קולנוע דיזנגוף 123 יסגר עד סוף השנה

קולנוע דיזנגוףקולנוע דיזנגוף 123 בקומה התחתונה של דיזנגוף סנטר יסגר בסוף החודש (דצמבר), לאחר פעילות ארוכת שנים. אם עולה בכם פלאשבק, זה משום שההודעה על סגירת הקולנוע הגיעה כבר לפני כמעט שנתיים, וגם אז הוכרז שהנכס, שנמצא כעת בבעלותה של המפיצה סרטי שפירא, הושכר לפעילות מסחרית אחרת.

איזור דיזנגוף לא נשאר יתום מבתי קולנוע: חברת פורום פילם מפעילה בכיכר דיזנגוף את רב חן דיזנגוף, ואילו חברת לב מפעילה באותו קניון דינזגוף סנטר ממש את קולנוע לב תל אביב בקומה העליונה. אמנם זה אף פעם לא נחמד לשמוע על מוסדות תרבות שנסגרים, במקרה של קולנוע דיזנגוף 123 הצער קל יותר: בית הקולנוע הותיק, לעומת שני חבריו לאיזור – לא עודכן בשנים האחרונות ולא הותאם לצפיה בימים של קומפלקסים ענקיים עם חוית צפיה משופרת ונוחה – וכן נשאר עם מושבים מאד-מאד לא נוחים, מעברים צרים מלפני הכיסאות שדרשו מהיושבים לקום בכל פעם שמישהו רצה לעבור, ואולמות עם מסכים לא-גדולים ונטולי מקרנים דיגיטלים.

חברת סרטי שפירא בע"מ נוסדה בשנת 1968, ויבאה לארץ המוני סרטים אירופים, כמו גם הפיקה סרטים ישראלים ובינהם "סלומוניקו", "כביש ללא מוצא", "הרשלה" ו"דיזנגוף 99". החברה עצמה ממשיכה להתקיים ולהפיץ סרטים בארץ, ביחוד לאחר ההצלחה השנה של סרטים כמו "חצות בפריז" (למעלה מ-180 אלף צופים בארץ, לפי דיווח של החברה) ו"דרייב" עמוס ההייפ.

[…] בית הקולנוע "אורלנדו סינמה" נפתח מחדש בבית ציוני אמריקה (בית ZOA), ברחוב דניאל פריש בתל אביב. זהו בית הקולנוע הראשון שנפתח בתל אביב מזה שנים, שבהן בעיקר נסגרו בתי קולנוע בעיר – והאחרון שבהם היה קולנוע דיזנגוף 123 לפני כחודש. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?