מגזין סרטים

16 בפברואר 2017 בשעה 16:00, מאת

"החומה הגדולה" – ביקורת #2

"החומה הגדולה". מאט דיימון.

"החומה הגדולה".

"החומה הגדולה" הוא סרט ראווה של הבמאי הסיני ז'אנג יימו ("הפנסים האדומים", "גיבור"). לקרקס הולכים בעיקר בשביל המופע. לא מצפים לעלילה מסובכת, לסיפור מרגש, וככזה זה מה שמקבלים מ"החומה הגדולה": התפעמות והתלהבות מהחזיון, מהתלבושות, מהצבעים, מהתופים ומ(חלק מ)האפקטים.

זהו סרטו הראשון באנגלית והראשון בתלת מימד של ז'אנג יימו. הוא עושה שימוש יפה בתלת מימד. יש לו יכולת לביים דרמות עצובות כמו "לחזור הביתה" הארוך מדי ו"סיפור חיים" הנהדר, שניהם עם גונג לי, וגם סרטי ראווה שופעים כוראוגרפיה של פעלולים ולחימה כמו "גיבור" ו"קללת פרח הזהב", סרטים שצריך לראות בבית קולנוע וגם "החומה הגדולה" הוא כזה. אגב, באנגלית לחומה הסינית קוראים "החומה הגדולה של סין", ובקיצור "החומה הגדולה".

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 10:00, מאת גל בין

"החומה הגדולה" – ביקורת #1

"החומה הגדולה". מאט דיימון.

"החומה הגדולה". מאט דיימון.

"החומה הגדולה" הוא סרט אקשן עשוי טוב ולעיתים מרהיב עין, אך לא הרבה מעבר לכך. יותר מכל הזכיר לי הסרט את "פסיפיק רים" – בשני הסרטים עיקר העניין הוא האקשן, ובשנים הוא מתבטא בעולם בו בני האדם מתאגדים כדי להלחם במפלצות המאיימות על קיומם. כמו כן, משניהם עולה התחושה שישנו עולם רחב ומעניין עם הרבה סיפורים לספר. יחד עם זאת, האקשן שמתרחש במדבריות סין פחות מרשים מזה של סרט האקשן העתידני, אך מצד שני הוא גם הרבה פחות טיפשי.

את הסרט ביים הסיני הנפלא ז'אנג יי-מו, שהוכיח את יכולותיו כבמאי אקשן בתחילת העשור הקודם  עם סרטים כמו "גיבור" ו"מחול הפגיונות", לצד דרמות כמו לחזור הביתה שיצא לפני שנים ספורות. הפעם יי-מו חוזר לביים אקשן ומראה שהוא לא שכח איך עושים זאת. תוך שילוב של עיצוב צבעוני הנותן לכל אירוע  אווירה אחרת ומהלכי הקרב העוברים על חוקי הפיזיקה, מצליח הבמאי המוכשר להביא למסך הגדול חוויה ויזואלית נהדרת. חוויה שהיתה יכולה להיות מושלמת אילולא השימוש הרב באפקטים ממוחשבים לא היה בולט כל כך והעלילה דלה כל כך.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 בפברואר 2017 בשעה 15:00, מאת

"ג'קי" – ביקורת

"ג'קי". נטלי פורטמן.

"ג'קי". נטלי פורטמן.

"ג'קי", כמו "המלכה" עם הלן מירן, מתמקד באירועים שהתרחשו מחוץ לעיני הציבור בשבוע שבו היו חשופים מאוד לכל העולם בעקבות מותו הטרגי של דמות מפורסמת מאוד. בסרט האנגלי מ-2006 דובר בנסיכה דיאנה שנהרגה בתאונת דרכים והתגובה של המלכה אליזבת ובית המלוכה לאירוע. במקרה של "ג'קי" אלו הימים בין ההתנקשות בנשיא ארה"ב ג'ון אף. קנדי ללוויה שלו, שמאחורי כל פרט שלה עמדה אשתו ג'קי, עם כמה פלאשבקים לאירועים שהתרחשו בבית הלבן עם ג'ון וג'קי. "ג'קי" עוד פחות טוב מ"המלכה" שהיה בינוני לכל היותר.

"המלכה" עסק באירוע שהתרחש שנים ספורות לפני כן. ב"ג'קי" זוהי ההתנקשות המפורסמת שהתרחשה בטקסס בנובמבר 1963, שבזכות התיעוד המצולם שלה, תיאוריות הקנוניה שצמחו סביבה והריגתו בשידור חי של לי הארווי אוסוולד הפכה לאחד האירועים ההיסטוריים המוכרים ביותר במאה ה-20. בסרט, אגב, ויתרו על שחזור או מראה הצילום המפורסם של ג'ון ג'וניור בן השלוש שמצדיע לארון של אביו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

14 בפברואר 2017 בשעה 18:00, מאת

"זרים מושלמים" – ביקורת

"זרים מושלמים".

"זרים מושלמים".

"זרים מושלמים" הוא סרט נהדר. כל מה שסרט צריך להיות: חכם, מצחיק, מעניין, כתוב היטב ומבוצע בידי שחקנים מצוינים. הסרט זכה בפרס דיויד דונטלו (פרסי הקולנוע האיטלקי) לסרט הטוב ביותר, והוא היה הסרט השני הכי מצליח באיטליה ב-2016, אחרי קומדיה איטלקית אחרת ולפני "מוצאים את דורי", "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", "רוג אחת" ואחרים. אין סיבה שלא יהפוך להצלחה גדולה גם בארץ, בעיקר לקהל מבוגר וחובבי הסרטים הזרים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 בפברואר 2017 בשעה 16:00, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי הטלויזיה הישראלית 2016: "אורי ואלה" מובילה

"אורי ואלה". שלמה בראבא, דינה סנדרסון.

"אורי ואלה". שלמה בראבא, דינה סנדרסון.

הוכרזו המועמדים לפרסי הטלויזיה הישראלית 2016 (ה-14 במספר) של האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, ובראשן מובילה "אורי ואלה" עם 13 מועמדויות. קשה למצוא הפתעות במועמדויות, וההפתעה האמיתית היא הצלחתו של יו"ר האקדמיה מוש דנון להשיב את טקס הענקת הפרסים לשידור טלויזיוני, ועוד בערוץ 2, וזאת לראשונה מזה 6 שנים שבהן הרבו להתרעם זכיניות הטלויזיה הישראליות על הקטגוריות שהוצמדו לחלק מסדרותיהן.

טקס הענקת פרסי הטלויזיה הישראלית יתקיים ב-17 במרץ 2017.

רשימת המועמדים לפרסי האקדמיה בתחום היצירה הטלויזיונית לשנת 2016:

סדרת הדרמה הטובה ביותר
אורי ואלה
בני ערובה, עונה 2
מלאך של אמא
עקרון ההחלפה

הסדרה הקומית הטובה ביותר
האחיות המוצלחות שלי
לצבי יש בעיה
מפלצות קטנות
צומת מילר

הדרמה היומית הטובה ביותר
מטומטמת
תאג"ד

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

6 בפברואר 2017 בשעה 7:30, מאת

הטריילרים והפרסומות לסרטים של סופרבול 2017: "סטריינג'ר ת'ינגס" (עונה 2), "שומרי הגלקסיה 2", "לוגאן" ועוד

האירוע הטלויזיוני הגדול ביותר בארה"ב הוא הסופרבול (אליפות הפוטבול), וכבכול שנה, הוא גורם למשרדי הפרסום לשפוך כמויות אדירות של כסף על פרסומות מיוחדות. גם אולפני הסרטים לא אדישים לאירוע ולרייטינג העצום, ומציגים טריילרים מעניינים לסרטים הגדולים שלהם. עבור מי שאינו אוהד פוטבול אדוק שצופה באליפות, או סתם פסח על הפרסומות, הנה הפרומואים הבולטים ביותר ששודרו, בינהם העונה השניה של "סטריינג'ר ת'ינגס", "שומרי הגלקסיה 2", "לוגאן: וולברין" ו"משמר המפרץ" (גללו לסוף כדי לצפות גם בפרסומות למוצרי צריכה):

"סטריינג'ר ת'ינגס"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

2 בפברואר 2017 בשעה 22:30, מאת רותם יפעת

"ספליט" – ביקורת

"ספליט". ג'יימס מק'אבוי.

"ספליט". ג'יימס מק'אבוי.

רק לפני שבועיים כתבתי עד כמה ציפיות שלנו מסרט הם חלק מרכזי בחוויה שלנו בעת הצפייה והנה מגיע "ספליט" סרטו החדש של מ. נייט שאמאלן ומאתגר אותי. להזכירכם, לאחר סרטו הקודם, "הביקור" הכתרתי אותו כמלך האימה החדש. על כך יש להוסיף את הצלחתו הקופתית האדירה וכן הביקורות הטובות של סרטו החדש. לאור זאת לא הייתי מתפלא אם הסרט היה סובל מחרדת ביצוע ומאכזב אותי. אבל לא כך הדבר: הסרט עומד בציפיות, וגם אם לפרקים הוא מעט לא קוהרנטי וכמעט איבד אותי כצופה, בסופו של דבר הוא מצליח להיות ברור ולחבר אותנו עם הדמויות.

לאור ההצלחה של שני סרטיו האחרונים, ניתן לומר בוודאות ששמאלאן יצא מתקופת השפל שלו וחזר להיות יוצר קולנוע מעניין. זה לא רק שהסרטים טובים, אלא הם גם מרעננים ושונים אחד מהשני. כן, הטוויסט עדיין שם – אבל הוא לא המנה העיקרית. במקרה הזה הוא אפילו לא מהותי לעלילה אלא רק לקונטקסט של הסרט. וגם אם שאמאלן לא מחדש או ממציא כאן משהו, הוא מחבר היטב בין הרכיבים השונים: לוקיישן אחד, מחלת נפש, חריגות חברתית ועוד. הוא יוצר אווירת אימה שאינה אלימה באופן ויזואלי ועדיין מחזיק אותך לכיסא כל הסרט.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 9:30, מאת גל בין

"מאחורי המספרים" – ביקורת

"מאחורי המספרים". אוקטביה ספנסר, טרג'י פ. הנסון, ג'אנל מונה.

"מאחורי המספרים". אוקטביה ספנסר, טרג'י פ. הנסון, ג'אנל מונה.

"מאחורי המספרים", שעוסק במאבקן של 3 נשים שחורות ומוכשרות להתקדם אל חוד החנית של נאס"א בשנות ה-60, לא מנסה לחדש דבר בתחום הביוגרפיות, ומסתפק בהצגת הסיפור עצמו, שאינו מוכר בעולם. לצד היותו קיטשי ונוסחאתי להחריד, הסרט בעיקר מעצים ומעורר השראה, ויש הרבה מה ללמוד מהמתרחש על המסך לגבי נחישות ומאבק בלתי אלים.

את "מאחורי המספרים" – שמועמד ל-3 פרסי אוסקר, בינהם פרס הסרט הטוב ביותר – ביים תיאודור מלפי, שזהו סרטו השני לאחר "וינסנט הקדוש". גם כאן, כמו במקרה של "וינסנט", מלפי לא מנסה לצאת מנוסחאות הז'אנר, ולא מצליח לנטוע אפילו צל של ספק שהנשים החזקות לא תתגברנה על המכשולים שלפניהן. אך במסגרת הז'אנר המוכר, מלפי עושה עבודה טובה כאשר הוא מצליח לשלב הומור וצחוק לצד רגעים הצובתים את הקהל בלב לאור הבדלי המעמדות בין שחורים ולבנים.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

26 בינואר 2017 בשעה 16:00, מאת רותם יפעת

"אור ירח" – ביקורת #2

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

אחד האתגרים הכי קשים בתור צופה קולנוע (וזה נכון לכל מדיום אמנותי) הוא להתמודד עם ציפיות. החוויות הכי ייחודיות שהיו לי מסרטים היו מקרים בהם לא שמעתי מילה אחת על הסרט. לא על העלילה, לא על איכותו, כלום. ומנגד, כשהייתי מגיע עם הדי ביקורת עולמיים או מקומיים על סרט כלשהו, הייתי בונה לי ציפיות ולרוב מתאכזב לנוכח גודלן. לשמחתי אני חושב שעם השנים אני חושב שהצלחתי לנתק את הדעה שלי מהציפיות.

אל "אור ירח" הגעתי רק עם הידיעה שהוא זכה לשבחים רבים וכן שכל צוות שחקנים הוא אפרו אמריקאי וכך גם הבמאי ברי ג'נקינס. ציפיתי לסרט קטן על החוויה של אפרו-אמריקאים בארה"ב. סיפור כזה יכול בקלות להיגרר ל"פורנו רגשי". אבל "אור ירח" אינו שם, אלא אנושי ועדין באופן בו הוא מתאר את הכאב והסבל של הגיבור שלו. הבעיה שהגיבור שלו לא שלם. יש תחושה שהדביקו אסופה של אירועים לדמות בתקווה שייצא משהו אחיד. אולי זו המהות של האנושיות, אבל בקולנוע זה עוד פחות.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 10:00, מאת

"אור ירח" – ביקורת #1

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

"אור ירח", שזכה בגלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר ומועמד ל-8 פרסי אוסקר, הוא סרט עצמאי טיפוסי במובן הרע ביותר של ההגדרה: הוא אטי, צפוי, יומרני, עם עלילה רזה, תיאור מצב עצוב.

לולא הפרסים שמרעיפים עליו לא היה מגיע הסרט הזה לבתי קולנוע בארץ. פרסים הם עניין של יחסי ציבור. על אף שאני אוהב לעקוב אחרי המועמדים והזוכים באוסקר, אני יודע שלא הטובים ביותר מועמדים או זוכים. רשימת הסרטים, השחקנים, הצלמים והמלחינים (וכו') שלא היו מועמדים ארוכה מאוד.

הבעיה עם סרטים כמו "אור ירח" שזוכים להערכה היא שאנשים עלולים לחשוב שככה נראה סרט טוב. צופים ישמעו ניתוחים והסברים, תיאוריות והמצאות, ולא יבינו מאיפה זה בא. זהו סרט "אמנותי" וריקני, שבו הפערים בין שלושת קווי הזמן ומה שלא מספרים הם חסרי משמעות. הכותרות לכל חלק לא מוסיפות דבר, הם שם בשביל הקטע. ותראו, הוא משתמש במוזיקה קלאסית אז זה בטח סרט משמעותי.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

24 בינואר 2017 בשעה 15:50, מאת

הוכרזו המועמדים לאוסקר 2017: "לה לה לנד" מוביל במספר המועמדויות

"לה לה לנד". ריאן גוסלינג, אמה סטון.

"לה לה לנד". ריאן גוסלינג, אמה סטון.

הוכרזו המועמדים לאוסקר 2017 (ה-89 במספר). הטקס יתקיים ב-26.2 וינחה אותו (למרבה הצער) ג'ימי קימל.

כנראה שהשנה, לראשונה מאז 1997, ארבעת הזוכים במשחק יזכו על גילום דמויות מקוריות, לא על פי מישהו אמיתי. מריל סטריפ ממשיכה לשבור את השיא שלה למספר המועמדויות הרב ביותר לשחקן/שחקנית. היא אמנם משחקת דמות שהיתה קיימת במציאות אך היא לא צפויה לזכות באוסקר הרביעי שלה (עדיין), אבל שיאים אחרים עשויים להיקבע. דמיאן שאזל, במאי "לה לה לנד", צפוי להיות הבמאי הצעיר ביותר שזוכה בפרס הבימוי.

"לה לה לנד" עם 14 מועמדויות גם משווה את השיא של שני הסרטים עם הכי הרבה מועמדויות אי פעם, שניהם -כמובן- זכו בפרס הסרט הטוב ביותר: "הכל אודות חוה" (שזכה ב-6) ו"טיטאניק" (11). לו רק היו דמויות משנה משמעותיות, אפקטים או איפור מיוחד ב"לה לה לנד".

 

באילו עוד פרסים יזכה "לה לה לנד"? למה עוד הוא מועמד? כל הפרטים פה.

רשימת המועמדים המלאה לפרסי האוסקר 2017:

הסרט הטוב ביותר
1. "לה לה לנד"
2. "מנצ'סטר ליד הים"
3. "אור ירח"
4. "הסרבן"
5. "המפגש"
6. "גדרות"
7. "מאחורי המספרים"
8. "סארו: הדרך הביתה"
9. "באש ובמים"
* מאותה סיבה ש"הארטיסט" זכה לפני חמש שנים, "לה לה לנד" יזכה (וכמוהו לא יזכה על התסריט). שניהם סרטים טובים שעשויים מצוין ובעיקר עוסקים במה שחברי האקדמיה אוהבים: קולנוע, משחק, עם מחוות לסרטים אהובים. לזכות "לה לה לנד" גם העובדה שהוא מתרחש בלוס אנג'לס. בעוד סרטים רבים מצולמים בעיר, מעט עלילות קולנועיות נראות בעיר. אגב, שני הסרטים המוזיקליים האחרונים שזכו בפרס הסרט הטוב ביותר הם "שיקגו" (2002) הנוראי ו"אוליבר" (1968) המעולה.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

22 בינואר 2017 בשעה 22:00, מאת

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" הכניס למעלה ממיליארד דולרים בקולנוע

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים". פליסיטי ג'ונס.

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים". פליסיטי ג'ונס.

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" הוא המצטרף ה-28 לרשימת הסרטים שהכנסותיהם בקופות בתי הקולנוע מסביב לעולם נאמדות בלמעלה ממיליארד דולרים (ללא התחשבות באינפלציה). בתוך 39 ימים (6 שבועות), הכניס הסרט לאולפני דיסני 512.2 מיליון דולרים בצפון אמריקה ועוד 499.1 מיליון בשאר העולם, שהם 1.0113 מיליארד בכל העולם.

דיסני השתדלו להצהיר שוב ושוב שאין להשוות בין "רוג אחת" לבין "מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (שהגיע להכנסות אדירות של 2.0682 מיליארד דולרים – השלישי בהיסטוריה ללא אינפלציה), וניסו למזער ציפיות ממנו. יחד עם ביקורות מעורבות, הסרט בכל זאת כבש את ליבם של מעריצי הסדרה מספיק כדי להיכנס למועדון הפחות-ופחות-אקסקלוסיבי אבל עדין-מכובד של מכניסי המיליארד. זהו הסרט הרביעי שעלה ב-2016 ומצטרף למועדון, אחרי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (1.153 מיליארד), "זוטרופוליס" (1.0238 מיליארד) ו"מוצאים את דורי" (1.0279 מיליארד) – כולם אגב, מבית דיסני – הישג נדיר.


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב