קופות: בכורה מוצלחת יחסית ל"אקוומן" והצלחה גם ל"מרי פופינס חוזרת" ול"באמבלבי"

"אקוומן". ג'ייסון מומואה.

"אקוומן". ג'ייסון מומואה.

בהתאם לציפיות, סרט הקומיקס "אקוומן" הכניס בבכורתו 67.4 מיליון דולרים בצפון אמריקה, על פי הערכות, ואמנם זו הבכורה הנמוכה ביותר ליקום הקולנועי של DC – הסרט נהנה מביקורות חיוביות מאד מה שבצירוף הסכום הזה מבטיח לו ריצה ארוכה בהרבה מרוב הסרטים ביקום הזה (כנראה חוץ מ"וונדר וומן"), ובהתאמה אולי הכנסות גבוהות מהם. לשם השוואה, "וונדר וומן" הוקרן במשך 23 שבועות בבתי הקולנוע בצפון אמריקה (וכך הגיע ל-412.6 מ"ד), בעוד "יחידת המתאבדים" (325 מ"ד) ו"באטמן נגד סופרמן" (330 מ"ד) לא הגיעו ל-15 שבועות, ו"ליגת הצדק" (229 מ"ד) הסתפק בשבעה שבועות בלבד. מנגד, צריך לזכור ש"אקוומן" הוא גיבור הרבה פחות מעורר השראה מ"וונדר וומן" (אפילו המוצא המעורב והעור הלא-לבן של הכוכב), ובעל עדת מעריצים קטנה יותר מבעוד מועד מאשר סרטים עם באטמן או עם סופרמן. מחוץ לצפון אמריקה הסרט הוסיף עוד 91.3 מיליון דולרים לכדי 410.7 מיליון, מה שבסך הכל מסביב לעולם מביא אותו ל-482.8 מיליון (עוד 4.7 מיליון בזכות הקרנות מוקדמות בצפון אמריקה).

סרט המשפחה "מרי פופינס חוזרת" התמקם שני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע עם 23.5 מיליון דולרים בבכורתו, על פי הערכות, בקרב 4,090 בתי קולנוע. בצירוף הקרנות מוקדמות (חמישה ימי סופ"ש) הוא הגיע ל-32.3 מיליון דולרים. אחריו סרט הפעולה "באמבלבי" עם 21.65 מיליון דולרים בקרב 3,550 בתי קולנוע. שתי הבכורות מכובדות מאד, אבל דווקא "באמבלבי" זוהר לרעה כמי שודאי יסבול מהתחרות הגבוהה על הקהל – מול "אקוומן" ומול "ספיידרמן: מימד העכביש", שבעצמו הוסיף 16.5 מיליון דולרים מתוך 3,813 בתי קולנוע, ובסך הכל בשבועיים גרף 64.6 מיליון דולרים.

את החמישיה העליונה חותמת דרמת הפשע "הפרד" עם 9.5 מיליון דולרים בקרב 2,656 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 35 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?