קצרים: הנחה לאז' ותיקים על סרטים ישראלים; "עבודה ערבית" לעונה 4; ועוד

"עבודה ערבית". נורמן עיסא. צילום: אלדד רפאלי.

"עבודה ערבית". נורמן עיסא. צילום: אלדד רפאלי.

קרן סינמה האריכה ב-3 חודשים את הסכם שיתוף הפעולה שלה עם ערוץ 10 בנוגע להשקעה משותפת בסרטי קולנוע ישראלים. סכום ההסכם בינהן שנחתם בספטמבר אשתקד, עומד על כ-50 מיליון ש"ח. מנכ"ל הקרן, שמעון ימין, מסר על התנהלות המדינה באשר להסדרי החוב של הערוץ: "אני רוצה לשאול את אותם פוליטיקאים מלומדים שלא מבינים בגרוש בכלכלה ובחברה בפרט, בשביל מה היו צריכים לדקור את התינוק עם 10 דקירות בחזה, רק כדי לספר שהם מנסים להחיותו מחדש? ערוץ 10 יצטרך בעתיד להביא בטחונות לאותם יוצרים שהיום כבר לא מוכנים לקחת את הסיכון, כנגד הכנסות עתידיות מפרסום, לכן הוא מפיק תכניות זולות, וכל ייצור סדרות האיכות – נעלם. ההישרדות היחידה של ערוץ 10 היא הישרדותו שלו עצמו ולא תכנית הריאליטי המוכרת. "

—–

כלל בתי הקולנוע בישראל יחויבו להעניק 50% הנחה על כרטיסים לסרטים ישראלים עבור אזרחים ותיקים, על פי תקנה שאושרה השבוע ותחל להתממש כבר מבעוד כשבועיים. את המהלך יזמה והובילה קרן הקולנוע הישראלי.

—–

אמנם בקשת דחו את עלית העונה השלישית של "עבודה ערבית" לשידור די הרבה זמן – בסופו של דבר הם החליטו לחדש אותה לעונה רביעית ולהכריז על כך השבוע.

—–

ובחו"ל, רשת פוקס ומפיקי הסדרה "האוס" הכריזו כי עונתה הזו (השמינית) תהא האחרונה שלה, ואין טעם להמשיך לחלוב עוד ועוד את הפרה המסכנה.

—–

בנוסף לערוץ הספורט החדש "ספורט 5 לייב HD" שצפוי לעלות כבר בימים הקרובים (בעלות של 4.99 ש"ח למנוי ערוץ הלייב נטול ה-HD, או 39.99 ש"ח לשאר), בוחנת חברת צ'רלטון העלאתם של שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום: "ספורט 2" ו"ספורט 3". עם זאת, עליית הערוצים לא צפויה להתרחש בקרוב מחשש קבוע של מועצת הכבלים והלוין לזליגת תכנים. חברת RGE המפעילה את ערוץ ספורט 5, כמו גם את ערוץ 8 וערוץ הילדים (ערוצי הבסיס המקוריים היחידים שנשארו להוט מימי עלייתה לשידור), נאלצת לשאת ולתת עם הוט ועם yes על הסכם חדש, שונה בתכלית מזה שהתקיים בין כל הגופים עד כה, עקב השוני הגדול בין החוזה שלה, לבין החוזים עם ערוצים אחרים שמשדרות חברות הכבלים והלוין.

—–

זכיינית ערוץ 2, רשת, מתכננת תוכנית קומית חדשה לאלי יצפאן, עבור ימי שישי. על עבודת הכתיבה הופקדו אמיר בן סירא וליאור כפיר-רפאל ("מה זה השטויות האלה עדי אשכנזי").

—–

במסגרת שיפוצי תיאטרון בית ליסין (שעלותם נאמדה בכ-65 מיליון ש"ח), רכשה עירית תל אביב יפו את קולנוע הוד שעומד נטוש כבר כמה שנים, בסכום של כ-10 מיליון ש"ח. הקולנוע יהפוך לאולם בתוך קומפלקס התיאטרון, בן 430 מקומות ישיבה.

—–

סדרת הדוקו המוסיקלית "האלבומים" תחזור לעונה שניה בערוץ 8. בעונה הראשונה סקרה הסדרה חמישה אלבומי מפתח במוסיקה הישראלית, וטרם הוכרזו האלבומים שיבחנו על ידה בעונה הבאה.

—–

סרט התעודה "יוסי בנאי: אלבום פרידה" שילווה את תהליך יצירת אלבום ביצועים לשירים שבנאי לא הספיק להקליט בטרם מותו, זכה למענק בגובה 500 אלף ש"ח. התמיכה מפסטיבל אפוס, מערוץ 8 ומקרן רבינוביץ', וצפוי להיות מוקרן אצל שני התומכים הראשונים שהוזכרו.

—–

אולפני הרצליה, שכבר הודיעו על כוונתם לחזור להפיק סרטים לקולנוע אחרי הפסקה בת כ-20 שנה, הודיעו כעת כי יפתחו עם חברת סוני העולמית, שעשועון חדש בשם הזמני "כלוב הזהב". מנהל הפיתוח של אולפני הרצליה, טל ברמן, אחראי על הפרויקט.

—–

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התקשורת לבטל את תמלוגי חברת הכבלים HOT, שמסיבים לה עול כלכלי שאינו מגולם להפקות מקור או תועלת אחרת שקשורה לתוכן. הוט לא תצטרך לשלם עוד תמלוגים החל משנת 2013, והדיון בעניינה הדומה של חברת הלוין yes טרם נקבע אך צפוי להתקיים בקרוב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?