יס רכשה את סדרת המקור של נטפליקס, "ליליהאמר"

"ליליהאמר". סטיב ואן זנד.

"ליליהאמר". סטיב ואן זנד.

חברת הלוין yes רכשה את "ליליהאמר", הסדרה הראשונה שהופצה בארה"ב בלעדית בידי ענקית ההשכרה האינטרנטית 'נטפליקס'. הסדרה היא קו-פרודוקציה של נטפליקס עם הטלויזיה הנורווגית, שם הפכה לתוכנית המקור הנצפית ביותר בכל הזמנים, וחודשה לאחרונה לעונה שניה.

העלילה מספרת על פרנק 'המתנקש' טגליאנו (סטיב ואן זנד, "סופרנוס"), לשעבר חבר במאפיה הניו יורקית, שנכנס לתוכנית להגנת עדים לאחר שהעיד נגד חבריו לשעבר במאפיה. במסגרת התוכנית, הוא מועבר ללילהאמר בנורבגיה (לה הוא קורה "ליליהאמר"), אותה זכר מצפייתו בטלוויזיה באולימפיאדת החורף של שנת 1994, ובה בחר להתחיל את חייו החדשים, כמהגר הנורבגי-אמריקאי "ג'ובאני הנריקסון". בניגוד לתדמית שבנה בראשו – של עיר נוצצת מלאה בנשים יפות – הוא מגלה במהרה שמדובר בעיירה רדומה ומושלגת תמידית, וששכנתו היא לא אחרת מאשר מפקדת המשטרה. למרות זאת, טגליאנו ממשיך להשתמש בשיטות מעברו גם בנורבגיה, כדי לקדם את חייו החדשים. הוא משתמש בסחיטה ואיומים כדי לקבל אישור להפעלת פאב, ומתחיל להשתלט על העולם התחתון של לילהאמר.

הסדרה צפויה לעלות לשידור ביס במהלך האביב הקרוב. נטפליקס מתכננת להיכנס לעסקי ההפקה בארה"ב גם כן, עם הסדרה "בית הקלפים" (ש.ל.ר, House of Cards) שיביים דיויד פינצ'ר (עליה התחרתה מול רשתות השידור האמריקאיות HBO ו-AMC).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?