גוגל חתמה על הסכם עם אולפני פאראמאונט להקרין סרטיו

לוגו 100 השנים של אולפני פאראמאונט.

לוגו 100 השנים של אולפני פאראמאונט.

גוגל חתמה על הסכם זכויות עם אולפני פאראמאונט (Paramount) להקרין כ-500 מסרטי האולפנים בשירותים "גוגל פליי" (Google Play) ו"יוטיוב" (YouTube). השירותים יהיו זמינים בתשלום ולתושבי ארה"ב וקנדה בלבד, אך מהוים הפתעה יחסית לעולם היות והחברה-האם של פאראמאונט, ויאקום (Viacom), מתגוששת עם גוגל כבר מ-2006 על תביעת הפרת זכויות יוצרים באתר יוטיוב.

העסקה עם פאראמאונט מגדילה את היצע הסרטים של גוגל לכ-9,000 כותרים. בין התוספות החדשות שמעניקה פאראמאונט ניתן למצוא את "הסנדק", "הוגו" ו"הרפתקאות טינטין", וכעת נותר לגוגל לחתום על הסכם עם אולפני פוקס (20th Century Fox) כדי לחתום את סבב העסקאות עם כל האולפנים הגדולים (אחרי דיסני, סוני, יוניברסל והאחים וורנר). נראה היה שדווקא פאראמאונט תהיה האחרונה להצטרף, אם בכלל, בשל הסכסוך המשפטי כאמור של החברה-האם ויאקום. ב-2006 הגישה ויאקום תביעה נגד גוגל על הפרת זכויות יוצרים של תוכניות טלויזיה מביתה באתר יוטיוב שבבעלות גוגל, בינהן "סאות' פארק" ו"הדיילי שואו עם ג'ון סטוארט". המשפט התגלגל ושופט אמריקאי קבע לטובת גוגל במרוצת השנים, אך ויאקום הספיקה להגיש ערעור.

בעוד ההסכמים של גוגל עם שאר האולפנים הגדולים (ועוד כ-10 חברות הפקה עצמאיות) כללו את אתר יוטיוב בלבד ונאלצו לעבור התאמות – פאראמאונט הוא האולפן הראשון שמצטרף ישירות לשירות "גוגל פליי" הזמין למכשירי הסמארטפון 'אנדרואיד' ולמערכת ההפעלה של גוגל, 'כרום OS'.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?