"ציון ואחיו" הישראלי יתמודד בפסטיבל סאנדנס (עודכן)

הקרנת הבכורה העולמית של הסרט "ציון ואחיו" שיצר ערן מירב ("אנדרדוג"), תיערך בפסטיבל סאנדנס 2009 במסגרת התחרות העולמית לסרטי דרמה. הסרט יתמודד מול 15 סרטים נוספים מכל העולם, שנבחרו מתוך 1,012 סרטים בסך הכל שנשלחו להתמודד בתחרות.

"ציון ואחיו" הוא סרטו הארוך הראשון של מירב, והופק בידי אסף אמיר ("מועדון בית הקברות") ויואב רועה ("מרס תורכי") באמצעות נורמה הפקות ובתמיכת קרן רבינוביץ' – פרויקט קולנוע, הוט, קשת ו-MK2z הצרפתית. הסרט מגולל את סיפורם של ציון בן ה-14 ואחיו מאיר, 17, במהלך הסרט נקלעים ציון ומאיר למשבר קשה ביחסיהם בעקבות תאונה נוראה אותה הם נאלצים לשמור בסוד. אך הסוד רודף אותם, ומעלה שאלות קשות של נאמנות ואחריות. משחקים בסרט ראובן בדלוב, עופר חיון (הופעות בכורה לשניהם), רונית אלקבץ וצחי גראד.

סרטו הראשון של מירב, "אנדרדוג", זכה בפרס וולג'ין לסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים 2002 ובציון לשבח בפסטיבל ברלין 2003 (כמו גם פרסים נוספים מסביב לעולם). בעקבות הצלחתו של "אנדרדוג", הוזמן מירב להשתתף עם צעירים אחרים מהעולם בסדנת תסריט של פסטיבל סאנדנס, שם קיבל עצות מבמאים ותסריטאים מנוסים.

עדכון: את "ציון ואחיו" ילווה בפסטיבל סרטה הקצר של מיכל ויניק, "פיתיון", זוכה ציון לשבח בפסטיבל ירושלים האחרון. הסרט מספר על ניצן, 'טום בוי' בת 17, אשר יוצאת למסע של תהיות בנוגע לנשיותה בעקבות משולש רומנטי מוזר אשר נוצר בינה, בין אחותה ובין מהגר פיליפיני. הסרט הופק במהלך לימודיה של ויניק באוניברסיטת תל-אביב ובתמיכתם של קרן סנונית של הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו ומפעל הפיס.

פסטיבל סאנדנס יתקיים בין ה-15 ל-25 בינואר הקרוב, ביוטה. לרשימת הסרטים המתמודדים בסאנדנס בקטגוריות השונות לחצו כאן. דרך יאיר רוה.

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

מתי הסרט יוקרן בארץ?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?