בכורת "ספיידרמן: מימד העכביש" שברה שיא אנימציה חודשי; "ערי טרף" עשוי להפסיד 100 מ"ד

"ספיידרמן: מימד העכביש".

"ספיידרמן: מימד העכביש".

שלוש בכורות בהפצה רחבה הגיעו לבתי הקולנוע בצפון אמריקה, ועוד סרט אחד שחזר אליהם, ובראש כולם ניצב סרט האנימציה הקומיקסי "ספיידרמן: מימד העכביש" שהכניס בבכורה 35.4 מיליון דולרים בקרב 3,813 בתי קולנוע, על פי הערכות. זה הספיק כדי לעקוף את השיא בן 35.2 מיליון הדולרים שקיבע "לשיר" לפני שנתיים בתור בכורת סרט האנימציה הגבוהה ביותר לחודש דצמבר. מחוץ לצפון אמריקה הכניס הסרט 21 מיליון דולרים מ-15 ארצות כולל ישראל, דרום קוריאה ואנגליה, ובשבוע הבא צפויות להצטרף סין ויפן.

דרמת הפשע "הפרד" של קלינט איסטווד הכניסה בבכורה 17.2 מיליון דולרים מכובדים מאד, על פי הערכות, בקרב 2,588 בתי קולנוע. עוד מענין בהקשר זה הוא כמות הצופים מעל גיל 25 לה זכה הסרט: 88 אחוזים מהם היו בגיל זה.

שלישי אחריו ניצב "הגרינץ'" עם ירידה זעומה של 23 אחוזים בהכנסות מהשבוע שעבר שגולמו ב-11.6 מיליון דולרים בקרב 3,759 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 239.3 מיליון דולרים. אחריו "ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2" ירד ב-41 אחוזים בהכנסותיו והוסיף 9.6 מיליון דולרים בקרב 3,575 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 154.5 מיליון דולרים.

חותם את החמישיה העליונה סרט המד"ב-פנטסיה "ערי טרף" שהכניס בבכורה 7.5 מיליון דולרים קטסטרופלים בקרב 3,103 בתי קולנוע. הסכום נוראי משום שההפקה עצמה עלתה 100 מיליון דולרים ואין סיכוי שתחזיר את עלויותיה בקופות הקולנוע עם בכורה כזו. מאחורי ההפקה עומד פיטר ג'קסון ("שר הטבעות" ו"ההוביט") אבל בלי כוכבים בולטים שמככבים בו, הסרט בעיקר אמור לפנות לנוער – והלה לא התעניין כנראה בעלילה הסבוכה ובאפקטים הויזואלים שהיו לג'קסון להציע. הבית של ג'קסון ב"שר הטבעות" וב"הוביט", אולפני וורנר, ויתרו (בחכמתם) על ההזדמנות להפיק את הסרט – וג'קסון הלך איתו לאולפני יוניברסל (כשאחראי ההפקה הם בפועל חברת 'מדיה רייטס קפיטל' – Media Rights Capital) שכישלונו של הסרט יעיב להם על ההצלחות של "הגרינץ'" ו"האלווין". אגב, מחוץ לצפון אמריקה הכניס הסרט 11.5 מיליון דולרים שהצטברו לכדי 34.8 מיליון בשבועיים בזכות בכורה מוקדמת בכמה ארצות. סין ויפן עוד לא הקרינו את הסרט.

עוד מענין להסתכל בטבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה הפעם הוא שובו של "דדפול 2" לבתי הקולנוע בצפון אמריקה, הפעם בגרסה המותרת לגיל 13 ומעלה (בניגוד לקודמת שהוגבלה ל-17 ומעלה). הגרסה המצונזרת זכתה לבכורה של 2.6 מיליון דולרים בקרב 1,566 בתי קולנוע. הסכום הזה מצטרף להכנסות הגרסה לגילים מבוגרים שכבר עומדות על 322.3 מיליון דולרים.

ומחוץ לצפון אמריקה מענין לשים לב כי "אקוומן" הכניס עד כה מעל 250 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?