"אוסלו" של HBO – טיזר טריילר: דבל'ה גליקמן, איציק כהן וסלים דאו בשיחות השלום של ישראל-אש"ף

"אוסלו".

"אוסלו". רות ווילסון.

סרט הדרמה "אוסלו" המתאר את אחורי הקלעים של סדרת ההסכמים בין ישראל לפלשתינים ומבוסס על המחזה באותו השם מאת זוכה פרס הטוני, ג'יי-טי רוג'רס, התחדש בטיזר טריילר עם כמה פרצופים ישראלים כולל של דבל'ה גליקמן. העלילה מספרת על שיחות השלום של 1993 בין נציגי מדינת ישראל לבין נציגי הארגון לשחרור פלשתין (אש"ף), בינהם תיווכו שרת החוץ של נורווגיה, מונה ג'ול (רות ווילסון, "חומריו האפלים", "הרומן") ובעלה הסוציולוג טרז'ה רוד-לרסן (אנדרו סקוט, "חומריו האפלים", "1917"). גליקמן מגלם בסרט את היועץ יאיר הירשפלד, ואפשר גם לראות בטיזר את איציק כהן בתור סגן שר החוץ יוסי ביילין, שהיה בפועל מאדריכלי ההסכמים, את ג'ף וילבוש ("המורדת") בתור מנכ"ל משרד החוץ אורי סביר ואת סלים דאו בתור שר האוצר הפלשתיני אחמד קריע.

המחזה של רוג'רס עלה ב'אוף-ברודוויי' בשנת 2016, ובשנה העוקבת עלה בברודוויי. הוא זכה בפרס הטוני למחזה הטוב ביותר, וזיכה את מייקל ארונוב ("האמריקאים") בטוני לשחקן הטוב ביותר. במאי התיאטרון ברטלט שר ("המלך ואני", "גבירתי הנאווה") עורך כאן את עבודת הביכורים שלו למסך הגדול (להוציא צילום הפקות תיאטרון), ובהחלט כל רוח התיאטרון הזו משוקפת היטב בטיזר.

"אוסלו" מיועד לעלות בערוץ HBO האמריקאי ובשירות הסטרימינג HBO Max החל ב-29 במאי, והוא צפוי לעלות במועד סמוך גם בישראל. לא ברור איך HBO מוכרים את הסרט לשוק הבינלאומי: בעבר, הפקות שהלכו ל-HBO Max, כמו "ליגת הצדק", הגיעו לישראל באיחור ולא במקביל לארה"ב, משום שלא נמכרו במסגרת ההסכמים הקבועים של yes, HOT וסלקום עם חברת-האם HBO ("ליגת הצדק" טרם עלה בסלקום אגב). עוד ישראלים שיופיעו בסרט הם ששון גבאי בתור שמעון פרס, שר החוץ בממשלת רבין שחתם על מזכר ההבנות הראשון בסדרת הסכמי אוסלו; רותם קינן בתור רון פונדק שהיה עוזרו של הירשפלד; ויגאל נאור בתור היועץ המשפטי יואל זינגר.

צפו בטיזר טריילר:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?