פרס הוקרה לז'אן מורו בפסטיבל חיפה 2008

מאוחר יותרפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-24 בחיפה יעניק השנה פרס הוקרה לשחקנית ז'אן מורו, וכמחווה לה יוצגו בפסטיבל הסרטים הקלאסים שלה: "ז'ול וג'ים", "מפרץ המלאכים" ו"יומנה של חדרנית", כמו גם סרטה האחרון בבימויו של עמוס גיתאי, "מאוחר יותר" המספר על סופר צרפתי קתולי המתחקה אחר עברה של אימו היהודיה (מורו) ומשפחתה במלחמת העולם השניה. סופר הרומן האוטוביוגרפי העומד מאחורי הסרט, ז'רום קלמנט, יגיע גם הוא לפסטיבל, והסרט יוקרן בהקרנת גאלה בחסות שותפות בוסטון חיפה.

מלבד מורו, בטקס פתיחת הפסטיבל יקבל הבמאי האמריקאי, פול שרדר, גם הוא פרס הוקרה. שרדר יערוך מפגש עם הקהל בהשתתפות הסופר יורם קניוק על הסרט "אדם בן כלב" שביים על פי ספרו של קניוק. הסרט מספר על חולה כריזמטי (ג'ף גולדבלום) המאושפז במוסד לחולי נפש ניצולי שואה. איילת זורר שאגב גם מופיעה בסרט, תגיע לפסטיבל בשליחות סרט אחר דווקא, "רסיסים", יחד עם במאי הסרט ג'רמי פודסווה. הסרט מספר על ארכיאולוג יווני המנהל חפירה ארכיאולוגית בפולין, באיזור שנשלט בידי הנאצים. הוא מוצא נער קטן שמסתתר מן העולם, ג'ייקוב בן ה-7, שהיה עד לטבח של בני משפחתו ולא יודע מה עלה בגורל אחותו האהובה, בלה.

גוזף פיינסעוד מבין האורחים הבולטים של הפסטיבל השנה אפשר למצוא את ג'וזף פיינס ("שייקספיר מאוהב"), המככב בסרטו של אורי ברבש, "אביב 1941" ויגיע להקרנת הבכורה של הסרט המשתתף בתחרות הסרטים הישראלית. הסרט מספר על משולש רומנטי בלתי אפשרי המפתחת כשזוג יהודים מתחבא בימי מלחמת העולם השניה בחווה של איכרה פולניה. במאי הסרט זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, לורן קנטה יגיע עם סרטו "בין הקירות"; פיטר גרינאווי הבריטי יציג את סרטו החדש "משמר הלילה", על חייו של הצייר רמברנט, ויקיים סדנת אמן; והבמאי ההונגרי, קורנל מונדרוצ'ו יציג את סרטו השלישי זוכה פרס פיפרסקי בפסטיבל קאן, "דלתא" המספר על גבר שחוזר למחוז ילדותו ומגלה שם אחות שלא ידע על קיומה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?