שוברי קופות 14.11.11: "בני אלמוות" מוביל את הטבלה

"בני אלמוות". הנרי קביל.

"בני אלמוות". הנרי קביל.

סרט הפנטסיה "בני אלמוות" עלה ביום שישי לאקרנים בארה"ב, ואחרי שגרף 15 מיליון דולרים באותו היום, ניבאו לו רווחים בגובה 35 מיליון דולרים. בסופו של דבר, הסרט אמנם הצליח לתפוס את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, אבל גם פספס את תחזיות הרווח וגם למרות תוספת התלת מימד, פתח עם פחות ממחצית רווחיו של "300", שהוא פועל בז'אנר ובאוירה שלו. הקומדיה "ג'ק וג'יל" פתחה יפה מאד והתמקמה שניה בטבלה, אך גם היא איכזבה מעט עבור סרט בכיכובו של אדם סנדלר.

אז כאמור, "בני אלמוות" התלת מימדי מוביל את הטבלה עם פתיחה בגובה 32 מיליון דולרים, על פי הערכות, בקרב 3,112 בתי קולנוע. לשם השוואה, "300" – שהיה הסנונית של ז'אנר האקשן מהמיתולוגיות בשנים האחרונות – פתח ב-2007 עם 70.9 מיליון דולרים נטולי עלויות תלת מימד. גם "התנגשות הטיטאנים", עם כל הביקורת שנמתחה נגדו על היעדר הצורך בתלת מימד, פתח אשתקד עם 61.2 מיליון דולרים – כפול מ"בני אלמוות". מצד שני, שני הסרטים הללו שייכים לאולפני האחים וורנר, אחד המפיצים הגדולים והחזקים בעולם, לעומת "בני אלמוות" ששייך למפיץ רלטיביטי מדיה (Relativity Media), שעבורו, מדובר בפתיחה הטובה ביותר לסרט עלילתי אי פעם ("ללא גבולות" החזיק עד כה בשיא, עם 18.9 מיליון דולרים).

הקומדיה "ג'ק וג'יל" שבעקבותיה הציע הכוכב אדם סנדלר לטום קרוז, בעלה של כוכבת המשנה שלו בסרט, קייטי הולמס, להחליף נשים – פתח עם 26 מיליון דולרים בקרב 3,438 בתי קולנוע, על פי הערכות. לצמד סנדלר והבמאי דניס דוגן יצא רק מוקדם יותר השנה סרט מצליח יותר: "לזרום עם זה" שפתח עם 30.5 מיליון דולרים. הערכת הרווח שלו היא גם די בעיתית לתפיסת המקום שלו בטבלה: רק חצי מיליון דולר מפריד בינו לבין סרט האנימציה "החתול של שרק" שירד ב-22.9 אחוזים ברווחיו אל 25.5 מיליון דולרים בקרב 3,903 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף החתול 108.8 מיליון דולרים.

סרט הביוגרפיה "ג'יי. אדגר" של קלינט איסטווד פתח מעט-נמוך יחסית לבמאי, אך לא במימדים רלבנטים באמת: "אדגר" פתח עם 11.5 מיליון דולרים בקרב 1,910 בתי קולנוע בעוד סרטו הקודם "מכאן והלאה" פתח עם 12 מיליון בקרב 2,181 בתי קולנוע. הסרט חתם את החמישיה העליונה, כשלפניו סרט הפשע הקומי "מיליארד סיבות לשוד" שנראה שלא נהנה מהפיאסקו של הבמאי והכוכב שלו בענייני האוסקר וירד ב-45.1 אחוזים ברווחיו אל 13.2 מיליון דולרים בקרב 3,370 בתי קולנוע. בסך הכל גרף הסרט 43.9 מיליון דולרים בשבועיים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?