים. אבל למעשה כל סרט (או יצירת אמנות) מושפע מכל אלו שקדמו לו, והשאלה היא רק האופן בו זה נעשה. "קינגסמן: השרות החשאי" עושה זאת באופן כזה שלמרות הערבוב הוא עדיין עומד בפני עצמו, אך נמצא על הגבול בין חיקוי למקוריות. מצד אחד מקורות ההשפעה בולטים, ובמהירות עולים לראש מספר סרטים בעת צפייה: סרטי ג'יימס בונד, "מבוקש" (שכמו "קינגסמן"  מבוסס על קומיקס של מייק מילר), "אקס-מן: ההתחלה" (שגם אותו ביים מת'יו ווהן), "קיק אס" (שיתוף פעולה הראשון בין השניים) ועוד. אך למרות הקרבה לסרטים אלו, לסרט יש קול וסגנון יחודיים והתוצאה הסופית היא טירוף וסוג של נונסנס, לא רק בהומור אלא בעיקר באקשן. מקורות ההשראה המרובים דווקא עושים טוב לסרט, שתמיד נע בין כמה קטבים במקביל, ומצד אחד לא מתמסר לאף אחד באופן מלא ומצד שני לא מרגיש כמו ערבוב ללא מחשבה. היכולת למצוא את האמצע בין הקצוות שונים היא שהופכת את הסרט הזה להפתעה מרעננת בנוף הקולנועי. לא רק של השנה, אלא של השנים האחרונות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


  • iPad
  • iPhone
  • Android
  • קחו את המגזין של אידיבי איתכם לכל מקום - השתמשו באפליקציות שלנו.
חברים שיתפו
כרטיסים לסרטים

זמני הקרנת סרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

קולנועים מבוקשים: סינמה סיטי, יס פלנט קניון איילון, גלובוס מקס קריון, יס פלנט לב המפרץ