שוברי קופות 13.02.12: הצלחה מפתיעה מכל הבחינות

"לא תשכח". צ'אנינג טאטום, רייצ'ל מק'אדמס.

"לא תשכח". צ'אנינג טאטום, רייצ'ל מק'אדמס.

זו רק הפעם השניה בהיסטוריה שארבעה סרטים עלו לאקרנים בסוף שבוע בארה"ב, וגרפו למעלה מ-20 מיליון דולרים לקופתם. להוציא "מלחמת הכוכבים: פרק 1 – אימת הפנטום" שהוחזר לקולנוע בטוענה של תלת מימד, שאר הפותחים החדשים בבתי הקולנוע בארה"ב – "לא תשכח", "טעון הגנה" ו"מסע אל האי המסתורי" – הכניסו מספרים גבוהים במיוחד בז'אנרים שלהם, ואפילו לא היה חג או יום חופש כלשהו שיסביר זאת.

ראשונה ניצבת דרמת הרומנטיקה "לא תשכח" שפתחה עם 41.7 מיליון דולרים בקרב 2,958 בתי קולנוע, על פי הערכות. מדובר בפתיחה ה-6 הכי טובה בהיסטוריה לחודש פברואר (דחק את "שאטר איילנד" עם 41.06 מ"ד למקום השביעי, כשבמקום הראשון "הפסיון של ישו" עם 83.8 מ"ד), והשלישית הכי טובה בז'אנר הרומנטי ("היצ'" עם 43.1 מ"ד ו"יום האהבה" עם 56.3 מ"ד מובילים). היתה זו הצלחה כבירה גם לפילמוגרפיה של כוכבי הסרט: סרט הרומנטיקה המוצלח והזכור של רייצ'ל מק'אדמס, "היומן", גרף ב-2004 רק 13.5 מ"ד; וסרט הרומנטיקה "ג'ון היקר" בכיכובו של צ'אנינג טאטום גרף ב-2010 סכום מכובד של 30.1 מ"ד. באופן כללי יותר, הפתיחה של "לא תשכח" היא השניה הטובה ביותר עבור מק'אדמס, אחרי "שרלוק הולמס" (62.3 מ"ד); וגם השניה הטובה ביותר עבור טאטום, אחרי "ג'י.איי.ג'ו: כוח המחץ" (54.7 מ"ד). חג האוהבים 'ולנטיינס דיי' שיחול ביום ג' הקרוב, ודאי יתרום לסרט להרוויח סכום מכובד נוסף גם במהלך השבוע הנוכחי.

לא רחוק מ"לא תשכח", ניצב מותחן הפעולה "טעון הגנה" עם 39.3 מיליון דולרים בקרב 3,119 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי הפתיחה השניה הטובה ביותר לסרט בכיכובו של ריאן ריינולדס (כלומר נזניח את 85 מ"ד של "אקס- מן המקור: וולברין" בו היה שחקן משנה ללא זמן מסך רב במיוחד), אחרי האכזבה הגדולה מ"גרין לנטרן" (53.2 מ"ד לסרט שעלה 200 מ"ד, וסרט גרוע באופן כללי). גם עבור דנזל וושינגטון היתה זו הפתיחה השניה הטובה ביותר, אחרי 43.6 מיליון הדולרים של "אמריקן גנגסטר" ב-2007.

שלישי ניצב סרט ההרפתקאות "מסע אל האי המסתורי" שפתח עם 27.6 מיליון דולרים בקרב 3,470 בתי קולנוע. זוהי גם נחשבת להפתעה, משום שסרטי משפחה המשכיים שאינם קרובים לקודמיהם ("מסע אל בטן האדמה" אותו ממשיך "מסע אל האי" יצא לפני כמעט ארבע שנים) לא בהכרח מצליחים לגבור על קודמיהם, וכאן בדיוק זה קרה: הסרט הקודם בסדרה, "מסע אל בטן האדמה", פתח עם 21.02 מיליון דולרים. יתכן שלשחקן דוויין ג'ונסון יש מגע זהב, והוא שיחזר כאן את ההצלחה הכבירה של "מהיר ועצבני 5" אליו גם כן הוצנח לעזור.

רביעי הוא העיבוד התלת מימדי של "מלחמת הכוכבים: פרק 1 – אימת הפנטום" עם 23 מיליון דולרים, וחותם את החמישיה העליונה סרט המד"ב "כרוניקה בזמן אמת" עם ירידה של 44.1 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-1 וכעת גרף 12.3 מיליון דולרים בקרב 2,908 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 40.2 מיליון דולרים. וסרט הפשע "רמפרט" שיעלה אצלנו אוטוטו לאקרנים, פתח עם סכום מרשים של 65 אלף דולרים בקרב 5 בתי קולנוע בלבד.

 

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?