שוברי קופות 30.01.12: ליאם ניסן ו"הגריי" פותחים בראש

"הגריי (ש.ל.ר)". ליאם ניסן.

"הגריי". ליאם ניסן.

ליאם ניסן מראה שיש לו יכולת משיכת קהל מעצמו, ואמנם סרט הפעולה החדש שלו "הגריי" (ש.ל.ר, The Grey) פתח נמוך משני הקודמים שלו בז'אנר, מדובר בסרט למבוגרים בלבד שהפחית את כמות הרשאים לצפות בו משמעותית. לצידו בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בארה"ב, הקומדיה "הכל בשביל הכסף" פתחה סביר ואפילו יותר ממה שצפו לה, והמותחן "אדם על הקצה" איכזב.

אז כאמור, סרט הפעולה "הגריי" (ש.ל.ר, The Grey) פתח עם 20 מיליון דולרים בקרב 3,185 בתי קולנוע, על פי הערכות. עבור סרט המדורג למבוגרים בלבד (R), מדובר בהצלחה יפה, ביחוד ביחס לסרטיו הקודמים בז'אנר שדורגו לגילאי 13 ומעלה: "חטופה" עם 24.7 מיליון דולרים, ו"זהות לא ידועה" עם 21.9 מיליון. שני ודי רחוק ממנו, ניצב סרט הפנטסיה "מלחמת האופל: התעוררות" שירד ב-50.6 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר – מה שהופך אותו לסרט בעל הירידה הקטנה ביותר בסדרה. הוא הוסיף 12.5 מיליון דולרים למצבוריו בקרב 3,078 בתי קולנוע, ובסך הכל גרף45.1 מיליון דולרים בשבועיים, שגם הם שיא לסדרה.

קומדית הפשע "הכל בשביל הכסף" בכיכובה של קתרין היגל הביסה את התחזיות, ופתחה עם 11.8 מיליון דולרים בקרב 2,737 בתי קולנוע. הביקורות קטלו את הסרט, אבל זה הצליח להחזיק מעמד לא רע במבחן הקהל, על אף שהוא נמוך יותר מסרטיה האחרונים של השחקנית, דוגמת "קילרים" מהז'אנר. רביעי ניצב סרט הפעולה "זנבות אדומים" (ש.ל.ר, Red Tails) עם ירידה של 44.6 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-2 וכעת גרף 10.4 מיליון דולרים בקרב 2,573 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 33.8 מיליון דולרים.

חותם את החמישיה העליונה הוא סרט הפשע "אדם על הקצה", שפתח עם 8.3 מיליון דולרים בלבד בקרב 2,998 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?