פסטיבל הסטודנטים תל אביב 2012: המלצות צפיה

"תפרים". שירה קצנלבוגן, ריקי בליך.

"תפרים". שירה קצנלבוגן, ריקי בליך.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים תל אביב 2012 (ה-14 במספר) יפתח במוצאי שבת ה-2 ביוני, עם הקרנת "הדיקטטור" בכיכובו של סשה ברון כהן, כשהרוחות גועשות ורועשות סביב האירוע – האם השחקן היהודי יכבד את הפסטיבל בנוכחותו המפתיעה? הגורמים הרשמיים חזרו והכחישו, למרות שעבר ברון כהן לא מדובר בבלאגן רב מדי – הוא דווקא נוהג לבקר את משפחתו בארץ מדי פעם בפעם.

הפסטיבל יתקיים השנה על פני 8 ימים, ויקרין 38 סרטים במסגרת התחרות הרשמית. לא כולם מקיימים בפסטיבל את הקרנת הבכורה שלהם, ועל כן על חלק מן הסרטים אפשר להמליץ גם על סמך פסטיבלים קודמים בהם נבחרו להיות מוצגים. על החלק האחר, כרגיל, אני ממליץ מתוך התרשמות אישית שלי מהתקציר בעיקר – סרטים שנוגעים בנושאים מיוחדים ובלתי שגרתיים.

"בפתח ביתי"ענת קוסטי

סרט האנימציה בן 6 הדקות של בוגרת בצלאל, ענת קוסטי, הספיק לדלג בין פסטיבל קאן 2010 אל הפסטיבלים המקומיים שלנו חיפה 2010 וירושלים 2011, ובדרך היו לו עוד כמה וכמה פסטיבלים מכובדים. העלילה מספרת על בחורה מופנמת החייה את חייה בתוך בועה בטוחה ומתגוננת מפני העולם. יום אחד המגננה שלה נסדקת והיא נכנסת למערבולת בלתי נמנעת.

"תפרים"עדיה-אמרי אור

שירה קצנלבוגן וריקי בליך מגלמות זוג לסביות שהחליטו להרחיב את משפחתן, אך מגלות כי לא ניתן להסתיר דברים מסוימים בלילה שאחרי לידת הבת. הסרט זכה בפרס הסטודנטים בעלי החזון של פסטיבל טרייבקה 2012.

"על מרתה לעוף"מעיין ריף

סרטה של בוגרת אוניברסיטת תל אביב, מגיע לפסטיבל תל אביב אחרי שהספיק להסתובב בתחרות הסינפודסיון היוקרתית של פסטיבל קאן ובפסטיבלים מכובדים נוספים. אניה בוקשטיין מגלמת עובדת זרה המטפלת בזקנה גוססת שמסרבת למות; ואת הרגשת הכלא שעוטף אותה, היא פותרת עם עולם בדיוני.

"אף אחד חוץ מאיתנו", רומן שומונוב

השחקן ולאד דובינסקי זכה לציון לשבח מפסטיבל חיפה 2011 על הופעתו בסרט כעולה חדש מבריה"מ שמגלה כי הדרך להציל את חיי אביו החולה היא להשיג תרופה יקרה. במקביל, יחד עם שני חבריו, הם מנסים למצוא את מקומם בחברה באמצעות המוסיקה שהם יוצרים. על המוסיקה בסרט הוענק פרס מטעם פסטיבל דרום 2011.

"חג שמח"לוצה מרוואני

פסטיבל דרום 2011 בחר בסרטה של לוצה מרוואני להיות הסרט הקצר הטוב ביותר, וסיפורו על שתי עולות חדשות מהונגריה שחלוקות בדעתן על האם לחגוג את חג המולד בישראל.

"תעודה של זהות", מיטל בן-חמו

הפרס הראשון של תחרות הסרט הקצר בפסטיבל דוקאביב 2010 הוענק לסרט, המתעד את גלית בת ה-16, ילידת ישראל למהגרי עבודה מגאנה, והתמודדותה עם גיל ההתבגרות ועם החיים תחת איום הגירוש מהארץ שבה נולדה.

"קשת בענן"אלירן אליה

הסרט הקצר (סרט הטלויזיה) בכיכובו של מיכאל אלוני, מבוסס על אירועים אמיתיים ומספר על מפקד יחידה שצוותו מאבטח מבצע חילוץ שרידי גופות חיילים מתוך בית פלשתיני.

"כיפור"סיון מור

שלמה בראבא לא נוהג להופיע על בד הקולנוע רבות בימינו, אבל לצד "הערת שוליים" שהתפוצץ בענק, הסכים השחקן להופיע גם בסרט הקצר של הסטודנטית ממכללת בית ברל. הוא מגלם גבר דתי שצעירה חילונית פוגעת בו כשהיא רוכבת על אופניה במהלך יום הכיפורים, ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים.

"מכובסת", דפנה מירו

סיפורה של עובדת מכבסה, החובטת שוב ושוב את בטנה המתעגלת בניסיון נואש להפטר מפרי מפגש אלים.

"לוף", דניאל ששון

הסרט "לוף" החביב הפתיע אותי כאשר הוקרן לפני "מורעלים" בו הגעתי לצפות, ללא התראה מוקדמת. הסרט הוקרן בין היתר גם בפסטיבלים אייקון 2011 וחיפה 2011, ומספר על חייל שמחלל את יום הכיפורים רק בגלל שעמום, וכתוצאה – מעיר לחיים את אבות האומה היהודית. אם אתם מעדיפים להקדים ולצפות בו עכשיו, לפני שתצפו בו על מסך גדול, הנה לכם:

"לילה בהיר"לי-את גליק

השחקנית לי-את גליק ("ג'ירפות"), ביימה את הסרט הקצר שהוקרן במסגרת 'דורות' (Generations) של פסטיבל ברלין. הסרט מתרחש ביום שנה למותו של אביה של ילדה בת ה-11, ומתמקד בקונפליקט שלה עם אמה המנותקת. האם מנוכרת לבתה ומעדיפה את זרועות המאהב שלה, בעוד הבת מתעקשת לשמר את דמות האב ולפנות לו מקום בבית ובליבן של השתים.

 

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?