הוכרזו הסרטים בפסטיבל אייקון TLV 2012: בנו של קרוננברג ינעל

"רובוט ופרנק". פרנק לנג'לה.

"רובוט ופרנק" יפתח את פסטיבל אייקון TLV 2012. בתמונה: פרנק לנג'לה.

הוכרזו הסרטים שיוקרנו בפסטיבל הבינלאומי למדע בדיוני ולפנטסיה אייקון TLV 2012 (ה-16 במספר), ובינהם סרט הביכורים "רובוט & פרנק" של ג'ק שרייר שיפתח את הפסטיבל, וסרט הביכורים "אנטי-ויראלי" של ברנדון קרוננברג (בנו של דיויד קרוננברג, אשר גם יגיע לפסטיבל) שינעל אותו. יחד קרוננברג הבן, יתארחו בפסטיבל גם הבמאי קולין טרובורואו שיציג את סרטו "על אחריותכם בלבד" (Safety Not Guaranteed), וזאל באטמנגלי עם "שמע את קולי" (Sound of My Voice), חואן מרטינז מורנו (במאי Game of Werewolves) ובנדיק הגן סטרונסטד (מפיק הסרט הנורווגי Thale).

פסטיבל אייקון TLV יתקיים גם השנה במהלך חג סוכות, בין ה-1 ועד ה-8 באוקטובר.

רשימת הסרטים בפסטיבל אייקון TLV 2012:

"רובוט & פרנק", ג'ק שרייר, ארה"ב – (סרט פתיחה) קשר מיוחד בין רובוט לפורץ מזדקן המעניק מבט מעניין על ההסתגלות של ישן לעולם של החדש.
"אנטי-ויראלי", ברנדון קרוננברג, קנדה-ארה"ב – (סרט נעילה) הישר מתחרות 'מבט אחר' של פסטיבל קאן השנה, הסרט מתרחש בעתיד הקרוב, בו מעריצי הסלבז מבקשים לחלות במחלות של יקיריהם המפורסמים.
"פארנורמן", סם פל, ארה"ב – נער קצת שונה, ועקב כך לא מאוד מקובל חברתית, יכול לראות ולדבר עם המתים.
"על אחריותכם בלבד" (Safety Not Guaranteed), קולין טרבורו, ארה"ב – שלושה עיתונאים יוצאים לחקור את פישרה של מודעה שפורסמה בעיתון הקוראת לאנשים ליצור קשר בנוגע למסע בזמן.
"הזאבים מארגה" (Lobos de Arga), חואן מרטינז מורנו, ספרד – הנצר האחרון למשפחת מורינו, שבניה מקוללים להפוך לאנשי זאב, חוזר לאחר שנים לכפר בו גדל בציפיה לקבל פרס ספרותי, אך לבני הכפר תוכניות אחרות.
"שמע את קולי (Sound of My Voice), זל בטמנגלי, ארה"ב – עיתונאי וחברתו יוצאים לחקור את מנהגיה המסתוריים של כת בלוס אנג'לס, אשר מנהיגתה היפהפייה טוענת כי היא מהעתיד והיא כאן בכדי להדריך את הנבחרים כיצד לשרוד לאחר החורבן הגדול.
"פחד מופלא מ…הכל" (A Fantastic Fear of Everything), כריס הופוול וכריספיאן מילס, אנגליה – סופר ילדים (סיימון פג) בוחר לכתוב ספר מתח ומתחיל לחקור את עלילותיהם של רוצחים סדרתיים בתקופה הוויקטוריאנית.
"רובי ספארקס" (Ruby Sparks), ג'ונתן דייטון וואלרי פריס, ארה"ב – סופר צעיר בעל אופי נוסטלגי, כותב את ספרו החדש וגיבורת הספר, נערת חלומותיו, מתעוררת לחיים.
"ה-22 במאי" (22nd of May), קואן מורטייה, בלגיה והולנד – שומר בכניסה לקניון מאבד את העשתונות כשמבוצע פיגוע התאבדות במקום, ובורח. כשהוא מתאושש וחוזר לכיוון מקום הפיגוע, הוא פוגש בדרכו את רוחותיהם של הנפגעים שדורשים לדעת מדוע קרה מה שקרה.
"יתומי אפולו – לזכר ניל ארמסטרונג" (Orphans of Apollo), מייקל פורטר, ארה"ב – סרט תיעודי המספר את סיפורם האמיתי של קבוצת יזמים אשר גדלו סביב מרקע הטלוויזיה עת הנחיתה על הירח, שכנעו את עצמם כי עתידם בחלל וחשו "מיותמים" כשממשל ניקסון הפסיק את תוכנית "אפולו".
"המפענח" (Codebreaker), קלייר ביוון, אנגליה – סיפור חייו של המתמטיקאי ומייסד מדעי המחשב טורינג, דרך שחזורים של שיחותיו עם הפסיכיאטר שלו, ברגעיו האינטימיים ביותר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?