שוברי קופות 20.02.12: "טעון הגנה" מטפס לצמרת הטבלה

"טעון הגנה". דנזל וושינגטון, ריאן ריינולדס.

"טעון הגנה". דנזל וושינגטון, ריאן ריינולדס.

סרט הפעולה "טעון הגנה" הצליח לטפס לפסגת טבלת שוברי הקופות בשבוע השני שלו – סוף השבוע של יום הנשיא בארה"ב – ועקף את להיט הרומנטיקה "לא תשכח", כמו גם את סרטי הפעולה הטריים "גוסט ריידר 2" הבדיוני ו"זאת מלחמה" הקומי.

מדובר בסוף שבוע לא שגרתי למדי – ביום שישי, המספרים דיברו אחרת: "לא תשכח" תפס את צמרת טבלת שוברי הקופות, אחריו פתיחה חזקה ל"גוסט ריידר 2", ורק אז "טעון הגנה". ביום שבת התהפכו היוצרות, ו"טעון הגנה" טיפס מעל שניהם, בעוד "גוסט ריידר 2" נכשל למדי וגרף פחות מחצי מרווחי הסרט הראשון ב-2007 (45.4 מיליון דולרים). ההפרש בין סופי השבוע המקבילים של שני סרטי ה"גוסט ריידר" הוא כמעט חסר תקדים.

אם כן, כאמור את צמרת הטבלה של סוף השבוע תפס לבסוף מותחן הפעולה "טעון הגנה", שירד ב-40.3 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו לעבר 24 מיליון דולרים בקרב 3,121 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 78.3 מיליון דולרים. בעשרה ימים, גרף הסרט כ-78.8 מיליון דולרים, שזהו הסכום הגבוה ביותר לסרט בכיכובו של דנזל וושינגטון בתקופה קצרה זו, אחרי "אמריקן גנגסטר" (80.4 מ"ד בעשרה ימים). יתרה מכך, רק שלושה סרטים של וושינגטון חצו את רף 100 מיליון הדולרים, אך בקצב הזה – "טעון הגנה" צפוי להיות בקלות הסרט הרביעי.

נצמדת אליו מלמטה, הדרמה הרומנטית "לא תשכח" עם ירידה של 42.7 אחוזים ברווחים אל 23.6 מיליון דולרים בקרב 2,958 בתי קולנוע, סכום מכובד מאד בהתחשב בכמויות הקהל שראו אותו הן בבכורה והן בחג האהבה, הולנטיינז דיי. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 85.5 מיליון דולרים, והפך אותו לסרט הרווחי ביותר של אולפני סוני-'סקרין גם' בחולפו על פני "ג'ון היקר" (80 מ"ד). סרט הפעולה הפנטסיוני "גוסט ריידר 2" פתח עם 22 מיליון דולרים בקרב 3,174 בתי קולנוע, כאמור פחות מחצי מ-45.4 המיליון של קודמו. קשה לומר שיצירת סרט ההמשך היא ניסיון לסחוט כספים מקהל הצופים – "גוסט ריידר" הראשון לא היה מוצלח או מצליח במיוחד, והדמות עצמה היא לא 'סופרמן' או 'ספיידרמן' בפופולריות שלה.

במקום ה-4 ניצב סרט ההרפתקאות המשפחתי "מסע אל האי המסתורי" שירד ב-26.5 אחוזים בלבד (!) ברווחיו מהשבוע שעבר, וכעת גרף 20.1 מיליון דולרים בקרב 3,500 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 53.2 מיליון דולרים. ואת החמישיה העליונה חותמת קומדית הפעולה "זאת מלחמה" שפתחה עם 17.6 מיליון דולרים בקרב 3,189 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?