שוברי קופות 15.12.08: לא מוותרים על קיאנו

החידוש בכיכובו של קיאנו ריבס לקלאסיקה מ-1951, "כשהעולם עמד מלכת", פתח על פי הערכות עם 31 מיליון דולרים בארה"ב. זוהי פתיחה מרשימה למדי שלחלוטין לא ציפיתי לה, לאור העובדה שהסרט לא צלח את הביקורת האמריקאית, מוקדם יותר השנה הופיע ריבס ב"מלכי הרחוב" שהיה גרוע במיוחד, ו"כשהעולם" הוא סרט המדע הבדיוני הראשון של ריבס מאז "קונסטנטין" הקיקיוני ב-2005 (האמת, סתם רציתי לומר קיקיוני, אבל תודו שהוא היה ממש ממש גרוע). הקהל פשוט לא מוותר על כוכב ה"מטריקס" שלהם. הסרט שאגב פתח בארץ במקביל לארה"ב בסוף השבוע האחרון, כבר גרר שתי ביקורות אוהדות יחסית.

"דמדומים" הוסיף בשבוע הרביעי שלו עוד כ-8 מיליון דולרים למצבור, שכבר עבר את 150 המיליון. אני ספקן האם יצליח לעקוף את 215.4 מיליון הדולרים שעשה "קונג פו פנדה" באקרנים השנה, וכך לדעתי יצליח להתברג למקום השמיני ברשימת שוברי הקופות הגדולים של 2008. את המקום השמיני תופס כרגע "קוואנטום של נחמה" עם 170 מ"ד (גרף עוד 3.8 מ"ד בסופה"ש).

באמצע בין "דמדומים" ל"כשהעולם", עומד "ארבעה חגי מולד" (ש.ל.ר, Four Christmases) עם 13.2 מיליון דולרים על פי הערכות, שמעלה את המצבור שלו בשבוע השלישי ליותר מ-87 מיליון דולרים. "בולט" כבר לא יזהר בקופות, וירד ל-7.5 מ"ד בסופה"ש שמצטרפים לסכום כולל הנמוך מ-90 מ"ד. "אוסטרליה" הרוויח כ-4.3 מ"ד נוספים והתברג מתחת לבולט במקום החמישי בטבלת שוברי הקופות של סופה"ש.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?