ערוץ 10 ניצל בידי הרשות השניה? ברקע נדרש שינוי חקיקה

ערוץ 10מועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו אישרה פה אחד להאריך את זיכיונו של ערוץ 10 עד לסוף שנת 2012, למרות שלא הסדיר את חוב דמי הזיכיון בסך של בין 45 ל-60 מיליון ש"ח. במועצה הזהירו כי יתכן וידרשו לקנוס את הערוץ או לנקוט נגדו בסנקציות אחרות לנוכח ההפרות, והדיון בנושא יערך בקרוב. החלטת המועצה ניתנה בהמשך לחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, לפיה תוכל הרשות השניה להחליט להאריך את הזיכיון המסתיים ב-27 בינואר, חרף אי הסדרת החובות.

על חוות דעתו הזו של היועץ המשפטי לממשלה, הגיבה היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה של הכנסת, אתי בנדלר, וטענה כי "אם אין תיקון בחוק ערוץ 10 הוא חד-משמעית לא יוכל לקבל רישיון. לא ניתן להתייחס לאי תשלום החובות כאל דבר זניח ומועצת הרשות השנייה צריכה להתכנס ולבדוק מה לעשות עם ההפרה. אם מישהו נוח לו להאמין שחוות דעתו של ליכט סוגרת את הנושא ומאפשרת את המשך שידורים של ערוץ 10, הוא פשוט טועה. ולכן אם החוק לא יתקון בנוגע לערוץ 10 – יהיה כאן מונופול."

זכיינית ערוץ 2, קשת, גם כן קפצה על ההזדמנות וזעקה על חוסר-שיוויוניות: "חוות הדעת [של ליכט] לוקה לדעתנו בפגמים קשים ומהותיים. היא מתעלמת מפסיקת בית המשפט העליון, שעסקה לאורך השנים בחומרה שיש ליחס להפרות של זכייני הרשות."

נכון לעכשיו, ערוץ 10 ימשיך לשדר, אך המשך פעילותו הסדירה במשך השנה הקרובה עדין לא סופי ובטוח.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?