מגזין סרטים

29 ביולי 2015 בשעה 14:00, מאת

שלושה ישראלים לפסטיבל ונציה 2015: "רבין: היום האחרון", "ההר" ו"למה עזבתני"

"למה עזבתני". מוחמד דאעס.

"למה עזבתני". מוחמד דאעס. צילום: ורד אדיר

שלושה סרטים ישראלים התקבלו לתחרויות בפסטיבל ונציה 2015 (ה-72 במספר) באיטליה: "רבין: היום האחרון" של עמוס גיתאי יתחרה בתחרות הרשמית של הפסטיבל, ו"ההר" של יעל קיים ו"למה עזבתני" של הדר מורג יתחרו בתחרות אוריזונטי (Orizzonti).

"רבין: היום האחרון" ישלב קטעי ארכיון עם סצינות מבוימות, ועוסק באוירה בישראל סביב רצח ראש הממשלה יצחק רבין ב-4 בנובמבר, 1995, בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. גיתאי מביים מעל 70 שחקנים, בינהם בולטים לירון לבו, יעל אבקסיס, מלי לוי, דליה שימקו, רות אסרסאי, רותם קינן ואורי גוטליב. "ההר" שהופק כקופרודוקציה ראשונה עם דנמרק, מספר על אישה המתגוררת  עם בעלה וילדיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים, ומתקשה להתמודד עם עבודות הבית הבלתי נגמרות והמקום המבודד בו היא חיה עד כדי כך שהמפלט שלה הוא שיטוט על הר. באחד משיטוטיה היא נחשפת במקרה לסצינה לילית המתרחשת במעלה ההר, ועולמה הולך ומתערער ככל שהיא שבה להר. סרט הביכורים "למה עזבתני" מספר על נער דחוי משולי החברה שמסתובב חשוף ומופקר בפאתיה של עיר מטונפת עד שהוא מגלה גבר זר ומנוכר – פרש בודד הרוכב על אופנועו עמוק אל תוך הקרביים של העיר, דרך הסמטאות האחוריות, להשחיז את סכיניהם של חנויות קצבים ומסעדות גורמה. בתוך הגיהינום האורבני, מה שמתחיל כחניכה מהוססת למקצוע מתפתח למאבק אובססיבי על שליטה עצמית וריסון היצר.

פסטיבל ונציה יתקיים השנה בין ה-2 ל-12 בספטמבר. זוהי הקרנת הבכורה העולמית של שלושת הסרטים, כש"למה עזבתני" ביטל את השתתפותו בפסטיבל ירושלים – ככל הנראה כדי לערוך את הקרנת הבכורה בפסטיבל בינלאומי.

27 ביולי 2015 בשעה 20:00, מאת

ממיר "קוואטרו" החדש של yes יתמודד עם בעית "שכחתי להזמין הקלטה"

יס קוואטרו - yesQuattro.

יס קוואטרו – yesQuattro.

ממיר "קוואטרו" (Quattro) של חברת הלוין yes, יתמודד עם בעית "שכחתי להזמין הקלטה", ויאפשר לשוב עד שבוע אחורה לתכני הפריים טיים (שעות שיא הצפיה) של שני ערוצים נבחרים-מראש. עוד, מסוגל הממיר להקליט תוכניות מארבעה ערוצים במקביל (להבדיל משניים בלבד בממירים עד כה), כך שהתוצאה היא יכולת לצפות באיחור בתכנים מעד שישה ערוצים. כדי להתמודד עם כמות התוכן הגדולה שהוא צריך להכיל, הממיר מכיל דיסק-קשיח בנפח טרה-בייט (אלף ג'יגה).

ממיר הקוואטרו יתחדש גם בממשק שחור-כחול חדש, ובעתיד הקרוב יתחדש בשלוש תכונות נוספות: זיפזופ מהיר יותר, הצצה לערוצים אחרים מבלי לעזוב את הערוץ הנוכחי, וצפיה מקבילית בשני ערוצים על מסך אחד.

כרגע הממיר זמין לקבוצת ניסוי בלבד, ובספטמבר צפוי להיות מושק לכלל הציבור בתוספת של 10 ש"ח על פני עלות ממיר ה-yesMaxTotal.

25 ביולי 2015 בשעה 11:00, מאת רותם יפעת

"פיקסלים" – ביקורת

"פיקסלים".

"פיקסלים".

באיחור של שלושים שנה, יצורים מהחלל מקבלים שדר מכדור הארץ הכולל תיעוד של אליפות משחקי וידאו משנות השמונים (כנראה שלחו את זה דרך דואר ישראל) ומפרשים את מה שהם רואים במשחקים כהכרזת מלחמה. בתגובה, הם תוקפים את כדור הארץ עם דמויות בהשראת המשחקים של אותו עשור: פק מן, דונקי קונג, טטריס ואחרים. זוהי האקספוזיציה של "פיקסלים", אבל באופן פרדוקסלי, יש בו דברים יותר מוזרים, ובראשם העובדה שקווין ג'יימס מגלם את נשיא ארה"ב. כשזוהי נקודת המוצא, מתקפת חוצנים בצורת קיוברט נראית כדבר אפשרי. ובאופן מפתיע, השילוב בין עלילת מד"ב, נוסטלגיית אייטיז, הומור חנונים, מעט רומנטיקה ואדם סנדלר עובד ומהנה לרוב.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

22 ביולי 2015 בשעה 20:00, מאת רותם יפעת

"אסון מהלך" – ביקורת

"אסון מהלך". איימי שומר.

"אסון מהלך". איימי שומר.

אם "אסון מהלך" לא היה סרט מצוין (אבל הוא כן, ולראיה, לראשונה אני נותן לסרט חמישה כוכבים), הייתי מקדיש את כל הביקורת לתיאור ההופעה המבריקה של לברון ג'יימס שכביכול מגלם את עצמו. ובעוד שעל המגרש לנצח יימשך הדיון מי גדול יותר לברון או מייקל ג'ורדן (אסור להשוות. אם כבר, לברון הוא יותר מג'יק או טים דאנקן), בכל הנוגע למסך הגדול, לברון בכלל לא באותה ליגה של הוד אוויריותו. אם כבר מישהו נותן לו פייט זה ריי אלן ב"יש לו את זה". ספק אם כוכבי הוליווד צריכים להתחיל לדאוג שיגנוב להם תפקידים, אבל ההופעה שלו מצחיקה להחריד.

כמובן שלברון ג'יימס הוא לא הסיפור המרכזי כאן, והכוכבת הראשית של הסרט שגם כתבה אותו היא איימי שומר, הקומיקאית שנמצאת כעת בשיא תהילתה, ושממש לא דופקת חשבון. בדומה ללברון, גם היא מגלמת את עצמה, או לפחות את הפרסונה שלה כפי שאנו מכירים מתוכנית המערכונים שלה ומההופעות הציבוריות שלה (לדמות אפילו קוראים איימי). לאור זאת, היה בליבי חשש קל, שהסרט ייגרר לסדרת דאחקות מבוססת מערכונים כמו תוכנית הטלוויזיה שלה. אין בעיה עם ההומור שלה, הבעיה היא בסרטים המבוססים רק על בדיחות ("טד 2" למשל). ההומור השומרי עטוף בעלילה מהודקת ורגעים אנושיים נפלאים (כולל אחת מהמחוות הרומנטיות המקסימות ביותר בתולדות הקולנוע).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

17 ביולי 2015 בשעה 8:30, מאת רותם יפעת

"אנטמן" – ביקורת

"אנטמן".

"אנטמן".

בכתיבה על "אנטמן", קשה להימנע מלהתייחס לאדגר רייט. רייט שהחל לכתוב תסריט לסרט כבר ב-2006 (עם ג'ו קורניש) ואף צילם מעט חומרים ראשוניים, "התפוטר" זמן קצר לפני שההפקה החלה (אך עדיין קיבל קרדיט כמפיק ותסריטאי). את מקומו על כיסא הבמאי תפס פייטון ריד ("מעודדות צמודות"), כשהבדלי הסגנונות בין השניים הם תהומיים. קל מאד להגיד שהחזון הוויזואלי (שהוא המרשים ביותר של מארוול עד היום – על כך בהמשך) בא מרייט, שהוא אחד הבמאים הכי מרתקים כיום. אבל בכל זאת, זה יהיה לא הוגן לקחת מריד את הקרדיט הסופי שהוא ראוי לו. ואני אישית לא מוכן לקחת את זה ממנו, אז בעיקר נותר לי לפנטז איך זה היה נראה עם רייט היה נשאר עד הסוף (ומה היה חלקו של סיימון פג).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

16 ביולי 2015 בשעה 23:00, מאת

הוכרזו זוכי פסטיבל ירושלים 2015: "התיקון" ו"הוטליין" הטובים ביותר

"תיקון".

"תיקון".

הוכרזו הזוכים בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 (ה-32 במספר), ובינהם קטף "תיקון" של אבישי סיון את פרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר, בסך 120 אלף ש"ח. חבר השופטים שמנה את אלמה טטרגיץ מפסטיבל סרייבו, מתיאס ווטר קנול מפסטיבל ברלין, הבמאי הטורקי טייפון פירסלימוגלו ומבקרת הקולנוע יעל שוב, נימק את בחירתו "על ההישג האמנותי המרשים מאד של סיפור עמוק ועדין עם רגישות רבה." הסרט קטף עוד שלושה פרסים (בינהם לשחקן ח'ליפה נאטור) וציון לשבח, ואילו זוכה פרס ענת פרחי לסרט ביכורים (בסך 20 אלף ש"ח) "חתונה מנייר" של ניצן גלעדי, זיכה גם את אסי לוי בפרס השחקנית וזכה גם לציון לשבח.

הזוכים בפרסי פסטיבל ירושלים 2015:

תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא

פרס חג'ג' לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר
"תיקון"

סרט ביכורים
"חתונה מנייר"

תסריט
אבישי סיון, "תיקון"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 18:57, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי האמי 2015: האם "מד מן" או "משפחה מודרנית" ישברו שיא זכיות?

"כתום זה השחור החדש". טיילור שילינג.

טיילור שילינג מתוך "כתום זה השחור החדש". האם הסדרה תקטוף את פרס הדרמה הטובה ותמנע מ"מד מן" לשבור שיא?

הוכרזו המועמדים לפרסי האמי 2015 (ה-67 במספר), וצפו הסיכוים לשבור שיאים: האם "משפחה מודרנית" ו/או "מד מן" ישברו את השיא של זכיות בקטגוריית הסדרה הטובה ביותר? "משפחה מודרנית" זכתה חמש פעמים רצוף(!) בפרס הקומדיה הטובה ביותר, ובכך השוותה את השיא של הסדרה "פרייז'ר". בעוד בדרמה, "מד מן" זכתה על ארבע העונות הראשונות ובכך השוותה את השיא של הסדרות "פרקליטי אל-איי", "בלוז לכחולי המדים" ו"הבית הלבן". ל-"מד מן" זו ההזדמנות האחרונה לזכייה, עם שמונת הפרקים האחרונים של העונה השביעית. זו המועמדות השביעית והאחרונה של ג'ון האם על תפקידו כדון דרייפור וכנראה שגם השנה לא יזכה בפרס. ואם כבר האם, אז שחקנים רבים מועמדים ביותר מקטגוריה אחת (וחוץ מג'ון האם, גם גבי הופמן וכריסטין ברנסקי).

אחרי שעונתה הראשונה היתה מועמדת כקומדיה, "כתום הוא השחור החדש" גרמה לשינוי בחוקי האמי. סדרה בת חצי שעה תהיה מועמדת כקומדיה וסדרה בת שעה כדרמה, אלא אם ועדה מיוחדת תחליט אחרת, כך ש"חסרי בושה" נשארה בקומדיות, בעוד "כתום הוא השחור החדש" לא זכתה בערעור ועברה להתמודד כדרמה, הצד התחרותי יותר. כל כך תחרותי שריבוי סדרות הדרמה הביא להרחבת הקטגוריות לשבע סדרות ושש בקטגוריות המשחק (הן בדרמה והן בקומדיה).

145 סדרות דרמה הוגשו השנה לאמי! ועל הזוכות והזוכים הסופיים בכל הקטגוריות יכריזו בטקס ב-20 בספטמבר, בהנחיית אנדי סמברג ("ברוקלין תשע-תשע").

המועמדים בקטגוריות הראשיות של פרסי האמי 2015:

דרמה
סדרה הטובה ביותר
"מד מן" – עונה אחרונה
"בית הקלפים" – עונה שלישית, זכתה בשנה שעברה
"משחקי הכס" – עונה חמישית
"כתום הוא השחור החדש" – עונה שנייה
"הומלנד"
"אחוזת דאונטון"
"סמוך על סול" – 'מחליפה' את "שובר שורות", סדרת האם שלה

שחקן ראשי
ג'ון האם, "מד מן"
קווין ספייסי, "בית הקלפים"
קייל צ'נדלר, "קשר דם"
בוב אודנקירק, "סמוך על סול"
ג'ף דניאלס, "חדר החדשות"
ליב שרייבר, "ריי דונובן"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

15 ביולי 2015 בשעה 22:00, מאת

הסרטים הישראלים "ציפורי חול" ו"קמטי צחוק" לפסטיבל מונטריאול 2015

"קמטי צחוק". ליא קניג, דניאל עדן.

"קמטי צחוק". ליא קניג (משמאל) עם דניאל עדן.

הסרטים הישראלים "ציפורי חול" של אמיר י. וולף ו"קמטי צחוק" של פיני עדן, התקבלו לפסטיבל מונטריאול 2015 (ה-39 במספר) שבקנדה. המותחן "ציפורי חול" יתמודד בתחרות סרטי הביכורים, ואילו הדרמה הקומית "קמטי צחוק" יוקרן במסגרת 'פוקוס על קולנוע עולמי'.

"ציפורי חול" נפתח כשגופת זקן נמשית מנחל הירקון בתל אביב, ופרט הזיהוי היחיד שיש עליה הוא המספר הטבוע על ידה ממחנות הריכוז בשואה. קצין משטרה (אמנון וולף) מנסה לפתור במהירות את התיק חסר החשיבות עבורו, אך החקירה תיקח אותו לכיוונים בלתי צפוים. לצד וולף (אחיו של הבמאי), מככבים בסרט שורת שחקנים בכירים כגון עודד תאומי, גילה אלמגור, מרים זוהר, דבורה קידר,מלי לוי, שרית וינו-אלעד ועליזה רוזן. "קמטי צחוק" מספר על צעירה בת 24 (דניאל עדן, בתו של הבמאי), המנסה להציל את נישואי הוריה שנמצאים בשפל, למצוא פתרון לסבה (יוסף כרמון) ולסבתה (ליא קניג) האהובים, ולהתמודד עם בן זוג שרוצה להתחייב.

פסטיבל מונטריאול יתקיים השנה בין ה-27.8 ל-7.9.

בשעה 16:00, מאת

הסרטים הישראלים "תיקון" ו"שיקוף" לפסטיבל לוקרנו 2015

"תיקון".

"תיקון".

הסרט הישראלי "תיקון" של אבישי סיון יתמודד בתחרות הרשמית של פסטיבל לוקרנו 2015 (ה-68 במספר) בשוויץ. גם הסרט הקצר "שיקוף" של אוסי ולד יתמודד בפסטיבל, בתחרות הבינלאומית של 'הנמרים של מחר'.

"תיקון" מספר על אברך שמאבד את הכרתו בתאונה ביתית, ובעוד פרמדיקים לא מצליחים להחיותו, אביו מסרב לוותר ואכן מצליח להחיותו. הבן מתעורר עם יצר חיים שאינו מאפשר לו להמשיך בשגרת חייו כרגיל. "שיקוף" מספר על שחקן ישראלי המנסה את מזלו בתפקיד קטן בהוליווד, אך בשדה התעופה, בדרכו למטוס, תוקפים אותו השדים והחרדות.

פסטיבל לוקרנו יתקיים השנה בין ה-5 ל-15 באוגוסט. בפסטיבל ישפוט הבמאי הישראלי נדב לפיד, שסרטו "למה" נוצר יחד עם "שיקוף" במסגרת הפרויקט "מכתב אהבה לקולנוע". "תיקון" מוקרן בימים אלה בפסטיבל ירושלים.

12 ביולי 2015 בשעה 22:00, מאת

"שליחות קטלנית: ג'נסיס" – ביקורת #2

"שליחות קטלנית: ג'נסיס". אמיליה קלארק.

"שליחות קטלנית: ג'נסיס". אמיליה קלארק.

"שליחות קטלנית: ג'נסיס" הוא סרט אקשן קיצי שעומד היטב במלאכה הנדרשת מהז'אנר, ואפילו מיטיב עם עלילה חכמה יותר מהצפוי. את הטוויסט העלילתי החשוב, משום מה החליטו האולפנים לגלות לכולם בטריילרים (למורת רוחו הנכונה של הבמאי), אבל עצם ההתכתבות המוצלחת של העלילה עם הסרטים הראשונים בסדרה הזו שהגיעה כבר לפרק החמישי שלה (לא כולל סדרת הטלויזיה), היא כבר ראויה לשבחים. חוסר ההצלחה של הסרט בקופות בארה"ב הינה רק תוצאה של ציפיה ותיאום ציפיות, לדעתי.

לפעמים ציפיה ותיאום ציפיות הם הדברים שיכולים להמליך ולהפיל סרטים. אחרי שני סרטים מוצלחים מאד לפני 24-30 שנה, שקיבעו סטנדרטים עלילתיים וטכנולוגים מכובדים (באדיבותו של ג'יימס קמרון), הגיעו שני סרטים חלשים מאד (וסדרת טלויזיה) שהוציאו את כל האויר מסדרת הסרטים הזו. זה טיפל בציפיה. "שליחות קטלנית 2" היה סרט אקשן מעולה, וכנראה הסרט הטוב ביותר ברזומה של הכוכב הראשי ארנולד שוורצנגר, שמאז מכריז חדשות לבקרים שהוא יחזור (ומקיים). להגיע לשיא הזה הינו דבר קשה, וזה טיפל בתיאום הציפיות של הקהל. עם בעיות של ציפיה ותיאום ציפיות, קשה להצליח. הדבר הנכון הוא להגיע אל הסרט החדש עם ציפיות לסרט קיץ מטופש, ולהתעלם מהמשחק הגרוע במיוחד של השחקנים הראשיים, כמו גם מכמה בעיות תסריטאיות (סרט אקשן של קיץ, כבר אמרתי, לא?)

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 21:15, מאת

"הקול בראש" – ביקורת #2

"הקול בראש".

"הקול בראש".

לי דווקא קשה להסתכל על "הקול בראש" מבית דיסניפיקסאר בתור סרט ילדים. אמנם יש לו אנימציה צבעונית במיוחד, אבל אין הרבה הומור פשטני ונון-סנס שילדים צעירים כמהים להם כל כך (ודי להסתכל על ההצלחה הרבה יותר של "המיניונים" כדי להבחין בכך). במקום, יש בסרט תוכן עמוק, ומבלי לזלזל באינטיליגנציה של ילדים, לדעתי יפספס את רובם. למעשה, "הקול בראש" הוא סרט למבוגרים, ולהורים בעיקר, שעל אף אמצע קצת מדשדש, גבוהים הסיכוים שגם יזילו בו דמעה.

את הסרט כתב וביים פיט דוקטר, שגם סרטו הקודם על כיסא הבמאי "למעלה", היה מקסים. הצבעים והעיצוב של "הקול בראש" נפלאים, ועל כן כנראה שכדאי לצפות בסרט בתלת מימד (לא ניסיתי את שתי האופציות להשוואה פרטנית), כדי להימנע מהכהות שמוסיפות משקפי התלת מימד. אני מתקשה לחשוב על סצינות בסרט שבהן היה נראה שהתלת מימד היה מוסיף אלמנט כדאי כלשהו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

9 ביולי 2015 בשעה 14:00, מאת רותם יפעת

"שליחות קטלנית: ג'נסיס" – ביקורת

"שליחות קטלנית: ג'נסיס". ארנולד שוורצנגר.

"שליחות קטלנית: ג'נסיס". ארנולד שוורצנגר.

לא ברור לי איך ארנולד שוורצנגר הצליח לזכות בשתי מערכות בחירות לתפקיד מושל קליפורניה. בניגוד לרוב הפוליטיקאים, שוורצנגר הוא אחד האנשים האמינים ביותר הקיימים, בכל זאת, הוא ביסס קריירה שלמה על כך שהוא מבטיח שהוא יחזור – והוא גם מקיים. ובגדול. אחרי היעדרות מהסרט הרביעי בסדרה, ארני חוזר לסרט החמישי "שליחות קטלנית: ג'נסיס" כדי לגלם את התפקיד שהוא הכי מזוהה אתו, "המחסל" – וכמו ואן דאם בימיו הטובים, הוא אפילו נלחם נגד עצמו.

בשלושים שנים שעברו מאז הסרט הראשון בסדרה, הזכויות על המותג עברו תחת הרבה אולפנים לפני שהפרויקט הנוכחי (שאף קיבל את אישורו האמנותי של ג'יימס קמרון) יצא לדרך. קמרון, שעסוק בעיקר ביצירת ההמשכים (כן, ברבים) ל"אוואטר" לא היה מעורב בעשיה, אבל בסך הכול יכול להיות מרוצה מהעבודה שעשה אלן טיילור ("תור: העולם האפל" ופרקים במיטב סדרות הטלוויזיה ב-20 שנה האחרונות). אמנם הסרט לא מחדש ולא פורץ דרך כמו שני הראשונים בכל הנוגע לטכנולוגיה ואפקטים, אבל הוא כן משכלל את העולם שקמרון בנה ובעיקר לא מנסה להרשים את הצופים לשם ההרשמה רק כי הסרט הקודם עשה כבר משהו גדול לפני. לא תראו כאן דברים מופרכים (מדי) כמו רובוט קטן שנזרק מרובוט ענק בזמן נסיעה. המקסימום זה ארני קופץ ממסוק מעופף למסוק מעופף ומפוצץ אותו. אל"ף-בי"ת של סרטי אקשן.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


  • iPad
  • iPhone
  • Android
  • קחו את המגזין של אידיבי איתכם לכל מקום - השתמשו באפליקציות שלנו.
חברים שיתפו
כרטיסים לסרטים

זמני הקרנת סרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

קולנועים מבוקשים: סינמה סיטי, יס פלנט קניון איילון, גלובוס מקס קריון, יס פלנט לב המפרץ