מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור אושר בממשלה

יוני בן מנחם. צילום: דוד וינוקור

יוני בן מנחם. צילום: דוד וינוקור

הממשלה אישרה אתמול (א') את מינויו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. אישורו של בן מנחם לתפקיד נעשה פה אחד בממשלה, כמו גם בסיבוב השני של ועדת האיתור ברשות השידור, בשבוע שעבר. כבר לפני כחודשיים המליצה עליו הועדה בראשותו של יו"ר הרשות אמיר גילת, השחקנית יונה אליאן, חבר הועד המנהל יואב הורוביץ, ודירן מכללת שערי משפט ד"ר אביעד הכהן; אך הבחירה במי שנחשב מועמד של ראש הממשלה בנימין נתניהו – יצרה סערה קטנה והועדה התכנסה בשנית.

למרות זאת ולמרות שב-7 בנובמבר בג"צ ידון בעתירה של אגודות העיתונאים נגד מינויו של בן מנחם לתפקיד, הוא צפוי להיכנס אליו בטווח מידי משום שהרשות פועלת כבר למעלה מחודשיים ללא מנכ"ל. "בן-מנחם אמר כי הוא נחוש לפעול במלוא המרץ למען הצלחתם של רשות השידור ושל השידור הציבורי," נמסר מרשות השידור.

יוני בן מנחם הוא בעל תואר ראשון בשפה וספרות ערבית ולימודי מזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית, משמש כפרשן לענייני ערבים של קול ישראל ובעבר כיהן כמנהל ועורך ראשי של תחנות הרדיו של קול ישראל וכממלא מקום מנכ"ל רשות השידור.

[…] גדעון סער, אגב, טען כי יעשה הכל כדי למנוע זאת. ולתפקיד מנכ"ל רשות השידור התמנה יוני בן מנחם, שנחשב גם הוא מקורב לראש הממשלה, אך בג"צ קבע כי "לא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?