אלדד קובלנץ ימונה למנכ"ל הטלויזיה החינוכית

חינוכית 23אלדד קובלנץ יתמנה לתפקיד מנכ"ל הטלויזיה החינוכית, לאחר שקיבל שר החינוך גדעון סער את המלצת ועדת האיתור שמונתה לנושא, בראשותו של מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני. קובלנץ גבר על מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, ועל סמנכ"ל הטלויזיה ברשות השניה, איילת מצגר; והממשלה צפויה לאשר את מינויו באחת מישיבותיה הקרובות.

קובלנץ הקים וניהל את גלגל"צ, ושימש כסמנכ"ל בערוץ 10 ובזכיינית 'קשת' של ערוץ 2. בתקופה האחרונה שימש כיועץ לתוכניה של החינוכית. הוא בעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרוורד ותואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית.

בנימוקי ועדת האיתור – שעל חבריה נמנים גם מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד עדן בר טל, סגן בכיר לנציב שירות המדינה מאיר אהרונוב, פרופ' פנינה קליין ומנכ"ל החינוכית לשעבר ונציגת הציבור אהובה פיינמסר – נכתב: "קובלנץ הציג גישה מקורית, עדכנית, חדשנית ויצירתית לכיוונים בהם צריכה לפעול טח"י בשנים הקרובות כדי למלא את מטרותיה ויעדיה ובעיקר להיות רלוונטית לקהל היעד של ילדים ונוער. מר קובלנץ בעל ניסיון מרשים בשירות הציבורי וכן במגזר העסקי ובתחום התקשורת המשודרת והטלויזיונית, הבנה עמוקה במימדים החדשים של התקשורת (מדיה חדשה) וכן הבנה מעמיקה של המורכבות, האילוצים וההזדמנות הכרוכים בניהול טח"י."

קובלנץ יחליף את יפה ויגודסקי שפרשה מהתפקיד לפני כחצי שנה. באופן זמני מאז פרישתה, מילאה את תפקיד המנכ"ל, דלית שטראובר, המכהנת במקביל כמנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?