NMC יונייטד במגעים לרכישת טלעד

יוסף סידר במרכז עם האחים משה אדרי, ליאון אדרי. צילום: רפי דלויה.

יוסף סידר במרכז עם האחים משה אדרי, ליאון אדרי. צילום: רפי דלויה.

חברת NMC-יונייטד מקבוצת 'יונייטד קינג' שבשליטת האחים ליאון ומשה אדרי, מנהלת משא ומתן לרכישת השליטת בחברת התוכן 'טלעד' מידי משה גאון, כך על פי גלובס. שוויה של טלעד מוערך בכ-15 מיליון ש"ח.

טלעד הוקמה בראשית שנות ה-1970 על ידי עוזי פלד, בתור חברת הפקות תוכן ירושלמית שהפיקה תוכניות עבור רשות השידור. ב-1993 היא זכתה בזיכיון לערוץ 2 והפעילה ימי שידור בערוץ עד 2005 אז צומצמו הזיכיונות לשני זכיינים בלבד (רשת וקשת זכו). כיום עוסקת החברה בעיקר ביצוג ערוצים זרים בישראל, הם ערוץ הבידור E!, ערוץ ההיסטוריה, ערוץ הביוגרפיה וערוץ MGM. כמו כן, באמתחתה ספרית התוכניות והסדרות שהפיקה במרוצת השנים, בינהן "פלורנטין", "טיפול נמרץ", "זינזאנה", "החרצופים", "קומדי סטור" ו"רמת אביב גימל". עוזי פלד נשאר בעל מניות וחבר דירקטוריון בחברה, אבל בחלוף השנים נמכרה החברה לבני גאון שהתמנה ליו"ר החברה, ולאחר מותו, נכנס בנו משה לתפקיד.

אם תצא העסקה לפועל, תרחיב הרכישה את שליטתם של האחים אדרי בתחום התוכן בישראל: NMC יונייטד מקבוצתם רכשה בעבר את 'הד ארצי' ואת רשת השכרת הסרטים 'בלוקבסטר' (הנציגות הישראלית). עוד בקבוצה גם זרוע הפצת סרטים ורשת קומפלקסי הקולנוע סינמה סיטי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?