סרטי לב רוכשים 5 ממועמדי פסטיבל קאן 2012: ביניהם של אנדרסון, הנקה וניקולס

"ממלכת אור הירח". ברוס וויליס.

"ממלכת אור הירח". ברוס וויליס.

חברת לב סרטים ובתי קולנוע רכשה להפצה בישראל 5 ממועמדי פסטיבל קאן 2012, ותזמנה להקרין את אחד הסרטים במקביל לפסטיבל: "ממלכת אור הירח" של ווס אנדרסון יעלה בבתי הקולנוע ב-24 במאי. הרכישות נעשו כמובן ללא קשר לפסטיבל הסרטים הצרפתי שיתקיים בין ה-16 ל-27 במאי השנה – ו"ממלכת אור הירח" שיפתח את הפסטיבל, הוא היחיד מבין הסרטים שתוזמן לעלות בבתי הקולנוע בארץ, לאחר שזכה לתשומת לב רבה יחסית בזכות מסע יחסי ציבור מכובד שכלל תמונות וטריילרים.

"ממלכת אור הירח" של ווס אנדרסון ("מר שועל המהולל", "רכבת לדארג'לינג") ובכיכובם של ברוס וויליסאדוארד נורטוןטילדה סווינטוןביל מוריפרנסיס מק'דורמנדהארווי קיטל ואחרים, הוא אגדה ציורית על בני 12 בצפון מזרח ארה"ב, באמצע שנות השישים השמרניות. עוד רכשו סרטי לב גם את: "מאד" (ש.ל.ר, Mud) של ג'ף ניקולס ("סערת רוחות") על שני בנים צעירים שמחליטים לעזור לפושע נמלט (מתיו מקונוהיי) לברוח מאי במדינת מיסיסיפי; "חסרי חוק" (Lawless) של ג'ון הילקוט על סיפורם האמיתי של האחים בורנט, אשר שלטו על מפעלי הזיקוק וההברחה של משקאות חריפים בדרום ארה"ב, במהלך תקופת היובש; "אהבה" (Amour) של מיכאל הנקה, שעוזב לרגע את הביקורת הנוקשה על האלימות בחברה ועוסק ברגעי החסד והאהבה האחרונים של זוג מוסיקאים מבוגר; ו"מעבר להרים" (ש.ל.ר, Beyond The Hills) של הבמאי הרומני כרסטיאן מונג'יו ("4 חודשים, 3 שבועות ויומיים"), על סיפור ידידותן האמיתי של שתי נשים על פני 30 שנה.

עלייתו של "ממלכת אור הירח" תסמן את הפצת הסרט הזר הראשונה של סרטי לב מזה 3 חודשים, לאחר "פרידה" בפברואר האחרון. לפני כחודש עלה בבתי הקולנוע של לב הסרט הישראלי "שישה מיליון ואחד".

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?