נפטר השחקן שמואל שילה

שמואל שילההשחקן ומיסד תיאטרון הנגב, שמואל שילה, נפטר אמש (ג') ממחלת הסרטן, והוא בן 81. הוא הותיר אחיו אישה, ארבעה ילדים ותשעה נכדים והלויתו תתקיים היום בקיבוץ צאלים בו היה חבר, בשעה 15:00.

שילה נולד ב-1929 בעיר לוצק שבפולין. במהלך השואה נרצחו רוב תושבי עירו, אך הוא ברח והוסתר חודשים ספורים בידי משפחה פולנית, עד שחזר לעיר ונלקח יחד עם אחיו למחנה עבודה נאצי. במחנה העבודה התקיים מרד שבמהלכו נהרג אחיו, ושילה עצמו ברח ליערות והצטרף לפרטיזנים הפולנים עד ששוחרר האיזור ב-1944 בידי הצבא האדום (בשנת 2007 יוציא לאור את ספרו "סיפור אישי" שמתאר את ילדותו בתקופת השואה). בהמשך הוא עלה לארץ ושירת בפלמ"ח במהלך מלחמת העצמאות.

בהמשך חייו הפך שילה לשחקן, והופיע בתיאטרון הבימה, בתיאטרון באר שבע, והיה מראשוני תיאטרון הקיבוץ. בשנת 1986 הקים את תיאטרון הנגב בראשו עמד עד 1997. בהמשך גם הופיע גם בתיאטראות בית ליסין וצוותא. על המסך הקטן הופיע בסדרה "חטופים" ותפקידו הזכור ביותר הוא של שמיל ב"רחוב סומסום". על המסך הגדול הופיע בסרטים "נועה בת 17", "ילדי סטאלין", "שדות ירוקים" ו"אסקימוסים בגליל". הוא זכה בשני פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, ובפרס 'קיפוד הזהב' על תרומתו לתיאטרון הפרינג' בישראלי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?