שני ישראלים מועמדים לאוסקר לסטודנטים 2009

יבגניה דודינה וטוני ברמן. מתוך פנחס. צילום: שחר גונן

יבגניה דודינה וטוני ברמן. מתוך "פנחס". צילום: שחר גונן

שני ישראלים יתחרו השנה על פרס האוסקר לסטודנטים, והם פיני טבגר עם "פנחס", ותומר אשד עם "הטבע המופלא שלנו" (ש.ל.ר, Our Wonderful Nature). עבור אוניברסיטת תל אביב ששלחה את טבגר וסרטו, זוהי המועמדות השלישית בתוך ארבע השנים האחרונות: ב-2005 היה מועמד הסרט "לילה אפל" של ליאוניד פרודובסקי וב-2007 היה מועמד הסרט "דרכים" של ליאור גלר.

"פנחס" הוא סרט הגמר של השחקן טבגר ("אדמה משוגעת") מהאוניברסיטה, והוא מספר על ילד בן 9, עולה חדש מרוסיה, המוצא את החום והמשפחתיות החסרים לו בביתו – בקרב משפחת שכנים דתיה. בסרט מככבים יבגניה דודינה, יונתן רוזן ומיכאל כורש.

"הטבע המופלא שלנו" הוא סרט הגמר של אשד (ישראלי יורד) באקדמיה HFF Potsdam-Babelsberg לקולנוע וטלויזיה שבגרמניה. באמצעות אנימציה ממוחשבת, חוקר הסרט את מנהגי החיזור של חדף המים.

טקס פרס האוסקר לסטודנטים יערך ביום שבת ה-13.6, בתיאטרון האקדמיה "סמואל גולדווין", בלוס אנג'לס. שלושת הסרטים האחרים שמתמודדים על הפרס הם "הסיפור המופלא של סבתי אוליב" (ש.ל.ר, The Incredible Story of My Great Grandmother Olive) של אלברטו רודריגז מאנגליה, "עימות פנים אל פנים" (ש.ל.ר, Face-to-Face Confrontation) של איגור חומסקי מרוסיה, ו"אלקלנד" (ש.ל.ר, Elkland) של פר הנפרוד משוודיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?