ביקורת: כולם בסדר

רוברט דה נירו ודרו ברימור. מתוך כולם בסדר.

רוברט דה נירו ודרו ברימור. מתוך כולם בסדר.

דוק יפה ומרגש של עצבות נח על "כולם בסדר", סרט דרמה על פרנק (רוברט דה נירו), אלמן טרי היוצא לבקר את ילדיו ברחבי ארצות הברית. כמו "אודות שמידט", שהיה מבוסס בחופשיות על ספר מ-1996 על האלמן הטרי וורן שמידט (ג'ק ניקולסון) שעוזב את ביתו כדי לצאת למסע, שכולל ביקור אצל בתו, "כולם בסדר" מסתמך כל כולו על המשיכה והכישרון של השחקן הראשי. רוברט דה נירו מופיע בכל קטע, הסרט כולו דרך עיניו. זה אינו תפקיד טיפוסי לדה-נירו, אך הוא משחק נפלא (כצפוי), ונהדר לראות אותו שוב בדרמה אחרי שרשרת הקומדיות בעשור האחרון שהכתימה במשהו את הקריירה הארוכה שלו.

זהו סרטו השלישי של קירק ג'ונס הבריטי, אחרי "להעיר את נד" ו"נני מקפי", שגם כתב את התסריט המבוסס על סרטו האיטלקי של ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מ-1990 בכיכובו של מרצ'לו מאסטריוני. עברו שנים רבות מאז שראיתי את הסרט האיטלקי שאותו אני זוכר לטובה, במיוחד רגע יפה בתחנת רכבת שבו הכול קופאים סביב הדמות הראשית. גם בגרסה האמריקאית האב נוסע ברכבות ובאוטובוסים, מה שהיה מתאים יותר כשמדובר באיטליה.

רוברט דה נירו. מתוך כולם בסדר.

רוברט דה נירו. מתוך כולם בסדר.

אחרי שילדיו מבריזים ברגע האחרון מביקור אצלו, פרנק מחליט לצאת לביקור פתע אצל כל אחד מהם. כולם יחד מסתירים ממנו משהו, וכל אחד בנפרד מעמיד פנים שחייו אינם כפי שהם. השקרים שלהם דומים מאוד, וקשה להאמין שאשתו הסתירה ממנו חלק מהדברים הללו. המעברים הקצרים בין הביקורים סתמיים למדי, ולכל אורך הסרט יש ניסיונות קלים להומור שרק חלקם צולחים. את ילדיו של פרנק מגלמים קייט בקינסייל ("פרל הרבור", "בדיוק כשהתאהבנו") הבריטית, סם רוקוול ("אנשי המזימות", "פרוסט/ניקסון") ודרו ברימור. כולם בעלי מקצועות יצירתיים: פרסומאית, נגן תזמורת, רקדנית וצייר. לולא השחקנים, היה זה יכול להיות בקלות סרט של הולמרק שם גם היה מתאים יותר קטע הפתרון, שבו מתגלה האמת כולה. ואל תצפו ליותר מדי מהמעטפות שהוא משאיר לילדיו.

לעומת "אודות שמידט" שהרוויח 65 מיליון דולר בארה"ב, "כולם בסדר" מאוד לא הצליח שם, אולי בגלל שמכרו אותו יותר כסרט חג מולד שמח. הוא אינו סרט רע, הוא… בסדר.

דירוג: ★★★☆☆

כולם בסדר
ארה"ב, 2009
100 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-24.12.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
קירק ג'ונס
תסריט:
קירק ג'ונס
מסימו דה ריטה
טונינו גוארה
ג'וספה טורנטורה
שחקנים:
רוברט דה נירו
קייט בקינסייל
דרו ברימור
סם רוקוול

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?