טרום בכורה עולמית לסרט הנעילה של פסטיבל הקולנוע הגאה 2012

"שלוש". דויד סטרייסו, סופי רויס.

"שלוש". דויד סטרייסו, סופי רויס.

סרט התעודה המוסיקלי "טורנינג: אנתוני והג'ונסונס" של צ'ארלס אטלס, ינעל את הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה 2012 (ה-7 במספר). כמו כן, יפתח הפסטיבל עם הסרט המוסיקלי "על הרחבה" של שלדון לארי, ויארח בין היתר את היוצר הצרפתי גאל מוראל (זוכה פרס המבקרים של טורונטו על Les Chemins de L'oued) והבמאי היפני אימאיזומי קואיצי שיזכה להקרנה ראשונה בישראל של שלושה סרטים באורך מלא ועוד שני קצרים שביים. הקולנוען הישראלי איתן פוקס ("יוסי וג'אגר", "הסיפור של יוסי") יקבל אות הוקרה בפסטיבל על פועלו ותרומתו לשינוי חברתי בישראל.

הקרנת הנעילה של "Turning: אנתוני והג'נסונס", תהיה טרום בכורה עולמית לסרט, והוא מתאר בפסיפס של צבעים, מוסיקה וריאיונות – 13 נשים מגילאים, מגדרים וג'נדרים שונים, שנלחמו על מקומן בחברה האמריקאית בתקופות שונות. "על הרחבה" שהוקרן בפסטיבלים טורונטו וברלין, עוקב אחר עולם מסיבות האנדרגראונד של לוס אנג'לס, והדמויות הצבעוניות שמאכלסות אותו. עוד, בולטים גם הביוגרפיה הקולנועית על ג'יימס דין, "עץ הישועה 1951 – פורטרט של ג'יימס דין" מאת הבמאי מתיו מישורי; הקרנה חד פעמית ל"אני רוצה את אהבתך" של טראוויס מאתיוס, המתאר סוף שבוע של קבוצת חברים בסן פרנסיסקו על רקע עזיבתו של אחד מהם את העיר; והמועמד לפרס אריה הזהב של פסטיבל ונציה 2010, "שלוש" של הבמאי טום טיקוור ("ראן לולה ראן"), המספר על גבר ביסקסואל המנהל רומן בו-זמנית עם גבר ואישה, אך אינו יודע שהם זוג נשוי הבוגד זה בזה.

בגזרה הישראלית, יוקרנו בין היתר "יותר איטי מהלב" של ינאי גוז ויוני זיכהולץ, על שלישיה לא רגילה; "Air Time" של ערן קובליק-קידר וריקרדו רויסטשר, על בחורה שמתוודעת לבלוג אנונימי של מכר, המסופר בגוף ראשון כדיילת מיוחדת במינה; "יורופאלש" של רועי עברון ודניאלה איזנמן, המתעד את חייהם של חברי להקת 'יורופאלש' המופיעים בלהיטי קדם-אירוויזיון ואירוויזיון מדי יום ראשון במועדון 'אוויטה'; "Home is You" של איה ויעל שוויד, שממשיך את התמודדותו של הזוג מסרטן הקצר "Please Love" לסרט תיעודי שלם; ו-"Gay in a Day" שמחבר סרטונים רבים של חברי הקהילה הגאה שצולמו ב-11.11.11.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?