"עבודה ערבית" ו"ארץ נהדרת" נדחות; לוח השידורים אושר

"ארץ נהדרת".

"ארץ נהדרת".

זכיינית ערוץ 2 קשת, מגיבה להאטה בשוק הפרסום ודוחה את עלייתה של העונה השלישית של "עבודה ערבית" ללא הגבלת זמן, ואת עלייתה של העונה התשיעית של "ארץ נהדרת" במספר שבועות. שובה של "ארץ נהדרת" יכול להיארך גם למספר חודשים בשל עלויותיה הגבוהות (מהתוכניות היקרות ביותר של הזכיינית בעיקר בשל אורכה ובשל שכר הטאלנטים), או להתבטל לחלוטין מאותה הסיבה (קשת תעבור לשדר שלושה ימים במקום ארבעה בתחילת ינואר, וצריכה פחות שיבוצים). העונה החדשה של תוכנית המציאות "האח הגדול" נדחתה גם כן ותעלה רק בתחילת ינואר, וגם בערוץ מוסיקה24 של הזכיינית, היא דחתה את עליית העונה השניה של תוכנית הדגל "אייל גולן קורא לך", שהפתיעה למדי בהצלחתה בעונה הראשונה.

כמו שאר גופי השידור בארץ, קשת נפגעה מהקיצוצים בהיקפי הפרסום שנבעו מגל המחאה החברתית בחודשים האחרונים, והיא כבר הוציאה עובדים לחופשה ללא תשלום, קיצצה בשכרם של הטאלנטים (והקפיאה פיילוטים של טאלנטים חדשים כמו של עוז זהבי שהוחתם לאחרונה), וקיצצה כ-15% מההוצאות במחלקות השונות.

מקשת נמסר בתגובה: "אנחנו מתמודדים עם המשבר הכלכלי והשלכותיו. נודיע באופן מסודר על מועד העלייה לשידור של 'ארץ נהדרת'."

על רקע כל זאת, אישרה ביום ה' האחרון (1.12) ועדת הטלויזיה של מועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, את לוחות השידורים של קשת ורשת למחצית הראשונה של 2012, אך הנחתה אותן להוסיף תכני סוגה עילית בנוסף לתיקונים, השלמות והתאמות נוספות בהתאם לדרישותיה. הנוסח המתוקן יוגש בפני הרשות בתוך 14 יום. "המועצה תבטיח בכל האמצעים העומדים לרשותה," מסר יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, "את עמידת הזכיינים במחויבויות ולא תקבל סטיה מהמחויבות ומדרישות המועצה בכל הקשור לתוכן על המסך לטובת ציבור הצופים."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?