לבנת בפסטיבל דרום 2012: "יותר תקציבים לפריפריה"

לימור לבנת, בפתיחת פסטיבל דרום 2012. צילום: יח"צ.

לימור לבנת, בפתיחת פסטיבל דרום 2012. צילום: יח"צ.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת פתחה את פסטיבל קולנוע דרום 2012 (ה-11 במספר) בהתיחסות לקולנוע בפריפריה ולסערה שאפפה את טקס פתיחת הפסטיבל אשתקד, אז ביקרה את הסרט "עדות" ועזבה את המקום בטרם צפתה בו.

"כמי שמשקיעה תקציבים גדולים ומיוחדים בפריפריה, אני אומרת ישר כוח גדול לפסטיבל קולנוע דרום שקשור כל כך למקום הגיאוגרפי שהוא נמצא בו, ולעושר התרבותי שלו," אמרה לבנת בפסטיבל. "יש לנו כוונה לתת יותר תקציבים לקרנות שעוסקות בפריפריה כדי לתת לה יותר ביטוי ואפשרות להשמיע את קולה. סדר העדיפויות שלי כשרה בשורה התחתונה הוא בפירוש קידום וחיזוק התרבות בפריפריה."

גם השנה עזבה השרה את אירוע פתיחת הפסטיבל מוקדם, אך לא לפני שהתיחסה כאמור לסערה של השנה שעברה (וסתרה את הטענות דאז, לפיהן השרה התחייבה מראש להיות במקומות אחרים ולכן לא נשארה לצפות ב"עדות"): "השנה זה לא בגלל הסרט הפותח שיוקרן. השנה זה בגלל החוק להגנת הספרות והסופרים שהעברתי היום בועדת שרים לחקיקה, אך ישנה עוד עבודה רבה לקראת העברתו בכנסת." ועל הסרט אמרה: "למתוח ביקורת זה דבר לגיטימי. חופש ביטוי והזכות לבקר לא שמורים רק לצד אחד של המפה הפוליטית."

מוקדם יותר בטרם נפתח הפסטיבל, הוכרזו זוכי תחרות הפיצ'ינג למלגת קרן ספיר לעידוד יצירה טלוויזיונית איכותית. הפרויקטים הזוכים יזכו במענקי פיתוח והפקת פיילוטים בגובה 30 אלף ש"ח בסך הכל, מטעם קרן ספיר ובליווי מקצועי של קשת:

פרס ראשון (10,000 ש"ח):
"סירים של לחץ", צליל בן ארי נופר פסקל

פרס שני:
"לדבר עם דייגו", גסטון דרוגר

פרס שלישי:
"בני אור", גיא בלילה ואבי חנן

פרס רביעי:
"ים בלי סוף", רחלי סלע

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?