אילן דה פריס פורש מרשת בתום כשנתיים בלבד

אילן דה פריס. צילום: יוסי צבקר

אילן דה פריס. צילום: יוסי צבקר

סמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 רשת, אילן דה פריס, פורש מתפקידו בתום כשנתיים בלבד. על פי ההודעה לעיתונות מטעם רשת, דה פריס הוא שביקש לעזוב, אך לפי השמועות, כישלונה של העונה האחרונה בזכיינית מהדהד במסדרונותיה ודה פריס רק הקדים תרופה למכה. במקומו של הסמנכ"ל היוצא, יכנס לתפקיד ארז בן הרוש.

אילן דה פריס התמנה לתפקיד סמנכ"ל התוכן של רשת כשזו היתה במצוקה עקב כישלונות שהשאירה אשת הפרסום שירה מרגלית בזכיינית, דוגמת "מפרץ האהבה" ו"פרויקט מסלול". הוא ביצע ארגון מחדש במחלקות התוכן של רשת, ואחרי שנה בתפקיד גם הוצגה העונה הראשונה שנוצחה לחלוטין על ידו – העונה הקודמת. זו, נחשבת להצלחה עבור רשת, עם תוכניות רושמות רייטינג גבוה כגון "דה ווייס" שרכש מחו"ל ו"המירוץ למיליון" שהפשיר מהקפאה. לא כל התכנים שהכניס דה פריס לרשת זכו להצלחה, ובינהם תוכנית התחקירים "360". עקב כך, הירידה הדראסטית ברייטינג של "רוקדים עם כוכבים" ו"משפחה חורגת" בעונה הנוכחית נרשמים לרעתו של דה פריס, ועל כן הוא בחר להתפטר ולחזור להתמקד בהפקת תכנים, כמו שעשה בעבר.

"במהלך השנה החולפת רשת הגיעה להישגים טלוויזיוניים חסרי תקדים," מסר דה פריס. "הישגים שימשיכו לבוא לידי ביטוי בתום קיץ זה, זאת לאור תשתית אנושית מצוינת, תוכן מעולה ואסטרטגיה מבטיחה. אני פורש מתפקידי זה, כשאני סמוך ובטוח במחלקת התוכן החזקה שנבנתה פה בשנתיים האחרונות ובטוח שארז ימשיך לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. אני מודה לאבי צבי ולכל חברי ברשת. לשמחתי יש לי עוד הרבה דברים לעשות עבור רשת, ואליהם אני פונה כעת כבר עכשיו."

אילן דה פריס הוא מפיק טלויזיה וקולנוע ונמנה על מקימי חברת טלעד, לשעבר זכיינית בערוץ 2. בטרם הצטרף לרשת ומינה בעקבותיו את ארז בן הרוש (מחליפו כיום) לתפקיד מנהל תוכניות הפריים-טיים; שימש אילן כמנהל הפיתוח של ערוץ 10. הן בערוץ 10 והן ברשת, הוא נחשב רכש מתוך התעשיה – דבר שאינו בולט בשתי החברות הטלויזיוניות לעומת המתחרה הגדולה שלהן: קשת (ידוע כי מנכ"לה, אבי ניר, הוא איש טלויזיה המקיף את עצמו בצמרת מעולם הטלויזיה גם כן).

אבי צבי, מנכ"ל רשת, מסר: "אילן הצטרף לרשת בתקופה הקשה ביותר בתולדותיה והצליח להצעיד את מחלקת התוכן של החברה להישגים חסרי תקדים. אני שמח שאילן ימשיך לעבוד עם רשת על פרויקטים אחרים בתחום התוכן."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?