שוברי קופות 12.09.11: "התפשטות" במימדים רחבים

"התפשטות". מריון קוטיאר.

"התפשטות". מריון קוטיאר.

סרט המתח "התפשטות" בכיכובם של מריון קוטיאר, מאט דיימון, ג'וד לאו, גווינת' פאלטרו, קייט ווינסלט ולורנס פישבורן, פתח מכובד מאד והתמקם בראש טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, בעוד סרט הפעולה הספורטיבי "לוחם" בכיכובו של טום הארדי, לא היה כל כך בר מזל. "התפשטות" פתח עם 23.1 מיליון דולרים בקרב 3,222 בתי קולנוע, כך על פי ההערכות. לא מדובר בסכום מזהיר, אלא בסכום מכובד כאמור שמיקם אותו ב-15 הפתיחות הטובות של ספטמבר, מעט אחרי "גנב עירוני" עם 23.8 מ"ד אשתקד. למרות כל הכוכבים שלו, "התפשטות" לא עלה כל כך הרבה (כ-60 מיליון דולרים), ועם פתיחה כזו לא יהיה לו קשה להחזיר את ההשקעה תוך כשבועיים בארה"ב בלבד.

לעומת זאת, הפתיחה של "לוחם" לא האירה את השרירים של טום הארדי באור הבוהק ביותר. כוכב "התחלה" ו"עלייתו של האביר האפל" שמתוזמן ל-2012, עוד לא הצליח להוכיח את עצמו כשחקן המוביל סרט, כשהסרט כשל אפילו להגיע לסכומים הנמוכים שמצופה מסרטי ספורט. לשם השוואה, המועמד לאוסקר "פייטר" פתח אשתקד עם כ-12 מיליון דולרים. בין "לוחם" שהתמקם שלישי לבין "התפשטות" בצמרת, ניצב סרט הדרמה "העזרה" במקום השני, עם ירידה של 40.5 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום הראשון. הוא גרף כעת עוד 8.7 מיליון דולרים בקרב 2,935 בתי קולנוע ובסך הכל ב-5 שבועות הרוויח 137.1 מיליון דולרים.

המותחן מבוסס הסרט הישראלי "החוב" הפגין ירידה לא דראסטית מדי של 50.5 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר, וכעת גרף 4.9 מיליון דולרים בקרב 1,874 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 22 מיליון דולרים. את החמישיה העליונה חותם סרט הפעולה "קולומביאנה" עם ירידה בת 46.4 אחוזים ברווחים אל 4 מיליון דולרים בקרב 2,354 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 29.8 מיליון דולרים. אגב, הקומדיה שהפיק אדם סנדלר, "באקי לארסון: נולד להיות כוכב" (ש.ל.ר, Bucky Larson: Born to Be a Star), הצליחה לפתוח עם 1.45 מיליון דולרים בקרב 1,500 בתי קולנוע. זו פתיחה גרועה באמת, שמיקמה את הסרט במקום ה-15 של טבלת הקופות בסוף השבוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?