שוברי קופות 21.05.12: "הנוקמים" מתקדם בטבלה ההיסטורית; "באטלשיפ" ו"הדיקטטור" לא מכשולים

"באטלשיפ". טיילור קיטש.

"באטלשיפ". טיילור קיטש.

אסופת גיבורי העל "הנוקמים" הרוויחה בסוף השבוע השלישי שלה בבתי הקולנוע בארה"ב, סכום המשתווה כמעט לרווחי שלוש הבכורות שניסו להדיח אותה מצמרת טבלת שוברי הקופות. מבין הבכורות, סרט הפעולה "באטלשיפ" הוביל ברווחים, והסרטים הקומים "הדיקטטור" ו"למה לצפות כשאתם מצפים" איכזבו במיוחד.

למרות ירידה בת 46.6 אחוזים מרווחיו בשבוע השני, הסרט "הנוקמים" עדיין גרף כ-55.1 מיליון דולרים בקרב 4,249 בתי קולנוע, על פי הערכות. בכך גרף הסרט 457.1 מיליון דולרים בתוך 3 שבועות בלבד בארה"ב – מספיק כדי לשבור את השיא של "האביר האפל" לחציית קו 450 מיליון הדולרים בארה"ב (17 ימים ל"נוקמים" מול 27 ל"אביר"). סך רווחיו בארה"ב גם עזרו לו לעקוף את 441 מיליון הדולרים של "שרק 2" להפוך לסרט ה-6 הכי רווחי בהיסטוריה בארה"ב. תוך זמן קצר הסרט צפוי לעקוף את 461 מיליון הדולרים של "מלחמת הכוכבים" (1977), ואת 474 מיליון הדולרים של "מלחמת הכוכבים: פרק 1 – אימת הפנטום" (1999), להפוך לסרט הרביעי הכי רווחי בהיסטוריה, בארה"ב. ובינתים, עם עוד 723.3 מיליון דולרים בשאר העולם, "הנוקמים" הוא כבר הסרט הרביעי הכי רווחי בעולם כולו, אחרי "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (1.328 מיליארד דולרים), "טיטאניק" (2.185 מיליארד ועדיין מוקרן בבתי הקולנוע) ו"אווטאר" (2.782 מיליארד).

מול שובר השיאים הקבוע הזה, סרט הפעולה המוצלח "באטלשיפ" התקשה לעמוד בארה"ב. הסרט פתח עם 25.3 מיליון דולרים בלבד בקרב 3,690 בתי קולנוע. מדובר באכזבה גדולה במיוחד: "ג'ון קרטר" בכיכובו של טיילור קיטש – שנחשב לכישלון חרוץ – פתח לא מזמן מדי עם 30.2 מיליון דולרים. בקרב סרטים אחרים המבוססים על צעצועים של חברת 'האסברו', אין בכלל על מה לדבר: "רובוטריקים" פתח ב-2007 עם 84.9 מיליון דולרים, ואפילו "ג'י.איי.ג'ו: כוח המחץ" הפתיע ופתח עם 54.7 מיליון דולרים, שנתיים מאוחר יותר. מז'אנר פלישת חייזרים, "הפלישה למערב" למשל, פתח עם 36.4 מיליון דולרים. אבל המקרה של "באטלשיפ" ילמד כנראה בספרי ההיסטוריה בתור תזמון גרוע לסרט מוצלח (בעיני הסרט אפילו מוצלח בהרבה מ"הנוקמים" הסביר). ככל הנראה, אולפני יוניברסל לא חשבו ש"הנוקמים" יהיה כזה מגה-להיט (בכל זאת, הם החליטו להתמודד מולו רק בשבוע השלישי), וקיבלו מכה חזקה במיוחד (עלות ההפקה מוערכת בלמעלה מ-200 מיליון דולרים, סכום דומה לעלותו של "הנוקמים" אגב).

ואם בכניסה לספרי ההיסטוריה עסקינן, סרט הקומדיה "הדיקטטור" כנראה יכנס אליהם בתור מקרה של אכזבה עמוקה מיוצר. אחרי ש"ברונו" בכיכובו של סשה ברון כהן ספג 30.6 מיליון דולרים (ואז רווחי השבוע השני צנחו ביותר מ-72 אחוזים) מהצלחת "בוראט" המוצלח והמצליח, גם כן בכיכובו (סה"כ 128 מיליון דולרים בארה"ב, ושבועיים ראשונים בפסגת טבלת שוברי הקופות השבועית) – הסרט השלישי בסדרת הזרים של ברון-כהן "הדיקטטור" פתח נמוך משניהם: רק 17.4 מיליון דולרים בקרב 3,008 בתי קולנוע, למרות מסע יחסי הציבור הגדול שערך השחקן לכבוד הסרט (בין האירועים שקידמו את הסרט: שפיכת כד אפר המת על ריאן סיקרסט; ורכיבת הגמל בפסטיבל קאן).

סרט האימה לבית טים ברטון, "צללים אפלים" ירד ב-57.0 אחוזים ברווחיו והתמקם רביעי בטבלת סוף השבוע עם 12.8 מיליון דולרים בקרב 3,755 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 50.9 מיליון דולרים. ואת החמישיה העליונה חותמת הקומדיה הרומנטית "למה לצפות כשאתם מצפים" שפתחה עם 10.5 מיליון דולרים בלבד בקרב 3,021 בתי קולנוע. מדובר בסכום נמוך יותר מכשלונות כמו "סילבסטר בניו יורק" (13 מיליון דולרים) ו"תוכנית גיבוי" (12.2 מיליון דולרים) גם כן בכיכובה של ג'ניפר לופז.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?