ערוץ 10 מפטר עובדים; ועדת הכלכלה מתנגדת להוספת ערוצים ל"עידן+"

עידן פלוס - עידן+ערוץ 10 יאלץ ככל הנראה לפטר 10% מעובדיו (למעלה מ-20 עובדים) כתוצאה מהאטה בשוק הפרסום בחודשים האחרונים וירידה משמעותית בהכנסות ממנו, ועל רקע דברים אלו החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של כרמל שאמה-הכהן, לדחות את ההצעה להוספת ערוצים למערך שידורי "עידן+" (DTT) מחמישה ל-18. "הכנסת הרגה את האפשרות לשידורי טלוויזיה זולים לציבור," נמסר ממשרד האוצר. "משום מה ועדת כלכלה החליטה לתת מתנה לשני גופים פרטיים על חשבון משלם המסים. למעשה החלטתה של ועדת כלכלה נגד הערוצים הנושאיים ביטלה את האפשרות לחלופה נוספת בעבור הצרכנים ומעבירה אותנו מעידן פלוס לעידן הקרח."

מערץ עידן+ כולל כיום חמישה ערוצים כאמור (1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת) הזמינים לבעלי ממיר דיגיטלי מיוחד ללא תשלום נוסף. משרד האוצר מבקש להרחיב את כמות הערוצים לערוצים בעלי נושא (ערוץ חדשות, ערוץ דובר ערבית וכו') שיתפרנסו מפרסום, אך ערוץ 10 מדגים כמה זה לא פשוט (צריך לציין כי בפניו עומד גם העתקת מיקומו לבירת המדינה). המפיק חיים סלוצקי אמר בדיון: "יש פה ערוצים שלא יכולים לשלם משכורות. ההצעה להקים ערוצים חדשים תהרוס את הטלויזיה בישראל." חברות הכבלים והלוין מתנגדות גם הן למהלך, מסיבות דומות לטענתן.

נציג האוצר בדיון הציע לאפשר לערוצים שלא יוכלו להתקיים מפרסומות, לגבות דמי מנוי של 5-10 ש"ח, אך יו"ר הועדה הודיע כי הועדה לא תאשר גבית דמי מנוי.

סמי סמוראי

לדעתי יש כן להרחיב את מספר הערוצים בעידן+ וכן לשפר את איכות השידור. הדבר יסייע למשפחות רבות שאינן יכולות לעמוד בעלויות הגבוהות שגובות חברות הכבלים והלווין. גם למי שאין כסף יש זכות לצפות בטלוויזיה שממומנת ע"י המדינה. זה חלק מהצדק החברתי שכולם מדברים עליו ולא עושים דבר למימושו. מפליא אותי שועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ שמה הכהן מונעת זאת. חשבו מעט על מצוקתם של אלה שאין להם!!!

[…] 10, מעבר להשבת החובות, מקשה עליו בכלל להתקיים והוא נאלץ לפטר עובדים באחרונה. יש יותר מדי סיבות מדוע כן לדחות את פרעון חובותיו, מכדי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?