שוברי קופות 09.07.12: "ספיידרמן המופלא" בפסגה עם רווחים נאים אך נמוכים מקודמיו

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

אולפני סוני חוגגים השקה-מחודשת מוצלחת עבור "ספיידרמן המופלא", עם רווחים מוצלחים מאד בסוף שבוע מוארך בן 6 ימים בארה"ב – אך נמוכים מהסרטים הקודמים בכיכובו של איש העכביש. גם מחוץ לארה"ב, הוביל הסרט את טבלאות שוברי הקופות משפתח ב-74 ארצות (כולל ישראל). סרט הקומדיה "טד" המשיך להיות חזק בארה"ב, "ללא חוקים" של אוליבר סטון פתח בצורה נאה, ואילו הסרט המוסיקלי "קייטי פרי: ההופעה" איכזב.

בשלושת הימים הסטנדרטים של סוף השבוע בארה"ב (שישי עד ראשון), פתח סרט ההרפתקאות "ספיידרמן המופלא" עם 65 מיליון דולרים בקרב 4,318 בתי קולנוע על פי הערכות – סכום נמוך מכל קודמיו, שלא נפלו מ-88 מיליון דולרים בשלושה ימי סוף שבוע (והסכום הנמוך יחסית הזה שייך ל"ספיידרמן 2" שגם פתח מוקדם מסוף השבוע עצמו). פרק "המופלא" הוא גם היחיד מבין סרטי הספיידרמן שהוקרן בתלת מימד ונהנה מהמחירים הגבוהים.

אך לעומת ההשוואה לקודמיו, "ספיידרמן המופלא" לא איכזב כנגד סרטים מסדרות רבות אחרות: הוא קבע את שיא הפתיחה ליום שלישי (35 מיליון דולרים במקום 27.8 מיליון הדולרים של "רובוטריקים" ב-2007); הרוויח את הסכום השלישי בגובהו לשנת 2012 (אחרי "הנוקמים" ו"אמיצה"); התמקם רביעי בטבלת הפתיחות הטובות ביותר ליום העצמאות האמריקאי (ה-4 ביולי) אחרי "רובוטריקים 3" (97 מ"ד), "ספיידר-מן 2" ו"רובוטריקים" הראשון; והרוויח יותר מההשקה-מחדש "באטמן מתחיל" (48.7 מ"ד) ו"אקס מן הכיתה הראשונה" (55.1 מ"ד). במבט על ששת הימים של הסרט בארה"ב (מאז יום העצמאות ביום ג' של השבוע שעבר), הסרט גרף בארה"ב סכום נאה למדי של 140 מיליון דולרים.

עם חצי מרווחיו של איש העכביש, ניצב סרט הקומדיה "טד" שני בטבלה בארה"ב עם ירידה בת 40.1 אחוז בלבד ברווחיו, אל 32.6 מיליון דולרים בקרב 3,256 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 120.2 מיליון דולרים. שלישי הציג גם סרט האנימציה "אמיצה" ירידה קלה של 40.9 אחוזים ברווחים אל 20.2 מיליון דולרים בקרב 3,891 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 174.5 מיליון דולרים.

במקום ה-4 ניצב סרט הפשע "ללא חוקים" של אוליבר סטון ובכיכובו של טיילור קיטש ("באטלשיפ" הכושל בארה"ב), פתח עם 16.2 מיליון דולרים בקרב 2,628 בתי קולנוע. עבור סטון, מדובר בפתיחה השלישית הכי גבוהה בארה"ב – אחרי "וול סטריט 2" (19 מ"ד) ו"מגדלי התאומים" (18.7 מ"ד). "ללא חוקים" הוגבל לגילאים מבוגרים בלבד (דירוג R) ורווי אלימות קשה, כך שקהל היעד הבעייתי שלו הפך את הרווחים הללו לנאים.

"מג'יק מייק" חותם את החמישיה העליונה עם ירידה גבוהה יחסית של 60.1 אחוזים ברווחים מהשבוע הראשון לזה השני, אל 15.6 מיליון דולרים בקרב 3,120 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 72.8 מיליון דולרים.

הסרט המוסיקלי התלת מימדי של הזמרת קייטי פרי "קייטי פרי: ההופעה" פתח עם 7.2 מיליון דולרים בקרב 2,730 בתי קולנוע, והתמקם שמיני בטבלה של סוף השבוע. זה הרבה יותר נמוך מהסכום שפתח איתו "ג'סטין ביבר: הסרט" (29.5 מ"ד), אבל נמוך אפילו יותר מהכישלון של "האחים ג'ונאס: ההופעה בתלת מימד" (12 מ"ד).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?