פיני טבגר ושושיק שני לסרט גרמני על משפט אייכמן שיצולם בישראל

פיני טבגרהבמאית מרגרט פון-טרוטה ("רוזנשטראסה") הגיעה אמש (א') לישראל, לרגל צילומי סרט על חייה של העיתונאית הגרמניה-יהודיה חנה ארנדט, שסיקרה את משפט אייכמן בישראל עבור העיתון 'ניו יורקר'. השחקנים הישראלים פיני טבגר ("מה שנחוץ לרווק"), שושנה "שושיק" שני ("המובטל בטיטו"), וגד קיינר ("איש החשמל") יופיעו בסרט, לצד שחקנים גרמנים ואמריקאים.

חנה ארנדט היתה יהודיה ילידת גרמניה שבצעירותה היתה תלמידתו ואף אהובתו של פרופסור מרטין היידגר, עד שזה הצטרף למפלגה הנאצית ויחסיהם נותקו. במלחמת העולם השניה היתה במחנה המעצר 'גירס' שבדרום צרפת, אך הצליחה להימלט והיגרה לארה"ב. בשנת 1961 היא נשלחה על ידי העיתון 'ניו יורקר' לירושלים, לסקר את משפט אייכמן. מאמריה פורסמו בעיתון ואף אוגדו לספר 'אייכמן בירושלים: דו"ח על הבנאליות של הרוע'. ארנדט סברה כי האנטישמיות לבדה לא יכולה להסביר את הקמת 'מפעלי המוות', וכי יש להתבונן במשמעותה של החברה בה בני האדם הפכו לכאלו שפועלים באופן בנאלי ונגררים אחרי מעשי ההמונים. היא גם סברה כי במשפט אייכמן הייתה יד מכוונת להעצים את הרעיון הציוני והמיליטריזם הישראלי על חשבון עריכת משפט צדק.

הסרט מופק בקו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית-צרפתית, כאשר כאן מפיקים אותו דודי זילבר דרך מטרו הפקות והאחים משה וליאון אדרי דרך יונייטד קינג. צילומי הסרט החלו כבר בגרמניה בחודש שעבר, ובארץ יתקיימו החל ב-6.11, בעיקר בירושלים ויכללו גם שחזור של סצינה ממשפט אייכמן. הסרט צפוי לעלות לאקרנים בגרמניה בסתיו 2012.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?