מליאת רשות השידור אישרה מתווה המימון לביצוע הרפורמה

מליאת רשות השידור אישרה את מתווה המימון לביצוע הרפורמה ברשות, שנרקם במשך 3 השבועות האחרונים בין משרד האוצר לבין רשות השידור ולשכת ראש הממשלה. כותרות המתווה לא השתנו הרבה בזמן האחרון, והן שהאוצר יעביר לרשות השידור 730 מיליון ש"ח בשלושה אפיקים: 240 ש"ח כהלוואה, 90 מיליון ש"ח כמענק, ועוד 400 מיליון ש"ח כהלוואת גישור עד למימוש נכסי הנדל"ן של הרשות.

הרפורמה ברשות השידור, שכוללת פרישה של כ-700 עובדים מתוך 2,000 והשקעה בטכנולוגיות חדשות מתעכבת כבר יותר משנתיים – על אף שכל עובדי הרשות כבר חתמו עליה. הסיבה לעיכוב היא הקושי במציאות מימון, ואמנם בעבר עלתה הצעה לממן את חלקה הארי באמצעות העלאת אגרת הטלויזיה – המהלך נבלם בכנסת, בד בבד שראש הממשלה, בנימין נתניהו, גם החליט להפחית את האגרה בכל שנה ב-5% – לא להגדילה. המימון החדש יגיע אם כן, על בסיס מכירת שני מבנים בבעלות הרשות בירושלים, ומציאת מבנה חלופי למתחם רשות השידור בתל אביב, ששוי השלושה אמנם אינו נאמד ב-400 מיליון ש"ח שפורטו לעיל, אך באוצר מתכוונים להקים עליו מבנה שיכסה את ההשקעה.

המתווה אושר במליאת הרשות פה אחד. כעת יהיה על יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, להתמודד עם ועדי העובדים ברשות, שמתנגדים בתוקף למהלך. "זהו יום מכריע בגורלה של רשות השידור," מסר גילת. "מליאת הרשות צריכה לבחור בין להיות או לחדול, הרשות נמצאת בקריסה מערכתית ורק המתווה הזה יאפשר לה להמשיך ולהתקיים, לעמוד במחויבויות החוק, להשקיע בתוכן, בשדרוג טכנולוגי מקיף, להתיעל ולהפוך לגורם רלוונטי, איכותי, חדשני ומוביל בישראל."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?