קופות: "סופר מריו" נשאר חזק, "מגרש השדים" ו"רנפילד" סבירים, ו"בו מפחד" הכי טוב בממוצע לקולנוע השנה

"האחים סופר מריו: הסרט".

"האחים סופר מריו: הסרט".

שבוע אחרי חג הפסחא בנצרות, הרבה סרטים בולטים פוקדים את בתי הקולנוע בצפון אמריקה, ולכן בהינתן התחרות, ההכנסות של מרבית הסרטים היו בהחלט סבירות עד מרשימות. הבולטים הם סרט האנימציה "האחים סופר מריו: הסרט" שירד בכ-40.6 אחוזים בלבד בהכנסות בהשוואה לשבוע שעבר, מה שהשאיר לו סכום ענק לגרוף גם הפעם; וסרט האימה "בו מפחד" שהוקרן ב-4 בתי קולנוע בלבד אבל הכניס בכל אחד מהם סכום שיא בממוצע לשנת 2023.

נתחיל עם "האחים סופר מריו: הסרט" שכאמור ירד בכ-40.6 אחוזים בהכנסות, מה שאומר תוספת של 87 מיליון דולרים בקרב 4,371 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 347.8 מיליון דולרים. לזה מצטרפים עוד 94.1 מיליון דולרים משאר העולם, שמגלמים ירידה של רק 28 אחוזים מהשבוע שעבר והצטברו ל-330 מיליון דולרים. בסך הכל מסביב לעולם גרף הסרט כבר 678 מיליון דולרים. הדרך למיליארד דולרים סלולה, ובהקדם. אגב, "סופר מריו" התברג לצמרת טבלאות שוברי הקופות ב-26 ארצות ושווקים מלבד ארה"ב (מתוך 71 בהם הוא מוקרן), בינהן ישראל, בריטניה, אירלנד, אוסטרליה, גרמניה, הולנד, ומקסיקו.

"מגרש השדים בשירות האפיפיור". ראסל קרואו.

"מגרש השדים בשירות האפיפיור". ראסל קרואו.

מול "האחים סופר מריו: הסרט", מעטים הם הסרטים שבחרו להתמודד, ולכן המשך הרשימה מורכב בעיקר מסרטים למבוגרים (הגבלת צפיה R). ראשון הוא סרט האימה "מגרש השדים בשירות האפיפיור" עם ראסל קרואו, שהכניס בבכורה 9.2 מיליון דולרים בקרב 3,178 בתי קולנוע בצפון אמריקה, לפי הערכות. חלק מהאנליסטים הציבו לו יעדים טיפה יותר גבוהים, אבל קשה להגיד שזו אכזבה עבור הז'אנר. הסרט גם עלה רק 18 מיליון דולרים, אז יהיה לו קל להחזיר את ההשקעה בו. מנגד, סרט האימה-קומדיה-שחורה "רנפילד" עם ניקולס קייג' הכניס בבכורה 7.8 מיליון דולרים בקרב 3,375 בתי קולנוע. גם עבור הז'אנר הזה קשה להגיד שמדובר בכישלון, אלא שבו בחרו להשקיע 65 מיליון דולרים (!) ואת זה כבר קשה מאד להחזיר עם בכורה כזו.

בין "מגרש השדים" ל"רנפילד" ניצב "ג'ון וויק 4" עם תוספת של 7.9 מיליון דולרים בקרב 3,033 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 160.1 מיליון דולרים. בשאר העולם הוסיף הסרט 18.6 מיליון דולרים מ-76 ארצות ושווקים, שהצטברו ל-189.6 מיליון דולרים, ובסך הכל מסביב לעולם גרף הסרט כבר 349.7 מיליון דולרים.

"בו מפחד". חואקין פיניקס.

"בו מפחד". חואקין פיניקס. צילום: Takashi Seida.

את החמישיה העליונה חותם סרט הדרמה "אייר" עם תוספת של 7.7 מיליון דולרים בקרב 3,507 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 33.3 מיליון דולרים. קומדית הפשע "אמא מאפיה" (ש.ל.ר, Mafia Mamma) עם טוני קולט התברגה למקום השביעי עם בכורה של 2 מיליון דולרים בקרב 2,002 בתי קולנוע. וסרט האימה עם נגיעות הקומדיה "בו מפחד" עם חואקין פיניקס הכניס בבכורה 320,396 דולרים בקרב 4 בתי קולנוע בלוס אנג'לס ובניו יורק. בממוצע זה 80,099 דולר לבית קולנוע, שזה מספיק כדי להפוך לבכורה עם ממוצע ההכנסה הגבוה ביותר לבית קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?