אנדרו סטנטון שם את "ג'ון קרטר" מאחוריו: יביים "מוצאים את נמו 2"

"מוצאים את נמו".

"מוצאים את נמו".

אחרי הטבעת 200 מיליון דולרים בים הכשלונות הקופתיים עם "ג'ון קרטר", הבמאי אנדרו סטנטון חוזר לביים אנימציה עם סרט המשך ל"מוצאים את נמו". את התסריט תכתוב ויקטוריה סטרוס, שסרטה והסדרות שכתבה לא הגיעו ארצה למיטב ידיעתנו.

לפני 2012, סטנטון קיבל כבוד רב בקרב אולפני פיקסר ודיסני. הוא קטף שני אוסקרים על סרטי האנימציה שלו – "מוצאים את נמו" (2003) ו"וול-אי" (2008) – והכניס לאולפנים מאות מיליוני דולרים עם הסרטים הללו. כאשר הוא ביקש לפנות לבימוי סרטים חיים, דיסני נתנו לו 200 מיליון דולרים להפיק את הסרט שלו – הבעת אמון עצומה. אבל בסופו של דבר, ההשקעה לא השתלמה – הקרנות המבחן שערכו דיסני לסרט לא צלחו, תחזיות הרווחים בקופות הלכו והידרדרו, ולבסוף הסרט גרף כ-73 מיליון דולרים בארה"ב ועוד 209.7 מיליון מחוצה לה.

סרטים שמושבחים בתור שוברי קופות פוטנציאלים לא אמורים להחזיר את ההוצאות (כפי שאכן קרה) וגם לא להיות סרטים בולטים בדו"ח ההכנסות של האולפנים (הסרט השלישי הכי רווחי של דיסני לשנת 2012, נכון להיום), אלא באמת לשבור את הקופות: למכור כרטיסים ללא הפסקה ולהציג רווחים אדירים ויוצאי דופן. זה – לא קרה – ועתידו של סטנטון בתעשית הקולנוע נראה אפל למדי. המחיר שהוא כנראה נאלץ לשלם, הוא לא לביים עוד סרטי מקור בתקופה הקרובה, אלא לביים סרט שירצה את משקיעי הכספים בדיסני: סרט המשך "מוצאים את נמו 2" שיהיה להיט בטוח.

כרגע מכוונים בהפקה שהסרט יצא לבתי הקולנוע בקיץ 2016.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?