שוברי קופות 27.02.12: הגברים גודשים את בתי הקולנוע

"מעשה גבורה (ש.ל.ר)".

"מעשה גבורה".

סרט הפעולה "מעשה גבורה" (ש.ל.ר, Act of Valor) נטול הכוכבים, גבר על כל הסרטים עטירי הכוכבים שפתחו מולו בבתי הקולנוע, וכמעט גרף את סכום הרווחים של כל אלו יחד בסוף השבוע האחרון בקופות ארה"ב. נראה שזה היה סוף שבוע מוצלח במיוחד לסרטי ההרפתקאות והפעולה, כשהפותחים הטריים "את, אני והשאר" הקומי, והמותחן "נעלמה" (ש.ל.ר, Gone) לא הצליחו אפילו להרוויח יותר מ"גוסט ריידר 2" שסבל מביקורות רעות.

אז כאמור, את צמרת טבלת שוברי הקופות תפס סרט הפעולה "מעשה גבורה" (ש.ל.ר, Act of Valor) עם פתיחה בגובה 24.5 מיליון דולרים בקרב 3,039 בתי קולנוע. בארץ אין לו תאריך הפצה וגם לא שמענו עליו ממש, אבל בארה"ב הוא קודם בצורה אגרסיבית במשדרי ספורט ותוכניות אחרות הפונות לקהל הגברי. התוצאה ברורה, למרות שהיתה זו פתיחה משמעותית-חלשה יותר מ"פלישה עולמית: הקרב על לוס אנג'לס" למשל (35.6 מיליון דולרים).

שני ניצבת הקומדרמה הרומנטית "מעשים טובים" (ש.ל.ר, Tyler Perry's Good Deeds) שפתחה נמוך יחסית לסרט של טיילר פרי, עם 15.6 מיליון דולרים בקרב 2,132 בתי קולנוע. יחד עם סרט הרומנטיקה "לא תשכח", שירד ב-57.0 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר אל המקום החמישי עם 9.9 מיליון דולרים בקרב 3,038 בתי קולנוע, מהווים צמד הסרטים את הבודדים בשביעיה העליונה שאינם סרטי פעולה. בסך הכל גרף "לא תשכח" ב-3 שבועות 102.9 מיליון דולרים.

"מסע אל האי המסתורי" ירד ב-32.5 אחוזים בלבד ברווחיו ועלה מהמקום הרביעי לשלישי, עם 13.4 מיליון דולרים בקרב 3,350 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 76.6 מיליון דולרים. "טעון הגנה" ירד ב-53.8 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-1 וכעת ניצב רביעי עם 10.9 מיליון דולרים בקרב 3,052 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 97.6 מיליון דולרים. "גוסט ריידר 2" ירד ב-59.3 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר אל המקום השישי והוסיף 9 מיליון דולרים למצבוריו בקרב 3,174 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 38 מיליון דולרים. "זאת מלחמה" שביעי עם  8.4 מיליון דולרים בקרב 3,189 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 33.5 מיליון דולרים.

סרט הקומדיה "את, אני והשאר" פתח שמיני בטבלה, עם 6.5 מיליון דולרים בקרב 2,002 בתי קולנוע. זוהי אחת ההפקות הגרועות ביותר של ג'אד אפטאו, ואחד הסרטים הגרועים בכיכובה של ג'ניפר אניסטון – אפילו נמוך יותר מ"אהבה בהחלפה" (8.4 מ"ד) ומ"אהבה בהפתעה" (8.1 מ"ד). אני לאו דווקא מאשים את איכות הסרט בנפילה הזו – מדובר בסרט שאני עצמי הופתעתי לגלות רק שבועיים לפני שיצא לבתי הקולנוע, כשלפתע הופיע טריילר. מחלקות השיווק ויחסי הציבור של אולפני יוניברסל באמת עשו כאן עבודה גרועה, ולדעתי כאן הבעיה. בארץ הסרט גם כן לא קודם בצורה ברורה, ופרטים עליו הוצנחו רק שבוע אחד לפני הפצתו לקולנוע (ושבוע אחרי שאנחנו דיברנו עליו בעצמנו). הקרנת עיתונאים לביקורות לא התקיימה.

במקום ה-9 ניצב המותחן "נעלמה" (ש.ל.ר, Gone) עם אמנדה סייפריד, שפתח עם 4.8 מיליון דולרים בקרב 2,186 בתי קולנוע – הסכום הנמוך ביותר שגרף סרט בהפצה רחבה ב-2012, עד כה. עבור סייפריד עצמה, זוהי גם הפתיחה הגרועה ביותר.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?