החלו צילומי הסרט "אוסלו" של שפילברג ו-HBO; רות ווילסון, ששון גבאי, דבל'ה גליקמן מככבים

"חומריו האפלים". רות ווילסון.

רות ווילסון מתוך "חומריו האפלים".

החלו צילומי סרט הדרמה "אוסלו" המבוסס על המחזה באותו השם מאת זוכה פרס הטוני, ג'יי-טי רוג'רס, ומתאר את מאחורי הקלעים של גיבוש סדרת ההסכמים הידועה בשם זה בין ישראל לפלשתינים. המצלמות החלו לצלם בפראג שבצ'כיה עם צוות שחקנים אמריקאי וישראלי, בינהם רות ווילסון ("חומריו האפלים", "גברת ווילסון", "הרומן"), ששון גבאי, דבל'ה גליקמן ואחרים (לא להתבלבל עם סדרת המתח הישראלית-נורווגית "מה שקרה באוסלו"). זוכה הטוני ברטלט שר יביים את הסרט, שמופק עבור HBO ו-HBO Max בידי סטיבן שפילברג וקריסטי מקוסקו-קריגר דרך 'דרים-וורקס', מארק פלאט ("לה לה לנד") ודיויד ליטבק כמפיקים ראשיים.

ההפקה נשמרה עד כה בסוד על אף שהצילומים החלו בפועל לפני כמה שבועות ואז הסתבכו כמעה בגלל ותוצאות חיוביות לבדיקות קורונה על הסט. העלילה כאמור מתארת את מאחורי הקלעים של המשא ומתן בין נציגי מדינת ישראל לבין נציגי הארגון לשחרור פלשתין (אש"ף). רות ווילסון תגלם את מונה ג'ול, שרת החוץ של נורווגיה שגישרה על המגעים; אנדרו סקוט ("חומריו האפלים", "1917" ) יגלם את בעלה, הסוציולוג הנורווגי; ששון גבאי יגלם את שמעון פרס, שר החוץ בממשלת רבין שחתם על מזכר ההבנות הראשון בסדרת הסכמי אוסלו; איציק כהן בתור סגן שר החוץ יוסי ביילין, שהיה בפועל מאדריכלי ההסכמים; דבל'ה גליקמן בתור היועץ יאיר הירשפלד; רותם קינן בתור רון פונדק שהיה עוזרו של הירשפלד; יגאל נאור בתור היועץ המשפטי יואל זינגר; ג'ף וילבוש ("המורדת") בתור מנכ"ל משרד החוץ אורי סביר; וסלים דאו יגלם את שר האוצר הפלשתיני אחמד קריע.

"הזיכרון שלי מלראות את 'אוסלו' על הבמה לראשונה עדין חי כל כך," אמרה המפיקה קריסטי מקוסקו-קריגר לדדליין. "הרגשתי אז מה שאני מרגישה עכשיו – זהו סיפור עוצמתי והכרחי לתקופתנו."

שיוכים: חדשות סרטים

[…] עם חברת-האם HBO ("ליגת הצדק" טרם עלה בסלקום אגב). עוד ישראלים שיופיעו בסרט הם ששון גבאי בתור שמעון פרס, שר החוץ […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?