ערוץ 10 בוחן מחדש את ההפקות

המשבר הכלכלי העולמי לא פוסח גם על הטלויזיה הישראלית, את זה כבר אמרנו. ערוץ 10 החליט לבחון מחדש את ההפקות שלו שצילומיהן אמורים היו להתחיל במשבצת הזמן הקרובה. זיוית דוידוביץ', המפיקה הראשית של הערוץ, אמרה לטוש: "גם אנחנו נאלצים לבחון מחדש יציאה לצילומי תוכניות שתוכננו לחודשים הקרובים. לא מן הנמנע שלאחר התבהרות המצב הכלכלי נחדש את כל ההפקות המתוכננות."

לוח שידורי החורף, שכל תוכניותיו צולמו כבר, לא יפגע, אך רוע הגזירה נופל על עונות חדשות לסדרות "היפה והחנון", "לרדת בגדול", "מחפשים אהבה", "האמת העירומה", השעשועון "WipeOut" (ש.ל.ר), והדרמה "נשות השפים". בהימור קל משלי, הייתי אומר שהסדרות שהוכיחו את עצמן ברייטינג כמו "היפה והחנון" ו"לרדת בגדול" ישארו, וסדרות 'איכותיות' יותר, קרי "האמת העירומה" ו"נשות השפים" עשויות לסבול.

בתוך כך, איגודי הקולנוע והטלויזיה מתרעמים על הקלות שמנסה לדחוף הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו לטובת הזכיינים של ערוץ 10 ו-2. "התעשייה קורסת, הזכיינים מבטלים הפקות באופן חד צדדי, יוצרים מאבדים עבודות מהיום למחר והרשות השנייה עסוקה בשורת ההקלות שיקבלו הזכיינים" אמרו באיגודים. אם לקצר דברים, האיגודים בעצם חוששים שבין ההקלות שינתנו לזכיינים, תתאפשר הצגת יותר תוכניות ריאלטי, משמע פחות אנשי מקצוע מתחום ההפקה יועסקו (מי צריך תסריטאי כשיש מציאות נושכת). תחת איום בשביתה, יתכנסו היום (א') האיגודים על מנת להחליט על המשך פעולתם מכאן.

[…] חדשות ופתחה בביטול שתים מהן. לא הרבה אחריה, ערוץ 10 הכריז שיבחן גם הוא הפקות חדשות ואפילו עונות חדשות לסדרות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?