הוכרזו מועמדי קרן פרלוב 2016: סרטים על מגדל העמק, בית כנסת תל אביב, ובננה ישראלית מעבר לגבול

"היפה בנשים".

"היפה בנשים".

הוכרזו מועמדי תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה 2016 (ה-13 במספר), שנבחרו מבין כמאה הצעות שנשלחו מ-17 בתי ספר גבוהים לקולנוע ואמנות. חבר השופטים שיבחר בזוכה במענק ששוויו 40 אלף ש"ח, מונה את הבמאי תום שובל, העיתונאית רוית הכט, פיני שץ מקרן רבינוביץ' לאמנויות, עדי גרתי משידורי קשת, והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

ההכרזה על הזוכה בתחרות תתקיים ב-15 בפברואר, בסינמטק תל אביב. עוד במסגרת ההכרזה יוקרן זוכה השנה שעברה, "היפה בנשים" של מיה צרפתי מאוניברסיטת תל אביב.

מועמדי תחרות קרן פרלוב 2016:

Tower of the Valley של אופיר פרץ מהחוג לקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת תל אביב.
חמישים שנה לאחר שנעשה סרט פרסומת על מגדל העמק, המספר על הקמתה של עיירת פיתוח חדשה בישראל, יוצא הבמאי למסע קולנועי חזרה להיסטוריה כפי שהוא מכיר אותה, זו שסבתא שלו מספרת לו כל שבוע.

"יום נפלא לעלי הבננה" של יבין רובינשטיין ממכללת מנשר לאמנות בת"א
מסעה של הבננה הישראלית מגבול לבנון לליבה של עזה וערי הגדה. מסע מורכב שעובר המון שלבים בדרך וחושף את מציאות האבסורד ההישראלית-פלסטינית.

"חיים של אמא" של ליהי סבג מבית הספר מעלה בירושלים
מיכל, ילדת רווחה לשעבר וכעת אם חד-הורית שנכנסה להריון לא מתוכנן, מחליטה לגדל את ילדתה, קרן-אור, לבדה. היא יוצאת במסע אחר עצמאותה תוך התנתקות מכל מה שהכירה בעבר.

"לידו" של אורי שמאלי מבית ספר סם שפיגל בירושלים
מסעדה שנבנתה על קו המים של ים המלח לפני שנים, עומדת היום נטושה בלב השממה היבשה. זכרונותיהם של רוני כרמל וזוהייר עמד, כל אחד מתקופתו, מציירים מקום ששרד מלחמות וכיבושים אך לבסוף נכנע לאיתני הטבע.

"הקונכיה" של אפרת גולדנברג ממכללת פרוג בבני ברק
סיפורו של בית הכנסת 'היכל יהודה' במרכז תל אביב, הידוע כ'קונכיה' – מיום הקמתו בשנות ה-1970, שם זכה לקהל מתפללים גדול, ועד היום, בו הוא עומד כמעט ריק ממתפללים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?