"אהבותיה של ליא קניג" הישראלי נרכש לשידור בערוץ הראשון

"אהבותיה של ליא קניג". ליא קוניג, צבי שטולפר.

"אהבותיה של ליא קניג". ליא קוניג, צבי שטולפר.

הערוץ הראשון רכש לשידור את סרט התעודה הישראלי "אהבותיה של ליא קניג" של טלי אוחיון. לצד שקופיות ותמונות סטילס, הסרט משלב גם חומרים מוסרטים של ליא קניג ממסע הופעות בדרום אמריקה לפני 40 שנה, אשר צילם בעלה המנוח של השחקנית, צבי שטולפר.

הסרט מספר על הצלחה ומסירות טוטאלית לשתי אהבותיה הגדולות של ליא קניג: התיאטרון ובעלה, השחקן והבמאי המנוח צבי שטולפר, עד כדי טשטוש גבולות מוחלט בין הבדיון והמציאות בחייה. הסרט מתאר את הקריירה של ליא קניג לצד האהבה המטורפת, ההזויה והענוגה לבעלה, על רקע הסיפור של התיאטרון הלאומי הבימה, ועל רקע ההוויה התיאטרונית במשך 50 שנה האחרונות, דרך הבמאים המנהלים האומנותיים והשחקנים שעבדו איתה מראשית דרכה ועד היום. ליא בת ה-83 היא כלת פרס ישראל ומהשחקניות המוערכות ביותר בתיאטרון.

"הזדהיתי מאוד עם תחושת האובדן שלה מאחר וגם אני איבדתי את 'אהבת חיי'," מסרה הבמאית טלי אוחיון, שהיתה מנהלת ההצגות שלה ב'הבימה'. "יום אחד ביקשה שאכתוב לה תפקיד טוב לפיצ'ר. הצעתי שנתחיל בסרט דוקומנטרי על חייה. ליא מייד הסכימה."

"אהבותיה של ליא קניג" יוקרן בסינמטקים במהלך חודש אוגוסט, וטרם נקבע לו תאריך שידור בערוץ הראשון. הוא נתמך בידי קרן רבינוביץ'מחלקת התרבות של עיריית תל-אביב ותיאטרון הבימה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?