מי הכה את מנכ"ל קשת? (עודכן)

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2, "קשת", אבי ניר, הוכה אמש (ב') סמוך לביתו בשכונת רמת החי"ל, בצפון תל אביב. כאשר יצא לטיול עם כלבו בגן הציבורי שבשכונתו, שני צעירים פנו אל ניר בשאלה, "אתה אבי ניר מהטלויזיה?" ומשענה בחיוב תקפו אותו באמצעות קרשים, בראשו ובפלג גופו העליון. שכנה ששהתה בגן ושמעה את זעקותיו של ניר היתה ככל הנראה זו שהבריחה בקולה את התוקפים, וניר יצא מהשביל בפנים שותתות דם. צוות מגן דוד אדום ומשטרה הוזעקו למקום, וניר פונה לבית החולים איכילוב.

מאז המקרה, עליו הספיקו לדווח בתקשורת הישראלית מהר למדי, חרושת שמועות ענפה החלה להישמע. רבים מאמינים כי האחראים למעשה, היות וניר טען כי לא הכיר את התוקפים, הם אנשים הנוטרים טינה לו בגלל אחת משלל תוכניות התחקירים של "קשת". בין התוכניות אפשר למנות כמובן את  "עובדה" (עם אילנה דיין), "בולדוזר" (מיקי רוזנטל), ו"יצאת צדיק" (חיים הכט).

עם זאת, אני חייב לומר שאני סקפטי למדי בענין הספקולציות הללו. ניר הוא יחסית איש צללים בקרב האוכלוסיה הרחבה, למול אותם מגישי התוכניות המופיעים למול המצלמה. קשה לי להאמין שמישהו יתלה את האשמה על נזק שנגרם לו מתוכנית תחקירים, במנכ"ל הרם של הזכיינית המשדרת. לא הגיוני היה להסתפק במנחה התוכנית? מאידך, אני לא בטוח שאנשים היו ממהרים לתקוף את מיקי רוזנטל לדוגמה.

אבי ניר משמש כמנכ"ל "קשת" מאז 2002. "קשת" עצמה זוכה לממוצע אחוזי הרייטינג הגבוהים ביותר בטלויזיה הישראלית.

עדכון 26.11 14:20: אצבעות מאשימות מכיוונים רשמיים עדין לא הופנו, אבל גלובס שמעו על הערכות כי מדובר באנשים שלא היו מרוצים מסדרה תיעודית-תחקירנית חדשה של "קשת" בשם "שתולים" המובלת בידי אורלי וילנאי. סדרת התחקירים לתוכנית הושלמה וכעת נשלמת רק מלאכת גבית התגובות מהגורמים המעורבים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?