פסטיבל דוקאביב 2012: מזוכי פסטיבל סאנדנס יפתח

"איי וויי-וויי: לא מתנצל". איי וויי וויי.

"איי וויי-וויי: לא מתנצל". איי וויי וויי.

הסרט זוכה ציון לשבח מפסטיבל סאנדנס "איי וויי-וויי: לא מתנצל", יפתח את פסטיבל דוקאביב 2012 לסרטי תעודה בתל אביב. איי וויי-וויי הוא הוא אמן בינלאומי חשוב, אשר עבודות האמנות הפרובוקטיביות שלו, התבטאויותיו החופשיות, הביקורתיות ומלאות ההומור בבלוג שלו ועדכוני הטוויטר השנונים והתכופים שהעלה לרשת קנו לו קהל אוהדים נאמן בסין וברחבי העולם. מאידך תביעתו ליתר דמוקרטיזציה בסין לא מצאה חן בעיני השלטונות שם, ולאחר שהושם במעצר בית ממושך – גברה תשומת הלב סביבו ונוצר גם הסרט.

עוד יקרין פסטיבל דוקאביב גם סרטים על מוסיקה ועל מוסיקאים בהקרנות תחת כיפת השמים בנמל תל אביב, הפתוחות לקהל הרחב ללא תשלום. בין המוסיקאים שיופיעו על המסך הגדול: בוב מארלי, פול סיימון, U2, ו-Tribe Called Quest. בנוסף, תוצג תוכנית מיוחדת וחדשה של וידאו ארט עם עבודותיהם של פיל קולינס, היטו סטרל, ניר עברון ויאן פטר. עוד, יקדיש הפסטיבל תשומת לב מיוחדת למשבר הכלכלי הגלובלי, ולגל המחאה ששטף את העולם עם סדרה עדכנית של סרטים עוסקת בעולם הערבי במצרים, תימן, סוריה דובאי ועוד; וסרטים העוסקים במשבר הכלכלי והערכי בחברה המערבית.

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בין ה-3 ועד ה-12 במאי, בסינמטק תל אביב, במוזיאון תל אביב, בבית ZOA ובנמל תל אביב. הזוכה בתחרות הישראלית יקטוף פרס בשווי 70 אלף ש"ח ובסך הכל יחולקו פרסים בגובה למעלה מ-190 אלף ש"ח.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?