מגזין סרטים

26 במאי 2016 בשעה 1:00, מאת

הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2016: "מוות בבאר שבע" הסרט הטוב ביותר

"מוות בבאר שבע".

"מוות בבאר שבע".

הוכרזו זוכי פרסי פסטיבל דוקאביב לסרטי תעודה 2016 (ה-18 במספר), ובראשם קטף סרט "מוות בבאר שבע" של טלי שמש ואסף סודרי את פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר. בעזרת תיעודי מצלמות האבטחה בתחנה המרכזית של באר שבע, מציג הסרט את חדירת מחבל לתחנה שבמהלכה נרצחו חייל גולני (על ידי המחבל) ואזרח אריתראי (על ידי הציבור) שנחשד בטעות כמחבל.

חבר השופטים בתחרות הישראלית מנה את הבמאית עלמה הראל, הבמאי דרור מורה, ראש מגמה בבית הספר לאמנויות בתל אביב דוד עדיקא, אדריק ואן ניואנהאוזן מפסטיבל IDFA ומייגן מונסור מפסטיבל אמבולנטה במקסיקו. הם נימקו את בחירתם: "הפרס ניתן על הדרך הנשגבת בה הסרט משתמש בצילומי אבטחה אפאתים כדי ליצר מראה קולנועית חדה של החברה הישראלית המוצפת במסרים של הסתה וגזענות בימים של פחד. אנו מקוות ומקווים שהסרט ישלח קריאת בכי מפכחת, אשר תעזור להנציח את הלינץ' של אבטום זרהום בזיכרון הקולקטיבי הישראלי." גובה הפרס הוא 70 אלף ש"ח.

רשימת הזוכים המלאה בפרסי פסטיבל דוקאביב 2016:

התחרות הישראלית

הסרט הישראלי הטוב ביותר
"מוות בבאר שבע", טלי שמש ואסף סודרי

הסרט הישראלי הטוב ביותר – ציון לשבח
"אמא ילדה", יעל קיפר, רונן זרצקי

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

24 במאי 2016 בשעה 8:00, מאת

פסטיבל סרטי הסטודנטים תל אביב 2016: במאי "פיינאפל אקספרס" גורדון גרין ו"הארטיסט" מישל הזנוויצוס יגיעו לישראל

"מנגלהורן". אל פאצ'ינו, דיויד גורדון גרין.

הבמאי דיויד גורדון גרין יחד עם כוכב סרטו "מנגלהורן", אל פאצ'ינו.

הבמאי האמריקאי דיויד גורדון גרין ("מנגלהורן", "פיינאפל אקספרס") והבמאי הצרפתי מישל הזנוויצוס ("הארטיסט") יתארחו בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב 2016 (ה-30 במספר). שני הבמאים יעבירו כיתות אמן בפסטיבל, ולצידם יגיעו גם המפיק רוברט לנטוס ("אני זוכר", "הסיפור על פי ברני"), עורכת הסרטים מוניקה ווילי ("סרט לבן"), עורכת הסרטים קלייר את'רטון ("השבויה"), הבמאי הפורטוגזי ז'ואו פדרו רודריגז ("למות כמו גבר"), הבמאי האוסטרי גוץ שפילמן ("נקמה") והבמאי קלארק מונרו ("Evolution of a Criminal").

גורדון גרין גם ישפוט בתחרות הסרט העצמאי הקצר (יו"ר), יחד עם השחקנית הישראלית טלי שרון והבמאית-שחקנית הישראלית הגר בן-אשר. בתחרות הישראלית ישפטו הבמאי ניר ברגמן (יו"ר), גוץ שפילמן האוסטרי, הבמאית רונית ויס-ברקוביץ', המפיקה איילת קייט ומנהלת מסגרת הקצרים של פסטיבל מונפלייה בצרפת מישל דריגז.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב יתקיים השנה בין ה-9 ל-16 ביוני בסינמטק תל אביב, ובאוטובוס הסרטים שיתור את הארץ כבר מה-2 ביוני ויקרין סרטים ישראלים.

23 במאי 2016 בשעה 8:30, מאת

"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" חצה את רף מיליארד הדולרים

"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים". כריס אוואנס, סקרלט ג'והנסון.

"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים". כריס אוואנס, סקרלט ג'והנסון.

"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הוא הסרט הראשון בשנת 2016 והסרט ה-26 בהיסטוריה לחצות את רף ההכנסות של מיליארד דולרים בקופות מסביב לעולם. הסרט הגיע בתוך 24 ימים ל-1.0535 מיליארד שמיקמו אותו בטבלת ההכנסות מהעולם מעל "שודדי הקאריבים 4: זרמים זרים" (1.0457 מ"ד), "פארק היורה" הראשון (1.0292 מ"ד, בזכות הפצה מחדש) ו"ההוביט – חלק 1: מסע בלתי צפוי" (1.021 מ"ד).

עם 26 סרטים ומחירים גבוהים של תלת מימד ו-IMAX שתורמים קיצונית ל"קבלה", מועדון המיליארד כבר לא נחשב (או רחוק מהישג יד) כמו פעם. אשתקד נכנסו חמישה סרטים לטבלה העדין-מכובדת: "המיניונים" (1.159 מ"ד) , "הנוקמים 2: עידן אולטרון" (1.405 מ"ד), "מהיר ועצבני 7" (1.516 מ"ד), "עולם היורה" (1.670 מ"ד) ו"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (2.066 מ"ד).

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

22 במאי 2016 בשעה 8:00, מאת רותם יפעת

"אקס-מן: אפוקליפסה" – ביקורת #2

"אקס-מן: אפוקליפסה".

"אקס-מן: אפוקליפסה".

כביכול, יש חלוקה בעולם הקומיקס בין "מארוול" ל"די-סי". אבל זוהי חלוקה כלכלית – על פי בית ההוצאה/אולפן קולנועי שמפיק את חוברות הקומיקס/סרטים. מעבר לחלוקה השטחית הזו, יש חלוקה יותר מעניינת, והיא מתייחסת לנושאים בהם הקומיקס מתעסק. "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" די הבהיר מהו אחד הנושאים המרכזיים שמניע את העולמות הללו: שאלה של כוח, אחריות ומוסר.

אצל ה"אקס מן" השאלה תמיד הייתה אחרת. כמובן שגם אצלם עולה שאלה של השימוש בכוח, אבל היא נדמית כשאלה משנית לצד שאלת השייכות החברתית. והדבר אינו שונה בסרט השישי בסדרה (הספירה אינה כוללת את סרטי וולברין שגם פחות מתעסק בשאלה הזו) "אקס-מן: אפוקליפסה". ומאחר ואני (כמו רבים מבני האדם שהם לא ביבי) פחות נתקל בשאלות של מה לעשות עם עודף כוח ויותר יותר במצבים של חוסר שייכות והרגשת אחרות אני הרבה יותר קשור אליהם. וכך למרות ש"אפוקוליפסה" מרגיש מעט ממוחזר ולא שלם – הוא עדיין ראוי ומוצלח.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 1:00, מאת

"אנה" הישראלי זכה בסינפודסיון של פסטיבל קאן 2016; פרס גם ל"שבוע ויום" הישראלי

"אנה". יבגניה דודינה.

"אנה". יבגניה דודינה.

סרט הסטודנטים הישראלי "אנה" של אור סיני מבית ספר לקולנוע ולטלויזיה סם שפיגל, זכה בפרס הראשון של תחרות הסינפודסיון בפסטיבל קאן 2016 (ה-69 במספר) בצרפת. בסרט מככבת יבגניה דודינה, שסרט נוסף בו היא מופיעה, "שבוע ויום" של אסף פולונסקי, קטף פרס הפצה בצרפת במסגרת 'שבוע המבקרים'.

בסרט "אנה", דודינה מגלמת את אנה, הנשארת לראשונה לבדה, בלי בנה. היא יוצאת למסע קטן בעיירה בה היא חיה, בחיפוש אחר גבר שיעניק לה מגע – גם אם רק לרגע אחד קצר. עוד מופיעים גם מיקי לאון, אלון דהן ודניאל ברוסובני.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

20 במאי 2016 בשעה 9:30, מאת גל בין

"אקס-מן: אפוקליפסה" – ביקורת #1

"אקס-מן: אפוקליפסה". אוסקר אייזק, ג'ניפר לורנס.

"אקס-מן: אפוקליפסה". אוסקר אייזק, ג'ניפר לורנס.

"אקס-מן: אפוקליפסה" הוא עוד סרט אקס-מן סטנדרטי – יש  בו את אותם יתרונות ואת אותם חסרונות כמו בשבעת הסרטים שקדמו לו. על כן, אם אהבתם את הסרטים הקודמים בסדרה (בדגש על "אקס-מן: העתיד שהיה") הוא מיועד בשבילכם. אך לטעמי, ההישג הגדול ביותר של הסרט הוא הקמת דור ההמשך לחבורה המופלאה והבטחת המשך הקיום של הפרנצ'ייז.

את הסרט ביים בריאן סינגר, הזכור לטוב מ"החשוד המיידי" ומשני סרטי האקס-מן הראשונים. מצד שני, בהמשך סינגר גם ביים את "סופרמן חוזר", ואת סרט האקס-מן הקודם בסדרה ("אקס-מן: העתיד שהיה") שלא זכו לאותן ביקורות חיוביות כמו סרטיו המוקדמים. במקרה הזה, סינגר ממשיך בקו המאפיין את סרטיו האחרונים, ולא מביא למסך שום דבר חדש או מעניין מבחינה קולנועית.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

19 במאי 2016 בשעה 19:00, מאת

"מפלצת הכסף" – ביקורת

"מפלצת הכסף". ג'ורג' קלוני.

"מפלצת הכסף". ג'ורג' קלוני.

"מפלצת הכסף" הוא סרט מותח עם תסריט מהודק. הסרט כל הזמן מתקדם, מתפתח ומעניין, ומצליח לעסוק במצב העולם והכלכלה עם מינון נכון של הומור.

"מפלצת הכסף" הוא שמה של תכנית טלוויזיה כלכלית יומית בשידור חי שבמהלכה פורץ לאולפן אדם חמוש ומשתלט על השידור. לי גייטס (ג'ורג' קלוני) הוא המנחה תחת סכנה ופאטי (ג'וליה רוברטס) היא במאית התכנית שמלווה את לי באמצעות האוזנייה שבאוזנו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

בשעה 17:30, מאת

קטע בלעדי מהסרט הישראלי "ניצחון הזמן" שיוקרן בפינת הקצרים של פסטיבל קאן 2016

הסרט הישראלי הקצר "ניצחון הזמן" של איתי כהן, שיוקרן בפינת הסרטים הקצרים של פסטיבל קאן 2016 (ה-69 במספר) בצרפת, התחדש בקטע וידאו בלעדי לאידיבי! הסרט מספר על שלושה צעירים שמתמודדים, כל אחד בדרכו שלו, עם מכונת זמן שמאפשר לחיות חיים ללא חרטות. האחד הוא אנליסט (רועי ברודו) הבוחן את גבולות החוקים שהציבו מפעילי המכונה ונתקל בתוכנית זדונית שמאלצת אותו לשלם מחיר כבד. השניה היא מדענית (שי מרגלית) שבודקת את עתידה המשותף עם בן זוגה. והשלישי, אותו בן זוג של המדענית (מתן בכר), מקבל משימה למחוק את קיומו מהעתיד של המדענית.

צפו בקטע הבלעדי לאידיבי:

 

14 במאי 2016 בשעה 9:30, מאת

לא רק "מכסחות השדים": ג'ניפר לורנס בתור בראד פיט בעיבוד נשי של "אושן 11"

"משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק 2". ג'ניפר לורנס.

ג'ניפר לורנס מתוך "משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק 2".

ג'ניפר לורנס תתאחד שנית עם במאי "משחקי הרעב", גארי רוס, ותגלם דמות מקבילה לבראד פיט בעיבוד ל"אושן 11" שיתמקד בנשים. את הדמות המקבילה לג'ורג' קלוני תגלם סנדרה בולוק.

הפרויקט נוצר כבר לפני זמן מה, כשהחדשות על הצטרפותה של בולוק לצוות עלו כבר לפני למעלה מחצי שנה. הוא יוזמה של קלוני יחד עם במאי "אושן 11", סטיבן סודרברג. גארי רוס מבקש את הצטרפותה של לורנס לצוות, ואם אכן יצא הדבר לפועל (בזכות חוזה עבודה מסודר שטרם נחתם) אזי סביר להניח שהשחקנית המצליחה והפופולרית תזניק את הפרויקט קדימה. באולפנים גם ודאי ימתינו לראות האם העיבוד הנשי "מכסחות השדים" יצליח לשבור קופות באופן ראוי, ביחוד אחרי שהטריילרים לסרט גררו שטף של 'ממים' שהוריד ציפיות ממנו.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

13 במאי 2016 בשעה 7:55, מאת

הקטר של מארוול נבלם בידי רשת ABC של דיסני עצמה: "הסוכנת קרטר" וסדרה נוספת בוטלו

"הסוכנת קרטר". היילי אטוול.

"הסוכנת קרטר". היילי אטוול.

רשת הטלויזיה האמריקאית ABC, גם היא בבעלות דיסני, ביטלה את סדרת הפעולה התקופתית "הסוכנת קרטר" אחרי שתי עונות, וביטלה את התוכנית ליצור ספין-אוף ל"סוכני שילד" בשם "המבוקשים ביותר של מארוול" (Marvel's Most Wanted). הקטר הדוהר של מארוול, שנראתה עד כה די בלתי מנוצחת עם יכולת להצליח אפילו עם תכנים אווילים כמו "אנטמן", לפתע נבלם, על אף שהכתובת היתה על הקיר.

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

8 במאי 2016 בשעה 12:00, מאת

הוכרזו המועמדים לפרסי הטלויזיה הישראלית 2015: "שטיסל" ו"פאודה" מובילות

"פאודה". ליאור רז.

"פאודה". ליאור רז.

הוכרזו המועמדים לפרסי הטלויזיה הישראלית 2015 (ה-13 במספר) של האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, ומבינהם שתי סדרות הדגל של yes "שטיסל" ו"פאודה" מובילות עם 14 ו-13 מועמדויות בהתאמה. השחקנים אודי כגן ויובל סמו מועמדים פעמיים לפרסי שחקנים – פעם בקטגוריה הקומית ("החדש של עמרי גורדון" ו"השוטר הטוב" בהתאמה) ופעם בקטגורית הילדים ("אלישע" עבור שניהם). פרס מפעל חיים ינתן למפיקה טמירה ירדני ("הקומדי סטור", "שמש", "כוכב נולד").

פרסי האקדמיה לטלויזיה התקיימו עד כה בעיקר בזכות דמי השתתפות של גופי הענף בתחרות. הפרסים לטלויזיה לא הצליחו לתפוס את היוקרה היחסית של פרסי אופיר לקולנוע, וכך קורה שטקס הענקת הפרסים לא משודר בטלויזיה, ובאופן כללי הוא לא מענין יותר מדי מעבר לפרסומות שגופי השידור לפעמים יוצרים כדי להתהדר בפועלם (מסוג 'תודה לאקדמיה על 10 פרסים לתוכנית כלשהי ששידרנו'). בדרך כלל התחרות מתקיימת סביב ינואר-פברואר, אבל השנה ככל הנראה נשבר שיא כשהמועמדים הסופיים מתפרסמים רק במאי! הסיבה לכך היא ניתוקה (המוצדק) של האקדמיה משלשלאות שיתוף הפעולה עם גופי השידור והחלטה על דעת עצמה לאילו קטגוריות תיכנסנה התוכניות המשתתפות בתחרות (ששודרו בין נובמבר 2014 לדצמבר 2015). הצעד נעשה בעקבות המאבק בערוץ 10 שהתלונן על סיווג "בייבי בום" בתור 'דוקו-ריאלטי' ולא סדרת דוקו רגילה. בעקבות כך, הופסקו דמי ההשתתפות בתחרות ובמקום הפרסים מובאים באמצעות חסויות (כמו פרסי אופיר).

רשימת המועמדים לפרסי האקדמיה בתחום היצירה הטלויזיונית לשנת 2015:

סדרת דרמה
"בתולות"
"התסריטאי"
"פאודה"
"שטיסל" / עונה 2

סדרה קומית
"בנות הזהב" / עונה 4
"החדש של עמרי גורדון"
"השוטר הטוב"
"להרוג את הסבתא"

לחצו לקריאת הפוסט המלא »

7 במאי 2016 בשעה 9:10, מאת

"באטמן נגד סופרמן" מצליח בקופות הרבה יותר מאשר מיחסים לו

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".

האם באמת ההשקה של היקום הקולנועי של די-סי נכשלה? הסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שבונה את היקום המתחרה לזה של מארוול, גרף עד כה כ-864 מיליון דולרים מסביב לעולם. הסכום הזה ממקם אותו כסרט הקומיקס השביעי הכי מצליח בהיסטוריה (ללא חישובי אינפלציה) – יותר מ"ספיידר-מן" (821.7 מ"ד) ו"ספיידר-מן 2" (783.8 מ"ד) המקוריים ומ"שומרי הגלקסיה" (773.3 מ"ד) שהיה חביב המבקרים. אם היה ספק, זה גם כמעט 200 מיליון דולרים יותר מ"סופרמן: איש הפלדה" (668 מ"ד). אנליסטים מצפים ש"באטמן נגד סופרמן" יסיים את הריצה שלו באקרנים עם כ-875 מיליון דולרים – שלא יספיקו כדי לשנות את המיקום בטבלת הקומיקסים-בכל-הזמנים, ולעקוף את "ספיידר-מן 3" (890 מ"ד).

אבל ההצלחה המשמעותית הזו של "באטמן נגד סופרמן" לא משפיעה על דעת התעשיה עליו. בתשובה לשאלה הראשונית: ההשקה של היקום הקולנועי של די-סי נחשבת בלתי מוצלחת, בטח ביחס למה שמתנהל ביקום המתחרה של מארוול. עד כדי כך, ש"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים" מבית מארוול נחשב להצלחה מופלאה, משפתח עם 200.4 מיליון דולרים ללא צפון אמריקה, על אף שזה פחות מאנסמבל גיבורי המארוול הקודם "הנוקמים 2" (201.2 מ"ד) והרבה פחות מ-256.5 מיליון הדולרים ש"באטמן נגד סופרמן" גרף ללא צפון אמריקה בסוף השבוע הבכורה שלו. "ב-נ-ס" הוא גם הסרט החמישי הכי רווחי של די-סי בהיסטוריה (כולל חישובי אינפלציה!) אחרי "עלייתו של האביר האפל", "האביר האפל", "באטמן" ו"באטמן חוזר". זו חייבת להיחשב התחלה טובה, לא?

לחצו לקריאת הפוסט המלא »


כרטיסים לסרטים

לרשימת זמני ההקרנה בקולנוע קרוב אליכם בחרו עיר:

סינמה סיטי, יס פלאנט, קולנוע לב, רב חן, גלובוס מקס, סינמטק תל אביב